Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:09

IMJ schreef:
Kan een reiger een koi pakken ja?

Kleinere wel... Ik denk iig dat ie meer gewicht omhoog krijgt/versleept krijgt dan een kat... Reiger kan dat ding in zijn klauwen pakken lijkt me die beduidend groter zijn dan die van katten...
Al zou ik er mijn hand ook weer niet voor in het vuur steken..

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:
ja maar dat helpt dan weer niet tegen reigers. :)
In geval van vijvers en zulke grote vissen, zou ik eerder een grote vogel verdenken dan een kat... Een kat lijkt me eerder voor kleinere prooien te gaan... Vraag me af of ze een grote koi wel echt mee krijgen, lijkt me dat ze die eerder in de buurt laten liggen als ze hem er uit gekregen hebben.

Koi's worden niet groot geboren.

Goed punt. :D

dipstaartje

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:14

heel kortzichtig van de brief schrijver om er vanuit te gaan dat het om een buiten kat gaat.

ik heb ook buren die zo over katten denken,

gekke mensen heb je toch op deze wereld

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:15

Ayasha schreef:
IMJ schreef:
Kan een reiger een koi pakken ja?

Kleinere wel... Ik denk iig dat ie meer gewicht omhoog krijgt/versleept krijgt dan een kat... Reiger kan dat ding in zijn klauwen pakken lijkt me die beduidend groter zijn dan die van katten...
Al zou ik er mijn hand ook weer niet voor in het vuur steken..

Reigers doen niet zoveel met de klauwen hoor bij het vissen. Nou ja, ze staan er op :D Maar voor de rest gebruiken ze de bek. Reigers slikken over het algemeen de buit dus ook in z`n geheel door. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:18

Heel simpel; zolang de kat bij de buren uit de tuin blijft, heeft hij op dat gebied zijn leven niet te vrezen. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen dier...

(los van het briefje, want dat is wel erg laag bij de grond)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:20

Nou goed, aangezien er al naar een mod is gerend omdat het on-topic moet, het briefje is triest, de gedachtegang erachter snap ik maar al te goed :). En hoewel de kat van TS een binnenkat is, is het grootste gedeelte van de katten dat niet.

Zelf ben ik geen kattenfan (en met mij zijn er vast meer), nee ik zeg het verkeerd, zelf ben ik geen kattenbaasjesfan, de problemen die wij met loslopende katten hebben gehad (gehad, gelukkig) zijn echt niet leuk meer te noemen... Uitgevangen vissen (dus dood), dode cavia's, stront in de tuin, ziekenhuisbezoeken door allergische reacties, ondergezeken meubelen, planten en spullen, dode vogels, and so on.

Gelukkig zijn mijn buren gescheiden en heeft zij de katten meegenomen, halleluja _O_, want er was niet mee te praten.

Het zou katteneigenaren sieren hun dieren in hun eigen tuin te houden, zo kan het beest naar buiten, maar heeft een ander er geen last van. Net als dat ik ervoor zorg dat mensen geen last hebben van mijn hond en mijn paard.

Tevens zou het baasjes sieren hun dier te zien als volwaardig huisdier en het dus niet ongeënt, ongechipt en ongeholpen los te laten lopen, er zijn veel te veel katten en het fokt maar door, tijd voor eigenaren om verantwoording te nemen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:22

Iets minder persoonlijk mag ook wel. "naar een mod is gerend"... Alsof het een misdaad is ofzo. Het topic gaat over een briefje (dat op een bepaalde manier is geschreven) die de TS heeft ontvangen over een kat die hoogstwaarschijnlijk bij de volgende keer een drol draaien het niet zal overleven zolang die niet terecht is. Het gaat niet om honden, wetten, karpers, vogels weet ik veel.

TS is de kat inmiddels terecht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:27

heeft er wel mee te maken daar dat vermoedelijk aan de basis ligt van die reactie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:27

Ja, boehoe, soms kom je in een topic gewoon op een punt dat de discussie uitwaaiert naar een vergelijkbaar onderwerp waarna deze vanzelf weer naar het gestelde onderwerp terug komt, daarvoor hoeft niet meteen een mod te worden gealarmeerd.

