Asielhond gevonden, straks ophalen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:43

Wat leuk! Wij hebben het afgelopen weekend ook naar deze hond gekeken (via de website) als maatje voor onze bijna 9 maanden oude husky :D
Gefeliciteerd en heel veel geluk en plezier met Sultan!!! *\o/*

Jolliegirl

Re: Asielhond gevonden, straks ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:24

Haal daar dus alsjeblieft je hond niet vandaan!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:32

Wat een ontzettend leuke hond zeg! Jammer dat het allemaal zo vervelend is gelopen, maar ik hoop dat er nu nog vele gezonde jaren gaan volgen! Pas wel op met lange afstanden wandelen he, aangezien hij dus nog volop in de groei is. :)

Ik ben heel benieuwd naar meer foto's!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:20

Pfoeee wat een opluchting zal dat voor je zijn zeg, dat het geen parvo is! Alsnog een hele nare parasiet, maar gelukkig niet dodelijk. Wat een verschil ook in leeftijd blijkt het te zijn, 10 mnd is wel heel iets anders dan 2,5 jaar! Wat een oelewappers daar bij DZD, die handel zou echt gesloten moeten worden :n
Maar tussen al die narigheid door, ik vind je hondjes wel een enórm leuk stel <3 hopelijk hebben jullie samen nog vele jaren!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:10

Afgezien van de klunzigheid van betreffende stichting zou ik persoonlijk blij zijn met een hond die tien maanden blijkt te zijn ipv twee á drie jaar.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:39

Wauw wat een heftig verhaal! Ik volg jullie al vanaf je vorige topic en dit is jullie echt niet gegund! Dan ben je zo goed om een hond uit het asiel te halen en dan heb je binnen een dag twee zieke honden in huis. Ik vind het echt belachelijk, heb er geen woorden voor en kan er echt kwaad om worden. De dierenbescherming en asiels worden in NL ook niet gesubsidieerd, hier moeten ze het ook doen met de giften die ze krijgen. Daarnaast werken er in onze asiels ook bijna alleen maar vrijwilligers. Het niet krijgen van subsidie is dus absoluut geen excuus om het zo ver te laten komen. Ben ook heel blij voor Sultan dat hij een warme mand heeft bij jullie! Ik hoop echt dat er wat gedaan wordt tegen DZD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:44

De officiële asiels krijgen wel degelijk subsidie en een vergoeding voor de dieren.
Het asiel hier bestaat ook uit betaald personeel + vrijwilligers bijvoorbeeld.

Ontopic: gelukkig geen parvo, mooie hond om te zien.
Dzd, ja wat moet je er over zeggen? Slimme broodfokkers.. Bah..

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:07

dees_daan schreef:
De officiële asiels krijgen wel degelijk subsidie en een vergoeding voor de dieren.

Dit klopt dus niet wat je zegt. Gemeentes mogen zelf bepalen wat en hoeveel ze afstaan, ze zijn zich echter niet altijd bewust van hun plicht en staan dan niets af. Asiel de Kuipershoek in Apeldoorn krijgt GEEN subside, ik weet dat omdat ik iemand ken die daar bij de dierenbescherming werkt. Dit is geen klein onofficieel asiel maar HET asiel in overgelder. Personeel is inderdaad wel een combinatie met (heel veel) vrijwilligers. Ik bedoel er ook alleen maar mee te zeggen dat geen subsidie geen excuus mag zijn voor slechte omstandigheden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:14

Oh agnes... Ik zwijmel helemaal weg van hem <3

Ik zeg altijd al ik wil later een rode husky met blauwe ogen en het grove vacht (zoals sultan) en jij hebt er nu 1 <3 Ik vind hem werkelijk prachtig en dat koppie man man wat aandoenlijk.. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:08

Lauraa90 schreef:
dees_daan schreef:

Dit klopt dus niet wat je zegt. Gemeentes mogen zelf bepalen wat en hoeveel ze afstaan, ze zijn zich echter niet altijd bewust van hun plicht en staan dan niets af. Asiel de Kuipershoek in Apeldoorn krijgt GEEN subside, ik weet dat omdat ik iemand ken die daar bij de dierenbescherming werkt. Dit is geen klein onofficieel asiel maar HET asiel in overgelder. Personeel is inderdaad wel een combinatie met (heel veel) vrijwilligers. Ik bedoel er ook alleen maar mee te zeggen dat geen subsidie geen excuus mag zijn voor slechte omstandigheden.

Nou laura nu l*l je uit je nek,Ik heb zelf in nederland betaald in een asiel gewerkt net zogoed als daarna in Belgie als vrijwilliger. Geloof me dat is een wereld van verschil.Voordat je dingen gaat roepen moet je eerst weten hoe het in elkaar zit en anders kan je beter niks zeggen.
Neemt trouwens niet weg dat er fouten gemaakt zijn door het asiel waar de Ts niks aan heeft.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:13

Bianca41 schreef:
Lauraa90 schreef:

Nou laura nu l*l je uit je nek,Ik heb zelf in nederland betaald in een asiel gewerkt net zogoed als daarna in Belgie ,geloof me ik ken het verschil echt.

