Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:49

Ayasha ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje ver gaan dat je vind dat mensen die katten buiten houden geen katten meer verdienen.

Als ik ooit katten neem zou ik er wel over nadenken, en als mijn kat plat gereden zou worden zou ik niemand iets kwalijk nemen en het zelf proberen op te ruimen. De reden waarom ik een kat langs een weg waar minimal 50 gereden wordt binnen zou houden zou ook weinig met de kat te maken hebben. Meestal zijn die snel genoeg, en anders is het heel vervelend maar hoe groot is de kans? Ik wil alleen niet op mijn geweten hebben dat iemand onverantwoord aan zijn stuur trekt door mijn kat. Al zou je dan imo nog eens moeten nadenken of autorijden wel zo veilig voor je is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:59

friendly schreef:
Ja. Je houdt toch van je dier? Dan moet ie kunnen doen waar hij voor bedoeld is. Als hij daarmee een verkeerde keuze maakt is het heel verdrietig maar kun jij er verder niks aan doen. En ayasha, je hoeft mij niet te begrijpen, ik begrijp jou ook niet. En wil dat niet eens. Je lijkt het ok te vinden als iemand (in jouw geval wellicht een hond) je dier aanrijdt deze maar op de weg laat liggen zodat er nog 100 auto's overheen kunnen rijden en jij heel lang jezelf afvraagt of je dier nog thuiskomt. Dan heb ik persoonlijk liever dat ik gebeld word dat Pietje niet meer komt.

Love western: met handschoenen oid uiteraard ;) Met blote handen zou ik het ook niet doen hoor.

Ik weet niet... Maar ik heb niet standaard handschoenen in m'n auto liggen. Ik ben een enorme dierenvriend, zal ook altijd checken of een dier echt dood is mocht daar de mogelijkheid voor zijn. Maar een dood dier haal ik pertinent niet van de weg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:03

Mag ik vragen waarom niet? In het geval dát je handschoenen mee zou hebben? Is het angst of een andere reden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:07

Oh, als ik op een of andere manier handschoenen mee zou hebben zou ik het overwegen (ook afhankelijk van de handschoenen :') ), mits het dier nog redelijk in tact is, een platte kat laat ik lekker plat liggen, hoor. Maar met mijn blote handen? Nee, daar pak ik geen aangereden dieren mee op.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:13

Zou ik ook niet doen en niet aanraden. Ik weet niet hoe snel er ziektes op een dood dier terecht komen maar je weet maar nooit. Met handschoenen en intact jazeker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:14

VeraPopeye schreef:
Ayasha ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje ver gaan dat je vind dat mensen die katten buiten houden geen katten meer verdienen.

Als ik ooit katten neem zou ik er wel over nadenken, en als mijn kat plat gereden zou worden zou ik niemand iets kwalijk nemen en het zelf proberen op te ruimen. De reden waarom ik een kat langs een weg waar minimal 50 gereden wordt binnen zou houden zou ook weinig met de kat te maken hebben. Meestal zijn die snel genoeg, en anders is het heel vervelend maar hoe groot is de kans? Ik wil alleen niet op mijn geweten hebben dat iemand onverantwoord aan zijn stuur trekt door mijn kat. Al zou je dan imo nog eens moeten nadenken of autorijden wel zo veilig voor je is.

Dat is het ook wel. Mijn excuses, was een beetje actie-reactie vrees ik. :) Maar dat praat 't nog niet goed. :)

Overigens hier nog eentje die niet goed met dode dieren om kan, al niet als ze intact zijn, laat staan als ze dat niet meer zijn. :x (dan ga ik over mijn nek vrees ik, ik word al flauw en duizelig als ik in mijn vinger snijd. :') )

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:29

Ik snap het, is goed. :D

Ik ga ook geen dier oprapen denk ik, moet al huilen als ik er aan denk. Dat is dan wel het risico als je dier buiten loopt. Vind het wel zwak van mezelf, maar als het dood is rijd ik door en bel ik wel even ergens anders heen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:30

Ik weet eigenlijk niet eens of wij in belgie een dierenambulance hebben (waarschijnlijk wel) dus ik zou al naar de politie moeten bellen gezien dat de enige nummer is die ik dan heb en ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat die dus niet komen voor een kat... :x (ze kwamen al met veel moeite voor een inbraak. :roll:)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:34

Op pagina 3 ofzo stond dat van stoppen op de vluchtstrook, dat zou ik persoonlijk ook nooit doen. Het is niet voor niks dat je daar niet gezellig koffie mag drinken. Tenzei het dier leeft. Maar wat dan? Ga je dan tevoet de weg op om hem er af te halen als het beest daar nog levend zit? Ik niet hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:38

VeraPopeye schreef:
Op pagina 3 ofzo stond dat van stoppen op de vluchtstrook, dat zou ik persoonlijk ook nooit doen. Het is niet voor niks dat je daar niet gezellig koffie mag drinken. Tenzei het dier leeft. Maar wat dan? Ga je dan tevoet de weg op om hem er af te halen als het beest daar nog levend zit? Ik niet hoor.

