Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:52

Weet je wat ik appart vind....

Je wil wel de moeite nemen om binnenkort langs een DA t. Gaan om hem te enten. Maar om dat NU te doen kan niet? En al. Hij dan geent is gaan we ook nog even kijken of hij een chip heeft (of dat word perongeluk expres vergeten).

Dus nee, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Volgens mij wil de TS de kitten gewoon zelf houden, en dat zonder er rekening mee te houden dat er misschien iemand aan de andere kant van de kat zich enorme zorgen maakt.

De Dierenambulance kan on een bijdrage vragen, maar dat is niet verplicht. En daarbij, als jou ouders wel de moeite willen nemen hem te laten enten, ga dan. Naar de DA laat eerst de chip checken en dan misschien enten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:10

Ook snap ik niet waarom wel enten? en niet chip laten kijken en zien of de eigenaar bekent is? ik vind het nog allemaal een raar verhaal... de dierenambulance laten komen is goedkoper als enten, en goedkoper als al die tijd eten voor de kat te halen... Ik krijg ook sterk het idee dat TS de kitten zelf wilt houden in plaats van de eigenaar, die de kitten misschien nu wel enorm mist en wie weet de kinderen in dat mogelijke gezin ook, te zoeken....

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:14

Mioux schreef:
Ook snap ik niet waarom wel enten? en niet chip laten kijken en zien of de eigenaar bekent is? ik vind het nog allemaal een raar verhaal... de dierenambulance laten komen is goedkoper als enten, en goedkoper als al die tijd eten voor de kat te halen... Ik krijg ook sterk het idee dat TS de kitten zelf wilt houden in plaats van de eigenaar, die de kitten misschien nu wel enorm mist en wie weet de kinderen in dat mogelijke gezin ook, te zoeken....

Ook ik heb helaas dat idee.. In werkelijk nog geen minuut is gekeken of de kat gechipt is (en zoja, de registratie na getrokken). Ik geloof niet dat een jong, tam katje een zwerver is. En zoals ts aangeeft, misschien is het een boerderij kat; dan moet ze zelf ook kunnen inzien dat hij dus ergens op een boerderij thuis moet horen. Als blijkt dat het katje niet gechipt is dan kan ze natuurlijk niet meer doen dan adverteren etc. Maar wie weet is het katje gewoon gechipt en zijn de eigenaren dus al dagen op zoek wat niet nodig had hoeven zijn..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:18

Als de kat geen chip heeft ja zit je lastiger, maar dan moet dat eerst gechecked zijn plaats van al voorbaat aan te nemen oh hij is niet gechipt, zoiets kan je niet zien of voelen van de buitenkant, die dingen zijn zo klein en dat kan je niet met je rontgen ogen zien...

benieuwd of de dierenambulance al is geweest... of dat de dierenarts al heeft gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:25

Ts mag misschien niets doen van haar moeder.. Begrijpen jullie dat niet? Ts is veertien en daardoor wettelijk voor dit soort dingen van ouders afhankelijk. Drammen heeft dan alleen maar effect dat TS tussen twee vuren komt te zitten..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 12:26

Jans schreef:
Ts mag misschien niets doen van haar moeder.. Begrijpen jullie dat niet? Ts is veertien en daardoor wettelijk voor dit soort dingen van ouders afhankelijk. Drammen heeft dan alleen maar effect dat TS tussen twee vuren komt te zitten..

dankje :j

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:31

dan laat de kat weer los voer m in te tuin met n hokje erbij zodat het beeste de kans heeft om eventueel na huis te gaan.
maar een kat vasthouden waarvan je niet weet of het een eigenaar heeft vind ik diefstal

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:33

Waarom kan haar ouders dan wel laten enten zoals ik hier boven lees en niet de chip laten lezen tijdens die enting bezoek? of zoals gezegd is wel eten geven kost ook geld ?
En ik vraag me ook zeer sterk af TS of je rekening houd als jij denkt de kat te kunnen houden,je realiseert dat de eigenaar tot en met 1 jaar na verdwijning/vinding de kat alsnog mag ophalen bij je. zoals nu gezegd is is dit in werkelijkheid diefstal als de kat zeker wel een eigenaar heeft en de vindster in dit geval de kat gewoon binnenhoudt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:33

Peelie schreef:
Weet je wat ik appart vind....

