De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:48

Ik zit nu de aflevering te kijken en wat een stel idioten die kopers.

Mevrouw wil al jaren een airedale terrier, maar weet blijkbaar totaal niks over die hond. Hond moet na 1 dag al terug omdat het niet zou klikken. Jeetje, dit soort mensen zouden geen hond zoals deze mogen hebben...
Daarnaast denk ik wel dat de fokker wellicht had moeten bedenken dat deze mensen niet geschikt waren. Ik zie een hond die wat schuchter is. Mensen zijn blijkbaar een keer langs geweest en hebben die hond meegekregen. Als fokker mag je daar wel meer aandacht aan besteden.

Imo had die fokker de hond terug moeten nemen. Ik zie een schuchtere hond die wat zenuwqchtig is maar wel goed reageert en prima te corrigeren is.
Deze hond had bij een goed getrainde eigenaar moeten komen die er alle tijd in had kunnen stoppen. Niet bij een gezin met jonge kinderen en een stel domme idioten die weinig snappen van honden.

Een hond hoort verkocht te worden met een goed contract waarin duidelijk staat wanneer een hond terug moet kunnen. En deze mensen hadden lekker een speelgoed hond moeten nemen.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:57

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:24

Ik denk dat er behoorlijk veel tijd zit tussen opname en de werkelijke situatie. Wel schrijnend voor de hond alhoewel het een vrij eerlijke advertentie is. Wel geeft de schoonzus hier aan dat ze geen plek heeft voor de hond terwiijl in de uitzending duidelijk gemaakt wordt dat de hond bij schoonzus blijft.

Wij kunnen er van vinden wat we willen maar we hebben er toch totaal geen invloed op.

Linea

Re: De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:48

Je hebt gelijk Percy, we hebben er geen invloed op, kunnen alleen maar hopen dat het hondje het nu goed heeft.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:42

Wat een eikel, die koper. Praat over het beestje alsof het een ding is. En zij zat te grijnzen bij de uitspraak. Ik wil ook wel een tijger in de achtertuin, lijkt me prachtig, maar dan ga ik kijken of dat bij me past, helaas, lijkt me niet verstandig met de info die ik vond. (hypothethisch gezien dan :p)
Als koper heb je ook onderzoeksplicht, had een rondje gewandeld met het beestje. Bij mij ging er een lampje branden toen zij de hond zelf weer op mp hadden gezet. Eigenlijk verlegden ze het probleem want hoe kun je daar vertellen dat ze lief is e.d. Terwijl je het beestje zelf niet goed genoeg vind.

Fokker is ook niet onschuldig in het verhaal, en had idd het beestje terug genomen! Was beter voor het hondje gweest, maar moet hij dat doen bij iedere impulsaankoop?

Naar mijn mening had de koper ff wat langer na moeten denken over de aankoop en ook naar wat voor hond ze kochten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 06:49

Linea schreef:
Wat ik nu toch tegenkwam, blijkbaar speelde dit verhaal zich twee jaar geleden al af. Heeft schoonzus toch de hond gehouden of was dit een oude uitzending? Advertentie komt trouwens wel eerlijk over :j

http://www.airedaleforum.nl/forum/viewt ... =36&t=3588

die advertentie is uit 2011, dus blijkbaar zat er wel even tussen tapen en uitzenden, maar ja, ik heb ook gene idee hoe lang ze nog bezig zijn geweest voor dat ze bij de rijdende rechter uit kwamen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:50

Dit zal waarschijnlijk die advertentie zijn waar ze 't in de aflevering over hadden. Misschien heeft schoonzus die advertentie toen geplaatst en later (dus wel al voor het opnemen van de rijdende rechter), besloten om de hond toch te houden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:38

ik ben benieuwd of die schoonzus de hond nog heeft.Of dat hij inmiddels aan eigenaar nummer drie bezig is.
Schoonzus leek mij helemaal zo slecht nog niet,de hond was duidelijk erg op haar gesteld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:41

Okeeee..... dat klinkt inderdaad wel als de advertentie waar de Rijdende Rechter het over had...
maar als ik dit zo lees dan vind ik dit toch heel wat minder raar & kwalijk overkomen dan hoe het bij de RR gebracht werd, want in dat programma kreeg ik de indruk dat ze een advertentie hadden geplaatst met daarin allerlei onterecht (gezien hun problemen) positieve dingen om de hond maar aan iemand anders te slijten.

