2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:06

Ik heb alles gelezen maar het enige wat ik kan zeggen is:
"doe wat je niet laten kan." :D

Daar komt dit hele topic eigenlijk op neer.

Mizora

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:15

En sluit een goede verzekering af voor beide honden. Dan hoef je je in ieder geval niet druk te maken om de dierenartskosten mocht het toch fout gaan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:32

Hhilde schreef:
Hoezo, het 'hele verhaal'? Als mijn hond zo gegrepen zou worden door een andere hond, boeit het me zacht gezegd geen ene donder of die hond wat dan ook heeft meegemaakt! Dit is wat honden elkaar aan kunnen doen, punt. Uit welke beweging ze dat doen maakt weinig verschil voor het feit dat de andere hond misschien wel gewond of zelfs dood is.

dit was maar een klein stuk van het filmpje over de hond de minuten ervoor had je moeten zien
het lag niet aan de hond maar aan de eigenaar die toonde een moment van zwakte bij de hond de hond heet trinity
de hond deed ervoor super sociaal en was niks mis mee toen de eigenaar erbij kwam sloeg de hond over en ging het mis later ging de eigenaar weg ging het weer perfect en daarna kwam de eigenaar weer bij trinity en sloeg de hond weer over

het was de eigenaar die een zwakte toonde en dat pikte de hond op daardoor sloeg hij over dat kan bij elke hond gebeuren zowel teef als ongecastreerde reu als de eigenaar geestelijk niet sterk genoeg is voor de hond kunnen 2 reuen of 2 teefen elkaar aanvallen van chihuahua naar pitbull ras heeft er geen zak mee te maken

eigenaar creert de hond niet andersom bij sterke rassen is een persoon met een sterk persoonlijkheid nodig bij zwakkere rassen om het zo even te zeggen zoals maltezer of spaniels kunnen mensen die er minder sterkl in kunnen

er kunnen zelfs 5 reuen bij elkaar MAAR JE MOET GEESTELIJK STERK GENOEG ZIJN HET LICHT NIET AAN DE HOND MAAR HOE DE EIGENAAR IN DE SCHOENEN STAAT

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:55

Omg dat mensen zo naïef kunnen zijn...... niet gek dat het ras zo slecht bekend staat. Erg zonde dit.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:59

Hihihi inderdaad. Heb mijn bedenkingen bij de leeftijd die in het profiel staat :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:00

Sammy_xxs schreef:
@ betadine, ik geloof het ook wel tuurlijk! Ik weet dat het fout kan gaan.
Maar het kan ook wel gewoon goed gaan, die risico ben ik wel bereid om te nemen.
Gister hebben ze kennis gemaakt, en t ging hartstikke goed. Geen enkele gegrom of piep gehoord. Samen buiten aan de lijn ging ook goed evenals samen buiten spelen.
Maar dit is logisch ze zijn nog jong :)

Volgend weekend blijft hij een weekendje slapen, kijken hoe dat gaat.
Heb wel besproken dat als het eventueel echt niet meer gaat of ze m terug neemt, maar dat doet ze zowiezo. Ze is een bekende van ons, dus daar vertrouw ik wel op :)

Wat jammer dat je zo in je eigen waarheid blijft geloven. Natuurlijk ging het goed met de kennismaking, het zijn beide nog kinderen. Als ze straks besluiten dat ze allebei de baas willen zijn, heb je een groot probleem. Maar jij blijft maar denken dit makkelijke hondjes zijn, die aardig tegen elkaar zullen blijven doen en waarvan jij denkt dat je vechtpartijen kunt voorkomen.
Je neemt geen enkel advies ter harte, je hoort alleen wat je wilt horen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:05

blijkt maar weer dat sommige niet nadenken
neem een gedragcursus dan kom je snel genoeg achter
blijkbaar is het niet zo dat bij een verkeerde persoon een hond onzeker en dominant en dus aggresief word maar ja wat weet ik volgens jullie niks zonde jammer dat jullie zelf niet na kunnen denken

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:10

Animalwoman please lees het hele topic door.... Kom je er wel achter wat mensen hier nu net bedoelen. Tuurlijk werken sommige mensen agressiviteit in de hand, maar heeft niets te zien met reutjes onder elkaar. Als je heel het topic doorleest krijg je ook genoeg argumenten dus om ons nu allemaal te komen adviseren dat we een gedragscursus moeten gaan volgen... Toevallig zijn we hier met meerdere die gedragscursussen hebben gevolgd, maar goed :evaw:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:11

