Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kaatjeee1997 schreef:de eigenaar had ook naar de dierenpolitie gebeld en zo hadden ze dus kunnen linken dat dat wss de hond was die wij hebben gevonden
russel schreef:kaatjeee1997 schreef:de eigenaar had ook naar de dierenpolitie gebeld en zo hadden ze dus kunnen linken dat dat wss de hond was die wij hebben gevonden
Fijn dat de hond terecht is, maar had ik al uren hiervoor dit niet geoppert?
Mijn hond is ooit een keer door de poort geglipt, was een jonge hond, hebben met de zenuwen uren rond gefietst, ook mijn hond was urenlang bij iemand zonder het te melden en voor ik naar bed ging nog eens gebeld en gelukkig was hij toen afgeleverd bij een asiel.
Gevonden honden kosten geen geld!!! Als je in een hondenkenners club zit weet men dat....maar het is wel een onderneming die je avond stuk maakt en je visite weg moet sturen......als de hond een chip heeft is dus 1 telefoontje genoeg geweest, ook zonder melding en was de hond binnen een uur bij zijn baasje...
)kaatjeee1997 schreef:ps: shift lock voorheen was omdat ik me wat kwaad was aan het maken omdat iedereen bleef doorzeuren...
Mijn fout...
Blijkbaar heb ik een abonnement op loslopende honden ofzo, door de jaren heen er al 8 tegengekomen, waarvan ik 2 wist waar ze hoorden (buurthonden ken je doorgaans wel), eentje ben ik een even gaan kijken bij mensen die pas ingehuisd waren en met verbouwingen bezig waren (open deur) omdat ik de hond niet kende, en ik bleek gelijk te hebben
En 3 honden hebben we zelf naar het asiel gebracht omdat het in de namiddag was, 2 honden hebben we de politie voor gebeld (eentje 's morgens vroeg en eentje 's avonds laat). Voor allebei zijn ze meteen gekomen (eentje de politie zelf, de andere de hondenvanger van het asiel) en toen ze met de ene stonden te kijken kwamen toevallig de baasjes voorbij die op zoek waren, dus dat was meteen opgelost. Verder ken ik het asiel ook wel best goed, en de honden die binnengebracht worden worden meteen gescreend op een chip (tenzij natuurlijk 's nachts ofzo, dan is daar niemand, maar wordt het meteen de volgende ochtend gedaan) en de eigenaren gecontacteerd.
Heb trouwens bij 1 hondje wel aangegeven dat als de eigenaars hem niet meer zouden willen ofzo (je weet nooit) dat wij hem dan wel wilden adopteren, was zo'n leuk ding. Maar eigenaars waren dolgelukkig en zijn de hond meteen gaan halen toen ze belden (heb de volgende dag even naar het asiel gebeld voor de afloop
).
[***] schreef:Die 50 euro klopt niet hoor, ben zelf al 3 honden rechtstreeks gaan binnenbrengen en moest niks betalen. Tenzij het recent verandert is maar lijkt me sterk. Nu, maakt ook niet uit, super dat de baasjes hun hond weer terug hebben, hebben zij ook een leuke kerst
kaatjeee1997 schreef:Nogmaals ik vind het stom hoe ik heb gereageerd en wil me echt verontschuldigen, ik meen het. Ik weet niet waar ik over praate en had het niet moeten doen.Ik typte wss maar wat en heb er helemaal niet bij nagedacht,
khoop dat jullie het me toch niet al te kwalijk nemen, en me vergeven
groetjes Kaat

Hier in België lijken we veel minder begaan met dieren dan in Nederland... Zo komt het toch altijd op mij over in zulke topics.
xLIESSSx schreef:altijd als ik zulke topics lees verschiet ik van het verschil tussen België en Nederland (zo lijkt het immers toch altijd).
Ikzelf ben van België en ik ga heel eerlijk zijn, ik had ook niet naar de politie gebeld op kerstavond hoor ! Ik heb heus wat beters te doen dan... De hond zou mogen wachten tot de volgende ochtend.
Verder, als mijn ouders beslissen om niet te bellen, dan is dat maar zo. Ik zou ze ook niet de oren van het hoofd zagen over een gevonden hond...
en ten derde, ik had er geen flauw benul van dat er hier een dierenpolitie wasHier in België lijken we veel minder begaan met dieren dan in Nederland... Zo komt het toch altijd op mij over in zulke topics.
Of er hier nu een bende moraalridders voorbij zijn gereden ofniet, daar ga ik me niet over uitspreken. Maar wat ik toch graag wil melden: Als er 1 iemand zegt om de dierenpolitie te bellen, dan is dat toch wel genoeg ?? Het hoeft echt niet over 5 pagina's uitgesmeerd te worden. Als TS zegt dat ze morgen zal bellen omdat het kerstavond is, dan is dat toch minstens even goed ?!
Nu jha, mijn mening
Wel super dat het hondje terecht is ^.^ Vaak worden honden rond deze tijd van het jaar gedumpt...
Edit: typfoutje