maar ze heeft het al veranderd
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ze heeft het al veranderd
FlyAway schreef:Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?

_San87_ schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind dit ook wel heel... Extreem. Kan niet gezond zijn. Ik weet wel dat mijn teckel er bij lange na niet zo uitziet.
. Zo hoort een teckel er toch niet uit te zien...FlyAway schreef:_San87_ schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind dit ook wel heel... Extreem. Kan niet gezond zijn. Ik weet wel dat mijn teckel er bij lange na niet zo uitziet.
Ook de Teckel is zeer af te raden als ras. De Langhaar doet het nog "het beste" met maar 92 minpunten. De Ruwhaar en de korthaar scoren 97 respectievelijk 99 minpunten. Dus maar erg weinig beter dan de Engels Bulldog die hierboven regelmatig aangehaald wordt.
Ook voor de Teckel is het oordeel "zeer hoog risico op erfelijke aandoeningen"
http://www.rashondenwijzer.nl/overzicht ... ndoeningen
. En zijn borstkas is ook totaal niet zo extreem. Ik zal eens kijken of ik een goede foto van hem op stand kan maken morgen. Seven schreef:Ik ken de site deze laat dingen zien die ooit zijn gecontasteerd er staat niet bij hoe de dieren gefokt waren of ze broodfok waren of goed geselecteerde combinaties. Het is dus zeker niet zalig makend en ik staar me er ook niet blind op ik heb kynologisch genoeg inzicht om te zien waar ik wel moet zijn en waar ik weg moet blijven
Het is dus echter wel zo dat je goed moet opletten als koper, mijn eis is dat beide oduer dieren HD A hebben net als de ouders daar voor enkel A of B mogen zijn. Geen dilute, wobbler, oogafwijkingen demo in de lijnen. Hart moet getest zijn, ik kan meerdere nesten opnoemen die wel zo getest zijn maar ik kan ook meerdere fokkers opnoemen die dit niet zo nauw nemen. Het is aan de koper om hier op te letten ookal zouden de fokkers hier al mee moeten beginnen.
De oudste hond die ik zelf heb gekend was 21 jaar, een wetterhoun teef geboren en gestorven op de boerderij
essiesilly schreef:FlyAway schreef:Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?
De Engelse bull kan in 9 van de 10 gevallen niet door het leven zonder operaties aan het ademhalingsgestel daarnaast kunnen zij niet op een natuurlijke manier bevallen.. Ja veeel gezonder als andere rassen.. En ik heb het topic geopend omdat er idd veel te veel rassen zijn die verne*kt zijn
Waarvan de Engelse bull er 1 van is. De zogenaamde liefhebbers blijven maar doorfokken en door kopen en houden de creatie zo in stand

. Seven schreef:En toch zal ik wel weer voor een dobermann durven gaan ik weet wat ik koop en heb zoals ik aangaf kennis genoeg maar ik zal een dober niet snel aangeven voor andere mensen niet door de zogenoemde gezondheidsproblemen maar meer doordat de meeste mensen ze niet kunnen bieden wat ze verdienen
En juist dat ras wat je daar noemd is een ras met zeer veel gebits en huis problemen, wij hebben onze chinese naakthond herplaatser op bijna 2 jarige leeftijd moeten laten gaan door volledig verweerde kaak door verkeerd fokken en op laten groeien. We missen hem elke dag.
essiesilly schreef:FlyAway schreef:Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?
De Engelse bull kan in 9 van de 10 gevallen niet door het leven zonder operaties aan het ademhalingsgestel daarnaast kunnen zij niet op een natuurlijke manier bevallen.. Ja veeel gezonder als andere rassen.. En ik heb het topic geopend omdat er idd veel te veel rassen zijn die verne*kt zijn
Waarvan de Engelse bull er 1 van is. De zogenaamde liefhebbers blijven maar doorfokken en door kopen en houden de creatie zo in stand
De ras vereniging zet wel een standaard voor de dobermann dat deze gezond moet zijn en vrij van de erfelijke ziekten die voor kunnen komen en dan zijn het de geregistreerde die ik al enkele keren heb genoemd. geerke schreef:_San87_ schreef:
ik heb ook zoiets rondlopen16 jaar nu,nog nooits iets gemankeerd.
Ziet slecht en is doof,maar heel vrolijk
. Al hebben we hem nog niet zo lang. En ik geloof ook echt wel dat er veel ongezonde teckels zijn, hier in de buurt loopt er eentje die bijna met haar borstkas over de grond schuurt
. Sammy_xxs schreef:Ja maar de engelse bulldog is gewoon een totaal andere hond geworden, en wat san87 hierboven al zegt, ze kunnen zichzelf al niet meer voortplanten. Dan weet je toch dat het echt totaal niet goed zit.
Jammer genoeg vind mijn vader het leuke honden, en als hij een hond neemt wilt hij een engelse bulldog.
Mijn vader is niet echt op de hoogte van doorgefokte honden
FlyAway schreef:Kun je je beweringen ook onderbouwen? Ik heb 3 engelse bulldoggen gehad tot nu toe en geen van 3-en heeft ooit een operatie hoeven hebben aan het ademhalingsysteem. Dus 9 van de 10 klopt sowieso al niet.
De Engelse Bulldog krijgt nu de naam, maar er zijn rassen die er dus slechter aan toe zijn. Alle rassen die ik hierboven noem zijn er slechter aan toe dan de Engelse Bulldog.
Ik zeg overigens nergens dat de Engelse Bulldog veel gezonder is dan andere rassen. Ik geef alleen aan dat er andere rassen zijn (rassen waarbij de verzieking van het ras minder zichtbaar is) die er qua gezondheid van het ras nog slechter aan toe zijn.
Seven schreef:Daar zeg je precies wat het is het ras kent meer geregistreerde aandoeningen echter word daar wat aan gedaan kwa fok en bij de engelse bull niet daar word rustig door gefokt met de korte neuzen daar zit ook zeker een verschil inDe ras vereniging zet wel een standaard voor de dobermann dat deze gezond moet zijn en vrij van de erfelijke ziekten die voor kunnen komen en dan zijn het de geregistreerde die ik al enkele keren heb genoemd.
Sammy_xxs schreef:Ja maar de engelse bulldog is gewoon een totaal andere hond geworden, en wat san87 hierboven al zegt, ze kunnen zichzelf al niet meer voortplanten. Dan weet je toch dat het echt totaal niet goed zit.
Jammer genoeg vind mijn vader het leuke honden, en als hij een hond neemt wilt hij een engelse bulldog.
Mijn vader is niet echt op de hoogte van doorgefokte honden
Dus zolang je maar weet waar je op moet letten kan je nog wel gezonde dieren vinden. Door op zoek te gaan naar die dieren stimuleer je fokkers ook om beter om te gaan met gezondheid.