Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:10

Wat zou jij doen dan, je huisdier laten opeten?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:11

Er zijn bepaalde planten die je in je tuin kan zetten. Zelf was ik er erg sceptisch over. Maar wauw wat was ik verrast. We hadden altijd een aantal katten die in onze tuin de schutting kwamen besproeien. Daar wat planten geplaatst, en op de tafels sinds dien vrijwel geen katten meer te zien.

Ook zoals gemeld is het misschien wel een idee om de eigenaar over de overlast aan te spreken het is tenslotte zijn kat. Ongeacht of een kat een eigen wil heeft mag er best wat over gezegd worden. Jij hebt er tenslotte last van.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:43

Fiffill schreef:
Wat zou jij doen dan, je huisdier laten opeten?

Nee dat zeg ik niet, er zijn meerdere opties dan op laten eten of een rotschop geven.
Een flinke schreeuw geven. Nekvel pakken (en ja dan zou je zelf ook een knauw kunnen krijgen, maar neem aan dat je dat voor je dier wel over hebt), water over het dier gooien. Maar ik zou een dier nooit een schop kunnen bezorgen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:44

Gytrash24 schreef:
Er zijn bepaalde planten die je in je tuin kan zetten. Zelf was ik er erg sceptisch over. Maar wauw wat was ik verrast. We hadden altijd een aantal katten die in onze tuin de schutting kwamen besproeien. Daar wat planten geplaatst, en op de tafels sinds dien vrijwel geen katten meer te zien.

Ook zoals gemeld is het misschien wel een idee om de eigenaar over de overlast aan te spreken het is tenslotte zijn kat. Ongeacht of een kat een eigen wil heeft mag er best wat over gezegd worden. Jij hebt er tenslotte last van.

Als je het topic een beetje had gelezen had je:
1. gelezen dat de eigenaar onbekend en onvindbaar is
2. het probleem inmiddels is opgelost omdat kat is opgehaald door de DA

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:45

Ik denk zomaar dat jij nooit in zo'n situatie hebt gezeten (ik wel, al was het niet mijn eigen huisdier)... denk je nou echt dat je altijd de tijd hebt om even wat water te pakken? Of dat schreeuwen helpt? Ik vind het heus niet leuk om zo'n dier een schop te verkopen (en ik zal hem ook niet zo hard mogelijk schoppen), maar op zo'n moment heb je echt geen tijd voor dat soort dingen hoor. En dan gaat het andere dier toch echt voor, niet die kat (of ander roofdier)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:47

Binnenhouden als katten niet anders gewend zijn.... ik geloof er niet meer in.

Mijn eerste kater heb ik bij iemand opgehaald die hem op een flatje had, al de kat zijn hele leven. Altijd binnen geweest. Ik dacht hem ook binnen te houden, maar helaas. Uiteindelijk is de kat vanuit het raam op de 1e verdieping naar buiten gesprongen. Okee.... dat is dan duidelijk vond ik, en hij mocht buiten.

Toen twee raskatten aangeschaft. Vrij duur. Dus ook het plan: binnen houden. Speciaal een hordeur aangeschaft zodat de achterdeur wel open kon.
Vergeet het maar. Ze hingen tot bóven in de hordeur en zaten er alleen maar voor te zeuren dat ze naar buiten wilden. Tot zover 'als ze niet anders gewend zijn'.

Nu komt de russisch blauw tot buiten de tuin (niet ver) en de brits korthaar blijft in de tuin. Ik zou ze NOOIT binnen willen houden. Als ik zie hoe de BK geniet van de grasjes en zon. Doodzielig om haar binnen te houden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:51

Fiffill schreef:
Ik denk zomaar dat jij nooit in zo'n situatie hebt gezeten (ik wel, al was het niet mijn eigen huisdier)... denk je nou echt dat je altijd de tijd hebt om even wat water te pakken? Of dat schreeuwen helpt? Ik vind het heus niet leuk om zo'n dier een schop te verkopen (en ik zal hem ook niet zo hard mogelijk schoppen), maar op zo'n moment heb je echt geen tijd voor dat soort dingen hoor. En dan gaat het andere dier toch echt voor, niet die kat (of ander roofdier)

Vooroordeel. Ik heb wel in zo'n situatie gezeten met het konijntje van mijn beste vriendin die we samen uitgezocht hebben.
Ik heb de kat in kwestie in zijn nekvel gepakt toen, plof konijntje los kat een straat verder losgelaten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:53

Amaris schreef:
Binnenhouden als katten niet anders gewend zijn.... ik geloof er niet meer in.

