Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:Ook snap ik niet waarom wel enten? en niet chip laten kijken en zien of de eigenaar bekent is? ik vind het nog allemaal een raar verhaal... de dierenambulance laten komen is goedkoper als enten, en goedkoper als al die tijd eten voor de kat te halen... Ik krijg ook sterk het idee dat TS de kitten zelf wilt houden in plaats van de eigenaar, die de kitten misschien nu wel enorm mist en wie weet de kinderen in dat mogelijke gezin ook, te zoeken....
Peelie schreef:Weet je wat ik appart vind....
Je wil wel de moeite nemen om binnenkort langs een DA t. Gaan om hem te enten. Maar om dat NU te doen kan niet? En al. Hij dan geent is gaan we ook nog even kijken of hij een chip heeft (of dat word perongeluk expres vergeten).
Dus nee, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Volgens mij wil de TS de kitten gewoon zelf houden, en dat zonder er rekening mee te houden dat er misschien iemand aan de andere kant van de kat zich enorme zorgen maakt.
De Dierenambulance kan on een bijdrage vragen, maar dat is niet verplicht. En daarbij, als jou ouders wel de moeite willen nemen hem te laten enten, ga dan. Naar de DA laat eerst de chip checken en dan misschien enten.
Aprils_joke schreef:dan laat de kat weer los voer m in te tuin met n hokje erbij zodat het beeste de kans heeft om eventueel na huis te gaan.
maar een kat vasthouden waarvan je niet weet of het een eigenaar heeft vind ik diefstal
Mioux schreef:Waarom kan haar ouders dan wel laten enten zoals ik hier boven lees en niet de chip laten lezen tijdens die enting bezoek? of zoals gezegd is wel eten geven kost ook geld ?
En ik vraag me ook zeer sterk af TS of je rekening houd als jij denkt de kat te kunnen houden,je realiseert dat de eigenaar tot en met 1 jaar na verdwijning/vinding de kat alsnog mag ophalen bij je. zoals nu gezegd is is dit in werkelijkheid diefstal als de kat zeker wel een eigenaar heeft en de vindster in dit geval de kat gewoon binnenhoudt.
Vereentjex schreef:en hoe verwacht je dat ik dat ga doen? op die fiets zeker met die kat in mijn bak? ik ga daar NIET over...
sorry dat ik geen update geef maar ik ben daar blijkbaar te 'egoïstisch' voor, en ik heb echt geen zin in om hier op bokt te horen hoe het wel en niet moet, nogmaals ik ben niet instaat zelf naar de DA te gaan en heb voor wat ik allemaal ZELF kan doen alles gedaan wat kon, bedankt voor de tips van sommige die het wel goed bedoelde, maar heb nog geen reacties gehad op flyers etc. als dat wel gebeurd laat ik het weten. katje maakt het overigens goed, maar hij moet toch geënt ( hij is nog heel jong) worden en dan gaan we hem dan gelijk chip uitlezen..dus wanneer dat is weet ik niet.

.

Vereentjex schreef:ik ook daarom reageer ik niet meer, kitten gaat straks weg maar hoef jullie toch niks te vertellen? voor jullie hoef ik me niet te verantwoorden...
jiperdepip schreef:Vereentjex schreef:ik ook daarom reageer ik niet meer, kitten gaat straks weg maar hoef jullie toch niks te vertellen? voor jullie hoef ik me niet te verantwoorden...
wat bedoel je met weg ? heb je zijn baasje gevonden dat zou goed nieuws zijn ....
al moet jij dan natuurlijk weer afstand doen van het diertje
en nee natuurlijk hoef je je niet tegen over ons te verantwoorden , maar het zou wel aardig zijn als je ons op de hoogte houdt
wij hebben ook de moeite genomen om je tips te geven