Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sicayes schreef:Als je serieus interesse hebt in Teju's raad ik je aan contact op te nemen met Renske en Jean-Paul. http://www.quolibet.nl/
Ze hebben zelf een gigantische kas waar onder andere Teju's in zitten, hebben regelmatig een nestje van hele mooie Teju's en daarbij hebben ze ook nog eens GIGANTISCH veel kennis.
Sicayes schreef:Super!ze zijn echt de 'goden' van de reptielenwereld (zijn ook regelmatig op beurzen te vinden). Ik heb altijd mijn kwijlemmer bij me als ik die foto's en filmpjes van hun kas zie

Fiffill schreef:Wat een prachtig verblijf is dat!
"De Kaaiman Teju is toch wel naar ons idee een van de moeilijkste hagedissoorten die er bestaan. Je denkt dat het goed gaat en dan kan het opeens helemaal mis gaan. Vrijwel alle Kaaimanteju's in europa zijn wildvang of farmbreed. Deze dragen enge parasieten, herpes en andere problemen bij zich. Ook zijn ze enorm gevoelig voor bacteriën. De meest voorkomende dood bij deze soort is een ontsteking in de hersenen."
Dat is wel minder
Maar daarom zijn ze niet minder mooi
Kaygee schreef:Renske en JP hebben volgens mij hun hele huis omgebouwd tot terrarium. Een mega kas achter het huis, en ze hebben onder het huis een hele kelder uitgegraven. Voor info zit je bij hun zeker goed. Tenminste JP ken ik al bijna 9 jaar van het forum, die weet echt waar hij het over heeft en hij is echt super voor zijn beesten.
zo zijn ze ook wel weer.
ik wil er nog steeds graag eentje...
Arrabel schreef:Dan kom je waarschijnlijk uit op een Baardagaam of Gekko's maar die zijn een beetje saai...
Maar als je veel thuis bent kan je de Teju er ook vaak uitlaten, dan is het misschien niet erg als het hok iets te klein is.

en luipaardgekko's leven zo gezellig in groepsverband. Is ook leuk om te zien! Baardagamen kan je op die lengte het beste met z'n drietjes houden als ik het goed heb. Al ben ik niet een voorstander van Baardagamen bij elkaar houden heeft TS wel een aardige ruimte waar het wel kan zonder gevaar.
hahaCitaat:De temperatuur in het terrarium moet overdag onder de lamp 40 tot 45 graden zijn. In de rest van het terrarium 25 tot 30 graden.
( http://www.quolibet.nl/blauwe-teju-tupi ... rianae-sp/) en is misschien ook een betere maat voor jou terra, TS 
Kaygee schreef:Renske en JP hebben volgens mij hun hele huis omgebouwd tot terrarium. Een mega kas achter het huis, en ze hebben onder het huis een hele kelder uitgegraven. Voor info zit je bij hun zeker goed. Tenminste JP ken ik al bijna 9 jaar van het forum, die weet echt waar hij het over heeft en hij is echt super voor zijn beesten.