Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:06

Allereerst: sterkte, vreselijk is het om je viervoeter kwijt te zijn! Ik hoopmdat ze snel terecht is.
Ik weet niet of het al geopperd is, maar ik heb mijn kat na 9 dagen terug gevonden via de app van www.globalpetalert.nl echt een super initiatief! Ik hoop dat het voor jou net zo veel op kan leveren.... Succes!

_MG

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:08

Heel veel succes met je zoektocht! Ben zelf mijn kleine boef ook een keer kwijt geweest. Hij was toen pas zes maanden oud en ook nog nooit buiten geweest. Gelukkig was hij er zelf zo van geschrokken dat hij een paar huizen verder onder de struiken is gaan zitten, waar ik hem na een uur of 8 zoeken terug gevonden heb.

Ik duim voor een goede afloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:17

Ook hier blijven de duimen draaien.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:18

Ik had vandaag gehoopt op goed nieuws, helaas....

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:56

Ragdollcat schreef:
Ik had vandaag gehoopt op goed nieuws, helaas....

De dag is nog niet voorbij dus het kan nog ;)

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:05

Ik heb niet alles gelezen.....

Heb je de andere kat al buiten laten roepen? Kat wel in een bench of aan een tuigje. Misschien wilt dat helpen?

Succes met de zoektocht!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 21:13

Nog niet gevonden ;( wel nog meer posters opgehangen en mensen aangesproken. Ik had gedacht dat er al wel iemand zou bellen naar aanleiding van de advertentie, maar nee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:37

Wat erg stabledoor, ik kan me je radeloosheid goed indenken. Wat hoop ik voor je dat ze snel thuis komt joh..
Sterkte hoor!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:47

Jeetje wat vreselijk! Ik kan zo uit je berichten lezen dat je er alles aan doet om haar terug te vinden! Echt petje af daarvoor.

En wat raar dat ze gewoon zomaar van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn. Al kan ik me voorstellen dat ze zicht schuil houdt als ze nog nooit buiten is geweest.

Sterkte ermee. :(:) Ik hoop dat ze snel weer warm en veilig binnen bij haar zusje zit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:49

ik heb je bericht gedeeld op FB

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:54

Ik heb niet alles gelezen, maar vraag gewoon aan alle bburen of je in de tuinen mag kijken. Die van ons is ook dagen weg geweest en waarschijnlijk heeft hij toen al die dagen gewond in een tuin gezeten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:05

Pff zo verschrikkelijk om je kat kwijt te zijn :(:)
Houd vol! vorig jaar verdween het katje van mn zus, terwijl die ook helemaal niet graag (alleen) buiten kwam.. 2 weken later werden ze gebeld (via Amivedi) dat hij terug gevonden was in Leidschendam, 15 km van haar huis vandaan (a12, a4, a13 overgestoken?)..
Ik duim voor je mee, dat jouw Abbey ook weer gevonden wordt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:39

Niet opgeven ts, hou hoop!
Pas als een poes ergens langer loopt valt het mensen op en kijken ze op internet..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:52

Hm ik heb toch wel het idee dat ze bij de groep in de buurt zit dat kan bijna niet anders

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 07:03

Ik duim voor je TS!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:16

Ik hoop zo dat je dr vind! Mijn kat is een keer van 3 hoog naar beneden gevallen, ze was in het gordijn geklommen en door het kleine klapraampje bovenin gegaan. 2 dagen gezocht, alle instanties afgebeld ze was gelukkig gechipt (moeten ze verplichten vind ik)
Na 2 dagen kwam de buurman naar ons toe om 2 uur 's nachts dat er een witte kat voor de flat zat te mauwen, of dat de kat die we kwijt waren?
Als een idioot naar beneden gerend, en ik zag haar nog net de prikkelbosjes inrennen, met wat lieve woordjes en voer kwam ze naar me toe. Ze heeft die 2 dagen dus gewoon in de prikkenbosjes gezeten, zo bang was ze. Katten komen altijd op de pootjes terecht maar ze was toch echt stijf van de val, gecheckt door de dierenarts, gelukkig had ze niks! Alleen wat gekneusd...
Duim echt voor je dat je ook een goede afloop hebt!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:00

Balen van dit weer, ze vind wel een schuillek maar het idee alleen al, moest er nog wel aan denken toen het net zo begon te waaien.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:01

TS, ik lees al een tijdje mee en echt lof voor de manier waarop je op zoek bent naar je kat. Doen maar weinig, ik snap het, kan ook echt niet zonder mijn beestjes :+:
Ik hoop dat je je kat terugvindt! Om even wat hoop te geven, een tijdje terug was bij mijn dierenarts een kat binnengekomen waar ze al meer dan een jaar naar op zoek naar waren. Deze kat was 50 km van de woonplaats teruggevonden en is gelukkig helemaal opgelapt :)

