Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:56

Hond buiten vastgeknoopt bij een supermarkt, enig idee wat daarmee kan gebeuren?

Mijn broer heeft als vakkenvuller een keer gezien dat iemand zijn hond buiten liet terwijl die boodschappen ging doen.
Was een beste hond en er komt een malloot aan en die heeft die hond met een paar rake schoppen vanuit het niets doodgeschopt.
Zou jij dat risico willen nemen?

Verder zie ik hier ook veel getreiter naar honden die buiten vast zitten, nee vind dat echt heel erg.

Ik meng me verder niet in de discussie maar wil bovenstaande wel even aankaarten, gezien sommige te makkelijk over denken om de hond buiten te laten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:01

nog nooit iets over gehoord/gelezen/gezien en kan me er dan ook niets bij voorstellen.
Iemand die kwaad wil kan ook zo de tuin inlopen en een hond doodschoppen als jij even boven bent ofzo, die kans lijkt me net zo 'groot'.
Dus daar houd ik inderdaad geen rekening mee. Komt misschien 2 a 3x per jaar voor dat ik een hond (of beide) even achterlaat buiten bij de winkel, tja of ik dat nou risico nemen moet noemen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:14

_CS_ schreef:
Hond buiten vastgeknoopt bij een supermarkt, enig idee wat daarmee kan gebeuren?

Mijn broer heeft als vakkenvuller een keer gezien dat iemand zijn hond buiten liet terwijl die boodschappen ging doen.
Was een beste hond en er komt een malloot aan en die heeft die hond met een paar rake schoppen vanuit het niets doodgeschopt.
Zou jij dat risico willen nemen?

Verder zie ik hier ook veel getreiter naar honden die buiten vast zitten, nee vind dat echt heel erg.

Ik meng me verder niet in de discussie maar wil bovenstaande wel even aankaarten, gezien sommige te makkelijk over denken om de hond buiten te laten.

Ja...dit hoor je echt iedere week.... :Z
Wat een onzin zeg, als je hier echt bang voor bent, dan laat je dat beest gewoon lekker thuis of in de auto.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:39

Johanna59 schreef:
Heb mijn hond ook de eerste maanden als pup meegenomen. In een kratje, in het winkelwagentje. Om zoveel mogelijk indrukken te krijgen. Door mensen geaaid te worden. Op den duur mocht het niet meer, maar hij was toen eigenlijk al te groot voor het kratje.
Je hond buiten vast maken, vind ik te link. Ze kunnen hem zo meenemen, of iets geven. In de auto laten is natuurlijk ook niet altijd een optie.
En of het vies is? Kindertjes zitten toch ook in het wagentje? Met schoentjes aan, waar ze overal mee gelopen hebben. En hoe vies is de duwstang wel niet. Niet iedereen wast zijn handen na het toilet gebruik.
Tegenwoordig is zoveel vies. Als je naar de reclame kijkt en ziet hoeveel producten er zijn om bacteriën te doden. Gewoon grote onzin. Alleen maar goed voor de producent.

Maar waarom moet dat wennen in een supermarkt?

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:46

opisop_shop schreef:
nog nooit iets over gehoord/gelezen/gezien en kan me er dan ook niets bij voorstellen.
Iemand die kwaad wil kan ook zo de tuin inlopen en een hond doodschoppen als jij even boven bent ofzo, die kans lijkt me net zo 'groot'.
Dus daar houd ik inderdaad geen rekening mee. Komt misschien 2 a 3x per jaar voor dat ik een hond (of beide) even achterlaat buiten bij de winkel, tja of ik dat nou risico nemen moet noemen?

Omdat men het niet nieuwswaardig vindt... Het komt vaker voor dan je denkt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:58

Goed, ik snap dat mensen het niet fris vinden om een hond in de winkelwagen te hebben. Maar ik vind snotterige kindjes ook vies. Tja, ik denk altijd maar "Mens erger je niet"...

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:46

Ook ik vind dat honden niet in een supermarkt thuis horen (hulphonden is nog een ander verhaal).

Heb zelf geen honden, wel katten. Die wil ik ook niet op het aanrecht zien, waarom niet? Eerst lekker in de kattenbak graven en dan op het aanrecht lopen waar ik mijn eten klaarmaak. Neh.. liever niet. Ook al maak ik het eten van te voren schoon. Ik vind dat het niet hoort.