Maar, aangezien jij zo graag terug ontopic wilt, laten we dat maar doen en afwachten of TS de maker van het briefje kan lokaliseren en of de kat inmiddels terug is, wat ik hoop voor TS.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:32

Ik snap enorm goed dat mensen die van katten in hun tuin houden.
Dat is ook de reden dat wij om de hele tuin ondergrondse omheining maken en ze een bandje om krijgen zodat ze zelf veilig zijn en niet bij mensen in de tuin komen.

Echter vind ik dit briefje inderdaad bizar. Dit vind ik echt veel te vergaan, zeker weten. Mensen kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek?
Ik hoop dat je kat gewoon weer terug komt :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:35

Ts stelt dat 'dus dit is onze samenleving', alleen maar over het briefje doorgaan heeft dan weinig zin. De hele samenleving wordt gespiegeld aan een briefje van 1 persoon.. Logisch toch dat er meer reacties opkomen. En verder gaat het hier netjes zonder grauwen en snauwen. Dus wat is het probleem dan als je over de samenleving an sich uitwijd.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-03-13 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:36

Faniek schreef:
Ik snap enorm goed dat mensen die van katten in hun tuin houden.
Dat is ook de reden dat wij om de hele tuin ondergrondse omheining maken en ze een bandje om krijgen zodat ze zelf veilig zijn en niet bij mensen in de tuin komen.

Echter vind ik dit briefje inderdaad bizar. Dit vind ik echt veel te vergaan, zeker weten. Mensen kunnen toch gewoon met elkaar in gesprek?
Ik hoop dat je kat gewoon weer terug komt :j

Helaas zijn er veel mensen waar je niet gewoon mee in gesprek kunt... Dit zijn meestal mensen met belangen bij een bepaald iets en die dit dus niet willen veranderen omdat het tijd en/of geld kost (katteneigenaren die katten niet in hun eigen tuin willen houden, hondenbaasjes die hun hond geen gedegen opleiding willen geven en lak hebben aan de opruimplicht, moeders die vinden dat hun kind alles mag wat indigokind, noem het maar op).

Eigenlijk is het best treurig, maar het is makkelijker de splinter in het oog van de ander te zien, dan de plank in je eigen :).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:39

Helaas, zijn er absoluut die mensen, maar zonder poging tot een gesprek voeren direct zo'n briefje er doorheen drukken vind ik echt te bizar voor woorden. Ik snap best dat het frustrerend kan zijn, maar dit gaat echt te ver zonder contact hierover.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:41

Faniek schreef:
Helaas, zijn er absoluut die mensen, maar zonder poging tot een gesprek voeren direct zo'n briefje er doorheen drukken vind ik echt te bizar voor woorden. Ik snap best dat het frustrerend kan zijn, maar dit gaat echt te ver zonder contact hierover.

Dat is inderdaad ook het punt hier... Ik zou, als ik zou horen dat mijn buren last ondervinden van mijn kat, er alles aan doen om er voor te zorgen dat ze dit niet hebben :) Maar als je de kans niet eens krijgt om er iets aan te doen en een brief gestuurd krijgt dat je kat wellicht vergiftigd word... (overigens loopt mijn poes praktisch niet buiten, blijft in de tuin. De kat van mijn ouders die zit vaak in de tuin, aan de voorkant of gaat naar buren die juist wel van zijn aandacht houden :j Hier dus geen buren die last ondervinden van een loslopende kat)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:45

Ayasha schreef:
ja maar dat helpt dan weer niet tegen reigers. :)
In geval van vijvers en zulke grote vissen, zou ik eerder een grote vogel verdenken dan een kat... Een kat lijkt me eerder voor kleinere prooien te gaan... Vraag me af of ze een grote koi wel echt mee krijgen, lijkt me dat ze die eerder in de buurt laten liggen als ze hem er uit gekregen hebben.

