Wij gaan wat doen aan het gedragsprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:08

Hoe gaat het met de kinders??

secricible

Re: Wij gaan wat doen aan het gedragsprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 09:10

Trage reactie, sorry ;)

Het gaat hier eigenlijk heel goed. Ik vind wel dat sumiko die kleine niet met rust kan laten en dat ik dus moet scheidsrechteren. Ze is zo gek op hem.
Andersom zoekt die kleine haar ook op, dus het is niet zo dat hij het niet leuk vind denk ik dan maar ;) hopelijk bedaren ze nog wat.

Buiten merk ik dat sumiko in demeeste gevallen een stuk relaxer is, ook als se geprovoceerd word. Het gaat niet 100% van de tijd goed, maar als ik zie waar we vandaan komen is dat toch flink verandert :)

Ik heb heel sterk het vermoeden dat die kleine als hij wat ouder is hoger in rang zal staan dan sumiko en ik heb ook het gevoel dat dat haar wat rust gaat geven. Als ik vergelijk met die kleinste is die gewoon veel stabieler bij gekke dingen en daar zal ze zich aan op kunnen trekken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:35

Wat fijn dat het zo goed gaat :) En dat Sumiko dus ook nog steeds vooruitgaat. Heb je het idee dat dit door jullie training komt of dat de kleine daar nu ook al aan bijdraagt?

Toevallig nog nieuwe foto's? :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:00

Wat een fantastische update!!! *\o/*
Wie had nu toch kunnen bedenken dat het zó goed zou gaan!?!
En foto's zijn zeker heel welkom! }> :D
Top op te lezen!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 01:59

Sassol schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat :) En dat Sumiko dus ook nog steeds vooruitgaat. Heb je het idee dat dit door jullie training komt of dat de kleine daar nu ook al aan bijdraagt?

Toevallig nog nieuwe foto's? :o

Op dit moment trainen we met sumiko niet actief. As vrijdag is de puppycursus afgerond. Dan gaan we eerst met die kleine vervolg 1en2 doen en stromen dan samen in op 3. Daarnaast willen we met de honden samen binnenkort wat workshops doen.
Ik denk dat het deels de positieve spiraal is en voor eem klein deel die kleine. Dat deel zal groter worden als die kleine wat ouder is en wat meer in te brengen heeft schat ik.

Ikzal morgen even kijken voor wat fotos.

het is alleen jammer dat de kleine nog niet doorslaapt zoals je ziet

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:54

Haha ik zag het tijdstip staan en dacht al: dat zal vast TS zijn.
Toch super dat de vorderingen zich voortzetten ondanks dat je er niet meer actief op traint, het lijkt wel de ideale uitkomst-kant op te gaan! *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:55

En, hoe gaan de nachten??
Alles goed tussen de twee??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 16:16

De nachten zijn nog steeds blah, gisteren maar even een plasje laten onderzoeken, maar hij is gewoon langzaam, dus we trainen rustig verder :)
Samen doen jut en jul het nog steeds goed, laten elkaar niet met rust, haha. Hele dag liggen ze elkaar op te zoeken en te stoeien.
Samen rennen gaat minder goed, dan voelt sensei zich opgejaagd en gaat snauwen en dan begint sumiko te corrigeren en wordt het allemaal een beetje te fel naar mijn gevoel. Dus dat begeleiden we gewoon nog even rustig.
Die kleine speelt met ieder hondje gezellig, dus dat is echt heel erg leuk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:16

Wat fantastisch dat het zo goed gaat tussen de honden!!! *\o/*
Is dat bij akita's anders dan bij de shiba's, betreft het zindelijk worden?? Beide honden waren zindelijk toen ze bij de fokker vandaan kwamen. Alleen met kazuo hebben we 2 keer een 'ongelukje' gehad :P Hij was zo druk aan het spelen met Taro, dat hij het gewoon vergat om bij de deur te gaan staan..... (en toen ik hem gauw optilde, plaste hij gewoon door.... :') )
Zou het misschien kunnen komen dat hij overdag tot net te druk is?? Zijn ze 's avonds ook aan het ravotten, of is het dan rustig?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 01:33

Nou, je ziet (tijd...)

Ze komen in principe krantzindelijk bij de fokster vandaan. Maar ik wil geen krantzindelijkheid, dus daar heb ik niet heel veel aan.
Daarnaast wonen we in een appartement waardoor ze heel moeilijk de link met buiten leggen, omdar ze opgetild worden. Sensei loopt piepend naar de balkondeur, terwijl hij maar 1x op het balkon is geweest. Gewoon omdat hij de link met de voordeur niet lijkt te leggen. Zelfs sumiko loopt eigenlijk niet naar de voordeur maar gaat bij haar riem staan piepen en onrustig doen.
Dan nog het feit dat grote honden vaak lastiger zindelijk zijn dan kleintjes.