CK88, wat een avontuur van jullie kat! Ik vond mezelf echt een miep dat ik de kleine klapraampjes dicht deed als ik weg ging, ik had precies hetzelfde scenario in mijn hoofd maar vond het eigenlijk wat vergezocht.
Maar het gebeurt dus wel degelijk! Gelukkig was het goed afgelopen :(:)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 14:54

De storm is nog niet eens op zijn hoogtepunt, maar het is echt ongelooflijk! Ik woon aan de kust, daar waait het dus altijd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt geloof ik :oo
We hebben vandaag al 1 keer gezocht, maar niks... Er is ook niemand op straat. Nu zoeken heeft denk ik geen zin, toch? Want als het zo storm zal ze verstopt zitten en niet uit haar schuilplaats komen. Als de storm gaat liggen gaan we weer. Of denk ik verkeerd? Komt ze juist tevoorschijn als ze ons hoort omdat ze de storm eng vindt?
Zelfs m'n docenten van school die in de buurt wonen gaan zoeken, zo lief!
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 05-12-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:55

Je kat is waarschijnlijk verstandig en zoekt een lekker plekje onder een struik :). Of ze zit in iemand garage. Of bij iemand binnen.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:56

StableDoor schreef:
De storm is nog niet eens op zijn hoogtepunt, maar het is echt ongelooflijk! Ik woon aan de kust, daar waait het dus altijd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt geloof ik :OO
We hebben vandaag al 1 keer gezocht, maar niks... Er is ook niemand op straat. Nu zoeken heeft denk ik geen zin, toch? Want als het zo storm zal ze verstopt zitten en niet uit haar schuilplaats komen. Als de storm gaat liggen gaan we weer. Of denk ik verkeerd? Komt ze juist tevoorschijn als ze ons hoort omdat ze de storm eng vindt?
Zelfs m'n docenten van school die in de buurt wonen gaan zoeken, zo lief!

Misschien komt ze juist naar jullie toe omdat ze bang is. Proberen kan iig altijd!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:08

Wij hebben afgelopen zomer presies hetzelfde meegemaakt. Katten laten zich de eerste 8-10 dagen niet zien en liggen waarschijnlijk verstopt in de bosjes of achter een schuurtje. Na 8-10 dagen krijgen ze honger en komen ze te voorschijn, op zoek naar eten. Pas dan zul je van oplettende buren berichtjes ontvangen dat ze gezien is. Zet dan een bakje eten neer en controleer paar keer op een dag of ervan gegeten is (of vraag de bewoners van dat huis of ze voor je opletten).

Wij hebben onze kat na 2 weken (!!) weer teruggevonden na een telefoontje van de dierencentrale. 2 wijken verderop waar hij zwaar vermagerd een huis binnen is gelopen op zoek naar eten (waren ook mensen met paarden dus is waarschijnlijk op de paardenlucht af gegaan). Die mevrouw heeft meteen de dierencentrale gebeld en een half uur later had ik hem weer veilig thuis. Hij was gewoon de weg kwijtgeraakt.

Hij heeft toen 3 dagen in mijn armen liggen slapen, compleet uitgeput en zwaar vermagerd. Zn broertje was ook heel blij dat hij weer thuis was en heeft hem helemaal schoon gelikt en warm gehouden.

Dus blijf flyeren en rondlopen en schakel ook spelende kinderen in in de buurt, die vinden het altijd leuk om mee te zoeken en komen met vaak zeer waardevolle informatie. Zeker als je een goede foto hebt.

Vergeet haar ook niet als vermist op te geven bij Petbase, de databank van chipnummers. Kun je ook foto en kenmerken toevoegen. Dan zijn alle DA ook meteen op hoogte als ze een chip uitlezen/nakijken.

Succes en ik hoop dat je haar snel weer veilig thuis hebt.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 05-12-13 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:09

We hadden eerst ook voer neergezet, maar dan krijg je alle katten uit de buurt en niet de jouwe. Ik hoop zo dat ze terugkomt. Haar zusje knuffelt nu schoenen met nepbont erin, bij gebrek aan Abbey. Zelfs mijn hond is van slag, terwijl hij de katten niet leuk vindt. Hij eet veel minder, al trekt dat de laatste dagen al wat bij.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:23

Tsja dat is wel een risico, maar als ze honger heeft zal ze zich toch laten zien (na 8-10 dagen dus nu wat neerzetten heeft nog niet veel nut nog even paar dagen geduld). Hier is hij toen 3x gezien bij de achterburen waar ik eten neer had gezet na een melding dat hij daar in de tuin was gezien. Alleen was hij telkens weer de hort op als ik daar aankwam (vanuit mn werk, half uur later). Superfrustrerend.

Succes, zeker met dit weer is het geen fijn idee dat ze buiten zit.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:39

Ik denk eerlijk gezegd dat zoeken met dit weer ook weinig zin heeft. Ze zal ergens veilig verstopt zitten.