Mijn eerste kater heb ik bij iemand opgehaald die hem op een flatje had, al de kat zijn hele leven. Altijd binnen geweest. Ik dacht hem ook binnen te houden, maar helaas. Uiteindelijk is de kat vanuit het raam op de 1e verdieping naar buiten gesprongen. Okee.... dat is dan duidelijk vond ik, en hij mocht buiten.

Toen twee raskatten aangeschaft. Vrij duur. Dus ook het plan: binnen houden. Speciaal een hordeur aangeschaft zodat de achterdeur wel open kon.
Vergeet het maar. Ze hingen tot bóven in de hordeur en zaten er alleen maar voor te zeuren dat ze naar buiten wilden. Tot zover 'als ze niet anders gewend zijn'.

Nu komt de russisch blauw tot buiten de tuin (niet ver) en de brits korthaar blijft in de tuin. Ik zou ze NOOIT binnen willen houden. Als ik zie hoe de BK geniet van de grasjes en zon. Doodzielig om haar binnen te houden.

Dit inderdaad.
Mijn katten waren alleen een balkonnetje gewend toen wij ze uit het asiel haalden. In het begin vonden ze het zeker spannend maar ze waren zo bezig met het naar buiten willen dat we ze toen eerst aan een tuigje hebben gedaan en later gewoon los. Mona komt de tuin niet uit, lisa wel maar verder dan het grasveldje achter het huis gaat ze eigenlijk niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:29

Suuskipje schreef:
Fiffill schreef:

Vooroordeel. Ik heb wel in zo'n situatie gezeten met het konijntje van mijn beste vriendin die we samen uitgezocht hebben.
Ik heb de kat in kwestie in zijn nekvel gepakt toen, plof konijntje los kat een straat verder losgelaten.

Mooi dat het gelukt is met de kat vastpakken, maar doe dan niet alsof dat in elke situatie mogelijk is of werkt en dat dat andere dan maar meteen mishandeling is. Als lief aanpakken werkt is dat fijn, anders is het jammer. Mijn dieren gaan voor, punt. :)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:18

De kat liep al ruim een jaar in mijn tuin, hij zag er erg levendig uit hoor. Veel te dik ook.

Mijn konijn is vanmiddag aan de verwondingen overleden.

De kat is ook overleden, heb vanmiddag gebeld. Waarschijnlijk inderdaad slakkengif. Had een briefje in de bus van de eigenaar! Tja, maar nu is het dier dood.. Ga er straks naartoe om het hele verhaal te vertellen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:20

Ach nee, sterkte :(:)

Sneu dat de kat ook is overleden. Ben benieuwd hoe de eigenaren reageren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:30

Ik ben ook wel benieuwd of de eigenaar van de kat tenminste je gemaakte DA kosten vergoedt.

Sneu voor de kat is het in ieder geval wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:39

Wat een triest einde...voor het konijn én de kat. :\

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:54

Ach wat sneu... spijtig om te horen dat je konijn en de kat het allebei niet gered hebben. Het verbaast me dat de baasjes zich gemeld hebben..ik vraag me af waarom die mensen hun kat ongechipt buiten lieten lopen en een berg teken niet hebben opgemerkt..of dat ie uberhaupt niet thuis was gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:57

Vorige zomer in Zweden (hebben we een huis) had een van onze poezen een nestje. Nestje was lekker op de veranda aan het spelen, en moederpoes zat toe te kijken. Maar toen ging het mis. Vrienden van ons kwamen met hun nieuwe labrador pup het tuinpad opgelopen om hem aan ons te laten zien. Poes dacht geen moment na en viel het arme beest aan uit verdediging voor haar kroost. Het was één bos van klauwen, gegil, gekerm en gerol, maar ik ben zonder twijfel op de beesten afgestapt, en heb onze poes aan haar nekvel weggetrokken. Je krijgt heus geen krap of wat dan ook, je moet gewoon snel zijn.

Wat jammer dat de kat dood is :( arme kat, dat verdiende hij niet. Ook erg zielig voor het konijn. Sterkte!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:18

Wat een sneu einde voor beide partijen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:34

Wat een naar einde voor jouw konijntje en de kat. Sterkte met het verlies van je diertje TS!
Gif in de tuin, ik gebruik het niet..slecht voor alles wat leeft.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:36

picobello schreef:
Wat een naar einde voor jouw konijntje en de kat. Sterkte met het verlies van je diertje TS!

