Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en ojee, ik geef hem niets! Wéér een teleurgestelde hond. Pfff, wat heb ik een schijt aan het welzijn van mijn hond. xSlvna schreef:Ik stel, als ik jullie moet geloven, een heel gemakkelijke vraag; 'Waarom?', toch is er wéér iemand die zegt dat het behoeftes zijn maar niet zegt waarom.
Wie heeft besloten dat zo veel rechtuit lopen aan een lijn goed is voor een hond, of beter gezegd, wie heeft gezegd dat het voorafgaande niet doen, slecht voor de hond is?
Ik vind het een beetje waardeloos om een extra topic te openen voor mijn vraag, als hier toch iedereen zit die wat van honden en hun behoeftes afweten.
kohtje schreef:xSlvna schreef:Ik stel, als ik jullie moet geloven, een heel gemakkelijke vraag; 'Waarom?', toch is er wéér iemand die zegt dat het behoeftes zijn maar niet zegt waarom.
Wie heeft besloten dat zo veel rechtuit lopen aan een lijn goed is voor een hond, of beter gezegd, wie heeft gezegd dat het voorafgaande niet doen, slecht voor de hond is?
Ik vind het een beetje waardeloos om een extra topic te openen voor mijn vraag, als hier toch iedereen zit die wat van honden en hun behoeftes afweten.
Het gaat niet alleen om het lopen. Een hond wil ook nieuwe luchtjes,andere omgeving enz. Dat houd hem fris in de kop. Als je een groot erf heb (en dus niet een gewone achtertuin) dan hoef je echt niet elke dag op pad.
kohtje schreef:xSlvna schreef:Ik stel, als ik jullie moet geloven, een heel gemakkelijke vraag; 'Waarom?', toch is er wéér iemand die zegt dat het behoeftes zijn maar niet zegt waarom.
Het gaat niet alleen om het lopen. Een hond wil ook nieuwe luchtjes,andere omgeving enz. Dat houd hem fris in de kop. Als je een groot erf heb (en dus niet een gewone achtertuin) dan hoef je echt niet elke dag op pad.
Arc_En_Ciel schreef:Btw TS, ik zie net voorbijkomen dat hij vanaf maandag al direct alleen moet zijn in jullie huis?
Dat vind ik niet oké hoor..
Je moet in het begin de tijd nemen om je hond te laten wennen aan van alles en nog wat.
Een hond alleen thuis is geen probleem, maar dan moet hij wel fatsoenlijk de tijd krijgen om eraan te wennen en het te leren..
kriistellx schreef:Oenka schreef:Dat hoort gewoon bij de behoeften van de hond, daar moet je in kunnen voorzien voor je een hond aanschaft. Een hond heeft nou eenmaal veel beweging nodig!
Ik kan hem daar toch in voorzien? En wat maakt het uit of je 1 keer een uur loopt of meerdere keren wat korter?
Mijn hond wordt echt niet moe als ik 5x op een dag 20 minuten loop. Doet d'r niets, dan heb ik nog steeds een stuiterende hond. Ga ik een uur achtereen wandelen en laat ik haar los op een leuke losloopplek, dan is ze na een uur bekaf. Dan is het een uur lang muisjes zoeken, achter eendjes aanrennen, zwemmen, spelen, noem maar op. Dat is veel intensiever. Ik noem nu even een uur, voorheen liep ik zeker 1,5 uur tot 2,5 uur (verschilde per dag) maar ze kan nu even niet langer dan 60 minuten lopen ivm een knie-operatie, ik ben nu langzaam de wandelingen aan het opbouwen. _kajo_ schreef:Door niet mee te willen lopen. Hij vindt dat de wandeling er voor is dat hij poepen kan, heeft hij dat gedaan dan keert hij om en wil naar huis. Kan wel tig andere dingen opnoemen waardoor ik merk dat hij geen zin meer heeft. De ene keer loopt hij kwiek mee de andere keer is hij er snel klaar mee. Hangt van verschillende factoren af (weer, route etc).
Ik ging hem een keer uitlaten op een avond in de plenzende regen. Liep met mijn jas over mijn hoofd ons standaard 'korte slecht weer blokje'. In het begin liep hij nog achter me maar toen ik een even later weer keek was hij pleite. Veilige buurt dus geen probleem. Kom ik zeiknat thuis, zat meneer hoog en droog te wachten onder een afdakje, blij dat hij naar binnen kon.
