Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:31

Banjer, leg je reactie eens uit.
Ben jij ook tegen het slachten van paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:32

Morganlefay schreef:
Oef. Vanmorgen heeft een van de konijnen van de benedengroep enige bijtschade opgelopen. Rekening vet Euro 200,-. Frisse morgen, ja inderdaad, kost net zo veel tijd als 700 kilo hechten maar toch.

Oei, wat was er kapot dan?
Ik ben gelukkig voor de da voor mijn paarden altijd eens stuk meer kwijt dan aan de bijtschade voor mijn konijnen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:32

Sorry ik heb echt enkelt de op gelezen en mn haren gaan dr van overeind staan 50 euro. Veel ?? Wat denk je als het beestje ziek was geworden vind je dan 200 euro operatie voor je lievebeestje ook teveel.. Een rat is ook net als een kat een diertje met gevoel.. Ze zijn maar een 10tje aanschaf en relatief goedkoop in onderhoud ( dan heb ik het over het minimale waar je ze op kunt houden ) maar een dier niet kunnen betalen mocht er iets zij. Moet je imo niet aan dieren beginnen :n

Edit ja ik voel me nu wel ff een spuit 11 die binnen komt vallen.. Zucht :n

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:34

Tat_jana schreef:
Sorry ik heb echt enkelt de op gelezen en mn haren gaan dr van overeind staan 50 euro. Veel ?? Wat denk je als het beestje ziek was geworden vind je dan 200 euro operatie voor je lievebeestje ook teveel.. Een rat is ook net als een kat een diertje met gevoel.. Ze zijn maar een 10tje aanschaf en relatief goedkoop in onderhoud ( dan heb ik het over het minimale waar je ze op kunt houden ) maar een dier niet kunnen betalen mocht er iets zij. Moet je imo niet aan dieren beginnen :n

Ik denk inderdaad dat dieren het heel erg inden als ze niet dmv. van een spuitje worden gedood maar dmv. van iets anders... ik denk dat we ze maar een testament moeten laten tekenen.

Nogmaals, een spuit is wel heel wat anders dan een behandeling voor genezing.

Carr_friesje

Banjer schreef:
Wat een belachelijke bekrompen reacties lees ik hier zeg.... bah! Valt me tegen dat zelfs een groentje een lüllige reactie geeft.

Alsof een ratje of ander knaagdier minder waard is omdat hij/zij toevallig kleiner is en goedkoper in de aanschaf...

Als je het geld er niet voor hebt, of niet voor over hebt, dan moet je er gewoon niet aan beginnen... dieren kosten nu eenmaal geld... en ja, euthanasies zijn duur, in verhouding tot de aanschafprijs... maar om dan maar te spreken van zelf doden door nek om te laten draaien, of tegen een muur te gooien.. daar draait mijn maag van om...

Ik mag het niet zeggen misschien... en of het me een OW oplevert zie ik wel... kan me niets schelen, maar ik wil het toch even kwijt: stelletje heikneuters zijn jullie... dat noemt zich dierenliefhebbers...
:(

écht precies dít vind ik nou juist weer bekrompen reacties. :')
Mensen die niet verder kijken dan inslapen en de realiteit niet onder ogen willen zien, en degene die de kennis en kunde hebben om kleine knagers zelf aan hun einde te helpen een 'stelletje heikneuters' noemen.... sorry. maar die kan ik niet serieus nemen.

Kom maar even in de reptielen wereld iedereen een stelletje heikneuters noemen omdat ze zelf hun voedseldieren doden...

dus ik ben het in jouw ogen niet waard om dieren te mogen houden omdat ik ze zelf pijnloos, snel en gratis kan doden, en dat ook doe??

Anoniem

Gini schreef:
Dat ik nergens zeg dat 50 euro een lachertje is en dat je geen dier waard bent als je dit er niet voor over hebt.
Het sensatie zoeken heb ik maar genegeerd. Dat gaat richting het persoonlijke en dan is een discussie ten dode opgeschreven.

Nou ik doelde er niet op de 50 euro anders hoor ;-) . Maar dat je het handmatig doden van grotere dieren er bij gaat halen, terwijl in mijn optiek in de praktijk een heel andere materie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:37

Wat maakt het voor een dier nou uit. Als ze nou in 1 klap dood zijn door middel van een tegel ( bijvoorbeeld) Wat in mijn ogen nog sneller gaat. Dan in slapen?

Ik vond het inslapen bij mijn hondje totaal niet fijn. Beestje had het al benauwd. En door de narcose, ging hij steeds moeilijker ademen. Ik had bij hem liever gezien dat hij in 1 klap dood is.

