Hond gromt als hij bot krijgt.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:26

kimmie261 schreef:
zou een dagtaak hier krijgen geloof ik als ik grommen af zou moeten leren,daarnaast vind ik het pure hondentaal en dat ga ik echt niet afnemen van een hond :n

met grommen vertellen ze zoveel aan een andere hond,zou ze diep ongelukkig maken als dat niet meer mag,daarnaast heb ik 100x liever dát ze grommen als dat ze gelijk voor de knok gaan omdat grommen niet meer mag......

en oke...ik ga nu toegeven dat mijn honden én lekker op de bank liggen,én ik regelmatig dus op de grond heb gezeten of op een stoeltje omdat ze zo lekker lagen te slapen :+ ,het is zelfs zo dat 1 hond ( die oke dan,hier heilig is voor mij) graag op een bepaalde plek op de bank ligt,en mijn vriend moet van altijd van de bank af als zij daar wil liggen... O:)

slapen kan hier ook zo gaan :
[ Afbeelding ]

snachts slapen alle honden bij ons op bed,waarvan 1 meestal half over mij heen ligt...ik mis het gewoon als hij dat niet doet...



oei oei oei en nog steeds niet op gegeten?? Dit is echt levensgevaarlijk :Y) hoor!!!!!!!!! straks wordt je nog dood gedrukt, stik je in een innige zoen of wordt je vergast als ze zich om draaien...... :D

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:29

Johanna59 schreef:
geerke schreef:
zoals Johanna@ met haar honden omgaat komt erg in de buurt zoals het hier gaat.
Ze mogen wel blaffen als er iets is,en uiteraard rennen,en spelen.Als ze ''op hol dreigen te slaan'' grijp ik in.Omdat ik simpelweg geen zin heb in gebroken poten :D Mijn tuin stikt van de muurtjes en daar vliegen ze dan op en af.
Ze komen niet in huis,ze hebben hun eigen plek.Gelukkig heb ik een hele rustige en stabiele roedel.Waar ik weinig aan hoef te corrigeren.En nooit vechtpartijen. :)


Juist Geerke!
Als je ze goed onder controle hebt, is het juist minder werk.
Ben gek op mijn honden en zij op mij. En ik heb kleine en erg grote honden. Dus controle is een must.


Maar, hoe jij tot die zgn. controle komt, daar ben ik allang al door gewoon mijn hond in haar waarde te laten en hond te laten zijn. En ja, hond laten zijn, betekend ook dat ze gewoon op de bank mag liggen, of op m'n kleding (vind ze schijnbaar fijn), boeit mij dat. Ligt lekkerder, en dat geloof ik graag.
Hoe gaat de controle nu dan bij jou, want het lijkt erop alsof je er elke dag op zit, terwijl je aangeeft dat het juist minder werk is.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:30

Paperboy schreef:
Mooie foto Kimmie en heel herkenbaar, heerlijk knus met de hondjes in bed. Wij hebben wel sinds kort 2 eenpersoons dekbedden aangeschaft omdat de hondjes s'nacht lekker op het dekbed lagen en wij nog maar 20 cm hadden om ons toe te dekken :D .


haha ik wil juist maar weer een 2 persoons dekbed gaan aanschaffen,wordt nu regelmatig zonder deken wakker omdat die ene hond erbovenop ligt en dan is er geen beweging meer in te krijgen :+ ,met 2 persoons hoop ik dan toch wat meer dekbed te hebben zodat ik geen gevecht meer hoef te hebben om een stuk dekbed :D

dierenfan.. :D ,nog steeds still alive ja..maar wie weet voor hoelang nog.....

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:32

:D dierenfan, absoluut zou je in aanmerking komen!

Plezier staat bovenaan hier, af en toe een vrolijke chaos maar altijd gezellig.

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:34

;) Hier liggen ze nu tussen ons in en tussen de dekbedden in plaats van erop, tenminste als je snel genoeg in bed stapt! Anders is het beste plekje al bezet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:34

Hier mogen ze ook op de bank, spelen, rennen, gek doen, waken tot een bepaalde hoogte en zelf dingen uitvinden.
Waarschuwen mag dus, als ze daarna maar doorlopen omdat ik geen zin heb in ruzie, als er gewaarschuwd word en de andere hond luistert daar niet naar dan stuur ik die ook bij.
Ik denk dat dat bij mede komt zoals bij Johanna59 zo is, kleine en grote honden, 40kg tegen 7kg is niet handig bij een vechtpartij, dus dat wil ik zeker voorkomen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:37

Ik schuif ook op als mijn hond zo graag in het ene hoekje van de bank wil liggen :D
Mensen verklaren me voor gek..kan mij het schelen :D
Ik vind het fijn als ie tevreden in zijn hoek ligt :j

Dominant naar andere honden maar naar mensen nog nooit gegromd of boos gekeken.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:39

Ik heb hier ook soms een dolle bende, wat wil je met 3 jacks en een lab?