Je wil wel de moeite nemen om binnenkort langs een DA t. Gaan om hem te enten. Maar om dat NU te doen kan niet? En al. Hij dan geent is gaan we ook nog even kijken of hij een chip heeft (of dat word perongeluk expres vergeten).

Dus nee, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Volgens mij wil de TS de kitten gewoon zelf houden, en dat zonder er rekening mee te houden dat er misschien iemand aan de andere kant van de kat zich enorme zorgen maakt.

De Dierenambulance kan on een bijdrage vragen, maar dat is niet verplicht. En daarbij, als jou ouders wel de moeite willen nemen hem te laten enten, ga dan. Naar de DA laat eerst de chip checken en dan misschien enten.

Jij blijft ook aan de gang, niet?
Ts heeft het al 100 x uitgelegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:35

Aprils_joke schreef:
dan laat de kat weer los voer m in te tuin met n hokje erbij zodat het beeste de kans heeft om eventueel na huis te gaan.
maar een kat vasthouden waarvan je niet weet of het een eigenaar heeft vind ik diefstal

En dan nog is het niet TS maar haar moeder die dat doet.. Je zit hier een veertienjarige te veroordelen voor iets waar haar moeder de verantwoordelijke in is. Dan is haar moeder degene die aan diefstal doet. TS heeft de kat op amivedi gezet, heeft gepostert, maar is nu afhankelijk van haar ouders. Die hebben weinig tijd (zullen werken) en gaan geen avondgeld bij een dierenarts brengen..

Mioux schreef:
Waarom kan haar ouders dan wel laten enten zoals ik hier boven lees en niet de chip laten lezen tijdens die enting bezoek? of zoals gezegd is wel eten geven kost ook geld ?
En ik vraag me ook zeer sterk af TS of je rekening houd als jij denkt de kat te kunnen houden,je realiseert dat de eigenaar tot en met 1 jaar na verdwijning/vinding de kat alsnog mag ophalen bij je. zoals nu gezegd is is dit in werkelijkheid diefstal als de kat zeker wel een eigenaar heeft en de vindster in dit geval de kat gewoon binnenhoudt.

TS geeft hieronder toch aan dat ze meteen de chip uit laten lezen bij de prikken?
Vereentjex schreef:
en hoe verwacht je dat ik dat ga doen? op die fiets zeker met die kat in mijn bak? ik ga daar NIET over...
sorry dat ik geen update geef maar ik ben daar blijkbaar te 'egoïstisch' voor, en ik heb echt geen zin in om hier op bokt te horen hoe het wel en niet moet, nogmaals ik ben niet instaat zelf naar de DA te gaan en heb voor wat ik allemaal ZELF kan doen alles gedaan wat kon, bedankt voor de tips van sommige die het wel goed bedoelde, maar heb nog geen reacties gehad op flyers etc. als dat wel gebeurd laat ik het weten. katje maakt het overigens goed, maar hij moet toch geënt ( hij is nog heel jong) worden en dan gaan we hem dan gelijk chip uitlezen..:) dus wanneer dat is weet ik niet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:35

TS, heb je je ouders al een paar berichten uit dit topic laten lezen? Er zitten een hoop berichten tussen die alleen maar bedoeld zijn om je wat advies te geven. Misschien is dat nog een optie?

Verder vind ik het wel onwijs goed dat hij binnenkort mee gaat naar de DA :j

Al het andere lijkt me nu wel gezegd.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:39

weet je wat ... ik ga me niet eens meer druk maken.
als 14 jarige kun je huis wel wat tegen je ouders zeggen.
zo,n kwaaie ouders lijken het mij niet als ze ook een kitten op willen vangen.
dus ze kan wel aan haar ouders duidelijk maken dat dit diefstal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:41

Mijn ouders zijn ook de kwaadsten niet, maar zeggen dat ze stelen had mij een pak rammel opgeleverd als veertienjarige..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:42

wie weet zijn de ouders zich daar helemaal niet van bewust . en het ligt er natuurlijk ook aan op welke manier je het brengt imo ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:48

Jans schreef:
Mijn ouders zijn ook de kwaadsten niet, maar zeggen dat ze stelen had mij een pak rammel opgeleverd als veertienjarige..

Er is natuurlijk een verschil tussen: Mam, je steelt die kat. Of zeggen: Mam, het is niet toegestaan zomaar katten die je vindt te houden las ik zonet op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:53

Dan nog is het niet TS haar verantwoordelijkheid als minderjarige.. als haar ouders het niet willen, dan moet TS zich daar in principe bij neerleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:45

Ben ik het niet mee eens, maar goed dat doet verder niet ter zake :).