Katten mogen ook niet op bed hier.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:57

haha, ik nam jaren geleden ook altijd mijn hond mee als ik lopend een boodschap kon doe. Was gewoon een lekkere wandeling voor de hond. Maar die kon echt niet buiten gelaten worden, dan gilde ze de hele boel bij elkaar. Dus in winkelwagen mee naar binnen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mensen hier wegens hygiene problemen mee zouden kunnen hebben. Maar ja....hygiene is volgens mij ook echt een modetrend waar veel geld aan verdiend wordt :). Overigens blijft onze huidige hond (en de twee honden hiervoor) keurig buiten bij de paal zitten wachten tot ik terug ben. minstens 1 x/wk. Geen probleem.
En misschien een idee om je boodschappen in een doos in de winkelwagen te zetten? Want niet alleen honden maken een winkelwagen vies!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:59

ChristaMoor schreef:
En misschien een idee om je boodschappen in een doos in de winkelwagen te zetten? Want niet alleen honden maken een winkelwagen vies!

Heel wat mensen werken idd zo met van die boodschappenkratten, superhandig ook, gelijk vanuit de krat de kofferbak in (nou vind ik het niet te tillen maar ok :+ )

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:01

Vind t idd raar dat mensen dat doen.
Heb t zelf eigenlijk nog nooit gezien, enik werk in een supermarkt als vakkenvuller :+ Hier binden ze de honden juist voor de winkel vast (buiten). Liggen daar dan altijd rustig en braaf :)

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:23

Heb alleen het begin stuk en de laatste pagina gelezen, ik neem mijn 3 hondjes altijd mee in een karretje in een tuincentra , veel handiger dan met 3 aan de lijn lopen :j Vind het gezellig als ze meegaan en ze gedragen zich keurig ! In de supermarkt mag het niet dus doe ik het ook niet , kan dan wel weer begrijpen dat het ergernis opwekt dat een hond met zijn "blote" bips in een supermarkt karretje zit, maar met een dekentje zou ik het zo doen als het mocht, alsof mensen alleen met compleet steriele handjes aan het voedsel in de winkel komen... buiten laat ik ze alleen als ik er zicht op heb !

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:30

kohtje schreef:
Johanna59 schreef:
Heb mijn hond ook de eerste maanden als pup meegenomen. In een kratje, in het winkelwagentje. Om zoveel mogelijk indrukken te krijgen. Door mensen geaaid te worden. Op den duur mocht het niet meer, maar hij was toen eigenlijk al te groot voor het kratje.
Je hond buiten vast maken, vind ik te link. Ze kunnen hem zo meenemen, of iets geven. In de auto laten is natuurlijk ook niet altijd een optie.
En of het vies is? Kindertjes zitten toch ook in het wagentje? Met schoentjes aan, waar ze overal mee gelopen hebben. En hoe vies is de duwstang wel niet. Niet iedereen wast zijn handen na het toilet gebruik.
Tegenwoordig is zoveel vies. Als je naar de reclame kijkt en ziet hoeveel producten er zijn om bacteriën te doden. Gewoon grote onzin. Alleen maar goed voor de producent.

Maar waarom moet dat wennen in een supermarkt?

Mensen om hem heen. Geaaid worden. Optillen. In de auto uit de auto. etc.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:54

Dat kan toch ook in bv een tuincentrum? Daar is het gewoon toe gestaan.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:04

Hmm een kind vind ik tovh wel heel wat andets dan een hond.
En tja, als je je hond niet buiten wil laten, laat m dan gwn thuis :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:04

En wat vinden jullie van honden meenemen in een friettent/broodjeszaak?

Ik doe dat namelijk. Ik weet dat het niet al te hygiënisch is maar zolang ik geen zichtbaar verboden voor honden-bord zie staan ga ik gewoon naar binnen om eventjes iets te bestellen. Ik loop altijd van dorp naar de stad, eten kopen, en weer terug naar het dorp. Mijn hond laat ik nooit van mn leven buiten eventjes alleen staan, is de liefste hond die er is die werkelijk bij iedereen aandacht zoekt met zn oogjes, ook nog is een rashond dus ben gewoon te bang dat mensen hem dan meenemen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:12

xEmily schreef:

Ik doe dat namelijk. Ik weet dat het niet al te hygiënisch is maar zolang ik geen zichtbaar verboden voor honden-bord zie staan ga ik gewoon naar binnen om eventjes iets te bestellen. Ik loop altijd van dorp naar de stad, eten kopen, en weer terug naar het dorp. Mijn hond laat ik nooit van mn leven buiten eventjes alleen staan, is de liefste hond die er is die werkelijk bij iedereen aandacht zoekt met zn oogjes, ook nog is een rashond dus ben gewoon te bang dat mensen hem dan meenemen.

