Traumatisch: Sally gegrepen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Traumatisch: Sally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:02

mooi dat het herstellen zo goed gaat. en volgens mij heb je een fijne dierenarts.

ennuuh.. waar zitten haar tepeltjes nu?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:02

Een hele goede dierenarts inderdaad! :) Tepeltjes heb ik nog niet naar gespeurd, haha. :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:06

Volgens mij zie je er 1 zitten aan de zijkant van haar borstkastje.
Arm ding, super dat ze zich zo braaf houdt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:09

Oei, het is toch nog een best gat zeg... maar gelukkig redelijk oppervlakkig, komt vast wel goed +:)+

Die jasjes staan haar wel goed zeg :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Ohh dapper wijffie! :j Ziet er echt mooi uit. Tuurlijk is het nog een wond en best groot voor zo'n klein ding, maar ohh wat gaat dat goed! *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:52

De wond geneest mooi, zo op de foto te zien. Gefeliciteerd!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:09

Ziet goed uit hoor! Dapper hondje.

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:05

Dat ziet er echt al netjes uit!!! Echt heel fijn voor Sally dat ze zo snel voorruit gaat :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:06

De wond geneest goed zeg.hoop vooruitgang in korte tijd

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:23

Zo dat is inderdaad schrikken. Maar het ziet er al weer een stuk beter uit. Fijn. Beterschap ermee

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:57

ziet er heel mooi uit. let wel op, stofje is zo dun dat nageltjes van pootjes bij krabben bv er door heen gaan, dus regelmatig ff binnenin gluren.

en let op met zweten van de wond als het weer warmer wordt, dan gaat het daar broeien en wordt het weer nattig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:00

Limoen schreef:
Ik ben héél trots op m'n kleine, dappere meisje!!
Ze is zooooooooooooo zenuwachtig en bang in de wachtkamer en als we d'r op tafel zetten. Maar toen de dierenarts heel rustig begon met het uitpakken van d'r verband was ze keurig rustig. Wij hadden d'r "lampenkapje" beet zodat ze niet écht kon bewegen en de dierenarts kon gewoon heel rustig d'r gang gaan. Ze heeft zelfs bijna alle hechtingen eruit kunnen halen! Wat is ze toch stoer!!

Het zag er weer héél goed uit. Alle dode huid is nu weg, alles zit vastgegroeid, het weefsel aan de oppervlakte ziet er keurig uit. Eigenlijk helemaal goed! Het is nu een kwestie van een laagje huid op het blote weefsel. Ze mocht "naakt" naar huis zodat we thuis de zalf erop konden doen, gaasje erop en dan zo'n truitje aan. Dat ging gelukkig ook heel goed. Nu denkt ze dat haar achterpootjes defect zijn omdat ze moet wennen aan dat truitje, haha.

Omdat alles vastgeplakt zat op het weefsel lijkt het nu een klein beetje bloederig, maar het ziet er echt super rustig uit. Foto vertekent een beetje, krijg het er zo met de telefoon niet goed op. Thuis nog 1 geprobeerd maar die is ook een beetje raar.
http://i43.tinypic.com/14t1ysh.jpg

http://i44.tinypic.com/2rr72pf.jpg

Truitje
http://i43.tinypic.com/1087i9l.jpg
Maandag weer controle. :)

Och gossie ;( Het stuk huid waarvan ik dacht dat het het niet zou houden is inderdaad dat stuk.
Het is een wonder dat ze het overleeft heeft het arme beest...
Maar goed ze gaat het gewoon redden en het komt helemaal goed gelukkig!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:26

Defecte achterpootjes. :')

Dat truitje is ook handig om geschokte gezichten van voorbijgangers te voorkomen als je d'r uitlaat... :') Ik vind wel dat het er goed uitziet maar het merendeel op straat zal toch denken van aaaaah!

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:09

Jeetje, wat ontzettend schrikken! Hopelijk komt Sally er weer helemaal bovenop. :(:)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:00

Jeetje, ik las je verhaal en ik klikte op de eerste foto! O mijn god! kippevel op mijn armen, wat erg! Hoe gaat het nu met haar en hoe heb je het afgehandelt met de eigenaar van de andere hond?