In huis is hij wel zindelijk hoor, al weken geen ongelukjes gehad en eigenlijk zijn alle ongelukjes op 2 handen te tellen. Het gaat alleen om langere tijd op moeten houden, zowel met de nacht als met alleen thuisblijven.

En ik denk ook dat het niet helpt dat ik heel licht slaap, dus van ieder piepje wakker wordt. Dan lig ik alleen nog maar te luisteren en dan is het prettiger om gewoon even te gaan lopen en dan weer te kunnen gaan slapen.
Overdag red hij nu 5-6 uur en is het grootste probleem eigenlijk de opwinding als er dan iemand thuis komt. Sumiko herkent mijn man al als de autodeur dichtslaat en hoewel ze rustig blijft is ze natuurlijk wel opgewonden dat hij er weer is en daardoor wordt sensei ook onrustig. Dus op dit moment moet hij gewoon over die opwindingsplasjes heen groeien en daarna is het hopelijk makkelijker om de tijd te rekken.
Maar dat zou moeten betekenen dat hij in de nacht ook 5-6uur red, maar dat lukt dus helaas nog niet altijd.
Misschien morgennacht de slaapkamerdeur eens dicht trekken, misschien slaap ik dan door het morrelen heen.. :)*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 14:14

Zow, volgens mij naderen we langzaam het einde.
De uk is eindelijk zindelijk, dus dat geeft rust.
En onze tuttebel is ook zo'n beetje genezen van haar gedoe. Zwaktes houden we met bepaalde honden wel, maar vandaag hebben we heerlijk op het redelijk drukke strand gelopen. Zolang ze niet op haar afrennen vindt ze alles prima, mogen ze naast haar gaan liggen, vlak langs haar heenlopen, alles.
Die kleine vindt alles lief, dus die geeft haar ontzettend veel moed. *\o/*

Onderling ook nog alles super, 1 aanvaring gehad die ik met een brul op kon lossen dankzij een koekje dat niet snel genoeg opgegeten werd en de ander het wilde jatten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 15:09

Hmm, ik mag niet meer wijzigen, dus ik gooi het er onder.
Ik vergat namelijk te vertellen dat we 3 weken terug op een fokkersdag zijn geweest met allemaal akitas van onze fokster, echt megaveel. Dus veel honden om sumiko heen en ze was zo ongelooflijk relax er onder, echt super. Soms wat gesnauw tussen (andere) honden en daar reageerde ze fel op, maar makkelijk corrigeerbaar.
Nog even fotos voor de liefhebbers :D

Afbeelding
Waterrat
Afbeelding
Speeltijd!
Afbeelding
Tunneltjes rennen
Afbeelding
Sumiko probeert een bot met sensei smaak!
Afbeelding
Sensei met zijn nestgenootjes (helaas geen nestgenootjes van sum aanwezig...)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:12

Oooooh wat een leuke foto's! Wat zien ze er allemaal anders uit zeg Sensei en z'n nestgenoten. En zo te horen heeft hij zijn naam eer aan gedaan en Sumiko ook wat bijgeleerd over sociaal gedrag.
Dit kon volgens mij niet beter uitgepakt hebben!

Heel veel plezier met je 2 gezellige, sociale honden. Je hebt het wel verdient na zo zorgvuldig getraind te hebben met Sumiko en puppemans +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:52

Nee, we zijn er echt blij mee. Mijn man loopt nog wel met sumiko, gewoon omdat hij 100x zelfverzekerder is en dat bied mij heel veel rust, maar ik heb niet meer de zenuwen als ik met haar loop ofzo. Het idee dat ik de situatie gewoon helemaal aan kan, zelfs als er een gestoorde hond op haar af komt rennen.
Begin december gaan we een workshop speuren doen met beide hondjes, dus dan mag sumiko weer onder de andere honden komen. Tot die tijd gaat ze af en toe mee naar de hondenschool met de kleine om. Vanaf de zijkant toe te zien en door het hek te snuffelen en dat gaat prima, alhoewel ze de springerige energie van puppies niet altijd waardeert :')

Dan hopen we in januari met haar en de kleine in vervolg 3 te starten, waarbij we gaan werken in het park waar ook loslopende honden zijn. Dus dat is de volgende stap voor haar :D