Hond accepteert baby niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:22

Tjonge, het is een aantal van jullie gelukt hoor. TS wegjagen uit haar eigen topic.
Het zijn niet alleen bepaalde honden die niet los kunnen laten en geen respect tonen.

"Laat los, ga naar je mand, op je plaats, " :+

TS, heel veel sterkte.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:40

senna21 schreef:
Tjonge, het is een aantal van jullie gelukt hoor. TS wegjagen uit haar eigen topic.
Het zijn niet alleen bepaalde honden die niet los kunnen laten en geen respect tonen.

"Laat los, ga naar je mand, op je plaats, " :+

TS, heel veel sterkte.

+1!

anneliesdj

Re: Hond accepteert baby niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:04

@ Kimmie en Wilawander; ts is meermalen met het hondje naar die dierenarts geweest en die heeft dementie genoemd.

En ik vind niet dat er makkelijk wordt gedaan, zoals ik het me voorstel heeft ts geprobeerd de hond comfortabel te maken rondom de baby, toch lukt dat niet en heeft de hond zonder te waarschuwen, terwijl hij ruim de gelegenheid had weg te lopen, de baby 2x aangevallen.
Als dat mij zou gebeuren, en ik zou écht geen reden voor die aanval kunnen vinden, dan is het bij mij ook einde hond. En als ik maar een moment twijfel blijft de hond natuurlijk.
Maar dat wil niet zeggen dat dat 'makkelijk' gaat, daar komt ook zeker wel een hoop verdriet bij.
Dat iedereen het hier zo neerzet, wil niet zeggen dat het ook zo makkelijk gaat als het om je eigen hond gaat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:49

anneliesdj schreef:
@ Kimmie en Wilawander; ts is meermalen met het hondje naar die dierenarts geweest en die heeft dementie genoemd.

waar heb jij dat kunnen lezen dan???

dit is het enige wat ik kan vinden erover:
Lieverdje86 schreef:
Ook is hij snachts op de houten vloer aan het graven en is hij veel de vloer aan het likken. Ik heb het idee dat hij begint te dementeren. En dus ben ik weer in gesprek gegaan met de dierenarts. Zij adviseerde een paar opties, pijnstilling proberen om te kijken hij beter in zijn vel gaat zitten en dus wel of niet pijn heeft, of weer op zoek naar een ander adres of inslapen.

weet niet waar jij hebt kunnen lezen dat de dierenarts dit bevestigd heeft??

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 01:14

Pfffff, jongens zou deze discussie niet beter voortgezet kunnen worden in het andere topic? TS heeft haar keus gemaakt, volgens de info tot nog toe is het hondje inmiddels zelfs al ingeslapen. Ik denk dat ze het moeilijk genoeg heeft nu en de "aanvallen" op haar handelen zijn niet alleen niet meer zinvol, maar ook niet echt passend nu vind ik.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:08

respectloos,dat is het enigste woord voor met hoe het topic nu loopt :n
Ts heeft genoeg gedaan en een beslissing genomen,nu is het klaar en er is een ander topic om verder te zeuren

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:13

Apart, van te voren mag iedereen zijn mening geven op de vraag van ts. Daarna moet iedereen maar ja en amen zeggen?
Dat het niet meer zinvol is verder te discussiëren is een punt.
Respectloos, nee het is gewoon een mening net als 2 dagen geleden wel mocht.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:26

little_king schreef:
Apart, van te voren mag iedereen zijn mening geven op de vraag van ts. Daarna moet iedereen maar ja en amen zeggen?

Je mening geven oké maar hou er dan over op. En trouwens velen gaven niet eens meer een mening over de vraag van ts maar raakten behoorlijk off toppic. Ik vind het MEGA respectloos.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:26

kimmie261 schreef:
Lieverdje86 schreef:
Ook is hij snachts op de houten vloer aan het graven en is hij veel de vloer aan het likken. Ik heb het idee dat hij begint te dementeren. En dus ben ik weer in gesprek gegaan met de dierenarts. Zij adviseerde een paar opties, pijnstilling proberen om te kijken hij beter in zijn vel gaat zitten en dus wel of niet pijn heeft, of weer op zoek naar een ander adres of inslapen.

weet niet waar jij hebt kunnen lezen dat de dierenarts dit bevestigd heeft??

Ze is juist daarom in gesprek gegaan dus neem aan dat ze die vermoedens ook uitgesproken heeft...

Maar ik ga er ook niet meer op in, ben het wel eens met mijn voorgangers.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:51

little_king schreef:

Waar staat dat??
Nee er wordt duidelijk gezegd dat er een ander topic nu is waar je deze discussie verder kan zetten.
Het is respectloos dat men toch blijft zeuren.
Het is gedaan,TS heeft de beslissing genomen en alle menigen zijn gegeven.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:55

Ja dat wordt gezegd, door te zeggen dat het hier niet meer mag.
En ja persoonlijk vind ik dat vreemd.
TS vraagt een mening die mening mag besproken worden en dan heeft ts iets besloten en de mening van bokkers mag niet meer. Of alleen de gelijkgestemde.
Dat is raar. Heeft niets met respectloos te maken, maar met vreemd dat een topic ineens de mond gesnoerd moet worden.

Als je niet wil dat mensen het niet met je eens zijn, plaats dan geen topic.
En bewandel je eigen weg met je eigen keuzes.

Voor mij is het topic ook wel goed zo.
Maar mag gezegd worden dat het raar is dat ineens mensen geen mening meer mogen ventileren. :)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:42

Little_king tussen je mening geven en verwijten maken zit ook een verschil. Wat er hier en daar gezegt werd kon gewoon ECHT NIET door de beugel.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:32

Ik wou dat ik niet meer terug was gegaan naar dit topic. Wat een nare reacties staan er tussen, dat doet wel wat pijn.

