Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moniek21 schreef:Ik ben de gelukkige eigenaar van een Berner sennengenaamd Wessel ,
Wessel is geboren op 09-09-2009hij heeft niet veel geluk gehad bij z'n fokker ( toen hij 11 wk was en wij hem kochten woog hij 5,3 kg
) ik kon het niet over m'n hart verkrijgen hem te laten zitten.
Thuis gekomen gelijk naar de DA en gewassen ( hij stonk ook erg ) goed voer erin en helaas met 1 jaar moeten laten opereren aan een EDmaar ondanks dat de DA hem maar ongeveer 3 jaar zou geven , hij heeft namelijk ook op de schaal van 1 tot 4 een 3,5 op artrose ... Doet hij het super
hij rent vliegt springt , super actief, hij heeft ook heel soms een mindere dag dan loopt hij wat kreupel, heb altijd rimadyl in huis en dan moet hij verplicht aan de lijn en rustig lopen
dan is het meestal met een dag weer over
ik hoop dat hij nog heel wat jaartjes pijnvrij bij ons mag zijn
[ Afbeelding ]

moniek21 schreef:donnar schreef:Klinkt als broodfok, snap dat je Wessel mee neemt. Helaas blijft op deze manier de broodfok wel in stand, hoe moeilijk het ook is, volgende keer zonder hond naar huis.
Iedereen vind het zielig en nemen dan de hond mee, helaas blijven er dan inkomsten en zullen ze doorgaan, je kunt het denk ik nooit helemaal weg krijgen maar hoe meer mensen meteen zonder hond vertrekken hoe beter.
Ben ik helemaal met je eens....maar wat zou jij doen als je een pup in je armen hebt ,die de naam Berner niet eens mag hebben .....die eigenlijk 11 kg hoort te wegen en nog niet eens de helft is ...... Thuis aangekomen kwamen we een andere Berner pup tegen die precies op de zelfde dag geboren is....Wessel kon er gewoon onderdoor.....![]()
Ik ben blij dat ik het gedaan heb , dan zouden ze ook moeten stoppen met hondjes uit Spanje te halen....er zitten er hier ook genoeg in het asiel ....komt op hetzelfde neer toch

donnar schreef:Klinkt als broodfok, snap dat je Wessel mee neemt. Helaas blijft op deze manier de broodfok wel in stand, hoe moeilijk het ook is, volgende keer zonder hond naar huis.
Iedereen vind het zielig en nemen dan de hond mee, helaas blijven er dan inkomsten en zullen ze doorgaan, je kunt het denk ik nooit helemaal weg krijgen maar hoe meer mensen meteen zonder hond vertrekken hoe beter.
[/quote]