Dat mag niet. Daar moet je instanties voor inschakelen, maar zelf de snelweg op hupsen komt je duur te staan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:42

Dus conclusie, waarom zou je op de vluchtstrook gaan stil staan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:43

VeraPopeye schreef:

Ik kan heel veel redenen bedenken, eigenlijk :D. Maar dat bedoel je denk ik niet :)).

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:45

_San87_ schreef:
VeraPopeye schreef:

Ik kan heel veel redenen bedenken, eigenlijk :D. Maar dat bedoel je denk ik niet :)).

Haha nee. :D Gaat er meer om dat er mensen zijn die vinden dat je moet stoppen/omkeren op de snelweg als je een dier aan hebt gereden. Maar dan? Kan je toch geen ruk doen of ligt dat aan mij. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:49

VeraPopeye schreef:
_San87_ schreef:

Haha nee. :D Gaat er meer om dat er mensen zijn die vinden dat je moet stoppen/omkeren op de snelweg als je een dier aan hebt gereden. Maar dan? Kan je toch geen ruk doen of ligt dat aan mij. :P

Nee, dat ligt niet aan jou. Je kunt ook niks doen. Wat je wel veilig kunt doen is naar een tankstation rijden en daar bellen. Maar op de vluchtstrook stil gaan staan voor een dood dier is gewoon... Dom :').

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:50

en gevaarlijk ook nog eens.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:55

Probeer je eens voor te stellen dat je paard/pony ontsnapt en aangereden wordt en de persoon rijdt door. En als het je paard/pony is die daar met geknakte benen ligt en er wordt niet naar omgekeken kun je je wel voorstellen hoe dit voelt. Dit zal voor een katten eigenaar niet anders zijn. Ikzelf heb ook katten en ze komen ook buiten. Dagelijks ben ik bang dat ze niet meer terug komen. Maar binnen houden is geen doen. Als er hier normaal gereden wordt en er wordt er een aangereden zal ik dit een automobilist ook absoluut niet aanrekenen, dit is helaas het risico als ze buiten lopen. Wel reken ik het aan als er gewoon doorgereden wordt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:57

Dan moet mijn paard eens een keer binnen zijn omheining blijven (en ja, heb m een keer in de tuin van de buren aangetroffen waar hij zo de weg op kan) !! Of beter gezegd, moet ik zorgen dat hij er niet uit kan. De enigste reden waarom ik het ontzettend dom vind om een paard te laten liggen zonder iets te bellen is omdat het levensgevaarlijk is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:05

kimmie1 schreef:
Probeer je eens voor te stellen dat je paard/pony ontsnapt en aangereden wordt en de persoon rijdt door. En als het je paard/pony is die daar met geknakte benen ligt en er wordt niet naar omgekeken kun je je wel voorstellen hoe dit voelt. Dit zal voor een katten eigenaar niet anders zijn. Ikzelf heb ook katten en ze komen ook buiten. Dagelijks ben ik bang dat ze niet meer terug komen. Maar binnen houden is geen doen. Als er hier normaal gereden wordt en er wordt er een aangereden zal ik dit een automobilist ook absoluut niet aanrekenen, dit is helaas het risico als ze buiten lopen. Wel reken ik het aan als er gewoon doorgereden wordt.

Als er een paard op de weg staat dan moet je wel stoppen :+. Nadat je een paard hebt aangereden KUN je niet eens doorrijden, trouwens.

Overigens heb jij niks aan te rekenen wanneer iemand doorrijdt. Weet jij waarom een persoon doorrijdt? Dat is heus niet altijd omdat die persoon niet wil stoppen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:08

helaas hebben wij vorige week een hele grote haas onder de auto gekregen, dat konden we zeker niet voorkomen.
het arme beest sprong zo voor de auto.. heel zielig.
mijn vader heeft hem toen wel netjes in de berm gelegd en gecheckt of hij wel echt dood was en niet aan het lijden was.
dat geeft je dan zo'n rot gevoel.. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:17

kimmie1 schreef:

De kans is reëler dat als ie wel stopt, hij jou de rekening mag opsturen...