Mijn hond gaat ook mee naar de friettent, daar kennen ze mij ondertussen al :)
Krijgt ook altijd iets lekkers en stoort niemand en schooit niet.
Vind het wel kunnen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:26

In de supermarkt vind ik het echt smerig..

Ik heb zelf een grijze roodstaart die wel eens mee gaat en ook wel eens mee gaat naar de supermarkt als dat zo uit komt.
Dan zit hij in een afgesloten rugzak en meestal valt het niemand op dat hij er in zit, een enkeling die het opmerkt.
Dit model:
http://www.dierenshop.nl/images/b_125.jpg

Nog nooit hebben ze er ergens moeilijk over gedaan trouwens. :)
Reden dat hij mee gaat is omdat hij het hartstikke gezellig vind, en qua speelgoed niet voor veel dingen te porren is.
Daarbij een stukje training zodat hij in de toekomst met de trein mee kan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:19

xEmily schreef:

Dat vind ik persoonlijk ook not done.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:30

Kinke, je hoort het niet wekelijks, maar dat het kan, en je dat risico wil lopen, dat vind ik wel erg.
Ikzelf neem de hond nooit mee naar de supermarkt, maar met de post wil ik ook waarschuwen voor degene die dit wel doen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:47

snap best dat honden geweigerd worden in winkels waar etenswaar wordt verkocht, dit is idd grotendeels om de reutjes die op elke hoek de poot optillen. ik loop stage in een dierenwinkel en bij ons gebeurt 't ook wel eens. wij zien dan dat de eigenaar 't ziet, maar die doet alsof z'n neus bloedt, dus die duwen we dan altijd een stukje keukenrol in de hand met het vriendelijk verzoek om het even op te ruimen, en indien er producten ondergeplast zijn worden die gewoon in rekening gebracht.

Echter hebben wij ook een klant met een chihuahua pupje van nu een week of 12 oud, beestje past zo in je broekzak <3 ( http://i42.tinypic.com/v5dczk.jpg )
Ze was bij ons om een nieuw tuigje te halen, dus had ze de kleine uk mee om te passen.
Moest ze nog wat hebben bij de kruidvat, dus zij 't hummeltje in de jas, maar ze werd er zonder pardon uitgezet...
Dat vind ik dan wel weer een gevalletje mierenn*kerij

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:50

Langs de andere kant, waarom een andere hond niet maar een chihuahuapup wel?
Iedereen toch gelijk voor de wet?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:54

Ze moeten het gewoon net zoals de regelgeving in het openbaar vervoer doen.
Zolang de hond op schoot (in dit geval dan op de arm) of in een reismand zit mogen ze mee.

Vind een chihuahuapup namelijk wel even wat anders dan een grote labrador van +- 25kg die overal met z'n snufferd tussenduikt en z'n staart overal tegenaan kwispelt

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:57

Ik snap best dat honden geweigerd worden in winkels. Er zijn genoeg mensen die helemaal niks met honden hebben, er bang voor zijn of allergisch zijn. Die mensen hebben er waarschijnlijk wel last van als iemand zijn hond mee moet nemen.
Ik laat onze hond ook altijd thuis of bij koud weer kan hij even in de auto wachten. Toen ik een jaar of 10 was nam ik weleens mijn vorige hondje mee naar de buurtsuper dan kon ze buiten aan zo'n ring. Daar kon dat wel safe, iedereen ken iedereen in het dorp en de kassa heeft zicht op de ringen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:57

Waar trekt men dan een grens? Is een teckel dan ook nog toelaatbaar?
Of een beagle, die kan je ook nog dragen als je wil.
't is maar om te illustreren dat het soms makkelijker en eerlijker is om duidelijk te zij, ofwel geen enkele hond, ofwel alle rassen van honden.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:01

chanel1985 schreef:
Waar trekt men dan een grens? Is een teckel dan ook nog toelaatbaar?
Of een beagle, die kan je ook nog dragen als je wil.

En mijn hond van 34 kg kan best op schoot := Hij vindt zelf in ieder geval dat hij best op schoot past.

In het openbaar vervoer vind ik honden niet zo'n probleem, zolang ze maar niet op de zitting gaan zitten. Alhoewel ik van de week bij een hond in de coupe zat die zo ongeveer de lunch van de reiziger tegenover zijn baas greep, dat had ik dan weer niet echt gewaardeerd.