Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Welk dier in dit terrarium? 3.00x1.00x1.00m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:28

Als je serieus interesse hebt in Teju's raad ik je aan contact op te nemen met Renske en Jean-Paul. http://www.quolibet.nl/
Ze hebben zelf een gigantische kas waar onder andere Teju's in zitten, hebben regelmatig een nestje van hele mooie Teju's en daarbij hebben ze ook nog eens GIGANTISCH veel kennis.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 14:30

Sicayes schreef:
Als je serieus interesse hebt in Teju's raad ik je aan contact op te nemen met Renske en Jean-Paul. http://www.quolibet.nl/
Ze hebben zelf een gigantische kas waar onder andere Teju's in zitten, hebben regelmatig een nestje van hele mooie Teju's en daarbij hebben ze ook nog eens GIGANTISCH veel kennis.

Bedankt! Ik ga sowieso hun even contacten voor informatie !

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:31

Super! :j ze zijn echt de 'goden' van de reptielenwereld (zijn ook regelmatig op beurzen te vinden). Ik heb altijd mijn kwijlemmer bij me als ik die foto's en filmpjes van hun kas zie <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 14:41

Sicayes schreef:
Super! :j ze zijn echt de 'goden' van de reptielenwereld (zijn ook regelmatig op beurzen te vinden). Ik heb altijd mijn kwijlemmer bij me als ik die foto's en filmpjes van hun kas zie <3

Ja ik zit al te kijken, niet normaaal !!! :oo
Konden er maar meer dieren genieten van zo'n huis''je'' !!

Als ik naar hun verblijven kijk: *\o/*
En naar de mijne: :\

Nu vind ik mijn bak echt niks aan :')

Edit: mail gestuurd :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 14:59

Die Kaaiman Teju is ook wel érg gaaf :D
En dat verblijf... <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:04

oh wauw <3 <3 <3 <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:31

Wat een prachtig verblijf is dat!

"De Kaaiman Teju is toch wel naar ons idee een van de moeilijkste hagedissoorten die er bestaan. Je denkt dat het goed gaat en dan kan het opeens helemaal mis gaan. Vrijwel alle Kaaimanteju's in europa zijn wildvang of farmbreed. Deze dragen enge parasieten, herpes en andere problemen bij zich. Ook zijn ze enorm gevoelig voor bacteriën. De meest voorkomende dood bij deze soort is een ontsteking in de hersenen."

Dat is wel minder :=

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:34

Ik lees ook al een tijdje mee. Maar die link hierboven.... Hoe groot is dat allemaal wel niet?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:42

Renske en JP hebben volgens mij hun hele huis omgebouwd tot terrarium. Een mega kas achter het huis, en ze hebben onder het huis een hele kelder uitgegraven. Voor info zit je bij hun zeker goed. Tenminste JP ken ik al bijna 9 jaar van het forum, die weet echt waar hij het over heeft en hij is echt super voor zijn beesten.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:52

Fiffill schreef:
Wat een prachtig verblijf is dat!

"De Kaaiman Teju is toch wel naar ons idee een van de moeilijkste hagedissoorten die er bestaan. Je denkt dat het goed gaat en dan kan het opeens helemaal mis gaan. Vrijwel alle Kaaimanteju's in europa zijn wildvang of farmbreed. Deze dragen enge parasieten, herpes en andere problemen bij zich. Ook zijn ze enorm gevoelig voor bacteriën. De meest voorkomende dood bij deze soort is een ontsteking in de hersenen."

Dat is wel minder :=

Ja dat zag ik ook inderdaad :') Maar daarom zijn ze niet minder mooi :))

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:54

Kaygee schreef:
Renske en JP hebben volgens mij hun hele huis omgebouwd tot terrarium. Een mega kas achter het huis, en ze hebben onder het huis een hele kelder uitgegraven. Voor info zit je bij hun zeker goed. Tenminste JP ken ik al bijna 9 jaar van het forum, die weet echt waar hij het over heeft en hij is echt super voor zijn beesten.

Oooohwww :D
Mij kan je daar de hele dag neerzetten hoor, ik vermaak me wel <3
Heerlijk zo'n jungle om je heen. echt prachtig !!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:56

JP en Renske vaak voorbij zien komen op reptielenfora en al heb ik hun nooit persoonlijk gesproken ben ik wel stille meegenieter van hun kas.
Wat Kaygee zegt kan ik alleen maar beamen. Als hun mij iets af of aanraden zal ik dat ook altijd zonder twijfelen aannemen. Ze hebben inderdaad topverblijven voor hun dieren.. wou dat ik dat kon doen voor mijn baardagaam. :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:04

Ja precies ! Ik heb ook een bericht gestuurd of mijn terra geschikt zou zijn. Als hun dat niet vinden dan komt de Teju er ook gewoon niet. Wil wel het beste voor mijn beessies :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:06

En mocht dat inderdaad zo zijn dan kunnen ze je misschien wel weer informeren over welke hagedis(sen) er eventueel WEL geschikt is. :) zo zijn ze ook wel weer.