We hebben geen hele grote koi's, maar zo wat alle maten. De steur die erin zat was toch echt een 50cm lang en ik heb de kat hem er zien uithalen. tegen dat ik van boven aan de vijver was, was de kat en de steur verdwenen, om hem enkele dagen later half aangevreten in de bosjes terug te vinden. Reigers hebben we niet zo'n last van, we hebben visdraad boven een deel van onze tuin gespannen. Een stroom draad heb ik ook al aan gedacht inderdaad :j

Maar het is wel ronduit vervelend dat je zo'n dingen moet doen om andermans kat van je vissen weg te houden.
Het ergste is ook dat als je die mensen erop aanspreekt ze het "maar vissen" vinden, terwijl er best dure bij zijn en steurs die uit de hand eten. Plus niemand neemt vissen om ze als voer te gebruiken, ik toch in elk geval niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:47

Klopt inderdaad, jij moet kosten doen omdat een ander zijn verantwoording niet neemt.
En zo'n koi is voor zover ik weet, ook als ukkie al niet het goedkoopste visje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:48

Faniek schreef:

Als er daadwerkelijk geen poging tot gesprek is gedaan (en volgens mij is dat in het geval van TS ook zo), dan gaat een dergelijk briefje veel en veel te ver, volgens mij is iedereen het daar wel over eens (over de spelling en grammatica maar te zwijgen :')).

Als er wel een of meerdere pogingen tot een gesprek is gedaan en je wordt gewoon in je gezicht uitgelachen/er worden beloftes gedaan maar niet nagekomen/er verandert nagenoeg niks, dan kan ik me een dergelijk briefje uit pure frustratie heel goed voorstellen :).

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:50

het briefje is ronduit aso, en inderdaad bedreigend.
hoop voor t katje dat ie niet in de tuin van dit schorem terecht komt!

maar anderzijds ben ik het ook wel ermee eens dat katten niet zomaar in de tuin van anderen horen te poepen... het is immers jou kat (van een kennis in dit geval) en daar is de eigenaar verantwoordelijk voor! Ik ben zelf dierenarts-assistente, en onze DA adviseert mensen met katten ook om maatregelen te treffen zodat je kat niet uit de tuin kan. (hij kan zelfs in zijn hoofd halen om mensen schrikdraad te adviseren, maar dan wel nadrukkelijk met huisdieren-stroom (paardenstroom is veel te zwaar, dat zegt hij dan ook)
dit zouden mensen ook kunnen doen om katten uit hun tuin te weren, maar imo is het een beetje belachelijk dat mensen zonder huisdieren maatregelen moeten treffen om geen overlast te hebben van andermans "rond-zwervende" huisdieren.

Daarnaast vind ik het ook een beetje jammer dat hondeneigenaren hondenbelasting moeten betalen, daarbij (hier iig) ook nog de poep moeten opruimen, en de hond overal aangelijnd moeten hebben (hier in de buurt helaas geen losloop-veldjes) maar katten worden gewoon buiten gelaten, en kunnen overal gaan en staan, poepen en plassen waar het hun uitkomt, en deze mensen hoeven geen extra belasting te betalen... ik stem voor kattenbelasting

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:53

Maar even heel eerlijk… We kunnen op fora als deze wel lekker klagen en zagen, maar wie DURFT er uberhaupt naar zijn (over)buurman toe te gaan? Wie doet dat uit ‘normale’ vrees en wie is er bang om uitgescholden te worden? Wie durft er hier de kat van de buurman als onderwerp aan te kaarten met de buurman zelf? Op een normale manier, dus ook zonder de frustraties die zich al een tijdje opbouwen.

Kattenbelasting voor katten die binnen zitten??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:55

Er is in dit geval geen poging tot gesprek geweest en dat kan ook niet want de kat komt nooit buiten. Dus er is helemaal niemand die overlast gehad kan hebben van deze kat ;)

Ik heb zelf twee katten, 1 die altijd buitenloopt en 1 die altijd binnenzit.
En ja ik heb ook een hekel aan andersman katten in onze tuin :o Deze worden er vakkundig uitgejaagd door onze buitenkat, die eigenlijk altijd achter op het terras zit en dus helemaal niemand tot overlast is want zij doet het liever op de bak :+

het briefje is idd belachelijk maar in mijn ogen geen afspiegeling van de maatschappij hoor. Kan me zelfs nog voorstellen dat een paar pubers zich zaten te vervelen en vervolgens de flyer van de vermiste kat zien hangen en dan zo'n briefje schrijven. Dikke pret natuurlijk tijdens het schrijven van zo'n briefje. Zich niet realiseren dat dit door de ontvanger als "schokkend" kan worden ervaren ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:58

Sammie schreef:
Maar even heel eerlijk… We kunnen op fora als deze wel lekker klagen en zagen, maar wie DURFT er uberhaupt naar zijn (over)buurman toe te gaan? Wie doet dat uit ‘normale’ vrees en wie is er bang om uitgescholden te worden? Wie durft er hier de kat van de buurman als onderwerp aan te kaarten met de buurman zelf? Op een normale manier, dus ook zonder de frustraties die zich al een tijdje opbouwen.

