slipketting (hond) zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:24

essiesilly schreef:
Nee het is los of vast zoals jij bedoeld.
Rukken en plukken zie ik veel te veel gebeuren
Dus als een paard moet nageven hou jij ook net zo lang vast tot hij nageeft? ( dat is bij jou blijkbaar wijken voor druk)
Los leren heb je heel veel aan. Als ze achter in de bak lopen en ik klop op m'n been staan ze naast me in welke gang ze dan ook zijn.. Zijn perfect opgevoed

Wat is voor jou dan wijken voor druk, moet je wel druk geven vanzelf.
Ik wil dat ze naast me lopen en me niet voorbij gaan als ik ze aan het halster mee neem. Ik wil dat ze meelopen als dat mijn bedoeling is, aan het halster, op andere manieren breng ik ze namelijk niet van a en b. En luisteren naar mijn stem. Op mijn been kloppen en komen, dat hoeft voor mij niet, ook niet nodig want hun focus ligt in de bak altijd bij mij. Lopen me aan de elleboog en dan kan ik de raarste dingen doen. Dus dat gaat ook prima. Maar als mijn paard stil staat dan zet ik druk op het touw en pas als hij aanstalten maakt vooruit te gaan, dan gaat de lijn weer los.
Zo zie je maar, er zijn meerdere wegen naar Rome, is voor geen 1 dier gelijk.
Imo is als je een slip gebruikt niets aan de hand, als je hem maar correct gebruikt. En zekers niet een halsband voor het leven. De slip is maar net zo gemeen als de hand van de gebruiker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:26

Hoppit schreef:
Silence schreef:
Ik vind een slipketting echt niet kunnen.
Waarom niet investeren in het aanleren van correct gedrag?
Tuigje om zodat de nek ontlast wordt en goede begeleiding zoeken.
Heb je veel meer aan dan aan zo'n onding ;)

_/-\o_
Amen.

Als mensen hun kleuters op zouden leren met slipkettingen staan mensen wel op hun achterpoten, maar honden... Hoe gruwelijker hoe beter.
Lekker à la Cesar Millan, double chokers, wurgen tot er hersenschade is en elektrische halsbanden. FEEST!

Jeetje, heb je wel eens van relativeren gehoord? Ik geloof niet dat er hier iemand pro elektrische halsbanden is en je doet nou net alsof iedereen met een slip hun hond wurgt... tot er hersenschade is? Sorry? Ik snap het niet helemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:29

Air schreef:
love_western schreef:
Maar volgens mij moet een gewone halsband ook schade geven, bij honden die continue trekken en zowat geen lucht krijgen.

Ik hoop dat je je kan voorstellen dat een ketting heel wat meer schade kan berokkenen dan leer of nylon?

Bij mij gaat de voorkeur voor een correctiemiddel dan ook uit naar een sliplijn, en geen ketting. Werkt ook nog eens sneller ook en met een betere release omdat het gewoon glad en rond is.

Vind wel dat iedere hond opgevoeg moet worden met een normale halsband of tuig, moet gewoon kunnen.

Als ik het zo bekijk is de sliplijn bij verkeerd gebruik nog schadelijker dan de ketting. Die dunne touwen snijden behoorlijk heel heftig. Net zo als bij een touwhalster, daar wil je ook geen belachelijke druk op.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:36

Magrathea schreef:
Jeetje, heb je wel eens van relativeren gehoord? Ik geloof niet dat er hier iemand pro elektrische halsbanden is en je doet nou net alsof iedereen met een slip hun hond wurgt... tot er hersenschade is? Sorry? Ik snap het niet helemaal...

À la betekent 'net zoals' Cesar Millan, die zijn 'hondenfluisteraar'-gedoe baseert op voornamelijk wurgen met slipkettingen.

Geinig hoe er definities in pijn toebrengende middelen zijn. Neuuuh ik gebruik 'maar' een slipketting en hangt altijd los en de relatie met mijn hond is fantastisch!
Als dat allemaal zo is, waarom dan toch een wurgmiddel er aan hangen? Dan kan je evengoed ook een bit uit prikkeldraad in je paard zijn mond leggen, maar dan wel heel stille hand hoor!

