Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MissDD schreef:Ok schijnbaar is het een beetje lastig om mijn vraagstelling te begrijpen. Dus zal ik het anders voor je formuleren, waarom is het dan niet beter? Waar baseer je dat op?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar jouw bronnen, of heb je dit in je eentje uitgezocht d.m.v. onderzoeken en studies?
En ach als je zin hebt, hier nog een beetje leuk leesvoer van ons "barf evangelisten"
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html
MissDD schreef:ivy_power89 schreef:Dan neem ik aan dat jij je paard ook geen brokken geeft?
Want ook die zijn bewerkt
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Als de een graag vlees wil voeren, omdat hij/zij zich daar goed bij voelt dan moet die gene dat lekker doen, dat is met brok ook zo!
Mijn honden zien er goed uit, en staan op brok........
De hond met lichamelijke klachten, kan niet op vlees want die spuugt zich helemaal leeg....
Een paard is een herbivoor, geen carnivoor.![]()
Dat je hond niet op vers vlees kan, kan te maken hebben met zijn maagzuur. Sommige honden die altijd brok hebben gegeten hebben geen goed maagzuur meer om het vlees te kunnen verwerken, ook kunnen de darmen lui geworden zijn van de brokken. Daarom wordt ook altijd aangeraden om dit stapsgewijs te doen.

) niet met je eens kuggur wbt honden leven niet gezonder. je kan wel al je onderzoeken er bij halen maar voor mij is levend bewijs veel waardevoller.. als ik al zo ongelooflijk veel honden ken die van een gigantisch jeukende, open gekrabde huid helemaal opknapte na de overstap op vers is dat nog steeds niet gezonder?
rien10 schreef:Als je hond het goed doet op bepaalde voeding; die voeding blijven geven. Bij mij krijgen ze Prins brok en af en toe pens (gewoon uit de vriezer van de supermarkt). Af en toe beetje zalmolie. En gezond dat ze zijn! Werelds. Dus nee, dat ga ik niet veranderen "omdat ik brok voer".
Op honden fora zijn hier al 700 discussies over geweest. En als iemand zijn hond iedere dag gestoomde hertenbiefstuk wilt geven; mij best. Maar ga mij aub niet vertellen wat ik mijn hond moet voeren. Dat bepaal ik zelf. En dat ik me laat voorliegen door etiketten? Wie zegt nou dat wat die Barfers zeggen waar is. Ik lees meningen van mensen (met fouten er in) maar heb nog geen gepubliceerd wetenschappelijk stuk gezien.
ze eten hier m'n hele oogst op! Zo leuk om te zien, velletje eraf pulleken, noot kraken met de kiezen, schil uitspugen, nootje zoeken tussen de schillen en smullen maar. rien10 schreef:Vallen hazelnoten ook onder barfze eten hier m'n hele oogst op! Zo leuk om te zien, velletje eraf pulleken, noot kraken met de kiezen, schil uitspugen, nootje zoeken tussen de schillen en smullen maar.
Dat is idd één van de extra's die vaak aangeraden worden. Noten zijn gezond. Hier doet de ene er een moord voor 

(naïef ik weet het
)
Dus probeer voor mijzelf en mijn honden een beetje 'dicht bij de natuur' te blijven. Wat een ander doet moet ie lekker zelf weten
Ik ben te druk met mezelf om me met een ander te bemoeien.