Heel veel sterkte!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:14

Och arm, arm diertje. Wat een gat :\ Maar wat geneest het goed zeg! En wat fijn dat ze er zo goed onder blijft, dapper hondje :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:24

Hee hoe gaat ie nu ze alleen een jasje aan heeft? wil het een beetje of wordt je er gek van? En Sally?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:19

Met Sally gaat het goed, alhoewel ze een beetje té verwend wordt. :') Ze heeft sinds eergisteren bedacht dat ze alleen nog maar uit onze hand wil drinken, het verwende mormel. Nouja goed, dat komt allemaal wel weer als het klaar is. Maar ze doet nog steeds alles goed en is goed rustig te houden.

Vanmorgen kwamen we beneden om naar de dierenarts te gaan en troffen we een ravage aan.. De katten zouden geen Birmanen zijn als ze niet het pak met gaasjes zouden verslinden natuurlijk. Je kan je voorstellen hoe dat eruit zag.. Een serre bezaaid met gaasjes, kapot gescheurd en al. Gelukkig hebben ze ons gematst en nog wat overgelaten. Boeven.

De dierenarts vond de wond er ook keurig uit zien. Het weefsel is bijna vlak nu, dat was nog vrij hobbelig. Het is heel mooi schoon en rustig en er groeien zelfs al randjes vel, minimaal, maar het is aan het dichtgroeien. We moeten het nu zoveel mogelijk bloot laten als we erbij zijn en mogen het zalven beperken tot 1x per dag. Eind volgende week waarschijnlijk de laatste controle en volgens mij verwacht ze dat het dan bijna dicht zal zijn. Ik hoop het, kan Sally eindelijk weer alles doen wat ze wil. Ze is zo verschrikkelijk lief. Bij het truitje verwisselen doen we de kap even af natuurlijk, als die dan weer om moet doet ze gewoon haar snuitje erdoor.. Wat een schatje is het toch.

De dierenarts uit Frankrijk was teleurgesteld dat er toch een stuk vel was afgestorven ("pride of the surgeon, I presume" noemde hij het). Hij was wel blij te horen dat het goed gaat.

Hier nog een foto van nu:
http://i39.tinypic.com/25k22r8.jpg

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:03

Toch fijn dat je er wat lol aan kan beleven. Maffe katten.

Het ziet er super uit!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:05

gaat echt de goeie kant op.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:15

Gaat de goede kant uit.
Wat leuk dat de dierenarts uit Frankrijk zo betrokken is. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:33

Wat mooi dat het nu vlak is getrokken zeg! Zit zo te zien ook al weer heel wat vel op inderdaad! Zal wel jeuken, als het zo hard groeit. :')

En tja katten... :')
Pride of the surgeon had ik ook mee te maken toen de weekend-dierenarts die mijn konijn had gehecht hoorde dat er 3 knoopjes wat langer moesten blijven zitten omdat er een stuk vel dood was gegaan en eroverheen was komen liggen (verlooiing, werd me verteld :+ als ik iets bij mijn heelkunde nog nooit gehoord heb...). Die ging echt van neee bah hoe kan dat nou?
Dus ik had die vraag al verwacht en het hem maar uitgelegd, hij had tenslotte stage gelopen bij mijn vaste DA vroeger. _O-
Ik zat dus wel even te grinniken om de reactie van de Franse dierenarts. :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:39

nou alleen maar goed van de dierenarts haha. beter zo dan als het ze niet interesseert.
vind het dus ook netjes dat hij nog interesse toont.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:52

Ja daarom!
Het was ook meer grinniken om het herkenbare hoor, niet gelijk beledigd doen aub. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:20

klinkt en ziet er goed uit! fijn dat het nu aan de lucht mag drogen (alhoewel ik zou preferen om meer te zalven, beter 2 a 3 maal per dag een dunne laag (zodat het wel vettig blijft, maar toch kan ademen) dan een maal een dikke laag (zodat het in het begin niet kan ademen, enna een paar uur kan uitdrogen, want uitdrogen = korstvorming = scheuren/kraken van de korst (en risico dat er etter onder raakt ) = dieper trauma = herbeginnen met meer lidtekenrisico ...