Behalve voor je plantjes die anders opgegeten worden..
Hier gebruiken we ook gif.. als een kat dat opeet betekend dat dat hij niet op zijn terrein is ;)
Zelf hebben we een hond die absoluut niet tussen de plantjes komt...

Heel naar dus van dit dier, maar opnieuw een reden om je huisdieren lekker op je eigen terrein te houden :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:03

Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de eigenaar is verlopen.

Een andere vraag: zijn slakkenkorrels aantrekkelijk voor katten? (of is er een smaakje aan toegevoegd... >;) )
Ik heb nog nooit van gehoord dat katten dit zomaar eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:04

senna21 schreef:
Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de eigenaar is verlopen.

Een andere vraag: zijn slakkenkorrels aantrekkelijk voor katten? (of is er een smaakje aan toegevoegd... >;) )
Ik heb nog nooit van gehoord dat katten dit zomaar eten.

Kan altijd perongeluk gebeuren... Katten wassen zich ongeveer de helft van de dag. Als ze dan net met een staart/poot/watdanook door een struik met gif hebben gelopen, kunnen ze het zo binnenkrijgen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 01:23

smurffie schreef:
picobello schreef:

Behalve voor je plantjes die anders opgegeten worden..
Hier gebruiken we ook gif.. als een kat dat opeet betekend dat dat hij niet op zijn terrein is ;)
Zelf hebben we een hond die absoluut niet tussen de plantjes komt...

Heel naar dus van dit dier, maar opnieuw een reden om je huisdieren lekker op je eigen terrein te houden :j

Behalve dat je de hele fauna om je leuke plantjes heen om zeep helpt, inclusief beestjes die wel gewenst zijn. Plus dat vergiftigde dieren vaak nog wel buiten de tuin weten te geraken waardoormdie vlieger van eigen terrein niet opgaat. Nee persoonlijk zal ik het niet gebruiken, jammer dan van mijn plantjes...hoe onleuk dat dan ook is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:56

karin84 schreef:
De kat liep al ruim een jaar in mijn tuin, hij zag er erg levendig uit hoor. Veel te dik ook.

Mijn konijn is vanmiddag aan de verwondingen overleden.

De kat is ook overleden, heb vanmiddag gebeld. Waarschijnlijk inderdaad slakkengif. Had een briefje in de bus van de eigenaar! Tja, maar nu is het dier dood.. Ga er straks naartoe om het hele verhaal te vertellen.

Laat je ons nog even weten hoe het gesprek is verlopen? Ik ben heel benieuwd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:22

Resistance schreef:
Fiffill schreef:
Ik ken mensen die ze zonder problemen binnen houden hoor, met ren of afgezette tuin bijvoorbeeld. Kan prima ze hebben nooit problemen. Dat je dat niet wilt is wat anders :)

Die zijn daar waarschijnlijk aan gewend. Die van ons zijn geboren in Zweden, en hebben al sinds dat ze vreselijk klein waren buiten geleefd. Als ze nooit de buitenlucht hebben gezien kan je ze inderdaad beter binnenhouden, maar met deze is dat niet mogelijk.

Waar een wil is, is een weg hoor. Ik had alleen maar buitenkatten (en dan échte buitenkatten), die van de één op andere dag niet meer naar buiten mochten. Vonden ze niet allemaal een goed plan, maar gelukkig maak ik de dienst uit en niet de kat. Is helemaal goed gekomen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:39

Sneu dat je konijntje het niet gered heeft.
Ben ook benieuwd wat de eigenaren van de kat zeggen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:33

Wilde gisteren nog een update doen, maar dat is er niet meer van gekomen. Het gesprek verliep erg moeizaam, de eigenaren geven mij de schuld van het overlijden van de kat. Ik heb het dier volgens hun vergiftigd, want ik had er last van. Ik ben de enige die geklaagd heeft. Kwam over mijn toeren thuis en ben opgevangen door mijn buren, die echt achter me staan. De eigenaren hebben erg lang niet naar het dier omgekeken en nu heb ik een beschuldiging aan mijn broek! Ze hebben gezegd aangifte te gaan doen, ik heb vanmorgen de politie gebeld en zij verwezen me naar de wijkagent. Zit weer te trillen nu ik het schrijf!