Ik vraag me ook altijd af wat mensen die zo in de dominantie zitten met hun honden doen als er een keer een wat in huis gedaan heeft qua behoefte?

Ik mopper dan altijd op mezelf en ruim het op? Ook zo als er weer een van mijn onderbroeken of sokken opgegeten is.

Doen ze overigens alleen als ik niet thuis ben.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:44

Als die van mij het doet dan is ie aan de diarree en was ik niet thuis want anders zorgt hij ervoor dat ik hem hoor :D
Ben er nog nooit boos om geworden, hij vindt het zelf erg zat.
Maar die keren zijn op een halve hand te tellen in ruim 10 jaar.

Slopen doet hij niet. Wel komt hij op alle verdiepingen in alle kamers als ik niet thuis ben. Maakt deuren open en loopt trap. Nou ja, ik maak me er niet druk om, hoop dat ie zich vermaakt :j
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-12-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:45

Precies, hier idem.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:12

haha ben blij te lezen dat ik niet de enige "gek "ben ,die dus opstaat voor de hond...

dierenfan
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:19

Paperboy schreef:
:D dierenfan, absoluut zou je in aanmerking komen!

Plezier staat bovenaan hier, af en toe een vrolijke chaos maar altijd gezellig.


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:23

kimmie261 schreef:
haha ben blij te lezen dat ik niet de enige "gek "ben ,die dus opstaat voor de hond...

En wat worden ze er dominant van hè? :+
:D

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:50

jaaa...nou...breek me de bek niet open...

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:09

Johanna59 schreef:
Johanna59 schreef:
We benaderen alle honden op de zelfde manier. Want ze hebben maar een baas, en dat ben ik. Als mijn dochter het doet, is zij de baas. Ze mogen nooit grommen. Ook niet naar elkaar.
Maar daarvoor moet je natuurlijk wel stevig in je schoenen staan. Wij houden van onze honden, maar we staan boven ze. Onder alle omstandigheden.


Spanning? Juist niet. Duidelijke grenzen zorgt voor rust in de roedel.
En ja, er wordt ingegrepen als ze naar elkaar zouden grommen, bijvoorbeeld om een bot. Ze mogen het ook niet van elkaar afpakken. Regels zijn regels. Zo houd je juist rust in de tent. Geen springende renende honden als er iemand komt. Geen geblaf in huis en buiten. Buiten in het bos mogen ze lekker rennen. Maar ze moeten wel terug komen als er wordt geroepen.
Het gemak van goed onder de duim hebben is juist de rust, het gemak, geen gezeur. Straffen is daardoor nooit nodig.
Wij hebben vijf honden in de huiskamer, samen met twee katten. Alles heeft zijn eigen plek. Maar niet op de bank. Een hond is een hond.


dat is geen kwestie van goed onder de duim hebben hoor maar hoe je het leert ;) in principe willen we allebei hetzelfde, rust in huis, normaal begroeten van mensen etc. maar ik heb wel een heeeel andere denkwijze dan jij.. ik ben nl van mening dat honden ab so luut niet steeds de ladder omhoog willen klimmen in de roedel ;) en ben daar dan ook helemaal niet mee bezig, niet eerst door de deur, ze mogen gewoon op de bank bij mij, ze mogen gewoon voor mij uit lopen zolang er niet gesleurd word aan de riem etc etc.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:16

Vorig jaar had ik in een topic bekend dat mijn hond (en) op de bank mogen en in bed slapen.. Nou nou nou zeg.. Half bokt aan het steigeren.. Blijkbaar ben ik niet de enige gek! :+ *\o/*.

En gooooooddd wat zijn ze dominant! Vreten me met huid en haar op. }:)

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:23

briitje schreef:
Vorig jaar had ik in een topic bekend dat mijn hond (en) op de bank mogen en in bed slapen.. Nou nou nou zeg.. Half bokt aan het steigeren.. Blijkbaar ben ik niet de enige gek! :+ *\o/*.

