Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:49

Toen om 12.01 het vuurwerk los ging ging de hond bij de deur staan omdat ze naar buiten wilde. Wij hebben dus heerlijk met de hond buiten naar het vuurwerk staan kijken, ze vindt het schitterend.
Beide katten hebben niet op of om gekeken, geen stress hier in huis dus.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:04

De afgelopen dagen reageerde de poes(1,5 jaar) hier amper. S'avonds bij vuurpijlen ging ze voor het raam zitten maar verder niet. Gisteravond was ik weg en kwam vannacht rond 4 uur thuis en ze was wel onwijs blij toen ik binnen kwam, ik had lampen aan gelaten en radio flink hard staan. Toen ik in bed lag was er een hele harde knal en toen schoot ze wel weg. Dus ik denk dat ze het toch wel een beetje eng vond

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:06

Voor onze pup van 10 maanden was het de eerste keer dat hij vuurwerk meemaakte.
Hij vond het prachtig en heeft een hele tijd in de tuin naar het vuurwerk zitten kijken :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:39

Mijn kittens reageerde niet echt waren rustig gelukkig.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:42

onze hond was vorig jaar niet bang,
zat toen stiekem van onze tafel te eten toen wij er niet waren :j haha
dit jaar was die ergens van geschrokken?
hij deed de staart tussen de benen ging hard hijgen en piepen als die aleen was en bibberen.

gwn negeren dat is het beste en mischien een kalmerings tabletje

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:43

Zoals ik al had gedacht.. :D Ze stonden vol verwondering en bewondering naar buiten te kijken. :D :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:45

Hier is alles goed gegaan, Kenny is er niet bang voor, maar de hele harde knallen vindt hij niet zo fijn. Hij heeft na twaalven eigenlijk een beetje liggen luieren en dutten, prima!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:06

Bij mij juist niet, mijn kat Speedy was namelijk zo bang voor elk knalletje,
dat hij onder mijn bed ging liggen, helemaal in elkaar gedoken, en helemaal trillend... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:16

Ik heb met de kleinste achter het raam staan kijken, is zijn eerste oud en nieuw en hij was de stoerste, als hij het te eng vond worden draaide hij zijn koppie even weg en legde die op mijn schouder maar de nieuwsgierigheid won het toch en hij heeft het super gedaan!
1 van de andere honden echter.. Die begon volgens mij wat te trippen op de alprazolam, ontzettend baldadig en ik kon vannacht 5 keer mijn bed uit omdat meneer weer wat aan het uitspoken was.
Poedersuiker gejat, kerstpakketdoos gesloopt, niet luisteren, echt dwars en verkeerd.
Echt bang was hij niet, maar dit was ook niet leuk, vorig jaar heeft hij hier niet zoveel last van gehad maar volgend jaar komt er geen alprazolam meer in.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:20

Onze oudste vind het heel eng, enkele jaren geleden een gigantische klap afgegaan bij mijn ouders waarbij alles stond te trillen en te doen. We hebben de rest van de avond samen in de saunaruimte gezeten, die zit in het midden van het huis en daar is het minste geluid van buiten. Losse knallen gaat wel, maar als het 12uur is begint ze totaal te panikeren.

Nu een tweede erbij van 6 maanden dus ik heb voor beide honden een retteketet knetterpakket gemaakt van de hersenwerkgroep op facebook: allerlei doosjes vullen met koekjes, handdoeken oprollen met koek, een bal met een gat er in met koekjes enz. Enz. En die samen in een doos gedaan en om 20 voor 12 gegeven. Om 12 uur waren beide zo verdiept in hun doos dat ze niets hebben gemerkt van het vuurwerk en ze de avond zonder enige spanning zijn doorgekomen.
Alleen toen er een aantal naar buiten wilden en de voordeur dus geopend werd kekem ze even verstoord op, dus hartstikke super.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:29

Wat fijn dat dat zo goed gewerkt heeft!

