Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suuskipje schreef:Dat is vrij hard Amandavd
Ik ben het dan ook niet met je eens, mijn katten lopen buiten omdat ze daar een stuk vrolijker van worden. Zoals ik al in een eerdere post zei gaan ze niet ver, 9 van de 10x gaan ze niet eens de tuin uit.
Als ik aan een onwijs drukke weg had gewoond hadden die van mij ook niet buiten gekomen overigens. Nu zijn ze ook al de dood voor auto's dus blijven zowieso bij de weg vandaan.
Dit is overigens een eindeloze discussie die eens in de zoveel tijd weer de kop op steekt. Iedereen heeft zijn eigen mening en keuzes over het houden van zijn of haar dieren. Ik vind een kat buiten normaal, zoals het hoort. Een ander vind een kat binnen beter. Is allemaal prima, maar laten we elkaar wel met respect hier behandelen en niet zomaar iemand geen dierenliefhebber noemen omdat die het beter vind dat een kat vrij buiten kan lopen.
SAKKIA schreef:Zo zo nou dat zijn nogal uitspraken. Misschien moet je even de moeite doen mijn andere berichten ook te lezen![]()
En waarom zou ik een kat die binnen harstikke ongelukkig is binnen houden? Geloof me (en je had het kunnen weten als je mijn berichten in dit topic had gelezen) ik heb het geprobeerd, maar ze vliegt na 3 weken letterlijk tegen de ramen omhoog. Ben ik dan een dierenliefhebber als ik haar dan binnenhoudt? Nee ik vind van niet.
Ik zou het vreselijk vinden als haar iets overkomt buiten, maar ik vind het ook vreselijk om een dier ongelukkig te zien. Dus ik kies tussen twee kwaden en laat mijn kat buiten.
). En de oude komt ook uit het asiel, heeft op straat geleefd dus die is niet binnen te houden.
Amandavd schreef:SAKKIA schreef:Zo zo nou dat zijn nogal uitspraken. Misschien moet je even de moeite doen mijn andere berichten ook te lezen![]()
En waarom zou ik een kat die binnen harstikke ongelukkig is binnen houden? Geloof me (en je had het kunnen weten als je mijn berichten in dit topic had gelezen) ik heb het geprobeerd, maar ze vliegt na 3 weken letterlijk tegen de ramen omhoog. Ben ik dan een dierenliefhebber als ik haar dan binnenhoudt? Nee ik vind van niet.
Ik zou het vreselijk vinden als haar iets overkomt buiten, maar ik vind het ook vreselijk om een dier ongelukkig te zien. Dus ik kies tussen twee kwaden en laat mijn kat buiten.
Als je je kat van jongs af aan leert dat buiten een no go zone is, dan is er niks aan de hand. Wellicht daag jij je kat te weinig uit binnen? Is jouw kat altijd buiten geweest? Heb je ooit wel eens langer doorgezet dan 3 weken?

Magrathea schreef:Gaan we weer![]()
De katten van mijn ouders komen buiten. Praktisch iedereen in de straat heeft katten die buiten komen, dus van overlast is geen sprake. Sowieso gaan ze niet zo heel ver (ze staan binnen 20 seconden voor je neus als je ze roept). Bovendien is er geen drukke weg in de buurt en weten ze heel goed dat ze moeten uitkijken voor auto's (ik zou zweren dat de oude zelfs naar links en rechts kijkt voor hij de straat op loopt). En de oude komt ook uit het asiel, heeft op straat geleefd dus die is niet binnen te houden.
Mijn vriend gaat een appartement kopen, en dan nemen we kittens, die niet naar buiten gaan. Hoewel we liever een oudere (1-4 jr) asielkat nemen zijn dat toch katten die naar buiten willen, en dat kunnen wij ze niet bieden op een appartement. Dus daarom maar kittens, overigens ook sowieso uit het asiel. Die gaan niet verder komen dan het balkon. Misschien als we later een tuintje hebben ofzo, dat ze dan naar buiten mogen. Ik heb wel katten gezien die na een jaar of vijf toch naar buiten mochten en die bleven dan ook eigenlijk altijd wel binnen de tuin, dus dat kan dan prima.
Overigens heb ik al eens een berekening gemaakt met hoeveel katten naar het asiel zouden moeten als iedereen die zijn kat(ten) niet naar buiten kan laten (omdat je misschien wel eens de buren tot last zou kunnen zijn) naar het asiel zou brengen. Geloof dat je dan een tienvoud van alle asiels nodig hebt die er nu zijn
[/quote]
[/quote]femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
ze hebben ook nagels en tanden hoor. love_western schreef:Suuskipje schreef:Dat is vrij hard Amandavd
Ik ben het dan ook niet met je eens, mijn katten lopen buiten omdat ze daar een stuk vrolijker van worden. Zoals ik al in een eerdere post zei gaan ze niet ver, 9 van de 10x gaan ze niet eens de tuin uit.
