Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fiffill schreef:Wat zou jij doen dan, je huisdier laten opeten?
Gytrash24 schreef:Er zijn bepaalde planten die je in je tuin kan zetten. Zelf was ik er erg sceptisch over. Maar wauw wat was ik verrast. We hadden altijd een aantal katten die in onze tuin de schutting kwamen besproeien. Daar wat planten geplaatst, en op de tafels sinds dien vrijwel geen katten meer te zien.
Ook zoals gemeld is het misschien wel een idee om de eigenaar over de overlast aan te spreken het is tenslotte zijn kat. Ongeacht of een kat een eigen wil heeft mag er best wat over gezegd worden. Jij hebt er tenslotte last van.
Fiffill schreef:Ik denk zomaar dat jij nooit in zo'n situatie hebt gezeten (ik wel, al was het niet mijn eigen huisdier)... denk je nou echt dat je altijd de tijd hebt om even wat water te pakken? Of dat schreeuwen helpt? Ik vind het heus niet leuk om zo'n dier een schop te verkopen (en ik zal hem ook niet zo hard mogelijk schoppen), maar op zo'n moment heb je echt geen tijd voor dat soort dingen hoor. En dan gaat het andere dier toch echt voor, niet die kat (of ander roofdier)
Amaris schreef:Binnenhouden als katten niet anders gewend zijn.... ik geloof er niet meer in.
Mijn eerste kater heb ik bij iemand opgehaald die hem op een flatje had, al de kat zijn hele leven. Altijd binnen geweest. Ik dacht hem ook binnen te houden, maar helaas. Uiteindelijk is de kat vanuit het raam op de 1e verdieping naar buiten gesprongen. Okee.... dat is dan duidelijk vond ik, en hij mocht buiten.
Toen twee raskatten aangeschaft. Vrij duur. Dus ook het plan: binnen houden. Speciaal een hordeur aangeschaft zodat de achterdeur wel open kon.
Vergeet het maar. Ze hingen tot bóven in de hordeur en zaten er alleen maar voor te zeuren dat ze naar buiten wilden. Tot zover 'als ze niet anders gewend zijn'.
Nu komt de russisch blauw tot buiten de tuin (niet ver) en de brits korthaar blijft in de tuin. Ik zou ze NOOIT binnen willen houden. Als ik zie hoe de BK geniet van de grasjes en zon. Doodzielig om haar binnen te houden.
Suuskipje schreef:Fiffill schreef:Ik denk zomaar dat jij nooit in zo'n situatie hebt gezeten (ik wel, al was het niet mijn eigen huisdier)... denk je nou echt dat je altijd de tijd hebt om even wat water te pakken? Of dat schreeuwen helpt? Ik vind het heus niet leuk om zo'n dier een schop te verkopen (en ik zal hem ook niet zo hard mogelijk schoppen), maar op zo'n moment heb je echt geen tijd voor dat soort dingen hoor. En dan gaat het andere dier toch echt voor, niet die kat (of ander roofdier)
Vooroordeel. Ik heb wel in zo'n situatie gezeten met het konijntje van mijn beste vriendin die we samen uitgezocht hebben.
Ik heb de kat in kwestie in zijn nekvel gepakt toen, plof konijntje los kat een straat verder losgelaten.

arme kat, dat verdiende hij niet. Ook erg zielig voor het konijn. Sterkte! picobello schreef:Wat een naar einde voor jouw konijntje en de kat. Sterkte met het verlies van je diertje TS!
Gif in de tuin, ik gebruik het niet..slecht voor alles wat leeft.
senna21 schreef:Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de eigenaar is verlopen.
Een andere vraag: zijn slakkenkorrels aantrekkelijk voor katten? (of is er een smaakje aan toegevoegd...)
Ik heb nog nooit van gehoord dat katten dit zomaar eten.
smurffie schreef:picobello schreef:Wat een naar einde voor jouw konijntje en de kat. Sterkte met het verlies van je diertje TS!
Gif in de tuin, ik gebruik het niet..slecht voor alles wat leeft.
Behalve voor je plantjes die anders opgegeten worden..
Hier gebruiken we ook gif.. als een kat dat opeet betekend dat dat hij niet op zijn terrein is![]()
Zelf hebben we een hond die absoluut niet tussen de plantjes komt...
Heel naar dus van dit dier, maar opnieuw een reden om je huisdieren lekker op je eigen terrein te houden
karin84 schreef:De kat liep al ruim een jaar in mijn tuin, hij zag er erg levendig uit hoor. Veel te dik ook.
Mijn konijn is vanmiddag aan de verwondingen overleden.
De kat is ook overleden, heb vanmiddag gebeld. Waarschijnlijk inderdaad slakkengif. Had een briefje in de bus van de eigenaar! Tja, maar nu is het dier dood.. Ga er straks naartoe om het hele verhaal te vertellen.
Resistance schreef:Fiffill schreef:Ik ken mensen die ze zonder problemen binnen houden hoor, met ren of afgezette tuin bijvoorbeeld. Kan prima ze hebben nooit problemen. Dat je dat niet wilt is wat anders
Die zijn daar waarschijnlijk aan gewend. Die van ons zijn geboren in Zweden, en hebben al sinds dat ze vreselijk klein waren buiten geleefd. Als ze nooit de buitenlucht hebben gezien kan je ze inderdaad beter binnenhouden, maar met deze is dat niet mogelijk.