Nouja zeg doe eens ff normaal. Ik zeg toch dat er zowel personeel als vrijwilligers werken. Ik heb het over het krijgen van SUBSIDIE. Maar doe ff normaal met je nu L*L je uit je nek. Beetje respect aub. Ik weet ook waar ik het over heb en ik gebruik gewoon een specifiek voorbeeld. Sjonge jonge jonge zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:07

Die personeelsleden worden door de gemeente betaald.
Daarnaast word in de eerste 2 weken dat een dier in het asiel terecht komt ook alles betaald.
Het asiel heeft dan verder nog afstandsgeld +plaatsingsgeld.
Plus dus de sponsoren.
Dat is zoals het hier werkt.

Ik zie DZD meer als slimme broodfokkers dan als een asiel.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 15:49

kimmie261 schreef:
kwam toch door de chip na te zoeken??

de chip die erin zit is niet de chip van het boekje,en via de chip kwamen ze bij de werkelijke fokker en zo op leeftijd van de hond..

of heb ik het nu helemaal mis??

nee je hebt het goed en de ander had het ook goed want mijn dierenarts zei dat hij niet veel ouder of jonger is dan 10 maanden.

En ik ben alleen maar blij dat hij 10 maanden is, des te langer heb ik er plezier aan ( als het goed is) en des te jonger ik hem goed kan opvoeden. Maar het blijft een raar verhaal.

Gaat helemaal goed hier, ben nog steeds helemaal blij. Ze zijn ontzettend leuk met elkaar ook!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:21

Wat fijn dat het nu helemaal goed gaat en dat het klikt tussen de honden!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:50

Wat een heftig verhaal. Gelukkig dat t nu wel goed gaat.
Een groot compliment voor jullie, een dier uit t asiel een nieuw leven geven! :)
En wat voor één! Wat een prachtige hond! <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:05

Ik kom nu pas dit topic tegen. Wat een vervelende wending had dit topic gekregen, gelukkig nu toch weer alles goed gekomen.
Het is een megaknappe hond en past zo te zien erg goed bij je andere hond.
Ik heb zelf ook altijd herplaatsers en momenteel ook 2 asielhonden in huis.
mijn bruine komt van het asiel in Eindhoven en dat asiel is echt een aanrader!! Mijn witte komt van het asiel in Arnhem en dat was echt een drama. Nooit meer ga ik een hond halen in dat asiel!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:48

Het was Parvo bij de pup van mn schoonzusje...wat ik vernomen heb....

Triest...gaan dus zeker stappen ondernomeb worden tegen het asiel..meerdere mensen hebben zich gemeld...

Gaat alles goed met jouw hondje ts??

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:51

Jeetje vervelend Ts dat het gelopen is, maar hij heeft nu in iedergeval een goed baasje getroffen. Mooie hond!

Tamaramt: wat is er zon drama in het asiel in Arnhem dan? En hoeveel jaar geleden? Beetje raar om zo'n uitspraak te doen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:00

ik heb je een pb gestuurd.
Heb geen zin om het hele verhaal hier neer te zetten want dat is teveel offtopic van het topic van de ts.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:27

veel plezier met hem! Hopelijk blijft zijn karakter wel zo meegaand en makkelijk want tja dat is dan weer een nadeel aan 10 maanden i.p.v. 2.5 jaar er kan nog veel veranderen. Goed mee gaan trainen als hij weer vrij is van parasieten dus ;) lekker samen op cursus gaan.

Heel jammer voor jullie dat het zo gelopen is en hoop van harte dat het leed nu geleden is! Wel even de ontlasting van je honden opruimen als er veel andere honden lopen daar waar jij ze ook uit laat. Het is echt zeer besmettelijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:29

dees_daan schreef:

wij werken samen met een officieel asiel in Belgie en die krijgen echt geen subsidies hoor helaas voor hun en de dieren. Gelukkig hebben hun vele mensen om zich heen die hun steunen maar een asiel in Belgie heeft het nog veel moeilijker dan een asiel in NL in vele gevallen.....

Overigens TS vergeet niet de chip op jou naam te registreren en als jij in NL woont (niet gekeken) laat hem dan uitvoeren bij Abiec en registreren bij de NDG of RCA bijv. ;)

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:43

Pfoe gelukkig maar dat alles goed is gekomen
Had mijn eerste berichtje door puur toeval geplaatst
Heb ik helaas vaker dat ik gevoel heb en iets denk of voel en helaas uitkomt
Maar vanaf nu gewoon lekker gaan genieten van je hondjes
En hopelijk worden die mensen daar een heel hard aangepakt
Idd idee om ondercover Nederland in te schakelen
Over malafide honden handel

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:45

Ps. hè kunt ook dierenarts vragen nieuwe chip te zetten en nl paspoort
Best kans dat ze mee willen werken na jou verhaal
Heb je niks meer met die nare mensen te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:15

luijs schreef:
Ps. hè kunt ook dierenarts vragen nieuwe chip te zetten en nl paspoort
Best kans dat ze mee willen werken na jou verhaal
Heb je niks meer met die nare mensen te maken

Nieuwe chip is nergens voor nodig, kan gewoon op ts haar naam gezet worden. Een 2e chip er in word sowieso niet gedaan, dan nog kan de andere chip ook gelezen worden + 2 chips in je hond is gewoon onnodig dingetjes in je dier stoppen
Ander paspoort kan, maar als de info niet klopt zal dat ondertussen al wel gebeurd zijn.