Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:39

dan kun je gelukkig wel zelf mee!
Afwachten maar weer....
Wel gegeten vandaag??

timokyana

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:41

Flinke worsteling voor de pillen,maar wel wat gegeten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:48

het wordt tijd dat ze medicatie in pasta vorm uit gaan vinden....... zo met een spuitje de bek in :P
Wel fijn dat hij wat gegeten heeft!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:20

nou we zijn weer thuis.
Hij heeft een mooie vierkante schedel :-) weinig hoektand meer over en verder was alles mooi symetrisch.
Goed nieuws dus tot wat de botten betreft.
Kweek afgenomen voor het lab (erg pijnlijk) en zelf ook onder microscoop gekeken,was hetzelfde te zien.
Het leek minder maar dat kan door de zalf komen,da ziet er geen nieuwe vreemde dingen bij.
Hopen is dat we te weinig geduld hebben en dat de Ab zijn werk gewoon nog even wat beter moet doen.
Tot de uitslag van de kweek zo doorgaan (medicijnen nu malen om te proberen) en volgende week als er geen verbetering is een afspraak voor de mri maken.

Hij heeft net gegegeten,maar eet niet net als anders.Als ik hem uit de hand voer pakt hij het aan tot hij vol is en dan draait hij zijn koppie weg.Hij eet niet zoveel als normaal.Misschien is hij verwend of lukt het hem niet uit zijn bak (dat zijn oor dan meer pijn doet?) In elk geval zolang hij zijn voerbak geen blik waardig gunt en hij uit mijn vingers wel eet ga ik er mee door.
Rot werk al die pillen malen,door de pate heen lepelen en dan op een brokje, vleessaus erover en een stukje vlees erbij dan lukt het wel tot nog toe.
Dan al grommend en worstelend zijn oor nog, waarna hij gelukkig nog steeds wel weer lief is.
Heb er een hekel aan zo en hij straks een hekel aan mij maar moeten er hopelijk even doorheen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:37

Dat klinkt nog helemaal niet negatief!!!
Hoe maal jij de pillen?? Wij hebben een vijzel en dat werkt echt fantastisch!
Onze Taro heeft een keer een ontstoken oor gehad. Je kunt werkelijk álles met die hond doen. Maar toen........ M'n vriend had hem in de houtgreep zodat ik zijn oor kon doen... Als je zag hoe m'n vriend eruit zag... Of ie gevochten had met een pitbull... :+ Oefenen heeft geen enkele zin! Want ik kan bij wijze van spreken nu alles in z'n oor doen, maar toen het zo ontzettend zeer deed.............. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ie daardoor ook slechter eet?!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:40

Zou idd kunnen.
Een vijzel is een idee, ik heb het nu met twee lepels gedaan,werkt niet zo vlug :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:45

Een vijzel werkt echt fantastisch!! (en voor een paar euro heb je ze al bij o.a. Action of Xenos!)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:43

Hoe gaat het nu??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 07:03

Tot nu toe alle dagen gegeten gelukkig en de medicijnen netjes ingenomen.
Oor ruikt nog steeds,vandaag de uitslag van de kweek en ik verwacht dat ik nog op controle moet vandaag of morgen.
Ik durf het niet te zeggen,maar door de geur vrees ik dat het nog niet over is.
Al hoop ik dat het minder is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 08:19

Ik merk wel dat beide inleveren overigens,het worden oudjes.
Vandaag met het slechte weer hebben ze echt zoiets van bekijk het maar,ik lig liever warm binnen doe je rondje zelf maar.
Bud is met uitlaten ook wat anders,af en toe gaat hij even stil staan,dit duurt een minuutje en dan loopt hij weer mee.Gebeurd wel een keer of 4 a 5 op 1 straat bv.Of hij dan even moet rusten omdat het zeer doet of het even niet weet, geen idee.

Ik zou vandaag heel de dag met dinnetje meegaan naar paarden,lekker haar nieuwe tuig poetsen.
Bud ligt wat te rillen dus ik blijf wat langer even thuis.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:23

Ik weet natuurlijk niet of dat het is, maar een van onze honden was gister en eergister ook niet mee uit te krijgen... Hij heeft echt last van steeds die omslagen in het weer!! Gister ook, loopt ie aan het eind van de lijn. Stop je. Komt ie naar je toe en gaat ie voor je zitten en kijkt je aan van MOET ik echt verder... :+

Wel fijn dat het eten en de medicijnen binnen blijven!!