Nou.. dat word over een jaartje een topic 'help! mijn reuen hangen in elkaar!'
Mijn godelijke goedheid zeg.. wat zijn sommige mensen toch simpel.. :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:13

Het ging mij puur om het filmpje dat hier geplaatst is terwijl het net het stuk van gevecht was en niet van de minuten ervoor en mensen gelijk dachten omg die hond van de andere aan terwijl ze niet nadenken waarom doet die hond dat wat was ervoor aan de hand en als je had gelezen reageerde ik ook daarom

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:14

Limanade schreef:
simpel.. :+

Ik durfde het niet uitspreken :o

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:00

Ach bespaar verder de moeite maar en laat ze het maar lekker zelf uitvinden. Ze wil toch niets van anderen die wel veel ervaring hebben aannemen dus laat haar lekker die reuen samen in huis nemen. Gaat het mis nou ja, jammer dan toch? Daar zullen wij nooit iets over horen. De kans dat het op langere termijn, jaren dus, goed gaat is heel klein maar ook daar zullen we niets meer over horen. Zinloos topic wat mij betreft. Maar misschien heeft iemand anders er nog iets aan je weet maar nooit.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:25

Wilawander schreef:
Omg dat mensen zo naïef kunnen zijn...... niet gek dat het ras zo slecht bekend staat. Erg zonde dit.

nou inderdaad zeg dat komt door zulke naïeve mensen. :(
Erg jammer ts dat je niet weet wat je in huis hebt al denk je het wel te weten.
Jou hond is nog maar 1.5? mijn kruising stafford "sloeg om" toen hij 2,5 jaar was ( gelukkig zat ik er tussen waardoor mijn oor er half af lag en niet die van het andere hondje )
Stel je eens voor dat dit gevecht bij jou thuis gaat vinden en jou kind staat ertussen. Ik vraag me af hoe je jezelf dat ooit zou kunnen vergeven. Nee ik snap echt niet dat je dit risico durft te nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:25

ik kan TS alleen maar veel wijsheid en sterkte wensen in de toekomst,en dan vooral veel sterkte voor de honden,zij zijn eigenlijk slachtoffer van een baasje die het wel "zal zien" wat er gaat gebeuren..

met beetje pech komen ze samen of minimaal 1 van de 2 zwaar gehavend uit de strijd..

sneu...heel sneu...

maar goed pret van bazinnetje staat voorop,ze kan in ieder geval een poosje vertellen aan iedereen dat ze 2 pitbull reuen heeft en dat het zo "goed" gaat... heel stoer wel :j

succes met je hondjes! +:)+ :evaw:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:30

Hier niet 2 reuen, maar toch een reactie.

Wij hebben verschillende combi's gehad van verschillende rassen en leeftijden.

Een paar jaar terug was onze Border Collie 8 jaar. We hadden toen al 3 jaar een klein teefje erbij. De BC moest er eerst niets van weten, maar ging snel goed.

Onze buren hadden een pit bull reu van een jaar en besloten er een pup bij te nemen, ook pit bull en reu.

De Border Collie was altijd ''normaal'' tegen andere honden op hondenschool en op straat etc. Toch werd zij anders sinds de kleine hond er was.

Onze Border Collie en de Pitbull hadden al eens gesnuffeld en ging best goed. Maar toen hij met 2 ging lopen heb ik ze gewoon eerlijk gezegd dat ik die van ons op een afstandje hield. En feitelijk alleen om de reden dat onze Border collie van zich af begon te bijten en 2 om haar heen teveel is. Eigenlijk is ze erg gefocust op ons en vind ze andere honden oke, maar ook wel snel teveel. Ik heb de buurman toen eerlijk gezegd dat als onze honden in een gevecht komen, zijn honden de schuld zouden krijgen, waar ik weet dat de Border Collie niet onschuldig zou zijn. Ik vind dat niet eerlijk, dus wilde dat voorkomen.

Toen wij verhuisd waren heeft de Border Collie 1x flink ruzie gehad met een labrador teef van 2 jaar. Kinderen spelen met een bal, Border Collie was het snelst, maar labrador wil ook de bal en Border Collie werd lelijk. Ik had haar zo terug, maar het gebeurde wel. En dan hebben we een Border Collie die met puppytest onderdanig was en beste in een gezin met toen een jong kind paste. Is zij getraind, ontzettend gefocust en luisterde echt voorbeeldig. Ben zelf een hele duidelijke en consequente baas.

Nu is ze 13, we denken voor 80% doof en licht dementerend, dus ze gaat bijna niet los meer. Het kleine hondje is geen keffertje, maar houdt nu andere honden wat meer op afstand met blaffen. Af en toe doet de BC uit het niets mee. En op een voor haar bekend veld, mag ze lekker los en spelen we, want lichamelijk is ze super.

