welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim1987kim

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:14

Als ik t de mijne niet elke ochtend geeft wordt ze vals. Dus gewoon afrikaantjesbloesemmeel voor mij hoor! Haha

Maar even serieus, wat voeren al die KVV voerders als tussendoortje? Ik leer mijn hond graag trucjes. Gebruik daar gewoon brok voor. ( pas sinds deze week KVV) andere tips hiervoor? Ik snap zelf ook heus wel dat n paar brokjes per dag geen kwaad kan, maar ben benieuwd of hier ook iets natuurlijkers voor is

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:27

Kim1987kim schreef:
Als ik t de mijne niet elke ochtend geeft wordt ze vals. Dus gewoon afrikaantjesbloesemmeel voor mij hoor! Haha

Maar even serieus, wat voeren al die KVV voerders als tussendoortje? Ik leer mijn hond graag trucjes. Gebruik daar gewoon brok voor. ( pas sinds deze week KVV) andere tips hiervoor? Ik snap zelf ook heus wel dat n paar brokjes per dag geen kwaad kan, maar ben benieuwd of hier ook iets natuurlijkers voor is

Ondanks dat ik dus nu geen vers vlees meer voer, droog ik nog wel steeds long voor onze honden. Daar beloon ik ze mee.
Tegenwoordig kan je heel veel gedroogd vlees in allerlei soorten kopen bij de Welkoop/dierenwinkels/Intratuin. Allemaal zonder toevoegingen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:50

Inderdaad, vlees drogen! Drogertje heb je voor nog geen 30 euries. Wij gooien er vooral konijnenvlees en -lever op. Maar je kunt het ook kant-en-klaar kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:52

Tja, het is erg jammer dat dierensartsen meedoen aan die commercie want dat zijn juist de mensen die je zou moeten vertrouwen als het om de gezondheid van je dier gaat.

Ik zal mijn dochter alvast waarschuwen dat ze haar hond straks langzaam moet laten afkicken van die afrikaantjesbloesemmeel als ze geen agressieve hond wil :+

Ik geef als beloning voor kunstjes ed altijd gedroogde kipfilet die ik in stukjes heb geknipt. Ik heb altijd die van Voskes en die haal ik bij de intratuin.
http://www.petfooddiscount.nl/hond/vosk ... 00-gr.html

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:12

Het staat wel heel interessant B-)
Zijn vast veel mensen die er van uit gaan dat het iets met de lever zal doen...
dus de volgende keer als je in de zomer dronken uit de kroeg komt rollen... meteen alle afrikaantjes uit alle tuinen jatten en opeten :Y)
Compenseert weer voor je lever :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:18

Luteine is een antioxidant en dat is dus gewoon een conserveringsmiddel.
Afrikaantjesbloesemmeel wordt wel gebruikt bij oogaandoeningen.
Maar voor je lever doet het niets!

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:19

Wij hebben voor onze 2 doggies gewoon die Blauwe en Rode voerzakken van de lidl!
We krijgen vaak complimentjes over hoe mooi onze honde glimmen wat dus ook door het voer komt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:44

+:)+ maar ts vraagt om goed honden voer.dat jou honden het er goed op doen wilt niet zeggen dat het een goed voer betreft.een goedvoer bestaat uit vlees en geen granen en dat zit in lidle voer wel en er zit weinig vlees in.dus nu niet echt een aanrader voor ts.
Dyonepooh1 schreef:
Wij hebben voor onze 2 doggies gewoon die Blauwe en Rode voerzakken van de lidl!
We krijgen vaak complimentjes over hoe mooi onze honde glimmen wat dus ook door het voer komt!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:11

haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:23

milo schreef:
haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.

Wat is het vleespercentage bij dit voer dan?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:39

ponyparadijs schreef:
afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.

http://books.google.nl/books?id=-k3q-iX ... od&f=false
Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders :x
Overigens kan het ook als een natuurlijke kleurstof in voeding worden gebruikt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:41

milo schreef:

Mijne doen het in ieder geval prima op dit voer, kleine hoeveelheden ontlasting, mooi stevig, prima op gewicht, mooie vacht, wordt goed gegeten, prijs-kwaliteit goed, stinken niet,...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:43

Kimbers schreef:
milo schreef:

Je hebt de original formula en de passion. Ik heb zelf de passion en geloof dat het percentage daar rond de 50 procent zit. Heel exact durf ik het niet te zeggen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:44

Kimbers schreef:
milo schreef:

geen vlees, alleen vleesmeel zo snel ff gezien

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:45

Cemlys schreef:
ponyparadijs schreef:
afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.

Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders :x

Mijn inbreng was overigens niet bedoelt als twijfel hoor. Ik ben benieuwd waarom het er in zit maar kon het zelf niet vinden dus ga jou link even lezen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:52

ponyparadijs schreef:
Cemlys schreef:

Mijn inbreng was overigens niet bedoelt als twijfel hoor. Ik ben benieuwd waarom het er in zit maar kon het zelf niet vinden dus ga jou link even lezen.

