Bokkers met verstand van vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:17

Ts, we proberen je allemaal te helpen, ik ook. Wat houdt je tegen een grotere bak aan te schaffen? De prijs? Ik wil je best helpen zoeken naar een goedkope tweedehandse bak.

secricible

Re: Bokkers met verstand van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:18

Ik heb ts al gratis grote bakken op marktplaats toegestuurd.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:19

vuurneon schreef:
Ts, ik heb mij ook flink verkeken op het houden van vissen :j
Dus het geeft niet dat er nu ook veel info op jou afkomt en dat je het even moet laten bezinken ;)

Het gaat niet om de info, maar om de manier waarop het gebracht word. Ik probeer het beste voor mijn vissen te doen, maar om dan steeds van die klote reacties naar je hoofd geslingerd te krijgen...

Neem daarbij een stel ouders die zo eigenwijs zijn als de (ja wat eigenlijk..) en dan heb je het feest compleet. Ook kunnen deze kommen niet meer terug. We hebben een gezin van 2 ouders + 7 kinderen, nogal verkloot geld lijkt mij dan. Neem daar bij dat ik dan 1 bak voor mijn goudvissen heb en dan nog met mn guppen zit, en ik zie door de bomen het bos niet meer.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:19

secricible schreef:
Ik heb ts al gratis grote bakken op marktplaats toegestuurd.

Dit heb ik dan even gemist?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:20

Mijn advies is eigenlijk de sluierstaarten terug te brengen of naar iemand te brengen die een vijver of een groot aquarium heeft. En de guppen over te plaatsen naar een 60 cm bak, bijvoorbeeld :).

Ik kan me best voorstellen dat iemand niet zit te wachten op een bak van 120 cm. En 60 cm is qua kosten en onderhoud heel goed te behappen, verder zijn de bakken mooi in te richten en niet zo belachelijk groot dat ze lastig ergens neer te zetten zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:20

elizexbeau schreef:
vuurneon schreef:
Dus het geeft niet dat er nu ook veel info op jou afkomt en dat je het even moet laten bezinken ;)

Het gaat niet om de info, maar om de manier waarop het gebracht word. Ik probeer het beste voor mijn vissen te doen, maar om dan steeds van die klote reacties naar je hoofd geslingerd te krijgen...

Neem daarbij een stel ouders die zo eigenwijs zijn als de (ja wat eigenlijk..) en dan heb je het feest compleet. Ook kunnen deze kommen niet meer terug. We hebben een gezin van 2 ouders + 7 kinderen, nogal verkloot geld lijkt mij dan. Neem daar bij dat ik dan 1 bak voor mijn goudvissen heb en dan nog met mn guppen zit, en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ho ho, er zijn genoeg mensen die netjes reageren. Maar als jij je kont tegen de krib gooit bij ieder tegengeluidje, dan ga je daar ook de consequenties van voelen :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:21

secricible schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Zoek eens op marktplaats, er zijn best wel gratis aquariums of voor een heel klein prijsje. Je hebt al een filter, dus daar hoef je niet meer naar te zoeken :)

O.a. Deze
Ondertussen issie uiteraard al weg, dat krijg je met dat soort buitenkansjes.
Mensen hebben je in eerste instantie vriendelijk te woord gestaan. Dat je daar niet naar wil luisteren en mensen daarna gaan steigeren is een tweede.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-10-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:22

Kiki: ik heb genoeg reserve bakken om de vis in op te kunnen vangen, die ik binnen een dag werkend kan hebben, met het filterresidu en de bodem zodat de bacterieculturen netjes meekomen, dat is het probleem niet.
Ik zelfs een paar tubes aquariumkit liggen en een snijdraadje om de ruit los te krijgen.

Maar ik zou stikzenuwachtig worden om in een eigen kitwerkje 250 liter water en 30 visjes van mijn woonkamervloer te scheiden.
Ik zou bijvoorbeeld moeten kijken on welke druk op het glas de kit het beste kan drogen.
Laatst bijgewerkt door hooiberg op 14-10-13 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:22

secricible schreef:
secricible schreef:

Zoek eens op marktplaats, er zijn best wel gratis aquariums of voor een heel klein prijsje. Je hebt al een filter, dus daar hoef je niet meer naar te zoeken :)

O.a. Deze

Tilburg ligt nou niet bepaald om de hoek ofzo....

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:22

Fijn dat je nu zegt wat er werkelijk aan de hand is, wat je tegenhoudt. Zou je het geld er zelf voor over hebben om zelf een grote bak aan te schaffen?

Ik denk dat in ieder geval de best optie is dat je 1 van de twee soorten weg doet. En dan zou ik de goudvissen kiezen. Voor guppen heb je namelijk niet een gigantische bak nodig, eentje van 60 cm voldoet wel. Dat neemt niet heel veel ruimte in en het staat erg leuk. Persoonlijk vind ik het 'professioneler' staan dan een kom.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:23

Als ik een normaal bericht typ dat mijn goudvissen 30 centimeter worden en dat het normaal is voor een goudvis, dan verwacht ik geen sarcasme terug.

