Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Oef. Vanmorgen heeft een van de konijnen van de benedengroep enige bijtschade opgelopen. Rekening vet Euro 200,-. Frisse morgen, ja inderdaad, kost net zo veel tijd als 700 kilo hechten maar toch.
Tat_jana schreef:Sorry ik heb echt enkelt de op gelezen en mn haren gaan dr van overeind staan 50 euro. Veel ?? Wat denk je als het beestje ziek was geworden vind je dan 200 euro operatie voor je lievebeestje ook teveel.. Een rat is ook net als een kat een diertje met gevoel.. Ze zijn maar een 10tje aanschaf en relatief goedkoop in onderhoud ( dan heb ik het over het minimale waar je ze op kunt houden ) maar een dier niet kunnen betalen mocht er iets zij. Moet je imo niet aan dieren beginnen
Banjer schreef:Wat een belachelijke bekrompen reacties lees ik hier zeg.... bah! Valt me tegen dat zelfs een groentje een lüllige reactie geeft.
Alsof een ratje of ander knaagdier minder waard is omdat hij/zij toevallig kleiner is en goedkoper in de aanschaf...
Als je het geld er niet voor hebt, of niet voor over hebt, dan moet je er gewoon niet aan beginnen... dieren kosten nu eenmaal geld... en ja, euthanasies zijn duur, in verhouding tot de aanschafprijs... maar om dan maar te spreken van zelf doden door nek om te laten draaien, of tegen een muur te gooien.. daar draait mijn maag van om...
Ik mag het niet zeggen misschien... en of het me een OW oplevert zie ik wel... kan me niets schelen, maar ik wil het toch even kwijt: stelletje heikneuters zijn jullie... dat noemt zich dierenliefhebbers... :(
Gini schreef:Dat ik nergens zeg dat 50 euro een lachertje is en dat je geen dier waard bent als je dit er niet voor over hebt.
Het sensatie zoeken heb ik maar genegeerd. Dat gaat richting het persoonlijke en dan is een discussie ten dode opgeschreven.
Air schreef:Tat_jana schreef:Sorry ik heb echt enkelt de op gelezen en mn haren gaan dr van overeind staan 50 euro. Veel ?? Wat denk je als het beestje ziek was geworden vind je dan 200 euro operatie voor je lievebeestje ook teveel.. Een rat is ook net als een kat een diertje met gevoel.. Ze zijn maar een 10tje aanschaf en relatief goedkoop in onderhoud ( dan heb ik het over het minimale waar je ze op kunt houden ) maar een dier niet kunnen betalen mocht er iets zij. Moet je imo niet aan dieren beginnen
Ik denk inderdaad dat dieren het heel erg inden als ze niet dmv. van een spuitje worden gedood maar dmv. van iets anders... ik denk dat we ze maar een testament moeten laten tekenen.
Nogmaals, een spuit is wel heel wat anders dan een behandeling voor genezing.
Tat_jana schreef:Voor mij weegt het even zwaar hoor ik was zo dapper het dier aan te schaffen dan moet ik er ook voor klaar staan het dier uit zn lijden te verlossen zo der er een steen op te hoeven gooien oid
Zie het al voor me als mn zoon op sterven ligt.. Ag ff in een kussensloop en tegen de muur rammensorry vindt het echt heel cru wat er allemaal geroepen wordt blehgggg
Air schreef:Omdat het de helft goedkoper IS?
Daarnaast wilen mensen graag hun hond en kat nog even knuffelen ed. Knaagdieren voelen daar niet zoveel voor, dat zijn geen knuffelaars.
Mindim schreef:Morganlefay schreef:Oef. Vanmorgen heeft een van de konijnen van de benedengroep enige bijtschade opgelopen. Rekening vet Euro 200,-. Frisse morgen, ja inderdaad, kost net zo veel tijd als 700 kilo hechten maar toch.
Oei, wat was er kapot dan?
Ik ben gelukkig voor de da voor mijn paarden altijd eens stuk meer kwijt dan aan de bijtschade voor mijn konijnen.
Sjolvir schreef:Wat ik beetje krom vind is, dierenarts moet blijkbaar wel mensen met kleindier heel serieus nemen
er veel van weten, maar niet iedereen wil er dan voor betalen.
Kan niet van 2 walletjes eten he?! en serieus behandeld worden en voor een habbekrats, zal vast
wel ergens goedkoper zijn, maar tijd gestoken in een muis, kost net zo veel als tijd gestoken in een paard.
Aanschafprijs van dier heeft daar niets mee van doen.
En Little King inderdaad in NL kan je eenvoudig een gratis kat krijgen.
Heb er hier 2 beiden gratis, de een was van de weg afgeschraapt de andere was een boerderij kitten.
Nimfee schreef:Wat Tat_jana zegt ben ik het wel mee eens. Als je al geen 50 euro kan missen, wat doe je dan als je met spoed naar de dierenarts moet? Dan ben je wel meer kwijt dan 50 euro. Ik heb een hoop dieren gehad en ik ben toch wel een paar keer met spoed naar de dierenarts gegaan en het was toch zeker duurder dan 50 euro.
Morganlefay schreef:Z'n rug boven de staart. Tis een Pooltje dus ook nog eens een uk. Moest inderdaad gehecht worden. Er is in eerste instantie wel overleg geweest of we dit gingen doen gezien de kosten. Maar soms moet je de clienten boven de kosten plaatsen. Eigen mening is dan ook niet in beeld.
Mindim schreef:Ik was voor het inslapen van kat 57.40 kwijt. Ze woog een dikke 3 kilo en daar is heel wat meer medicatie voor nodig dan voor een rat van een paar 100 gram.