Mijn moeder heeft een reu gecastreerd van 3 en die heeft ook een vriendje die reu is en dat gaat super goed. Ook daar moest mijn BC eerst niks van weten, amar toch is ze er nu gek mee en gaat het met een reu makkelijker erbij.

2 van 1 ras kan een flink gevecht worden. Maar ik heb laatst nog mijn hond wijs weggehouden bij een boerboel, omdat ze het dan zou afleggen en dat is geen gelijke strijd. Ik vind dat je daar zelf bij na moet denken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:33

Blon_D schreef:
Familiebanden zijn ook niet goed. Mijn tante had 2 labradors uit het zelfde nest thuis. Dit is ook fout gegaan. Ik heb altijd geleerd dat honden met een familie band niet samen in een roedel blijven en zo dien je ze thuis ook niet te houden.

Ik heb nooit problemen gezien met honden uit hetzelfde nest, dus het kan ook gewoon goed gaan.
Maar bij sommige rassen moet je gewoon meer oppassen en zeker dat intense spel kan makkelijk omslaan, speelse honden is in die zin niet altijd goed.
Maar goed, die twee zijn ook uit elkaar hoor, was zowieso niet de bedoeling dat ze bij elkaar zouden blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:36

O, ja, nog een vb; Mijn moeder loopt met haar gecastreerde reutje van 5 kg aan de lijn. Komt de DH van een buurvrouw los aanrennen en wil dat kleine hondje pakken. Kleine hondje duikt weg, mijn moeder kan hem aan zijn tuigje oppakken en lag zelf behoorlijk open op d'r been.
Die beet was dodelijk geweest voor het kleine hondje.
DH was reu en van een vrouw die per se een DH wilde, maar totaal niet opgevoed. Ik heb haar de keus gegeven om cursus te doen en resultaat te laten zien OF ik zou aangifte doen. Hond is nu opgevoed en kan vlak langs het kleine reutje lopen.
Niet de DH is slecht, niet het reu zijn, maar de baas die een ras koopt op uiterlijk en geen ervaring of verstand heeft, waardoor dit soort dingen gebeuren voor men wijzer wordt.

Ze mag echt blij zijn, want dat kleine hondje is van mijn moeder en gehandicapte broer en ik bleef relativeren dat het aan haar lag en heb nooit de hond erop aangekeken, maar er gaat heel veel door je heen..................( en dan ben ik een pitbull )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:50

superpony schreef:
2 van 1 ras kan een flink gevecht worden. Maar ik heb laatst nog mijn hond wijs weggehouden bij een boerboel, omdat ze het dan zou afleggen en dat is geen gelijke strijd. Ik vind dat je daar zelf bij na moet denken.

En dan snappen mensen niet waarom kleine hondjes zo fel zijn op groten en waarom groten vaak lelijk doen tegen kleintjes...

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:13

ik heb zelf een dominante engelse staff reu van 5 jaar oud
mijn zusje een Am. staff reu van 1.5 goedsul (en 2 chihuahuas)
samen wandelen gaat perfect, maar toen we ze samen op de foto wilde hebben begon mijn reu te domineren :(
dat ging dus NIET goed

mijn staff heeft die van mijn zusje ook heel hard aangepakt toen die nog pup was :(
wondjes in de nek en op zn oren :(

enigste 'hond' waarmee ik mijn staff alleen durf te laten is een Chihuahua daar doet hij nix aan

mijn advies is dus ook: doe het aub niet

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:53

wat zijn jullie toch allemaal een stelletje zeikerts hier op bokt zeg en maar ts lopen afkraken dat ze niets met de adviezen doet en jullie weten het allemaal beter, omdat het jullie eigen ervaringen zijn met jullie eigen rassen/kruisingen.

en voor de mensen die nooit een stafford of pitbull gehad hebben moeten gewoon hun mond dicht houden want jullie oordelen alleen maar op verhalen wat jullie toevallig gehoord of meegemaakt hebben.

