essiesilly schreef:Nee het is los of vast zoals jij bedoeld.
Rukken en plukken zie ik veel te veel gebeuren
Dus als een paard moet nageven hou jij ook net zo lang vast tot hij nageeft? ( dat is bij jou blijkbaar wijken voor druk)
Los leren heb je heel veel aan. Als ze achter in de bak lopen en ik klop op m'n been staan ze naast me in welke gang ze dan ook zijn.. Zijn perfect opgevoed
Wat is voor jou dan wijken voor druk, moet je wel druk geven vanzelf.
Ik wil dat ze naast me lopen en me niet voorbij gaan als ik ze aan het halster mee neem. Ik wil dat ze meelopen als dat mijn bedoeling is, aan het halster, op andere manieren breng ik ze namelijk niet van a en b. En luisteren naar mijn stem. Op mijn been kloppen en komen, dat hoeft voor mij niet, ook niet nodig want hun focus ligt in de bak altijd bij mij. Lopen me aan de elleboog en dan kan ik de raarste dingen doen. Dus dat gaat ook prima. Maar als mijn paard stil staat dan zet ik druk op het touw en pas als hij aanstalten maakt vooruit te gaan, dan gaat de lijn weer los.
Zo zie je maar, er zijn meerdere wegen naar Rome, is voor geen 1 dier gelijk.
Imo is als je een slip gebruikt niets aan de hand, als je hem maar correct gebruikt. En zekers niet een halsband voor het leven. De slip is maar net zo gemeen als de hand van de gebruiker.

, er zit wel degelijk een soort van sliplijn in verborgen.