En gooooooddd wat zijn ze dominant! Vreten me met huid en haar op. }:)


Schijnt juist goed te zijn voor de band om samen te slapen, is niks dominants aan.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:43

essiesilly schreef:
wow kijk je uit kimmie? ze staat (ligt in dit geval) nu echt boven je hoor! weer een stapje dichterbij leiderschap! :+ :D



** help** -O- ik word er bang van...

haha nee hoor even serieus...ik moest toevallig vanavond aan dit topic denken,mijn vriend wilde op de bank gaan liggen en mijn pipje eraf sturen,maar die lag zó lekker dus dat mocht ie niet van mij :)

heel even dacht ik toen aan dit topic..enne 'as we speak' ligt tutje er zo bij :+:

Afbeelding

Afbeelding

en dan doe ik nog vast iets heel fouts,want als ze zo ligt dan moet ik haar altijd zoenen :o ,dus ga ook nog eens naar haar toe en zoen haar helemaal plat :D

ook iets wat 'leiders' niet horen te doen toch???
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-12-13 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:46

Hahahaha oh my god.. Ik heb lotgenoten gevonden! Ik ben net zo maf Kimmie! Heb hele verhalen tegen die krengen en zeg 10 x per dag dat ik van ze hou. Alsof ze het verstaan :'). En als ze lekker op de bank liggen en vriendlief moet erbij, past hij zich maar aan <<)

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:47

briitje schreef:
Vorig jaar had ik in een topic bekend dat mijn hond (en) op de bank mogen en in bed slapen.. Nou nou nou zeg.. Half bokt aan het steigeren.. Blijkbaar ben ik niet de enige gek! :+ *\o/*.

En gooooooddd wat zijn ze dominant! Vreten me met huid en haar op. }:)


Ja meen je! Wat erg... Tja. Je vraagt er natuurlijk wel om als je je hond op de bank laat en in bed laat liggen. :+
Nee, hier ben ik ook stik makkelijk, dingen die ze echt niet mag doen, doet ze niet. Maar soms overtreed ze wel eens 'regels' die niet echt boeiend zijn en daar kan ik dan wel om lachen, om die streken. Als ze vies is, en ze weet echt wel dat ze eigenlijk de woonkamer niet in mag, maar ze wilt dat zo graag... En toch komt ze elke vijf minuten even kijken of ze 'eindelijk' naar binnen mag :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:50

Oh doe ik ook en knuffels geven en op de grond er naast zitten en gewoon kijken, omdat ik zo gek op hem ben..
Volgens mij gaan ze ook echt expres zo ongelooflijk lekker liggen, zodat wij ze zielig vinden en ze er niet af sturen :D

Die van ons ligt niet op bed, dan kruipt ie tegen me aan en slaap ik echt niet, hij droomt mij te levendig, dan schudt de hele 45kg en trappelt hij met zijn poten, beetje brommen wat piepen, kwispelen :D en steeds als ik bijna slaap natuurlijk.. Tenzij vriend niet thuis is, dan mag ie aan zijn kant.
Maar normaal slaapt ie wel naast ons, we hebben een heus bed voor hem getimmerd.. :j

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:17

dees_daan schreef:
Hier escaleert dat als ik het laat gaan met mijn kleinere reu, die heeft een kort lontje en gromt en als dat niet helpt gaat hij er vol in, dus een waarschuwingsgrom is prima maar daarna wil ik dat hij wegloopt, die optie is er ook nog, hij weet dat nu en als ik hé zeg dan is het klaar en loopt hij door.
Wat ze doen als ik er niet ben weet ik niet, dan moeten ze zichzelf idd redden maar als ik er ben wil ik het niet hebben.


Maar als je weg bent kun je ook niet ingrijpen. Dat zou dus betekenen dat als jouw hond gromt, en niet gecorrigeerd wordt hij er dan vol in gaat als je jouw redenatie gebruikt. Toch gaat dat blijkbaar wel goed (of ben je ooit thuis gekomen dat er 1 hond gehavend uitzag)? En is jouw corrigeren overbodig, of misschien zelfs jouw aanwezigheid een reden om na een grom er wel vol in te gaan? (Wat overigens meerdere redenen zou kunnen hebben hoor, ik doel daarmee niet op dat dat is omdat je corrigeert)

En laten we ook niet vergeten dat iedere hond en zeker iedere roedel anders is. Zo zal ik bij een roedel staffords de regels ook duidelijk aanscherpen dan bij een groep labradors bijv.
En ik ben zelf liever wat los dan streng. Maar mijn hond heeft de instelling: als je het 2x wilt zeggen, ook vast wel 10x. Dus die geeft het me meteen op een bordje terug als ik wat verslap in de regels.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:18

IMJ schreef:
Volgens mij gaan ze ook echt expres zo ongelooflijk lekker liggen, zodat wij ze zielig vinden en ze er niet af sturen :D

:') :') :)) en ze zetten dan ook altijd hun allerleukste gezicht op :j ,doen ze gewoon express,dat is het :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:24

Koppie compleet plat op de bank of tegen een kussen en vanuit de ooghoeken op hun allerliefst kijken... <3