die onzin dat 2 reuen niet bij elkaar kunnen heb ik nog nooit gehoord.
ik heb ts zelf al het advies gegeven dat als ze haar ervaring er niet mee opdoet er nooit achter zou komen en dat het nu goed kan gaan maar over 5 jaar misschien wel niet.
kijk naar hun lichaamstaal en let op het gedrag in huis alleen daar bereik je veel meer mee.
ik heb zelf momenteel een echte amerikaanse pitbull teef en reu in huis lopen en die hebben ook wel eens een aanvaring gehad en hadden elkaar ook goed vast, maar dit kan met elke hond gebeuren, hiervoor amerikaanse staffords gefokt en daardoor engelse staffords gefokt.. ik spreek wel over 15 jaar ervaring.
ik heb zelf staffords in huis gehad die opgevoed moesten worden en nooit problemen ondervonden.
of dat nou 2 reuen of 2 teven waren of een reu en een teef.

al die praatjes over een hond van dit kaliber en bla bla bla.. er zijn genoeg honden die veel schade aan kunnen richten en er zijn genoeg andere rassen die absoluut niet te vertrouwen zijn.

als je geen ervaring hebt met deze honden bemoei je dan ook niet in het topic.. want deze honden krijgen een stempel opgedrukt alleen maar door de media.
ik kan mij geen betere hond voorstellen dan dit ras.. er zijn namelijk heel veel mogelijkheden met dit soort honden wat je met andere honden niet kunt doen.
verdiep je in dit ras en weet waar je over praat.

@TS als je tips of adviezen nodig hebt mag je mij gerust een pb sturen ik zal je helpen waar ik kan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:10

@my_precious, Ik voel me niet echt aangesproken, maar toch even......Als je goed leest schrijf ik dat ik juist mijn BC heb weggehouden bij de pitbulls van de buren, omdat zij begint en zijn honden de schuld zouden krijgen, omdat het pitbulls zijn wat ik niet eerlijk vind.

Wij hebben juist goede ervaringen met pitbulls ( 2 teven ) een engelse staff ( reu ) en een amerikaanse staff ( reu )

Ook zeg ik duidelijk dat er met allerlie rassen dingen gebeuren en de mensen daar de hand in heeft.
als vb een DH die mijn moeders hondje aanviel en haar behoorlijk open heeft gebeten, maar later met wel de goede begeleiding super rustig en braaf langs het kleine hondje kan lopen etc etc.

Ik heb niks tegen welk ras dan ook, MAAR.................sommige rassen vragen nou eenmaal meer om kundige en ervaren mensen dan de andere. Hoewel ik ook vind dat een chihuahua etc een normaal hondwaardig leven moet hebben EN goed opgevoed moet worden.

Tijdens mijn honden training kwam er een klein hondje ter opvoeding binnen die thuis de boel echt terroriseerde....En dat ging er behoorlijk heftig aan toe. Ja, leuk zo een schattig hondje. Hebben wij ook, maar ze moet wel luisteren en weten waar ze staat.

imo geven mensen dus hier advies uit ervaring, maar ook omdat veel honden mensen om zich heen gedoe zien wat niet nodig is. Een onervaren iemand haalt niet 2 pitbulls uit elkaar alleen als het een keer knokken wordt. Maar goed, bij ons, zijn wij de baas en dan pas de honden. ( bij de paarden trouwens net zo. Als ze even moeilijk doen bij het hooi ofzo, eis ik het hooi op en sluiten ze maar achteraan ) ( eet het trouwens niet op en duurt maar even )

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:23

superpony, het was ook niet voor jou bedoeld maar in het algemeen op deze topic mensen die allemaal oordelen over het ras zonder ooit zelf een stafford of pitbull in huis gehad te hebben.

als er bij mij iets zou gebeuren met mijn teef en reu haal ik ze uit elkaar ik heb namelijk al eens een aanvaring gehad, tenminste mijn 2 honden dan.

ik heb ook eens gehad dat mijn am staff aangevallen werd door een ik denk groenedaeler mijn hond had ook die andere hond goed te pakken..maar ik haalde ze wel uit elkaar terwijl de eigenaar zijn hond los had en ik mijn hond aan de lijn en hij erbij stond te apen gapen.
en dan moet ik als vrouw zijnde 2 vechtende honden uit elkaar halen waarvan er 1 niet een van mij was en wel de schuldige.

zo heb ik het in het verleden ook met mijn dobermann gehad die aangevallen werd door een loslopende herder terwijl die van mij aan de lijn zat.. doordat ik mijn hond aan het nakijken was is die man gevlucht en konden we hem niet achterhalen..
de volgende dag wel politie aan de deur met een bekeuring en zogenaamde getuige en mijn hond moest een muilkorf dragen.

ik bedoel daarmee te zeggen.. oordeel het ras niet op hun bijtkracht of scheurwerk.. want 9 van de 10 keer is de aanleiding een mens of een andere hond.
kijk naar het gedrag en lichaamstaal van de hond.

mijn honden lopen in het bos of strand altijd los tenzij er iemand aankomt met een hond aan de lijn dan roep ik ze ook bij me en zet ze even vast.. maar ze kunnen met elke hond overweg.

en dan even over de chihuahua, die loopt hier ook altijd tussen.. en die loopt al los vanaf we haar als pup hebben.. die heeft een ontzettende grote mond want als er een andere hond aankomt gaat dat kleine mond goed open..maar zodra ik haar roep komt ze gelijk terug lopen..
zelfs een chihuahua kun je opvoeden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 05:30

Tja, ik ken me niet uit met het ras wat ts heeft.