Ik schijt er echt helemaal van!!!! Die arme beesten! Ik zou werkelijk willen dat die idioten die maar bezig blijven met die rotzooi eens konden wisselen van lichaam en geest met de honden, kunnen ze eens voelen wat die beesten moeten doorstaan!
Gisteravond ging het best goed. Kazuo heeft in de trapkast gelegen en Taro bleef ons op de voet volgen, maar hoefde niet zo te hijgen als dat hij eerder heeft gedaan. Maar helaas ging het toch een beetje mis.... We gingen om een uur of 1 even met z'n allen naar buiten. Toen we weer binnen kwamen waren de honden totaal over hun rooie..... Ineens ging Taro de grond likken. Had dat arme beest zelfs in huis geplast :oo (in de zevenenhalf jaar dat we hem hebben, heeft hij nog nooit geplast in huis!!)
Om half 5 waren ze voor het laatst uit geweest en ik was bang dat ze de volgende ochtend niet zouden halen. Toch het rond 2.00 uur even geprobeerd. Helaas was dat een drama. Jankende honden en die probeerden bij iedereen naar binnen te duiken of onder auto's. Maar snel weer naar binnen.
Om half 3 was het nog totaal niet stil. Ik maar op de bank geslapen, met de radio aan. Er is nog een paar keer een flinke knal geweest. Om 7 uur vanochtend met ze naar buiten gegaan. En nóg mochten we geen momentje rust hebben -O- Ze hebben gelukkig wel geplast, maar gepoept Kazuo weer niet.
Vanmiddag geknal. Zojuist nog steeds :( Uitlaten was weer een drama. Moet al de grootste moeite doen om ze mee te krijgen. (met riem om van de bank af trekken ;( )
Zie nu al tegen de wandeling voor het slapen op.....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:33

Kentaro, wij hebben ze gisteren rond 10.00 nog even uitgelaten, vaak is het dan ook nog redelijk rustig, of zelfs om 11uur. Op de een of andere manier kunnen mensen dan wel nog een uurtje wachten. We hebben ze even tussendoor nog naar een grasveldje gebracht en weer terug, geen lange wandelingen meer...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:42

Moet je nagaan... Jij woont in de stad en ik in een gehucht.... maar het is hier geen moment stil geweest. En omdat ze al zo vol spanning zitten, was toen we overdag ergens met de auto heen gingen, de knallen in de verte al te veel voor ze om 'rustig' hun behoefte te kunnen doen ;( Ik had ook gedacht voor 12 uur ze uit te laten, maar om bijvoorbeeld 11 uur schrok het zoontje van vrienden van ons wakker van de enorme knallen die hier te horen waren -O-
Toen ik om half 3 vanacht wilde gaan slapen was het niet stil en toen ik om 7 uur vanochtend met ze ging lopen ook niet. Echt om wanhopig van te worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:55

Wij zijn niet in de stad gebleven hoor ;)
Helemaal stil was het niet, maar onze honden zijn vooral bang als het vlakbij gebeurt, dus 4 straten verderop is geen probleem. Alleen een paar jongens die aan het gooien waren met vuurwerk, maar die zagen ons aankomen en brulde direct "honden! Even stoppen!"

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:56

secricible schreef:
Wij zijn niet in de stad gebleven hoor ;)
Helemaal stil was het niet, maar onze honden zijn vooral bang als het vlakbij gebeurt, dus 4 straten verderop is geen probleem. Alleen een paar jongens die aan het gooien waren met vuurwerk, maar die zagen ons aankomen en brulde direct "honden! Even stoppen!"

dat is erg netjes :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:11

Ja, dat vond ik echt heel fijn. Ik ben zelf ook heel bang voor vuurwerk, dus dat maakte het wandelen een stuk prettiger!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:43

Ik ben toch best trots weer op m'n ventje met z'n copingstrategie: niet meer meedoen met de wereld. Was naar m'n zus gegaan (heeft 4 honden, 1tje vind het niet fijn de rest kan het niet boeien), redelijk rustige buurt. ben de nacht van 30 op 31 om 00.30u gaan wandelen en de 31e om half 10 's ochtends. Toen wou ik om 18u hem nog z'n laatste plas laten doen (hoopte dat het tijdens etenstijd wat rustiger zou blijven) maar dat was geen succes, niet geplast en veel stress, maar nog wel enigszins aan te sturen ('zoek' zeggen bij de struikjes om z'n neus weer voor 5 sec. geactiveerd te krijgen).

Wilde hem om 21u z'n dubbele portie geven, wilt meneer alleen z'n snel te kauwen eten (gemalen boekmaag en spiervlees). Z'n kauwwerk (hele kwartel + kalkoennek) voelde hij zich niet prettig genoeg voor. Z'n kalkoennek heb ik hem dus 's nachts gegeven na het knallen, voor z'n nachtelijke wandeling om half 4. Daar met moeite een heeeele grote plas gelaten, mocht ie weer naar binnen.

Ook was ie heel blij met de bedstee van m'n zus. Heb om 22u daar met hem een film gekeken en heb 's nachts zelfs nog even buiten kunnen lopen. Deur van het 'slaaphol' op slot, met hond helemaal in de deken gepakt. Muziek lekker hard en meneer had niet eens door dat ik weg was geweest toen ik terugkwam van m'n rondje vuurwerk bewonderen :)

Nu zal die wel een paar dagen bij moeten komen. Gelukkig heb ik een kamer op een rustig gelegen plek gevonden, dus dat komt wel goed!