Anoniem

Re: slipketting (hond) zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:38

Een simpel bit, kan ook zonder van prikkeldraad te zijn, een martelwerktuig zijn als de genruiker er niet netjes mee omgaat hoor Hoppit.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:40

Absoluut gelijk in ^^
Vind daarom ook dat mensen eerst eens een degelijke cursus rassenleer en gedragstherapie moeten krijgen voor ze nog maar aan honden denken. En dan echt niet enkel de knuffelcursussen, gewoon alle aspecten.
De idioot hangt niet aan de kant van de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:41

Ons Dimo draagt ook een slipketting. Alleen hij loopt altijd los. Een als ik hem aanlijn, gaat de lijn aan de dode ring. En Dimo loopt altijd aan een slappe lijn. Dus ik ben niet zo bang voor schade, ik doe er niets mee.
Raphi heeft een leren band, maar loopt ook aan een slappe lijn.

Ik vind al die anti trek dingen niks. Geloof niet dat dat nou zo vriendelijk is. Consequent belonen als je gedrag hebt wat je graag ziet, werkt imo beter.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:42

Relatie met de hond staat er los van lijkt me. Rottweiler van mijn oom luistert prima maar hij wil gewoon spelen met andere hondjes en dan gaat die trekken. Slipketting is ook geen wurgmiddel zoals al vaker gezegd. Dat jij dat zo ziet maakt het nog geen wurgmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:47

Hoppit schreef:
Absoluut gelijk in ^^
Vind daarom ook dat mensen eerst eens een degelijke cursus rassenleer en gedragstherapie moeten krijgen voor ze nog maar aan honden denken. En dan echt niet enkel de knuffelcursussen, gewoon alle aspecten.
De idioot hangt niet aan de kant van de hond.

Nou mensen moeten gewoon leren dat een hond die ze mooi vinden, niet per definitie een hond voor hen is. Als eerste hond een duitse staande of iets dergelijks, zou ik niet doen, kan je beter een golden retriever nemen. Mensen moeten gewoon nadenken eer ze aan iets beginnen en dan ook gewoon een opvoedcursus doen met de hond. Het ene ras is gemakkelijker op te voeden dan de andere, ook daar moet men rekening mee houden. Ik ben het ermee eens dat veel mensen een slipketting als symptoombestrijding gebruiken, sommigen weten niet eens hoe het ding om moet. Maar als je het netjes gebruikt en daar ook zeer bewust doet om een hond iets bij te brengen, ben ik daar niet op tegen. Ik vind het niet normaal dat honden die trekken aan de riem en op die manier hun nek vergallen met een slip. Vaak zie je dat deze honden die ketting ook jaren om hebben en het dier aan het eind nog net zo trekt als in het begin.
Verder is er een heel verschil tussen juist gebruik en het afsmoren van de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:48

naomi_g1998 schreef:
Relatie met de hond staat er los van lijkt me. Rottweiler van mijn oom luistert prima maar hij wil gewoon spelen met andere hondjes en dan gaat die trekken. Slipketting is ook geen wurgmiddel zoals al vaker gezegd. Dat jij dat zo ziet maakt het nog geen wurgmiddel.

Je ziet het wel als wurgmiddel gebruikt worden helaas. Ik vind het een correctie riem, niet iets waar je fijn mee gaat wandelen en niet voor een heel hondenleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:49

Hoppit schreef:
Magrathea schreef:

À la betekent 'net zoals' Cesar Millan, die zijn 'hondenfluisteraar'-gedoe baseert op voornamelijk wurgen met slipkettingen.

Geinig hoe er definities in pijn toebrengende middelen zijn. Neuuuh ik gebruik 'maar' een slipketting en hangt altijd los en de relatie met mijn hond is fantastisch!
Als dat allemaal zo is, waarom dan toch een wurgmiddel er aan hangen? Dan kan je evengoed ook een bit uit prikkeldraad in je paard zijn mond leggen, maar dan wel heel stille hand hoor!

Grappig, Cesar werkt niet eens met slipkettingen ;)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:52

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:04

Dan ben ik wel benieuwd waar jij een slipketting ziet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:11

Hoppit schreef:
dees_daan schreef:

http://www.cesarsway.com/shop/Illusion- ... ash-System
Wat denk je dat de NLse vertaling van 'double choke collar' is... Dubbele slipketting.