Nee dat had ik door, was meer op andere reacties bedoeld, en de link als aanvulling op jouw informatie ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:06

Vleesmeel is gewoon gemalen vlees. Hoe wil je het anders in brokvorm krijgen? Dan zul je het wel moeten malen. De eiwitten en proteinen zitten er nog in dat scheelt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:09

funnyhorses schreef:
Er zijn vast hondenliefhebbers die goed op de hoogte zijn van hondenvoer en merken.
Ik heb 2 hondjes van bijna 8 jaar,ze staan nu op aldibrokjes waar ze het prima op doen qua uitstraling en gewicht.
Maar die E stoffen bevallen me niet,er staat op de zak: Door de EU goedgekeurde antioxidanten.
Volgens mij hebben ze het dan over Etoxyquine en BHT?

Nu was ik me op het internet aan het oriënteren naar andere brok maar ik kom er niet uit.Misschien heeft iemand voor mij een goede tip?
Ik wil wel brok blijven voeren,dat zijn ze gewend en werkt voor ons het beste want ze kunnen nu eten hoe en wanneer ze willen en dat gaat prima.

Dus wat is nu een gezonde hondenbrok voor kleine rassen? :)

Edit: Het merk wat ik nu voer is Baldo High Primium.Ik lees net op de zak:zonder toevoeging van kunstmatige kleur-en conserveringsstoffen.

Lukkullus

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:14

Mag ik ook nog meedoen hiero? Y;( _O-
Tjee dit topic gaat als een speer,maar ik heb inmiddels een zak Orijen gekocht en ze zijn er gelukkig gek op.
Mocht dit merk na verloop van tijd gaan tegenvallen kijk ik weer naar een ander merk uit.
Waar het mij om ging is WAAR men naar moet zoeken als men een goeie brok wil kopen.En die info heb ik nu duidelijk gehad.

En lieve mensjes hier in dit topic,niet met elkaar gaan ruzieën hoor want we willen allemaal hetzelfde en doen ook hetzelfde en dat is onze dieren liefhebben en goed verzorgen. +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:17

funnyhorses schreef:

:+ nee :n in je eigen topic, het moet niet gekker worden. _O-

Hoeveel brok krijgt je hondje nu per dag trouwens? En gaat het nog goed? Geen diarree spugen graseten of stinkende scheten?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:18

Cemlys schreef:
Nee dat had ik door, was meer op andere reacties bedoeld, en de link als aanvulling op jouw informatie ;)

Helaas is mijn engels dramatisch
Jammer want nu weet ik nog niet waarom er luteine in hondenvoer zit

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:22

Het zit ook in sommige mensenkoekjes. Ik snap zowiezo niet wat er geprutst wordt met eten, mens hond paard. Pas geleden broodjes inhoud, bloem, aardappel, lupine, witte bonen, zout, gist, een hele kudde e nummers en suiker. In heel gewone witte afbakbroodjes.

Vandaag ook weer wat natvoer wezen uitpluizen. Onze kleine smurf staat nu als test op ander natvoer bij de wild prairie. Nu kalkoen/gans met helaas wat gerst. Maar ze doet het er goed op. Nu als test volledige gans met aardappel. Eens kijken hoe dat gaat. Ze is nu ruim een maand volledig van rund als natvoer af en haar graseten en chagerijn is nagenoeg weg. Eigenlijk moet ze het wel hebben omdat ze veel sport. Vandaar de poging tot gans iets roder vlees en iets meer ijzer dan kip of kalkoen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:24

karuna schreef:
funnyhorses schreef:

:+ nee :n in je eigen topic, het moet niet gekker worden. _O-

Hoeveel brok krijgt je hondje nu per dag trouwens? En gaat het nog goed? Geen diarree spugen graseten of stinkende scheten?

:')
Gaat super zelfs *\o/* ,vooral onze kleine hond met de slechte tandjes die knauwelt erop alsof het niks is +:)+ hahaha
Die word helemaal happy als ik met de zak aankom *\%/* .Ze krijgt nu 100 gram,mn andere iets grotere hondje krijgt een klein handje meer. :9
Als ze dat ophebben hebben ze dus daadwerkelijk genoeg gehad,ze willen dan niet nog een portie dat heb ik gisteren al uitgetest.Vol is dus vol. +:)+

Geen muffe hondenscheetjes meer gehad wat voorheen wel zo was,mèhnnnn zo klein hoe die rooie is maar dampen als een grote hoor %) hahaha hoeiii %)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:27

Geen luchtjes meer, dat is fijn. Alleen 100 gram blijf ik veel vinden voor zo n kleine zwabber. :+ ik ben wel benieuwd hoeveel eiwit en vet in % er in het voer zit.

Een van de dingen waar onze kleine rat naast graseten last van had was de ka bouter uithangen. :r van die zachte waterige reutels. En vaker spugen. Geen rund en dat is weg gelukkig. En ze poept vlotter ook weer.