En die sneer over het noemen van een pup van een 2-jarige enzo.

Dit stukje is gewoon een keurig nette advertentie die mij alleen maar een hele positieve indruk geeft juist van de betreffende zus! +:)+

Citaat:
Anouk wordt enkel en alleen verkocht aan iemand die verstand en ervaring van en met het ras heeft en genoeg tijd heeft haar op te voeden.

Deze hond hebben wij overgenomen van mijn zus en zwager die met hun vijf kinderen een lieve gezellige
gezinshond zochten. Ze hebben Anouk drie weken geleden gekocht maar ze is nu dus al bij ons.

Volgens zeggen moest dit de ideale gezinshond zijn: Lief, sociaal en zindelijk, maar dit bleek bij thuiskomst niet helemaal de waarheid. Lief is ze absoluut, maar zindelijk zeker niet. Ze is buiten heel sociaal naar andere honden toe, maar ik plaats haar liever niet bij mensen die al een andere hond in huis hebben. Dit vooral omdat ze voor een goed resultaat alle liefde en aandacht nodig heeft die zij verdiend. Iets wat wij haar niet kunnen bieden omdat wij al twee honden hebben.

Anouk is echt een pup van twee jaar, en is een echte vrouwenhond (Bij onverwachte bewegingen van een man duikt ze weg, wat bij ons het vermoeden wekt dat zij in de afgelopen twee jaar weleens niet zulke goede ervaringen met mannen heeft opgedaan). Ze kan even alleen zijn, sloopt absoluut niet, maar niet langer dan een paar uurtjes. Langer kunnen haar blaas en darmen echt nog niet aan. Wat ik al zei: Ze gedraagt zich echt als een pup. Buiten is het dan ook nog niet verantwoord haar los te laten. Ze heeft in haar nog jonge leventje waarschijnlijk erg weinig tot geen ervaring opgedaan waardoor buiten alles en iedereen nieuw voor haar is. Durf je het wel aan haar los te laten vliegt ze van hot naar her en ziet ze totaal nergens geen gevaar of kwaad in. Ze rent dus ook rustig een drukke autoweg op. In het bos of op het strand kan ze los maar verwacht niet dat ze meteen enthousiast naar je terug komt rennen als je haar roept. Hoewel ze beetje bij beetje wel steeds beter naar haar naam begint te luisteren. Aangelijnd vliegt ze uit naar andere honden maar laat je de lijn los is dit probleem opgelost. Alleen zit je dan weer met het probleem dat ze haar vrijheid ruikt en er dus meteen vandoor sprint. Dit is allemaal op te lossen maar kost gewoon veel tijd, liefde en aandacht. Al met al is dit gewoon geen hond voor beginners. Ze moet echt opnieuw opgevoed worden. Iets waar wij met een baan en al twee honden in huis eigenlijk geen genoeg tijd voor hebben. Gezegd moet wel dat ze in huis, zonder verdere afleidingen, ontzettend lief en rustig is. Ze is lief voor kinderen, los buiten lief en speels naar andere honden toe, maar ze heeft gewoon nooit echt geleerd te luisteren. Iets wat je haar eigenlijk niet kwalijk kunt nemen. Wie denkt deze hond wel onder controle te kunnen krijgen mag reageren. Samen zullen we dan kijken of er een wederzijdse klik is en besluiten wij of Anouk inderdaad geschikt voor je is. Wij geven haar zeker niet met de eerste de beste geinteresseerde mee. Ze is geen gemakkelijke hond en eigenlijk kunnen wij haar niet de aandacht en liefde geven die zij verdiend, maar bij enige vorm van twijfel houden wij haar nog altijd het liefst zelf.