Maar hoe klein een dier bij mij is. Als hij medische zorg nodig heeft, dan krijgen ze dat. Maar met de kleinere dieren laat ik ze toch echt afmaken door iemand die dat kan ipv dierenarts.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:39

Air schreef:
Tat_jana schreef:

Ik denk inderdaad dat dieren het heel erg inden als ze niet dmv. van een spuitje worden gedood maar dmv. van iets anders... ik denk dat we ze maar een testament moeten laten tekenen.

Nogmaals, een spuit is wel heel wat anders dan een behandeling voor genezing.

Voor mij weegt het even zwaar hoor ik was zo dapper het dier aan te schaffen dan moet ik er ook voor klaar staan het dier uit zn lijden te verlossen zo der er een steen op te hoeven gooien oid :)
Zie het al voor me als mn zoon op sterven ligt.. Ag ff in een kussensloop en tegen de muur rammen :n sorry vindt het echt heel cru wat er allemaal geroepen wordt blehgggg

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:40

Tat_jana schreef:
Voor mij weegt het even zwaar hoor ik was zo dapper het dier aan te schaffen dan moet ik er ook voor klaar staan het dier uit zn lijden te verlossen zo der er een steen op te hoeven gooien oid :)
Zie het al voor me als mn zoon op sterven ligt.. Ag ff in een kussensloop en tegen de muur rammen :n sorry vindt het echt heel cru wat er allemaal geroepen wordt blehgggg

Vergelijk jij nu je zoon met een huisdier??
Sorry maar dit heeft echt 0,0 met de discussie te maken.. :')

NeverGiveUp

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:41

Tat_jana; vergelijking van het jaar :')

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:42

Air schreef:
Omdat het de helft goedkoper IS?

Daarnaast wilen mensen graag hun hond en kat nog even knuffelen ed. Knaagdieren voelen daar niet zoveel voor, dat zijn geen knuffelaars.

Waarom Is het goedkoper?

Ik denk dat mensen die echt van hun rat of cavia hebben gehouden ook knuffelen en een troostend woord willen.
En ook willen dat de dierenarts de tijd neemt.

En alleen het medicijn is goedkoper, maar voor de rest niets.
De tafel moet net zo goed gereinigd worden, de lampen branden gewoon, het uurloon blijft gelijk, de assistente die de afspraak plande wordt niet goedkoper enz.

Het is gewoon omdat mensen het er niet voorover hebben en dan met lugubere dingen komen als tegen een muur smijten.
Nou zeg, dan heb je van je diertje gehouden. Dan is het ineens maar een rat, maar als het diertje nog levend is mag je die opmerking niet maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:43

Uh er zijn nog mensen op deze aardbol die mensen en dieren gelijk vinden hoor. Dus ik snap de vergelijking maar ál te goed.

Carr_friesje

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:44

ben het er niet mee eens dat een flinke klap tegen de muur luguber is..
Maargoed, wie ben ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:45

Ik was voor het inslapen van kat 57.40 kwijt. Ze woog een dikke 3 kilo en daar is heel wat meer medicatie voor nodig dan voor een rat van een paar 100 gram.

Nimfee

Ik kan me er niet druk om maken dat ik 50 euro moet betalen om een beestje in te laten slapen. Zoiets gebeurd of helemaal niet (dier gaat uit zichzelf dood) of je moet het één keer betalen omdat je huisdier ziek is of op is. De meeste dierenartskosten zijn toch echt veel hoger... Ik moet toch echt elk jaar mijn konijnen laten inenten bijvoorbeeld.
Daarnaast vind ik het ook nog al wat om een huisdier dood te slaan, ik zou dan toch eerst een bevestiging willen hebben van een dierenarts dat het beter is om een dier in te laten slapen of dat er toch nog iets is wat je huisdier kan helpen.

Wat Tat_jana zegt ben ik het wel mee eens. Als je al geen 50 euro kan missen, wat doe je dan als je met spoed naar de dierenarts moet? Dan ben je wel meer kwijt dan 50 euro. Ik heb een hoop dieren gehad en ik ben toch wel een paar keer met spoed naar de dierenarts gegaan en het was toch zeker duurder dan 50 euro.

Anoniem

Mindim schreef:
Morganlefay schreef:
Oef. Vanmorgen heeft een van de konijnen van de benedengroep enige bijtschade opgelopen. Rekening vet Euro 200,-. Frisse morgen, ja inderdaad, kost net zo veel tijd als 700 kilo hechten maar toch.