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:28

Naja, morgen maar gelijk even naar het asiel rijden.
Want ik maak uit de discussies hier op dat we geen kat meer verdienen omdat hij buiten komt.
Gelijk even de buurt waarschuwen om ook hun kat in te leveren.
Zal een drukke bedoening worden in het asiel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:32

Ik zal eens even een ander geluid laten horen.

Ik heb jaren op de dierenambulance als centralist gewerkt en mijn ervaring was precies dat mensen wél doorreden maar dat ze vervolgens massaal bellen naar de ambulance. Over een kat die op de weg lag werd wel een keer of 5 gebeld, om een hond nog wel veel vaker. Die mensen zijn ook allemaal mensen die niet gestopt zijn, maar wel bellen.

Ik begrijp heel goed dat mensen niet stoppen ondanks dat ik het wel zou doen. Redenen zijn er genoeg te bedenken.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:44

Pfff, ik krijg tranen in mijn ogen van slechts een aantal postjes te lezen in dit topic.

Ik heb ooit een kat gehad, die per ongeluk, langs de voordeur naar buiten schoot (grootouders waren er, de deur stond helemaal open en iedereen was al aan de auto van grootouders), hop de straat op en ja..direct aangereden. Ging allemaal hééééél snel, chauffeur moet het ook hebben gezien en gevoeld of gehoord. Kat was gelukkig enkel "geraakt", is direct naar binnen terug gelopen en heeft heel veel geluk gehad dat zijn pootje goed genezen is. Die mens is ook niet gestopt. We hadden hem niks kwalijk genomen, was onze eige domme fout... Maar zooo lelijk dat die gewoonweg gas heeft bijgegeven en is doorgereden!

We hebben ook een aantal zwerfkatten die ik voorzie van eten en hen door het zwerfkattenbeleid van de gemeente, ook heb laten castreren etc. ... Eentje had ik net laten steriliseren, maar die bleek dus met kittens te zitten!!!! Dus moeder poes zo snel mogelijk terug los gelaten (moet je weten dat het een baantje is waar helemaal niet veel volk komt, waar een snelheid geldt van 30km/uur) met langs beide kanten bos... Kwam ik de afrit uit en de hoek omgedraaid de volgende dag...pfff...lag ze er doodgereden op de baan :'-(!!!!! (Heb er nog zo veel hart pijn van...). Kittens zijn overigens nooit gevonden :'-( Ze had ze goed verstopt :'-( Dusja...ik word er best emotioneel van als mensen gewoon doorrijden!!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:45

Een volwassen kat die komt aanlopen en zich nestelt in de stallen.
Een kat die wil blijven, die niet meer verder trekt.
Die je muizen vangt in de stal, waar je dan weer dankbaar voor bent en haar beloont met een bakje voer en drank.
Een kat die blijkbaar al veel heeft meegemaakt, maar je uiteindelijk toch vertrouwt en zich laat aaien.
Leuke "stal-kat" dus.
Leuk voor de muizenjacht, leuk voor gezelschap bij de pony's, leuk voor de kinderen.
Hmz ... vind ik echt wel moeilijk dat je die dan voor haar diensten moet gaan opsluiten.
Vrij lopen kan niet meer, dus dan moet ie plots maar vast.
Kan er bij mij niet in.

De katten die hier zijn komen aanlopen, krijgen alle verzorging die ze nodig hebben.
Waar nodig ook een dierenarts.
We hebben hun zelfs binnengebracht om te laten steriliseren, want heel de hooivoorraad vol kittens willen we ook niet.
Ze worden ontwormd en behandeld tegen vlooien, want ongedierte bij onze honden willen we niet.
Maar we gunnen hun wel het leven dat ze gewoon zijn.
Ze hoeven niet op de bank, hoeven niet op schoot, hoeven niet achter slot en grendel.
Als ze willen, mogen ze naar binnen komen, vaak is dat niet lang.
Naarmate ze ouder worden komen ze vaker naar binnen om te genieten van de warmte en kruipen ze weg op een bank of bed.
Dat is hun keuze.
Maar ik weiger hun op te sluiten.
En ja, we zijn erg van de kaart als er eentje verongelukt, het zijn huisdieren, of ze nu binnen of buiten leven.
En van huisdieren hoor je te houden, anders verdien je ze niet.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:46

alyel schreef:
Pfff, ik krijg tranen in mijn ogen van slechts een aantal postjes te lezen in dit topic.

Hier net zo |(