Ik heb de link even bekeken en dat is geen slipketting. Wel een op een sliplijn gebaseerd systeem, ik denk dat deze hier wordt aangeduid als halve slip, of zo? In het instructiefilmpje zie je namelijk dat maar een klein deel van de lijn aangetrokken kan worden, niet zoals bij een normale slipketting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:12

Hoppit schreef:
dees_daan schreef:

Wat denk je dat de NLse vertaling van 'double choke collar' is... Dubbele slipketting.

Als je dingen wil gaan roepen raad ik je aan om eerst wat beter onderzoek te doen, de halsband is van nylon, zit dus geen slipketting in 'verborgen'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:13

Als je de eerste foto goed bekijkt zie je wel een zwarte koord dat als slipketting wordt gebruikt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:13

dees_daan schreef:
Hoppit schreef:

Als je dingen wil gaan roepen raad ik je aan om eerst wat beter onderzoek te doen, de halsband is van nylon, zit dus geen slipketting in 'verborgen'.

Practise what you preach... Bekijk het filmpje maar eens :), er zit wel degelijk een soort van sliplijn in verborgen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:14

Mindim schreef:
Air schreef:
Ik hoop dat je je kan voorstellen dat een ketting heel wat meer schade kan berokkenen dan leer of nylon?

Bij mij gaat de voorkeur voor een correctiemiddel dan ook uit naar een sliplijn, en geen ketting. Werkt ook nog eens sneller ook en met een betere release omdat het gewoon glad en rond is.

Vind wel dat iedere hond opgevoeg moet worden met een normale halsband of tuig, moet gewoon kunnen.

Als ik het zo bekijk is de sliplijn bij verkeerd gebruik nog schadelijker dan de ketting. Die dunne touwen snijden behoorlijk heel heftig. Net zo als bij een touwhalster, daar wil je ook geen belachelijke druk op.

Sinds wanneer is een cm. dik dun? Dat snijd niet hoor, dat valt alleen al te zien aan de vacht die niet beschadigd raakt, wat het wel doet bij een ketting: schuurt veel meer. Schadelijker dan de ketting wordt heeeel moeilijk.

Ben ik dus wel benieuwd waar jij naar kijkt? Ik zie geen foto namelijk :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:14

Ik denk dat jullie even moeten bedenken wat een ketting is. Of hebben jullie ook een fietsketting van touw? :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:16

Slipketting of sliptouw, alle 2 geeft hetzelfde effect

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:16

Mijn honden hebben altijd met een slipketting gelopen.
De hond die wij nu hebben (Duitse Staande draadhaar) loopt er ook mee.
Je hebt naar mijn mening je hond gewoon beter onder controle, luistert hij niet, klein rukje en hij loopt netjes naast. Het is hoe je hem gebruikt..
We hebben soms ook een halve halsband met een klein stukje ketting erin bij hem om, reageert hij ook goed op.
Je hoeft hem niet eens 'gemeen' te gebruiken, lopen genoeg honden mee die gewoon netjes naast lopen.
Mijn hond reageert totaal niet op een leren halsband, deze heeft hij alleen om als hij los gaat voor het eventueel pakken als hij bij een andere hond weg moet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:18

chanel1985 schreef:

Waar baseer je dat op?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:21

dees_daan schreef:

Slip betekent dat je ergens iets door kunt trekken zodat de opening kleiner wordt. Of dat staal of nylon is, is behoorlijk irrelevant.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:21

Aan ervaring met de hond van mijn vriend, die had een sliptouw, die dezelfde dag nog af ging toen de hond bij mij kwam wonen. Gebruik nu een julius k-9 gareel en hij trekt daardoor al veel minder en heb er meer over te zeggen dan met die sliptouw, toen wurgde zij haar eigen en kon ik ze niet houden.
Nu zijn we alle 2 content, zij heeft geen pijn en last meer van die sliptouw en ik heb er meer over te zeggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:22

Air schreef:
chanel1985 schreef:

Waar baseer je dat op?

De werking is hetzelfde. Alleen de gladde varianten (touw, leer) laten sneller los en blijven niet hangen. Dat kan wel gebeuren bij de kettingen. (kan he? ;) ) Maar dan moeten ze wel op een goede manier omgedaan zijn.