Ik meen uit jou eerdere bericht wel op te maken dat het beter gaat met het oor, maar dat je het nog wel ruikt?!
Als het in het ieder geval iets vooruit gaat, doen de medicijnen wat en is het hopelijk toch niets anders?!?

Nu maar hard duimen voor een positieve uitslag!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 08:29

Het kan zeker aan het weer liggen, klimaat is ook niks hier tegenwoordig :+

Ik denk zeker dat het oor minder pijnlijk is, hij gromt niet meer met zalven en laat het toe. Krabt nog zelden, als nu de lucht nog minder werd zou het goed zijn. Ik hoop dat we gewoon nog door moeten met de Ab en dat het goed komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:31

Zo klinkt het wel!!! Dat is toch al een hele vooruitgang!?!
Hoe laat weet je meer?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 08:41

Heb net gebeld,ze bellen zo terug.
Mijn eigen dierenarts is niet aanwezig, we degene die als 2e mee heeft gekeken met Bud.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:48

Spannend nog even....
Hoop dat ze gauw bellen!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:57

pfff al hele verhalen en lees het nu pas. Wat is het toch verschrikkelijk om er twee te hebben waar het niet goed mee gaat. Ik wil je heel veel sterkte, wijsheid, kracht en geluk wensen. Hopen dat je het goed vol kan houden en dat ze pijnloos nog een stuk ouder mogen worden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:02

Dankjewel Joyce, wat een kanjers in je profiel! Ooit komt er een boxer pup, ik ben zo weg van het ras,heerlijk!

Ik lees dat jullie met Poe ook een 'soortgelijk ' probleem hebben gehad. Heftig hoor!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:12

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik bij jouw verhaal wel zoiets had van sjit hebben we wel genoeg gedaan? Wij hebben eerder opgegeven moet ik toegeven. Nou ja zeg wel we maar was hond van mijn ouders. Do is onze eerste eigen hond.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:32

Die nacht met Rumba was ik overtuigd dat het de laatste zou zijn en dat ik ze bij de dierenarts af moest geven.In de auto had ik degene die me lief zijn al huilend gebeld dat ik dacht het voorbij was.
Ik had geluk met mijn dierenarts,want als eigenaar had ik ze opgegeven.
Je vertrouwt op de dierenartsen, neem jezelf alsjeblieft niets kwalijk. je ouders hebben gedaan wat op dat moment volgens de dierenarts het beste was.En wie weet was het inderdaad iets anders als mijn Rumba had.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:35

Ik heb er gelukkig ook wel vrede mee. Ze had ook 1 nier wat helemaal verschrompeld was en het zou waarschijnlijk toch het begin van aftakeling zijn stel dat ze hier wel bovenop was gekomen. Daarbij was het zo'n actieve hond die alleen maar bal bal bal bal in haar hoofd had dat je haar geen plezier ermee deed als ze niet meer goed kon lopen waarschijnlijk. Ben maar even mijn profiel aan het passen aangezien het allemaal wat oude foto's waren dacht ineens toen je dat zei van die foto's oeps ja dat moest nog worden aangepast :')

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 16:35

Er kwam niets uit de kweek.Waarschijnlijk vanwege de AB. Met deze dierenarts afgesproken de Ab kuur af te maken (nog 2 dagen ) en de zalf op te maken en daarna op controle te komen.
Ik wil morgen mijn eigen dierenarts even spreken of ze het hiermee eens is en dan denk ik voor volgende week woensdag een afspraak maken.
Rumba neem ik dan ook mee, heeft al langer een bult/verdikking op haar voorpoot en deze is groter geworden. (geen losse bult,lijkt het gewricht zelf) dus allebei een check up.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:49

Dat klinkt wel aannemelijk! Fijn dat het ook allemaal makkelijker en zonder grommen gaat!
Ze zeggen wel eens ouderdom komt met gebreken.....
Wat dat betreft is het wel een voordeel dat het nog steeds geen warme zomer is :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:27

Hoe gaat het nu?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 19:23

Vandaag terug geweest, vooruitgang! Zalf opmaken,dan 5 dagen wachten en op controle.
Hopelijk dan beter. Hij is 1/2 kilo bijgekomen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:19

Alles ok met de woefen kantaro?

Hier op zich rustig,wat gedragsveranderingen bij rumba. Dus houd het in de gaten. Grommen naar buddy als jij haar benaderd als ze slaapt, naar de verkeerde deur gaan om me te begroeten als ik thuis kom, terwijl ik bij wijze al achter haar sta te roepen en klappen.heel vreemd.
Eens zien of er iets zit te wringen..