Als ik aan een onwijs drukke weg had gewoond hadden die van mij ook niet buiten gekomen overigens. Nu zijn ze ook al de dood voor auto's dus blijven zowieso bij de weg vandaan.
Dit is overigens een eindeloze discussie die eens in de zoveel tijd weer de kop op steekt. Iedereen heeft zijn eigen mening en keuzes over het houden van zijn of haar dieren. Ik vind een kat buiten normaal, zoals het hoort. Een ander vind een kat binnen beter. Is allemaal prima, maar laten we elkaar wel met respect hier behandelen en niet zomaar iemand geen dierenliefhebber noemen omdat die het beter vind dat een kat vrij buiten kan lopen.
Waarom zou een kat die binnen zit en in een stuk afgesloten tuin kan niet vrolijk zijn?
Waarom is het geaccepteerd dat katten wel los mogen lopen in de natuur en andere dieren niet?
Magrathea schreef:Overigens heb ik al eens een berekening gemaakt met hoeveel katten naar het asiel zouden moeten als iedereen die zijn kat(ten) niet naar buiten kan laten (omdat je misschien wel eens de buren tot last zou kunnen zijn) naar het asiel zou brengen. Geloof dat je dan een tienvoud van alle asiels nodig hebt die er nu zijn
Suuskipje schreef:love_western schreef:
Waarom zou een kat die binnen zit en in een stuk afgesloten tuin kan niet vrolijk zijn?
Waarom is het geaccepteerd dat katten wel los mogen lopen in de natuur en andere dieren niet?
Dit zijn vragen die je nooit beantwoord zal krijgen ben ik bang.
Mijn mening is dat een kat buiten hoort te lopen, de katten die ik ken (ouders/buren/eigen) zijn allemaal veel gelukkiger buiten dan binnen.
Waarom het geaccepteerd is durf ik je ook niet te zeggen, dat is nu eenmaal zo.
@ Amandavd. Mijn katten heb ik niet vanaf jongs af aan overigens, heb ze geadopteerd uit het asiel en de eerste tijd binnen gehouden. het waren niet al te blije katjes in die periode, vanaf het moment dat ik het aandurfde ze buiten te laten sloegen ze om naar onwijs knuffelige kroelerige blije katten. Dus ja ik heb van dochtbij meegemaakt hoe gelukkig katten worden van buiten lopen
Ayasha schreef:femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
Niet?ze hebben ook nagels en tanden hoor.
Waarom worden katten als zulke half heilige dieren gezien?
Amandavd schreef:SAKKIA schreef:Zo zo nou dat zijn nogal uitspraken. Misschien moet je even de moeite doen mijn andere berichten ook te lezen![]()
Als je je kat van jongs af aan leert dat buiten een no go zone is, dan is er niks aan de hand. Wellicht daag jij je kat te weinig uit binnen? Is jouw kat altijd buiten geweest? Heb je ooit wel eens langer doorgezet dan 3 weken?
Snollygoster schreef:femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
Hier ben ik het totaal niet mee eens, katten kunnen ook iemand flink verwonden, soms zelfs nog erger dan honden.
SAKKIA schreef:Amandavd schreef:
Ja zeker heb ik dat, ik geef toch meerdere malen aan dat ik het geprobeerd heb?
Mijn katten worden genoeg uitgedaagd binnen, ze krijgen hun voer in voerballen en voertorens. Er staan denk spelletjes, de hele woning ligt bezaaid met andere speeltjes en er wordt standaard elke dag met ze gespeeld.
Ik heb namelijk ook een kat die binnenwoont. Ik weet dus exact wat het inhoudt om een binnenkat te hebben. Die binnenkat is harstikke gelukkig hoor en gaat ook niet meer naar buiten. Maar die andere kat tja, daar lukt het gewoon niet mee.
Zoals al eerder aangegeven weet de buurt dat het mijn kat is en dat als ze overlast veroorzaken ze bij mij moeten zijn.
Daarnaast vindt mijn kat het niet fijn om in de tuin te poepen, ze voelt zich blijbaar niet veilig ofzo, dus zelfs dat doet ze thuis.

Snollygoster schreef:femo schreef:heb er nu 3 keer antwoord op gegeven. een hond kan iemand flink verwonden. een kat niet. niet zoals een hond iig.
Hier ben ik het totaal niet mee eens, katten kunnen ook iemand flink verwonden, soms zelfs nog erger dan honden.
), de ene raskat vind het buiten wel leuk maar niet voor lang en de derde wil alleen naar buiten als wij ook buiten zijn anders is het eng. En alle drie zitten ze voornamelijk in onze tuin, de enige die er nog wel eens uit wil gaan is de htk kat.