Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:08

Ik ga met Dumas volgend weekend mijn 1e wedstrijdje lopen. In de prutsersklasse maar dat hebben we nog wel ff nodig. Dumas is geen makkelijke hond om te handelen. Hij is retesnel en scheld met uit zodra ik onduidelijk ben of als ik te traag ben. Vooral dat laatste ben ik er vaak ;) Nouja, gewoon voor de fun gaan we maar een dagje :) Lekker alle honden mee, tent mee, netje rond de tent en we vermaken ons wel :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:33

leuk :)vandaag weer getraind. hond voelt zo goed aan hoe ik me voel. tis een hele tijd zo fijn gegaan, maar ik zit neit lekker in mn vel en de hond merkt dat, we zitten in een aardige dip. nja, we komen er nog wel uit hoop ik

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:10

Ik heb in het begin van het topic eens wat gepost maar ben niet zo fanatiek. Ik ga ervan uit, als ik straks mag beginnen met de cursus, dat ik fanatieker mee zal praten :D
Hoe doen jullie dat met de snel afgeleide honden? We zijn druk aan het oefenen in het bos dat Milo weer naar mij terug komt als ik hem roep, maar eerst moet hij nog even neuzen en plassen, om vervolgens netjes naar mij toe te komen. Zal dit ook komen omdat hij nog zo jong is? Als ik hem los zou laten op een veldje met honden, no way dat ie terug komt ben ik bang -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:53

Je bent dan met hem aan het werk... komt anzelf als hij het spelletje gaat snappen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:29

EmptyWords schreef:
Je bent dan met hem aan het werk... komt anzelf als hij het spelletje gaat snappen.

Ja, maar... je moet wel een hond een beetje onder appel hebben vind ik.
Voor andere honden is het best vervelend als 1 hond continu rond rent zodra deze hond los geklikt wordt. Kan je bij je hondenschool niet wat privelessen volgen zodat je hond lekker op jou gericht is en dan in de groep trainen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:39

ik had een jack russel die met alle examens m wegpeerde, ze vloog alle kanten op. tussendoor wist ze wel wat er van haar verwacht werd hoor, maar als ze t zat was, was ze weg. Het werd mij sterk aangeraden om eerst nog een gehoorzaamheidscursus te gaan doen, omdat ze waarschijnlijk met agility ook niet bij me zou blijven.
eerlijk waar, zodra ze de hindernissen zag en doorhad wat ze ermee mocht... ze is m er niet 1 keer tussenuit gepiept, had haar nooit aan de lijn, bleef bij me, deed het spelletje perfect...

tuurlijk ligt het ook aan de hond en als je hond er continu vantussen gaat en andere stoort.... dat is echt neit leuk. maar soms hebben ze gewoon wat meer uitdaging nodig.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:53

Oke fijn, dat is een hele geruststelling haha. Aan het einde van GH1 hebben we ook een lesje behendigheid gedaan en toen moest ik idd ook rennen om hem bij te houden.. Maar alsnog fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met die probleempjes

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:07

Hier ook fanatiek in de agility.. ;) Wij hebben zondag weer een wedstrijd in Apeldoorn.. www.borderblue.nl

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:11

Machie schreef:
Ik ga met Dumas volgend weekend mijn 1e wedstrijdje lopen. In de prutsersklasse maar dat hebben we nog wel ff nodig. Dumas is geen makkelijke hond om te handelen. Hij is retesnel en scheld met uit zodra ik onduidelijk ben of als ik te traag ben. Vooral dat laatste ben ik er vaak ;) Nouja, gewoon voor de fun gaan we maar een dagje :) Lekker alle honden mee, tent mee, netje rond de tent en we vermaken ons wel :)

Was jij 31 maart ook in Almere? Dacht joun hondje in profiel(met blauwe ogen) te herkennen..

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:12

Mijn hond springt heel veel. Hij heeft het eindelijk te pakken! Foto volgt nog :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:35

jippie! hondje kan helemaal los een kort parcourtje springen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:55

Mama_Rianne schreef:
Machie schreef:

Was jij 31 maart ook in Almere? Dacht joun hondje in profiel(met blauwe ogen) te herkennen..

Klopt. Toen mocht ze mee kijken. Zondag in Apeldoorn zijn we er ook. Dan loop ik met 1 van mn andere honden.
Heb jij een hond met 1 knalblauw oog?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:42

Ja, die is (bijna) helemaal zwart met 1 blauw oog.. ;) Weet jij al tijden voor Apeldoorn? Ben er al een paar keer achter aan gegaan, maar nog steeds niks.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:19

Wij hebben op onze hondenschool afgelopen maandag alleen hindernisjes gesprongen. Die van mij is zo fanatiek dat ik niet eens om de hindernissen heen kan dan is zij alover de hele serie gesprongen.
Was niet een officiele aggility les

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:28

Mama_Rianne schreef:
Ja, die is (bijna) helemaal zwart met 1 blauw oog.. ;) Weet jij al tijden voor Apeldoorn? Ben er al een paar keer achter aan gegaan, maar nog steeds niks.

9 uur beginnen en vanaf 8 uur startnummers halen. Maar verder niks bekend. Ik las je volgens mij ook al op de agility facebook pagina :D

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:06

Bleza mag agility gaan doen! *\o/*
En ik mag mee haha.

Eerst een paar lessen gehoorzaamheid en dan kan het echte werk beginnen. Ik heb er zin in! *\o/*

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:36

Moosje schreef:
Bleza mag agility gaan doen! *\o/*
En ik mag mee haha.

Eerst een paar lessen gehoorzaamheid en dan kan het echte werk beginnen. Ik heb er zin in! *\o/*

Super! Zal vast heel goed gaan! :))
Veel plezier in de AgilityWereld :P

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:37

Leuk Moosje!

wij mogen zaterdag weer :D Een week wachten duurt elke keer best wel lang :') We vinden het zo leuk :D

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:53

Ben op vakantie nu en mis gewoon de trainingen :+
Volgende week zondag wel weer wedstrijd. Gaan we knallen als super team!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:07

Dat snap ik ja!

Training ging enorm goed :# Band ging nu wel goed, paaltjes ging ook veeel beter, en hij gaat eindelijk rustig op de katteloop, zodat hij de raakvlakken ook mee neemt :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:04

Mama_Rianne schreef:
Ja, die is (bijna) helemaal zwart met 1 blauw oog.. ;)

deze toch?

Afbeelding

Hoe ging jou wedstrijd?
De mijne helemaal top! Dumas heeft nog nooit zo goed gelopen! Hij was op spel en vast 2e en 1e op de jumping in de beginnersklasse *\o/*

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:56

Wauw, mooie foto! Blue was op spel 3e, VP 1e en JP DISK.. zijn filmpjes staan op zn site, www.borderblue.nl

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:29

fijne wedstrijden gelopen dus :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:04

mijn viltje!

Afbeelding

Afbeelding

Shaya_