Wat is de ideale hond voor een gezin met kleine kinderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:18

Afbeelding

Schattig toch :D hahhahaha Hij blijft ook gewoon rustig staan totdat ze klaar zijn met hem aankleden

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:20

Labrador!!
Wij hebben thuis een labrador (vanaf jongs af aan bij ons, nu 2 jaar).
Heel lief, en zal nooit bijten (behalve als je gemeen tegen hem zou dan natuurlijk!), is heel waaks, en kan lekker dol doen (vooral bij het wandelen, in het bos). Hij kan supergoed omgaan met mijn pony, ook als we een buitenritje maken gaat hij wel eens mee ;) (wel met nog begeleiding erbij). Eerst was hij bang voor mijn pony maar nu zeker niet meer! En soms gaan ze een beetje met elkaar spelen, heel lief :).
Onze labrador is helemaal gek op water, heel leuk! We hebben vlak langs ons huis een beek, en daar gaat hij altijd in :). Onze labrador gaat super goed met onze kleine buurkindjes, hij zal bij hun lang niet zo 'dol' doen als bij volwassenen ;).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:20

cp112 schreef:
Ik heb er 1. Hartstikke lieve hond, ook met kinderen lief. Maar ik houd hem in de smiezen want het is wel een zenuwpees als het hem te druk wordt of zich in het nauw gedreven voelt. En dan haalt ie wel uit.
Helaas een berner trekje... Wat, net als bij ieder ras, niet hoeft te betekenen dat ze het allemaal doen.

Maar als nieuwelingen in het houden van een hond, en met jonge kinderen. Zou ik zo een hond niet aanraden.

Mijn Berner is de ideale beginnershond en gezinshond. Die loopt altijd weg als het haar niet zint. En dat was nota bene een kennelhond!
Berners staan ook juist bekend als echte familiehonden die ongelofelijk veel van kinderen pikken.

Ik zet eerder vraagtekens bij
- waaksheid
- allergische vriend (er komt best heel wat wol af := )
- de lompheid van een Berner icm kleine kinderen. Opzettelijk pijn doen nee, maar in het enthousiasme gewoon ombonken of een flinke staartzwiep (die een kind gelijk vloert :)) ) ja.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:21

King Charles Spaniel!
een gouden hondje.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:21

Wij hebben een Airdale Terrier.
Onwijze lieverd en als ze kleine kinderen ziet wordt ze opeens heel erg lief.
Ze is best waaks en ze is helemaal gek op lange wandelen.
Wij vinden haar erg rustig in een restaurant en ze kan goed alleen zijn. (Bij jullie niet het geval.)
Maar het kan ook aan haar liggen. :o

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:22

Welke hond past bij een gezin met kleine kinderen. Bij een gezin waarvan de ouders de hond de baas kunnen. Dus de ouders moeten bij de hond passen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:23

Jéétje wat is dit topic hard gegaan zeg! Helaas nu toch echt tijd voor een slotje, aangezien er voor dit soort vragen gewoon een centraal topic is, namelijk: [BB] [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Hopelijk willen jullie daar je goede ideeën vanaf nu spuien!