Zowel mijn vader, mijn moeder en ik hebben regelmatig bij de buren aangestuurd op een gesprek. Eerst hebben wij netjes een briefje door de bus gedaan dat de katten overlast bezorgen bij ons, dat vonden wij wat milder overkomen dan meteen aan de deur staan, maar toen daar geen antwoord op kwam, heb ik toch aangebeld.

Het is niet leuk om je vader in de zomer te zien happen naar lucht omdat de buurkat vindt dat onze stoelen zo lekker liggen :).

Al denk ik wel dat wij daarin redelijk een uitzondering zijn geweest... Gelukkig zijn de katten van de buren er niet meer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:59

Sammie schreef:

Ja hoor dat durf ik best :j Wij wonen namelijk in een klein dorp en in mijn ogen zijn de mensen om ons heen allemaall beschaafde mensen waar je best zoiets bij kan aankaarten. Zo niet dan merk ik dat snel genoeg. Maar "niet durven" gaat er bij mij niet in bij dit onderwerp hoor.

Had meer moeite gehad met bij de buren aangeven dat we last hebben van hun slaapkamergymnastiek ;) (om maar iets te noemen)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:59

....dat briefje en de bijbehorende gnoom zijn in mijn opinie beneden alle peil. Ik snap dan ook niet dat er bokkers zijn die het 'wel snappen'. Bah. Kots.

Ik heb 3 katten, waarvan er 2 graag buiten komen. Een tijdje geleden kwam een oudere dame aan de deur, vloeken, tieren, schelden 'jouw kat schijt in mijn tuin' Oh, mevrouw, wat vervelend, waar woont u? Kom ik graag even 1x per week met een zakkie wat stront ruimen. - sprakeloos, letterlijk. En excuses voor het schreeuwen, ze was zo boos, ziet niet meer zo goed, ruzie met haar dochter, etc etc.

We zouden met z'n allen eens wat minder moeten blaten en bleren, en gewoon eens (rustig?) aangeven waar ons probleem zit. Is vaak namelijk best 'n oplossing voor te vinden. Communicatie, heet dat geloof ik. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:00

Sammie schreef:

Als ik zo'n briefje zou krijgen, zou ik meteen aan zijn deur staan.. Wat denkt hij wel niet. 8)7 Laat hem maar schelden, woorden doen geen pijn.. Als mijn kat vergiftigd wordt en ik er niks tegen gedaan heb, dat doet wel pijn..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:01

Mijn hemel, wat een volk loopt er toch rond...
Ik snap dat je als niet-kattenliefhebber niet vrolijk wordt van loslopende katten in de tuin (mede daarom houd ik mijn eigen katten ook netjes binnen), maar dit briefje is echt te absurd voor woorden. Als normale buurtbewoner kan je toch op zijn minst eerst even op een nette manier verhaal halen als je een probleem hebt met het een of ander. Dat lijkt me ook een stuk effectiever dan zo'n laffe anoniem dreigbrief. Wat een asociale mensen bestaan er toch in de onderlaag van onze samenleving...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:03

Cerilene_ schreef:
Mijn hemel, wat een volk loopt er toch rond...
Ik snap dat je als niet-kattenliefhebber niet vrolijk wordt van loslopende katten in de tuin (mede daarom houd ik mijn eigen katten ook netjes binnen), maar dit briefje is echt te absurd voor woorden. Als normale buurtbewoner kan je toch op zijn minst eerst even op een nette manier verhaal halen als je een probleem hebt met het een of ander. Dat lijkt me ook een stuk effectiever dan zo'n laffe anoniem dreigbrief. Wat een asociale mensen bestaan er toch in de onderlaag van onze samenleving...

hier val ik even over, als je 't niet erg vind...
ben ik 'niet netjes' omdat ik mijn katten niet binnenhoud? of vat ik de context niet?
En de aso's vind je helaas niet alleen in de onderlaag hoor...hier op de zuidas zijn er PLENTY :D