kimmie261 schreef:nou dat valt dus best wel mee hoor...is wel heel erg generaliserend,nogmaals denk dat mijn hond toendertijd meer beweging kreeg toen ik fulltime werkte als mijn honden die ik nu heb,terwijl ik nu hele dagen thuis ben...
maar goed,ik leefde toen ook echt voor mijn hond,en paard,was vrijgezel en mijn hond was mijn "partner"denk dat dat beest echt de halve wereld gezien heeft ,ging echt overal mee naartoe,mocht ze niet mee,dan ging ik niet,was simpel zat...
ik zou ook 1000x eerder een hond herplaatsen bij iemand op een flat die fulltime werkt maar wel de hond zijn vrijheid laat behouden in huis en na zijn werk echt gaat voor de hond,als naar iemand die dan veel thuis is,maar zijn hond in een kooitje stopt snachts en overdags als deze voor een bepaalde tijd weggaan...
Goof schreef:Of de hond te lang alleen zit is een aanname, stel dat je beiden fulltime werkt, maar wisselende diensten hebt? Zit de hond maar enkele uren (hooguit) alleen.
En dat de hond er niet lang genoeg uit komt is ook een aanname, je weet immers niet hoe lang de hond in de avond nog beweging krijgt en mee gaat naar wellicht stal o.i.d.
Magrathea schreef:Exact... Of als je hond een maatje heeft om mee te spelen als er niemand thuis is (in de tuin ofzo), of of of...
Er zijn situaties waarin je niet correct voor een hond kunt zorgen als je fulltime werkt (en alleen woont). Maar er zijn ook situaties waarin je niet correct voor een hond kunt zorgen als je de hele dag thuis zit

Jammer van je smiley, nergens voor nodig.
@ de anderen: Laten we met zijn allen realistisch blijven. Mij gaat het vooral om de uren dat de hond alleen zit. En als je fulltime werkt dan zijn dat toch een aantal uren. Dat vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen. Zo nu en dan, kan gebeuren. Maar iedere dag? Zeker niet iedereen heeft het geluk volledig verschillende shifts te draaien.
Het is juist generaliserend te zeggen dat het fulltime met een hond wél makkelijk kan, terwijl dat onrealistisch is. Ik zie dat ik enkelen hiermee voor de borst stoot, maar dat maakt niet uit, het is immers mijn persoonlijke mening. Ik zou het zelf nooit doen, dat anderen het doen, daar kan ik enkel een mening over hebben.
Ook mensen die honden de hele dag in een bench proppen horen er helemaal geen te hebben, of je voed ze op en geeft ze voldoende beweging of je laat het. Als je honden maatjes hebben en genoeg leefruimte hebben dan word uitlaten ook minder nodig. Daarbij is het natuurlijk geweldig als de hond na het werk alle aandacht en beweging krijgt, maar door de dag? Daar doelde ik op. Ik vind bijv. 4 uur lang alleen echt heel lang, dat is dus gewoon 4 uur lang je plas en poep op houden, niemand die me wijs kan maken dat dat ok is. Maar zoals ik al zei, iedereen moet vooral doen met zijn of haar dier wat ze graag willen, maar ik ben vrij er over te oordelen.
Overigens zou ook graag een hondje willen hebben, maar vanwege mijn eigen principes komt die er dus niet. Ik werk mezelf er harder mee tegen dan jullie in dit topic.