Ik stop ook mijn energie hierin om jou en je vissen te helpen.

Heb je geen buren met een vijver? Dan kun je daar misschien de goudvissen indoen :) hebben zij een fijn leven, jij een zorg minder en kost je geen cent en je kan ze zien opgroeien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:24

Blijkbaar wil je een gratis groot aquarium wat ook nogij de buurvrouw af te halen is. Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft. :n
Ben er wel klaar mee, vind je reacties echt te kinderachtig. Je brult het beste voor te hebben met je vissen, maar doet het niet. Zou verboden moeten worden dit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:25

elizexbeau schreef:
vuurneon schreef:

Je hebt genoeg normale reactie's gekregen met duidelijke info erbij.

Maar als je al gratis aquariums hebt aangeboden gekregen is het toch niet zo'n ramp dat ze niet meer in de kommen zitten.
In de kommen kan je een leuk plantje zetten of iets dergelijks, hebben ze gelijk weer een goede bestemming :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:26

xNikitaaa schreef:
Fijn dat je nu zegt wat er werkelijk aan de hand is, wat je tegenhoudt. Zou je het geld er zelf voor over hebben om zelf een grote bak aan te schaffen?

Ik denk dat in ieder geval de best optie is dat je 1 van de twee soorten weg doet. En dan zou ik de goudvissen kiezen. Voor guppen heb je namelijk niet een gigantische bak nodig, eentje van 60 cm voldoet wel. Dat neemt niet heel veel ruimte in en het staat erg leuk. Persoonlijk vind ik het 'professioneler' staan dan een kom.

Beide soorten weg doen is geen optie voor mij. Heb ze van m'n ouders gekregen en vind het, persoonlijk, nogal ondankbaar als ik ze nu weg ga doen!

Ik werk wel, maar moet mijn rijbewijs en mijn studie betalen (Schoevers, niet goedkoop dus).

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:26

De vuistregel is dat de bak 10 keer de lengte van de grootste vis moet zijn. Dus dan kom je op 3 meter voor een goudvissenbak. Een flinke jaap :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:26

Voor je guppen.
20 euro :)

Wat is er ondankbaar aan om te zeggen; lief dat jullie mij dit cadeau geven, maar voor de vissen is dit niet eerlijk en geen leven. Dus ik denk liever aan het welzijn van de vissen en wil de buurman vragen of ik de goudvissen bij hem in de vijver mag doen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-10-13 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:27

secricible schreef:
Blijkbaar wil je een gratis groot aquarium wat ook nogij de buurvrouw af te halen is. Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft. :n
Ben er wel klaar mee, vind je reacties echt te kinderachtig. Je brult het beste voor te hebben met je vissen, maar doet het niet. Zou verboden moeten worden dit.

Ehm dat is niet waar? Maar zoals ik al zei: gezin met 7 kinderen waarvan de jongste nog geen 2 is. Verzin jij maar een moment waarop ik dat ding zou moeten halen.

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:28

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

elizexbeau schreef:
secricible schreef:

Ehm dat is niet waar? Maar zoals ik al zei: gezin met 7 kinderen waarvan de jongste nog geen 2 is. Verzin jij maar een moment waarop ik dat ding zou moeten halen.

Ach meis, er zijn zoveel mogelijkheden. Dit was maar één voorbeeld. Maar je bewijst hiermee eigenlijk gewoon dat je doet alsof je wel wilt, maar het eigenlijk wel prima vindt zo.

En dat is gewoon de instelling die mensen tegen de borst stuit. Terecht, overigens. Hoe hard had jij geschreeuwd als het hier om een paard in een stand zou gaan in plaats van om een vis?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

elizexbeau schreef:
vuurneon schreef:

Dank je, daar kan ik wat mee.

Weet iemand toevallig of mijn kommen nu nog terug kunnen naar de intratuin? Ze zijn vorige week maandag gehaald.

Natuurlijk kan dat :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:29

Kun je zeker proberen :j

Ik heb zelfs een vis een week later terug gebracht omdat ze de verkeerde info hadden gegeven.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:29

Maar ze zijn gebruikt nu toch?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:29

elizexbeau schreef:
Beide soorten weg doen is geen optie voor mij. Heb ze van m'n ouders gekregen en vind het, persoonlijk, nogal ondankbaar als ik ze nu weg ga doen!

Tuurlijk, daarom moeten je vissen maar een zielig leventje (voor hoe lang ze leven) leiden.

Bovenstaand aquarium is al veel beter.:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:30

Ja, maar ze hadden betere voorlichting moeten geven dus daar kun je het ook op gooien :)
Gewoon proberen :)

Als ik een vis kan terug brengen, lukt het met een kom vast ook wel!