Wij hebben enkel border collies, en een gesteriliseerde aussie teef.
En ja, 3 niet gecastreerde reuen bij elkaar, 2 van nu bijna 5 jaar (en jawel, ook nog volle broertjes, uit een nest, daarvan vonden mensen ookal dat gaat niet samen) en eentje van bijna 3,5 jaar.
En een niet gesteriliseerd teefje van ruim een jaar erbij.
Leven allemaal samen in huis, tot nog toe gaat het goed.
Ik zou er nu wel niet zomaar nog een reu erbij zetten, en behalve de aussie hebben we alles van pup af aan bij de fokker. Herplaatsers had ik dat ook niet aangedurfd eerlijk gezegd!

Scott, de reu van 3 jaar gromt als hij eten heeft, dat krijgt hij in zijn bench, geeft heel duidelijk aan dat hij dan door de rest met rust gelaten wil worden, en dat vind ik ok.
Voor de rest speelt hij leuk mee met de rest, alleen eten kent hij geen grapjes mee.
Heeft hij denk ik van zijn mama, die heeft dat ook, heel lieve hond, voor alles en iedereen in het roedel, behalve als het om eten gaat.
Naar mensen toe weer helemaal geen probleem mbt zijn voer, alleen de rest van het roedel moet wegblijven van zijn eten, dan is alles in orde. Als je dat weet...geen punt, met etenstijd hond in de bench, eten erin en als hij het op heeft deurtje weer open...

Tja, en tot ons bc teefje de eerste keer loops werd geen enkele rivaliteit tussen de jongens, tot er 2 lagen te piepen voor de bench van de loopse teef, ons meisje hebben we dan maar een paar weekjes gaan laten logeren bij een goede vriendin die zelf alleen maar teven heeft, om wat meer rust hier in huis te houden.
Dat was voor ons dan ook even helemaal nieuw.
En aangezien we midden in een verbouwing zitten is het erg krap hier momenteel met 5 honden, anders had ik wel plek gehad het loopse teefje helemaal apart te zetten in een andere ruimte, maar die is er nu even niet, buitenrennen heb ik ook (nog) niet.
Voor in de toekomst is dat allemaal wat beter gepland straks, was nu even niet helemaal handig 3 volle reuen en een loopse teef in een huis samen, hebben ze allemaal (helaas) veel in de bench moeten zitten.
En daar ben ik echt niet voor, maar ook zeker niet voor een "oepsnest" bij een veel te jonge teef!

Maar om nu te generaliseren en te zeggen 2 reuen gaat standaard niet goed samen.
Nee, kan ik echt niet zeggen. Hangt misschien van het ras af ook ja.
Maar bij de werklijn border collies ken ik aardig wat mensen die echt wel (veel) meer als een reu samen hebben, en nee, die zitten niet altijd in een buitenren ook.

Of het in het geval van ts wijs is, geen idee.
Daar zou ik zelf niet aan beginnen, maar ook alleen al omdat ik met dat ras niks heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:59

Ik heb inderdaad niet zelf ervaring met pitbull-achtigen. Maar op het hondenforum.nl zitten wel een flinke hups mensen met tientallen jaren ervaring. Van allerlei rassen maar zeker ook van pitbull-achtigen. En die geven dit toch vrijwel allemaal aan. Ook op het staffordforum wordt er keer op keer voor gewaarschuwd.

En op het hondenforum zitten een hoop mensen met 2 of meer reuen (een aantal hebben 10+ honden), maar raar genoeg kan ik niemand meer bedenken die meerdere pitbull-achtige reuen hebben. Er zit daar een heleboel kennis maar als je hier al vindt dat je afgekraakt wordt, dan moet je het daar niet proberen. Daar wordt dit een vriendelijke begroeting genoemd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:12

@ my_precious ,heb jij zelf 2 pitbull reuen in huis??

dus kan jij uit ervaring met het ras spreken dat pitbull reuen geweldig bij elkaar te houden zijn?