Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kim1987kim schreef:Als ik t de mijne niet elke ochtend geeft wordt ze vals. Dus gewoon afrikaantjesbloesemmeel voor mij hoor! Haha
Maar even serieus, wat voeren al die KVV voerders als tussendoortje? Ik leer mijn hond graag trucjes. Gebruik daar gewoon brok voor. ( pas sinds deze week KVV) andere tips hiervoor? Ik snap zelf ook heus wel dat n paar brokjes per dag geen kwaad kan, maar ben benieuwd of hier ook iets natuurlijkers voor is
Dyonepooh1 schreef:Wij hebben voor onze 2 doggies gewoon die Blauwe en Rode voerzakken van de lidl!
We krijgen vaak complimentjes over hoe mooi onze honde glimmen wat dus ook door het voer komt!
milo schreef:haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.
ponyparadijs schreef:afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.
milo schreef:haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.
Kimbers schreef:milo schreef:haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.
Wat is het vleespercentage bij dit voer dan?
Kimbers schreef:milo schreef:haha dit doet stof opwaaien, ik ben weer overgestapt sinds vandaag. Ik voerde ongeveer een jaar Biofood. King deed het er een stuk beter op dan op RC maar nog nog niet helemaal optimaal vond ik. Heb nu een zak Dog Lovers Gold gehaald. Geen tarwe, hoog percentage vlees. Komt heel goed uit de testen, ook uit beoordelingen van klanten (fora gecheckt) We zullen het zien! 15 kilo voor 45 euro trouwens.
Wat is het vleespercentage bij dit voer dan?
Cemlys schreef:ponyparadijs schreef:afrikaantjesbloesemmeel is een bron voor luteine.
En luteine:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lute%C3%AFne
Verklaard overigens nog niet waarom ze het in honden voer stoppen.
http://books.google.nl/books?id=-k3q-iX ... od&f=false
Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders![]()
Overigens kan het ook als een natuurlijke kleurstof in voeding worden gebruikt.
ponyparadijs schreef:Cemlys schreef:
http://books.google.nl/books?id=-k3q-iX ... od&f=false
Hierin staan studies op de effecten van luteïne in voer bij dieren. Voor heel wat mensen interessant, gezien ze het nut er blijkbaar niet van inzien. Weer wordt heel makkelijk geroepen dat het wel mooi staat op de zak en dat de hond er niet op zit te wachten... als je weet waarvoor het dient, dan zeg je correct iets, anders![]()
Overigens kan het ook als een natuurlijke kleurstof in voeding worden gebruikt.
Mijn inbreng was overigens niet bedoelt als twijfel hoor. Ik ben benieuwd waarom het er in zit maar kon het zelf niet vinden dus ga jou link even lezen.
funnyhorses schreef:Er zijn vast hondenliefhebbers die goed op de hoogte zijn van hondenvoer en merken.
Ik heb 2 hondjes van bijna 8 jaar,ze staan nu op aldibrokjes waar ze het prima op doen qua uitstraling en gewicht.
Maar die E stoffen bevallen me niet,er staat op de zak: Door de EU goedgekeurde antioxidanten.
Volgens mij hebben ze het dan over Etoxyquine en BHT?
Nu was ik me op het internet aan het oriënteren naar andere brok maar ik kom er niet uit.Misschien heeft iemand voor mij een goede tip?
Ik wil wel brok blijven voeren,dat zijn ze gewend en werkt voor ons het beste want ze kunnen nu eten hoe en wanneer ze willen en dat gaat prima.
Dus wat is nu een gezonde hondenbrok voor kleine rassen?
Edit: Het merk wat ik nu voer is Baldo High Primium.Ik lees net op de zak:zonder toevoeging van kunstmatige kleur-en conserveringsstoffen.
karuna schreef:funnyhorses schreef:Mag ik ook nog meedoen hiero?![]()
nee
in je eigen topic, het moet niet gekker worden.
![]()
Hoeveel brok krijgt je hondje nu per dag trouwens? En gaat het nog goed? Geen diarree spugen graseten of stinkende scheten?
,vooral onze kleine hond met de slechte tandjes die knauwelt erop alsof het niks is
.Ze krijgt nu 100 gram,mn andere iets grotere hondje krijgt een klein handje meer.
hahaha hoeiii
ik ben wel benieuwd hoeveel eiwit en vet in % er in het voer zit.
van die zachte waterige reutels. En vaker spugen. Geen rund en dat is weg gelukkig. En ze poept vlotter ook weer.