Oei, wat was er kapot dan?
Ik ben gelukkig voor de da voor mijn paarden altijd eens stuk meer kwijt dan aan de bijtschade voor mijn konijnen.

Z'n rug boven de staart. Tis een Pooltje dus ook nog eens een uk. Moest inderdaad gehecht worden. Er is in eerste instantie wel overleg geweest of we dit gingen doen gezien de kosten. Maar soms moet je de clienten boven de kosten plaatsen. Eigen mening is dan ook niet in beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:47

Het enten van mijn hond, inclusief een lichamelijke checkup kostte me 48.55 en hij weegt bijna 40 kilo. Dus ja, 50 euro voor het inslapen van een rat vind ik in verhouding dan zeer prijzig. Dat wil niet zeggen dat ik hem daarom niet zou laten inslapen, maar ik vind de prijs hoog.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:48

Sjolvir schreef:
Wat ik beetje krom vind is, dierenarts moet blijkbaar wel mensen met kleindier heel serieus nemen
er veel van weten, maar niet iedereen wil er dan voor betalen.
Kan niet van 2 walletjes eten he?! en serieus behandeld worden en voor een habbekrats, zal vast
wel ergens goedkoper zijn, maar tijd gestoken in een muis, kost net zo veel als tijd gestoken in een paard.
Aanschafprijs van dier heeft daar niets mee van doen.

En Little King inderdaad in NL kan je eenvoudig een gratis kat krijgen.
Heb er hier 2 beiden gratis, de een was van de weg afgeschraapt de andere was een boerderij kitten.

helemaal mee eens

NeverGiveUp

Nimfee schreef:
Wat Tat_jana zegt ben ik het wel mee eens. Als je al geen 50 euro kan missen, wat doe je dan als je met spoed naar de dierenarts moet? Dan ben je wel meer kwijt dan 50 euro. Ik heb een hoop dieren gehad en ik ben toch wel een paar keer met spoed naar de dierenarts gegaan en het was toch zeker duurder dan 50 euro.

Tuurlijk ga je dan gewoon. Anders neem je geen huisdier.
Het gaat er ook niet om dat je het vertikt, maar dat het gewoon zo duur is voor een prikkie. Geloof ik :))

Ik zei al, wat moet je anders... Ik zou het ook niet kunnen, hamster tegen de muur aan.
Als iemand anders het goed doet en kan, prima, maar persoonlijk zou ik het niet durven.
Dus ja dan moet je wel, maar dan is 50 euro wel duur.
Snap eigenlijk ook niet waarom het zoveel kost, in zo'n klein beestje gaat toch maar zo'n kleine dosis..
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 14-07-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sillysoul

de prijs hangt niet alleen maar af van het gewicht...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:49

Ik snap niet dat mensen er blijven bijhalen dat als je geen 50 euro voor je dier over hebt je geen huisdier moet nemen. Is het nou echt zo ongeloofelijk moeilijk te snappen dat 50 euro uitgeven met als doel genezing van het dier heel wat anders is dan het hetzelfde geld maar dan als einde van het dier?

Dier heeft er geen weet van hoe het aan zijn einde komt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:49

Morganlefay schreef:
Z'n rug boven de staart. Tis een Pooltje dus ook nog eens een uk. Moest inderdaad gehecht worden. Er is in eerste instantie wel overleg geweest of we dit gingen doen gezien de kosten. Maar soms moet je de clienten boven de kosten plaatsen. Eigen mening is dan ook niet in beeld.

Oei dan ben je duur uit. Mijn konijn had door bijtschade een abces in de kaak die operatief verwijderd moest worden en het konijn is daarna een week daar gebleven en verzorgd (ik was op vakantie ten tijde van het gebeuren) en ik was nog geen 150 euro kwijt daarvoor, inclusief naverzorging met speciale antibiotica (duplo) waar ik 2 keer voor moest terug komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:50

sillysoul schreef:

Nee, ook van het soort medicijn en de kosten van het consult.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:50

Mindim schreef:
Ik was voor het inslapen van kat 57.40 kwijt. Ze woog een dikke 3 kilo en daar is heel wat meer medicatie voor nodig dan voor een rat van een paar 100 gram.

Maar zijn medicatie DE kosten?
Ik denk dat dat uiteindelijk redelijk mee valt.
Ik denk dat je vooral de kosten er om heen moet tellen.

En per dierenarts is er verschil, wat praktijken in de buurt opbellen kan een groot verschil maken.
Laatst bijgewerkt door little_king op 14-07-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:51

sillysoul schreef:

Nee inderdaad. Blije gezichten zijn onbetaalbaar.