nestje kittens zonder mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:29

Wat een stel knapperds toch ! <3 <3 Zoooo jammer dat de 3 dametjes hier het echt niet gemunt hebben op een nieuw huisgenootje ( al eens geprobeerd...tevergeefs helaas ). Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar als jouw volwassen poezen er last mee hebben ,zou je dan niet beter de 2 kittentjes houden ? Dan spelen die met elkaar, en als er maar ééntje overblijft, wil die misschien wel erg graag de grote poezen '' lastigvallen '' om mee te spelen en wordt het nog drukker voor de volwassen poezen...
Is zomaar een ideetje hoor, omdat ik hier destijds met mijn oude kater in huis aangeraden werd om 2 kittentjes te nemen, dan lieten ze hem gerust. En inderdaad, dat was ook zo en dat is destijds prima gelopen na een aanpassingsperiode :)

Chroosje

Re: nestje kittens zonder mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:49

Gossie, je zou ze zo mee willen nemen <3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:30

dejong_wever schreef:
Jammer dat je uit de richting woont(wij wonen in groningen), mijn ouders hebben net hun kat moeten laten slapen :(

Dat vond ik nou ook het is ruim 2 uur rijden en dat wil ik zo'n kleine hummel ook niet aan doen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:39

De meeste katten vinden zo'n rit niet erg dus dat zou geen belemmering hoeven zijn.
Mijn man is helaas allergisch voor o.a. katten. Onze twee blijven maar een derde zit er jammer genoeg niet in maar ik ben helemaal weg van die grijze meneer. Die zou hier veel ruimte hebben en mijn katten zijn tolerant maar ik kan het echt niet maken. Hoop dat hij een pracht thuis krijgt!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 12:26

De reis lijkt mij ook geen probleem het is dan toch maar eenmalig. Heb zelf ook flinke einde gereden destijds voor mijn konijnen en dat was ook geen probleem..

Bink is nogsteeds op zoek naar een nieuw thuis.. hoe moeilijk ook voor mij..
De twee grote dames zijn momenteel helemaal onzindelijk 's nachts, puur uit protest. Het gaat van kwaad naar erger dus. Ik denk dat de ruimte niet voldoende is voor 4 katten. Nola probeerd steeds contact te leggen met de grote poezen maar ze vinden 2 tegelijk te druk en willen niets van haar weten. Denk als ze alleen is en niet steeds als een dolle rondraced met haar broer ze haar dan eerder accepteren.

Het knappe ventje wil dus nog graag een liefdevol en blijvend thuis. Hij word 11 weken en blijft een beetje pluizig <3
Echt een heerlijk ding! Netjes opgevoed en enorrrrrm knuffelig!!
En ik heb een mailtje gehad van een bokker (bedankt nog!) Dat Bink zilverblauw is en de bijzondere lichte plekken silver tipping zijn, en hij wss ergens blauwe rus in zijn bloedlijn heeft zitten.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:44

Je doet Nola en Bink niet samen weg? Mijn moeder wil graag een poes, maar wellicht
kan ik haar overhalen. Want nadat ik Bink gisteren heb laten zien, begon ze te glunderen.
Ja zo'n poes/kat zoek ik!!

Uitgelegd dat bink een kat is. Dat vond ze wel erg jammer. Ze vond de afstand wel ver
voor 1 kat/poes. Als je beide kwijt wil, dan kan ik eens overleggen met mijn moeder en
eventueel kan ik ze dan woensdag ophalen, mits jullie en mijn moeder accoord gaan.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 27-10-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:50

Het is dat we al twee hebben, die bink zou ik zo willen hebben, wat een leukerd! :D

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:29

Knap issie he?!

@dejong_wever ik zoek alleen een nieuw thuis voor Bink. Kan het mijn zoontjes (en mezelf!) Niet aandoen, we weten al een tijd dat Nola een blijverdje is! Waarom wil je moeder zo graag een poes dan?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:33

Helaas dan gaat het over (ivm het sproeien, wil ze een poes).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:34

Als je met 6 maanden het mes er in laat zetten kan je dat toch voorkomen?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:56

Ik zou het niet weten, heb geen katten

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:12

ik heb ook een kater en die is pas met acht maanden gecastreerd, nooit last gehad van sproeien (wel met de staart 'trillen' tegen voorwerpen maar er komt niks uit)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:22

dejong_wever schreef:

poezen kunnen ook sproeien!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:25

ik had een poes die sproeide ook. Ook toen ze gesteriliseerd was.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:39

