Bianca41 schreef:Maar zoolganster,dat blijft dan een kwestie van opvoeden?Je leert een kind toch ook dat hij niet in zijn broek moet plassen of goed moet kijken met oversteken?.Kijk dat het niet vanzelf gaat ,geloof ik gelijk.Maar als je geen tijd of zin hebt om een kind op te voeden moet je er niet aan beginnen.
Dat zou je wel zeggen ja, dat het gewoon een kwestie van opvoeden is... maar er bestaan kinderen die behoorlijk hardleers zijn, en sommige ouders kunnen gewoon moeilijk nee zeggen. Wat de oorzaak ook is: ondertussen vallen die kinderen dan wel dat huisdier lastig.
Er bestaan ook ouders die het normaal vinden dat hun 3 jarige kroost in de cavia knijpt en dat moet die cavia dan maar goedvinden...
Gelukkig vinden niet alle cavia's dat goed en bijten terug, waarop die cavia dan meestal ook naar een ander baasje gaat.
iedergeval gingen mensen toen anders met kinderen om en honden waren gewoon honden.
ik ben juist anti-autoritaire opgevoed...vandaar als ik dat nu om mij heen zie het niet goed vind

)
) er komt iemand aan de deur, je moet even naar de wc... je verwisselt luier bij kind B zodat kind A alleen is... dat soort gein, of je moet je hond (of kind