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:58

Als ik mijn kat kwijt zou zijn (er even vanuit gaande dat dit katje wel baasjes heeft) zou ik echt Not amused zijn als mensen hem zo lang binnen houden en pas na een week/paar weken naar de dierenarts gaan om hem te laten enten en dan pas te controleren of hij een chip heeft en er misschien achter te komen welke mensen de kat al weken kwijt zijn.
Nogmaals ik snap dat TS pas 14 is en hier zelf niet echt iets aan kan veranderen.
Maar vraag me wel af wat TS en haar ouders ervan zouden vinden als iemand anders dat met hun dier zou doen.

PS. Ik snap dat het ook kan gaan om een gedumpte kat, maar dat doet eigenlijk niet af aan mijn mening dat je wel zo snel mogelijk moet controleren of het diertje een chip heeft.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:12

Ik vind dat de TS wel genoeg doet voor dit diertje. Ken maar weinig mensen die hun kitten laten chippen om eerlijk te zijn. En een ongecastreerde kater die ineens in vakantietijd voor de deur zit? Als iemand zijn kat kwijt is dan kan die hem nu wel vinden lijkt me. Ze heeft hem overal gemeld.

Er worden hier ook enorm veel katten in de vakantie gedumpt, bijna allemaal ongecastreerde katers. Ik bel als het er teveel worden de dierenambulance en die vangt er dan wat weg met kooien. Nog nooit een geweest met een chip.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:32

Vrouwke, ik blijf niet aan de gang. Dit is in totaal mijn 4e berichtje in dit hele topic. Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. 14 jaar oud of niet. Ze heeft toch ook zelf de kitten gevonden?

Ik vind dat er nogal simpel gedaan wordt, en daar wordt ik zelf simpel van...

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:53

ik ook daarom reageer ik niet meer, kitten gaat straks weg maar hoef jullie toch niks te vertellen? voor jullie hoef ik me niet te verantwoorden...:)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:59

nee hoeft ook niet , is toch niet intressant

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:47

Moderatoropmerking:
TS is nog minderjarig en heeft aangegeven dat zij voor bepaalde zaken, zoals het laten uitlezen van een evt chip, afhankelijk is van haar ouders. Het is dus niet nodig om hier zoveel pagina's op door te gaan. Dit is nu wel vaak genoeg aangehaald.

Desgewenst mag er uiteraard een apart topic gemaakt worden over hoe te handelen bij een gevonden dier :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:43

Vereentjex schreef:
ik ook daarom reageer ik niet meer, kitten gaat straks weg maar hoef jullie toch niks te vertellen? voor jullie hoef ik me niet te verantwoorden...:)

wat bedoel je met weg ? heb je zijn baasje gevonden dat zou goed nieuws zijn ....
al moet jij dan natuurlijk weer afstand doen van het diertje

en nee natuurlijk hoef je je niet tegen over ons te verantwoorden , maar het zou wel aardig zijn als je ons op de hoogte houdt
wij hebben ook de moeite genomen om je tips te geven ;)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:36

jiperdepip schreef:
Vereentjex schreef:

wat bedoel je met weg ? heb je zijn baasje gevonden dat zou goed nieuws zijn ....
al moet jij dan natuurlijk weer afstand doen van het diertje

en nee natuurlijk hoef je je niet tegen over ons te verantwoorden , maar het zou wel aardig zijn als je ons op de hoogte houdt
wij hebben ook de moeite genomen om je tips te geven ;)

dat begrijp ik maar moest de hele tijd uitleggen dat ik niet zomaar dingen kan gaan doen, dat werkte beetje op mijn zenuwen.
de kitten is naar een oud - buurmeisje gegaan van mijn moeder, vandaag, hun zoontje logeerde aan de overkant en was meteen verliefd op het beestje. Ze weten het dat hij wellicht gedumpt/ vermist is, dus hun gaan er mee naar de DA, en misschien blijkt hij toch gechipt te zijn.
wij konden hem sowieso niet houden omdat we op vakantie gaan, en zo'n kleine frummel heeft veel aandacht nodig, grote katten redden het wel maar zo'n kleintje, nee, die moet je in de gaten blijven houden. dus zo is het gegaan vanmiddag, niet omdat wij er van af wilde etc. maar 3 katten is teveel voor ons, en nu gaat hij of naar zijn eigenaar terug of blijft bij hun. :)