Om nog even te reageren, ik heb mijn lieve hondje vanaf dat hij acht weken oud was, 13 jaar lang onafscheidelijk geweest en kende hem als geen ander. Ik heb dit topic geopend om advies te krijgen en te kijken of ik niks over het hoofd zag. Na afgelopen vrijdag weet ik in mijn hart het juiste te hebben gedaan en er ook echt alles aan te hebben gedaan, al doet het verdomde pijn.
Volgens de dierenarts was hij lichamelijk dusdanig achteruit gegaan dat het geen kwestie van maanden meer was geweest, maar enkel weken, zo slecht liep/strompelde hij. Zelf zag ik dit niet in. Ook was hij in een maand tijd gewicht verloren en kwispelen deed hij nog amper.
Ik ben vrijdagochtend naar het bos gegaan voor een laatste wandeling, hij onderin de kinderwagen zittend en hij heeft nog even door het hoge gras gesnuffeld naar sporen, zijn favoriete bezigheid. Hij is smiddags uiteindelijk rustig ingeslapen en vrijdagavond gecremeerd. Morgen ga ik zijn as ophalen.
Ik voel me ontiegelijk verdrietig, de tranen blijven maar lopen, ik mis mijn lieve brompotje ontzettend. Al weet ik dat het verdriet uiteraard zal slijten, wat doet het toch pijn.
Bedankt voor de lieve reacties, dat doet me erg goed!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:52

Gecondoleert!
Niks aantrekken van die nare reactie's, jij kent jou hond het beste en als jij denkt dat je de juiste keuze hebt gemaakt is dat zo.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:58

gecondoleerd TS nogmaals heel veel sterkte! :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:00

Lieverdje86 schreef:
Ik wou dat ik niet meer terug was gegaan naar dit topic. Wat een nare reacties staan er tussen, dat doet wel wat pijn.

Om nog even te reageren, ik heb mijn lieve hondje vanaf dat hij acht weken oud was, 13 jaar lang onafscheidelijk geweest en kende hem als geen ander. Ik heb dit topic geopend om advies te krijgen en te kijken of ik niks over het hoofd zag. Na afgelopen vrijdag weet ik in mijn hart het juiste te hebben gedaan en er ook echt alles aan te hebben gedaan, al doet het verdomde pijn.
Volgens de dierenarts was hij lichamelijk dusdanig achteruit gegaan dat het geen kwestie van maanden meer was geweest, maar enkel weken, zo slecht liep/strompelde hij. Zelf zag ik dit niet in. Ook was hij in een maand tijd gewicht verloren en kwispelen deed hij nog amper.
Ik ben vrijdagochtend naar het bos gegaan voor een laatste wandeling, hij onderin de kinderwagen zittend en hij heeft nog even door het hoge gras gesnuffeld naar sporen, zijn favoriete bezigheid. Hij is smiddags uiteindelijk rustig ingeslapen en vrijdagavond gecremeerd. Morgen ga ik zijn as ophalen.
Ik voel me ontiegelijk verdrietig, de tranen blijven maar lopen, ik mis mijn lieve brompotje ontzettend. Al weet ik dat het verdriet uiteraard zal slijten, wat doet het toch pijn.
Bedankt voor de lieve reacties, dat doet me erg goed!

Och meisje toch, ik voel met je mee. Maar je hebt echt de enige juiste keuze gemaakt, en je hebt je hondje ook veel lijden bespaard.
Het einde was al in zicht voor hem, en nu heb je hem nog een waardig afscheid kunnen geven.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:12

Heel veel sterkte! Trek je niks aan van de negatieve reacties. Alleen jij weet wat het beste voor je hond was.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:57

Je hebt de juiste beslissing gemaakt al is het moeilijk! Heel veel sterkte!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:43

Misschien vielen mijn reacties ook in de categorie niet leuk, maar toch wil ik je sterkte wensen. Mijn intentie is nooit geweest om te kwetsen maar om ogen te openen/ anders ergens over te denken. Neemt niet weg dat ik snap dat je veel verdriet hebt van je goede beslissing !!!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:49

Dit zijn moeilijke keuzes en verstandig zijn is dan echt niet leuk, maar je moet soms wel. Je hebt gedaan wat in deze situatie het beste is voor je kindje en voor je hondje en daar kun je hoop ik op den duur ook vrede mee hebben.
Sterkte!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:03

Voor degene die hier zo aan het discuseren zijn, open lekker een ander topic.
Echt volledig respectloos dit.

Ts sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:07

Je hebt dus duidelijk de juiste keus gemaakt. Ik hoop dat daar geen vervelende reacties meer op komen.
Heel veel sterkte!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:31

Je hondje was op leeftijd en raakte echt op als ik je verhaal zo lees. Dan is het een kwestie van tijd. En heel eerlijk heb ik meer respect voor iemand die een paar weken te vroeg (ik noem dat liever op tijd) de stekker eruit trekt, dan iemand die dat een paar weken te laat doet. Nu heb je hem een lijdensweg bespaard en heeft hij zijn verdiende rust.Sterkte met het verlies.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:18

Freggle_Edge schreef:
Je hondje was op leeftijd en raakte echt op als ik je verhaal zo lees. Dan is het een kwestie van tijd. En heel eerlijk heb ik meer respect voor iemand die een paar weken te vroeg (ik noem dat liever op tijd) de stekker eruit trekt, dan iemand die dat een paar weken te laat doet. Nu heb je hem een lijdensweg bespaard en heeft hij zijn verdiende rust.Sterkte met het verlies.

Inderdaad, deze post verwoord precies wat ik wilde schrijven, vandaar dat ik m maar even quote.......

Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt, veel sterkte met t verlies van je maatje.