Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Medea schreef:De hond mag geen/nauwelijks stresssignalen vertonen, dan ga je te snel.
Dat weet ik niet, of dat niet mag. Wie zegt dat? Zijn er geen meerdere wegen die naar rome leiden?
Bij paardrijden / trainen zie ik ook onnoemelijk veel methodes waarbij de ene mij meer aanspreekt dan de ander. Maar daar is ook niet maar 1 juiste manier.. althans, volgens mij..
essiesilly schreef:Ik geloof dat jullie zo diep in hem geloven dat jullie het zelf niet zien ipv mij er op attenderen dat ik het niet zou zien..ik heb wel degelijk heeeel veel filmpjes van hem gekeken.. Dacht zelfs eerst ook dat het zo moest.. TOT! Ik me ben gaan verdiepen wat dat doet met het gedrag vd hond en relatie baas hond, maar blijkbaar zijn jullie nog niet bij dat stadium
Hoppit schreef:Dan graag ook stoppen met melken dat TS haar visie eenzijdig is.
Hoppit schreef:Bedoel het meer als 'wees zelf ook eens bereid om iets te kijken'.
Dat bedoelde ze ook met dat bord voor de kop. Anyhoo, heb zelf nog niet gekeken want zit op mijn werk.
Ik volg zoveel mogelijke verschillende cursussen, opleidingen en nascholingen mbt gedrag, gewoon omdat 't me enorm interesseert.
Waar ik mijn CM mening op baseer is o.a. dit filmpje. Ja ik kijk ook regelmatig afleveringen.
https://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk
essiesilly schreef:@ shadow.. ooit gezien dat iemand flinke kleerscheuren en bijtwonden oploopt omdat hij z n hond beloond?.... ik snap dat je altijd een goede timing moet hebbenmaar het is toch een heel ander verhaal als je dat doet door straffen of door belonen
essiesilly schreef:Sorry hoor cayenne... Ik heb hier 8 pagina s door gelezen met allemaal een dwingende mening en verklaren me half voor gek dat ik zo n "gemaakt filmpje" geloof en IK ben de gene die open moet staan voor meningen van anderen??laat me niet lachen.. Ik sta juist open voor de mening van andere trainers en daardoor weet ik nu wat ik nu weet. Zolang je niet open staat voor iets anders zal je nooit beter worden. Ik heb open gestaan voor cm, dar beviel me absoluut niet dus die deur ben ik gepasseerd
Air jij wil graag oude koeien uit de sloot halen, prima. Als je de werkwijze van Ian (en idd ook bijv gaus) hebt gevolgd weet je dat zij door leren zoveel meer te weten zijn gekomen en daardoor dus nu al jaren trainen op een positieve manier. Dat ze vroeger een slipketting gebruikte tsja.. Iedereen maakt fouten maar ze hebben er wel van geleerd en dat is een goede trainer zijn