Ja, sproeien zegt idd niets, maar nog steeds kun je een voorkeur houden voor poes of kater natuurlijk. Ik hoop dat Bink snel een nieuw huisje vind..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:45

wow, hij is precies zoals ik ooit droomde van mijn eerste kat, maar er is tot nu toe steeds een andere kat op mijn pad gekomen.
We zitten nu midden in een verbouwing, waardoor we in huis geen plek hebben voor een kat.
wel wonen onze 3 katten op stal waar we zelf ook vaak zijn.
Hij is welkom, maar ik vrees, nog te jong om al buiten te lopen. ....

mocht je over een tijdje nog geen plek voor hem hebben, dan is hij hier meer dan welkom.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:18

oooooh wat een leukerts!!! en ook nog zo dichtbij ons...
Billy stoer is echt om óp te vreten <3
Helaas heb ik er al 2 rondlopen, destijds van ver moeten halen.. asiels zitten vol stond er in de krant, nou ik heb alles hier in de buurt afgebeld, maar nee geen kittens :/.. Uiteindelijk uit het asiel in Klarenbeek gehaald (Apeldoorn) en we wonen zelf in het Gooi.. Flinke reis dus.. Ze vonden de reis niet echt leuk natuurlijk (klaagconcert), maar het is best te doen hoor!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:31

wat een leukies zeg.
ik heb mijn kater 10 jaar geleden ook groot gebracht met de fles,veel werk maar ook zo leuk.
hoop dat de laatste ook een leuk huisje vind.
en wbt dat sproeien mijn kat is met 10 maanden gecastreerd en heeft nog nooit gesproeit

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:33

dejong_wever schreef:

Succes, vertel je moeder ff snel dat poes ook kan sproeien

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:42

tita schreef:
dejong_ wever schreef:

Succes, vertel je moeder ff snel dat poes ook kan sproeien

Sterker nog, die kunnen een emmer vol pissen, bijna nog erger dan een beetje sproeien :')
Mijn jonge poes kwam erachter dat het wel erg lekker piesen was in haar zachte mandje, gelukkig is ze daarmee opgehouden toen ik het bedje heb weggegooid en de kattenbak op die plek heb gezet.
Dus, ophalen die Bink dejong_wever! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:53

Ik vind hem nog altijd ontzettend lief en blijf twijfelen.
Maar ik heb 1 oudere kat (10 jaar) en weet niet zeker of het goed gaat, daarnaast is mijn kat nu al een paar weken ziek helaas, en weet ik niet hoe lang het (de ziekte) nog gaat duren en wat het nu precies is, nu er een jonkie bij nemen is dus niet zo'n goed plan.

ik moet nog kijken hoe het loopt maar ik hoop van het voorjaar net zulke schattige kittens tegen het lijf te lopen

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:34

Dit soort grijze katten zitten hier ook wel in de buurt, dus waarom zouden wij voor een kat die hier vlakbij zit helemaal naar baarn rijden? Daarbij gaan we niet zo'n eind rijden voor één kat.

Als ze beide weg zouden mogen wil mijn moeder er nog over nadenken, maar dat wil TS niet(wat haar goed recht is).

Ze vinden vast een goed plekje. Bedenk je je nog ts dan komen wij graag.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:35

dejong_wever schreef:
Dit soort grijze katten zitten hier ook wel in de buurt, dus waarom zouden wij voor een kat die hier vlakbij zit helemaal naar baarn rijden? Daarbij gaan we niet zo'n eind rijden voor één kat.

Als ze beide weg zouden mogen wil mijn moeder er nog over nadenken, maar dat wil TS niet(wat haar goed recht is).

Ze vinden vast een goed plekje. Bedenk je je nog ts dan komen wij graag.

Daar is iedereen anders in. Mijn Dirk komt ook niet uit de buurt maar ik had het er graag voor over :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:16

Oooh bink is zo mooi! Jammer dat mijn kat geen vriendjes kan verdragen.. en mijn ouders willen er volgens mij ook geen bij..

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:20

Bedankt voor de leuke reactie allemaal!
Ik krijg vanavond bezoek voor Bink dus ben benieuwd, sollicitatie om zijn baasje te mogen worden haha ;)