Denk dat ze sowieso erg blij zijn met dat je informatie op doet. Helaas zijn er een hoop mensen in deze hobby die 'zomaar voor de leuk' een reptiel in huis nemen.. impuls aankoopjes. Met alle gevolgen van dien.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:34

Dan kom je waarschijnlijk uit op een Baardagaam of Gekko's maar die zijn een beetje saai...
Maar als je veel thuis bent kan je de Teju er ook vaak uitlaten, dan is het misschien niet erg als het hok iets te klein is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:36

Wimpergekko's zijn super tof <3 ik wil er nog steeds graag eentje...
Maar TS haar bak is wel erg groot of je moet er meerdere gaan houden :))

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:38

Arrabel schreef:
Dan kom je waarschijnlijk uit op een Baardagaam of Gekko's maar die zijn een beetje saai...
Maar als je veel thuis bent kan je de Teju er ook vaak uitlaten, dan is het misschien niet erg als het hok iets te klein is.

Het word sterk afgeraden om een reptiel vaak/lang er uit te laten. Dit vooral omdat het binnenin zijn terrarium zo rond de 40-50 graden is en in jou huiskamer/slaapkamer rond de 20. Dat is toch een flinke klap en worden ze ziek van.

Eventjes kan, liefst ook op tapijt. Maar niet elke dag uren achter elkaar. :)

Baardagamen zijn helemaal niet saai trouwens! De mijne niet in ieder geval :) en luipaardgekko's leven zo gezellig in groepsverband. Is ook leuk om te zien! Baardagamen kan je op die lengte het beste met z'n drietjes houden als ik het goed heb. Al ben ik niet een voorstander van Baardagamen bij elkaar houden heeft TS wel een aardige ruimte waar het wel kan zonder gevaar.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:49

Citaat:
binnenin zijn terrarium zo rond de 40-50 graden is

Wow.. tot 50 graden.. dat wist ik niet.
Dan bevriezen ze inderdaad zo wat als je ze uit het terrarium haalt.
Op de filmpjes lijkt het wel of ze hun Teju vaak uit het terrarium hebben, sterker nog.. volgens mij heeft die niet eens een terrarium.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:54

Ik denk dat het in hun kas superwarm is :j

Terrarium is rond de 40-45 onder de spot (dus onder die dikke warmtelamp). Over de rest denk ik (dus de kas zelf) rond de 30. Is nog best warm natuurlijk, en dan ook nog de luchtvochtigheid..
Maar volgens mij ligt het ook wel weer sterk aan het soort Teju hoor. Maar de regel blijft wel; in je huiskamer is vaak veel temp verschil dus liever niet te vaak/te lang laten scharrelen. Dat weet ik eigenlijk zelf alleen van mijn eigen beesten.

Maar he, alles waar 'te' voor staat is niet goed :+ haha

Edit:
Even bij Renske en JP opgezocht voor ik allemaal onzin loop te verkondigen.. voor de zwart/witte Teju:
Citaat:
De temperatuur in het terrarium moet overdag onder de lamp 40 tot 45 graden zijn. In de rest van het terrarium 25 tot 30 graden.

oke 50 was dus misschien net 5 graden overdreven. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 28-03-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:54

Teju hoeft niet zo extreem warm te zitten geloof ik? Blijft warm maar echt geen 50 graden van wat ik op internet lees. Nog geen 40 graden onder de spot en dan is de rest van het verblijf koeler (25-30)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:59

50 graden onder een spot misschien? In geen van mijn terraria is de omgevingstemperatuur ooit 50 graden geweest. Wel hadden we verschillende zones waardoor ze zelf konden bepalen welke temperatuur ze op dat moment fijn vonden.

Ben benieuwd wat je voor reactie krijgt.

Gekko's zijn leuk, maar deze bak is echt immens groot. En volgens mij gaan de meeste gekko's liever de hoogte in. Op luipaardgekko's na.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:00

Klopt Fiffill, ik heb mijn post even iets aangepast. Volgens JP tussen 40-45, de rest 25-30.

Ging uit van mijn baardagamen, die zitten over het algemeen iets warmer. (blijkt, had ik niet verwacht eigenlijk!)

De blauwe teju zit wel weer warmer. :) ( http://www.quolibet.nl/blauwe-teju-tupi ... rianae-sp/) en is misschien ook een betere maat voor jou terra, TS :)

edit: ja ik bedoel inderdaad spot warmte. niet de omgevingswarmte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:16

Kaygee schreef:

En zojuist waren er nog meerderen die zeiden dat voor een reptiel een groter verblijf meestal niet beter is.
>;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:19

Waar lees jij dat?

Dit zijn hele grote reptielen die, van wat ik lees, buiten hun hok uit de hand worden gevoerd. Voor veel (jonge/kleine) reptielen kan een hok te groot zijn, zij kunnen dan bijv hun eten niet vinden. Je gaat geen gekko van 10 cm in een bak van 3 meter stoppen.
Dan vindt je zelf het beest ook niet meer waarschijnlijk :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-03-14 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:20

Dat staat hier:

_San87_ schreef:
femo schreef:
Is niet erg toch? Beter een klein dier in een groot hok, dan een groot dier in een kleiner hok. :D

Voor terrariumdieren gaat dat niet altijd op.