Nimfee schreef:Nou, heel veelMijn hond wordt echt niet moe als ik 5x op een dag 20 minuten loop. Doet d'r niets, dan heb ik nog steeds een stuiterende hond. Ga ik een uur achtereen wandelen en laat ik haar los op een leuke losloopplek, dan is ze na een uur bekaf. Dan is het een uur lang muisjes zoeken, achter eendjes aanrennen, zwemmen, spelen, noem maar op. Dat is veel intensiever. Ik noem nu even een uur, voorheen liep ik zeker 1,5 uur tot 2,5 uur (verschilde per dag) maar ze kan nu even niet langer dan 60 minuten lopen ivm een knie-operatie, ik ben nu langzaam de wandelingen aan het opbouwen.
Ik vind het zelf belangrijker dat je 1x op een dag echt flink gaat wandelen en daarbij je hond goed bezig houdt en daarnaast korte uitlaatrondes doet voor de behoeften, dan 4x per dag 20 minuten lopen. Want die 20 minuten door een wijk heen stelt echt niets voor. In het begin misschien, want dan is alles nieuw, maar na een paar weken houdt dat ook wel weer op.
Leuk dat het hondje bij jullie past! Ik kon niet zo gauw vinden wat voor hond het was, maar wat voor soort hondje is het? En dat is nog lang wachten tot aan de herfstvakantie. Maar wel beter, want dan ben je in elk geval een weekje thuis.
het is een dwergkees van 2,5.
kriistellx schreef:Arc_En_Ciel schreef:Btw TS, ik zie net voorbijkomen dat hij vanaf maandag al direct alleen moet zijn in jullie huis?
Dat vind ik niet oké hoor..
Je moet in het begin de tijd nemen om je hond te laten wennen aan van alles en nog wat.
Een hond alleen thuis is geen probleem, maar dan moet hij wel fatsoenlijk de tijd krijgen om eraan te wennen en het te leren..
Neehoor, we zijn vandaag gaan KIJKEN, jongens raak niet in paniek, WE ZIJN ALLEEN WEZEN KIJKEN!!!
Het is een heel leuk hondje wat goed bij ons past, we nemen hem in de herfstvakantie!
kriistellx schreef:Nimfee schreef:Nou, heel veelMijn hond wordt echt niet moe als ik 5x op een dag 20 minuten loop. Doet d'r niets, dan heb ik nog steeds een stuiterende hond. Ga ik een uur achtereen wandelen en laat ik haar los op een leuke losloopplek, dan is ze na een uur bekaf. Dan is het een uur lang muisjes zoeken, achter eendjes aanrennen, zwemmen, spelen, noem maar op. Dat is veel intensiever. Ik noem nu even een uur, voorheen liep ik zeker 1,5 uur tot 2,5 uur (verschilde per dag) maar ze kan nu even niet langer dan 60 minuten lopen ivm een knie-operatie, ik ben nu langzaam de wandelingen aan het opbouwen.
Ik vind het zelf belangrijker dat je 1x op een dag echt flink gaat wandelen en daarbij je hond goed bezig houdt en daarnaast korte uitlaatrondes doet voor de behoeften, dan 4x per dag 20 minuten lopen. Want die 20 minuten door een wijk heen stelt echt niets voor. In het begin misschien, want dan is alles nieuw, maar na een paar weken houdt dat ook wel weer op.
Leuk dat het hondje bij jullie past! Ik kon niet zo gauw vinden wat voor hond het was, maar wat voor soort hondje is het? En dat is nog lang wachten tot aan de herfstvakantie. Maar wel beter, want dan ben je in elk geval een weekje thuis.
Ja dat is zo bij jouw hondhet is een dwergkees van 2,5.
Arc_En_Ciel schreef:kriistellx schreef:
Neehoor, we zijn vandaag gaan KIJKEN, jongens raak niet in paniek, WE ZIJN ALLEEN WEZEN KIJKEN!!!
Het is een heel leuk hondje wat goed bij ons past, we nemen hem in de herfstvakantie!
Je hebt een paar pagina's geleden nog gezegd dat je hem misschien wel direct mee zou nemen.