de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:17

haha ook mijn gedachten :') maar ze heeft het al veranderd :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:18

FlyAway schreef:
Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?

De Engelse bull kan in 9 van de 10 gevallen niet door het leven zonder operaties aan het ademhalingsgestel daarnaast kunnen zij niet op een natuurlijke manier bevallen.. Ja veeel gezonder als andere rassen.. En ik heb het topic geopend omdat er idd veel te veel rassen zijn die verne*kt zijn
Waarvan de Engelse bull er 1 van is. De zogenaamde liefhebbers blijven maar doorfokken en door kopen en houden de creatie zo in stand

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:18

Ja ja ik heb het al veranderd *\o/* Was hij maar 41,5 jaar bij mij geweest...... <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:19

Ik ken de site deze laat dingen zien die ooit zijn gecontasteerd er staat niet bij hoe de dieren gefokt waren of ze broodfok waren of goed geselecteerde combinaties. Het is dus zeker niet zalig makend en ik staar me er ook niet blind op ik heb kynologisch genoeg inzicht om te zien waar ik wel moet zijn en waar ik weg moet blijven :D

Het is dus echter wel zo dat je goed moet opletten als koper, mijn eis is dat beide oduer dieren HD A hebben net als de ouders daar voor enkel A of B mogen zijn. Geen dilute, wobbler, oogafwijkingen demo in de lijnen. Hart moet getest zijn, ik kan meerdere nesten opnoemen die wel zo getest zijn maar ik kan ook meerdere fokkers opnoemen die dit niet zo nauw nemen. Het is aan de koper om hier op te letten ookal zouden de fokkers hier al mee moeten beginnen.

De oudste hond die ik zelf heb gekend was 21 jaar, een wetterhoun teef geboren en gestorven op de boerderij

FlyAway

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind dit ook wel heel... Extreem :?. Kan niet gezond zijn. Ik weet wel dat mijn teckel er bij lange na niet zo uitziet.

Ook de Teckel is zeer af te raden als ras. De Langhaar doet het nog "het beste" met maar 92 minpunten. De Ruwhaar en de korthaar scoren 97 respectievelijk 99 minpunten. Dus maar erg weinig beter dan de Engels Bulldog die hierboven regelmatig aangehaald wordt.

Ook voor de Teckel is het oordeel "zeer hoog risico op erfelijke aandoeningen"

http://www.rashondenwijzer.nl/overzicht ... ndoeningen

Sammy_xxs

Nou ben dan wel benieuw wat jullie van mijn hond vinden. Ik vind hem er super uitzien :D

Dit is van een paar maanden geleden, hij is nu wel ietsjes breder en groter
Afbeelding

deze is wel recent
Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:21

De oudste hond die ik gekent heb was een mix. Deense dog met mechelse herder.
17 jaar is die knakker geworden toen heeft de eigenaar hem in laten slapen omdat de hond op was.
Was de man waarvan mijn hondje ook was (mijn huidige hond :P )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:22

Afbeelding

Ik krijg hier ook echt pijn van aan m'n ogen ;(. Zo hoort een teckel er toch niet uit te zien...

FlyAway schreef:
_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind dit ook wel heel... Extreem :?. Kan niet gezond zijn. Ik weet wel dat mijn teckel er bij lange na niet zo uitziet.

Ook de Teckel is zeer af te raden als ras. De Langhaar doet het nog "het beste" met maar 92 minpunten. De Ruwhaar en de korthaar scoren 97 respectievelijk 99 minpunten. Dus maar erg weinig beter dan de Engels Bulldog die hierboven regelmatig aangehaald wordt.

Ook voor de Teckel is het oordeel "zeer hoog risico op erfelijke aandoeningen"

http://www.rashondenwijzer.nl/overzicht ... ndoeningen

Ik weet het. Toch is onze teckel kerngezond (bij aanschaf voor een check-up bij de DA geweest) en ziet er ook absoluut niet zo langgerekt uit als de honden op de foto's die ik postte :). En zijn borstkas is ook totaal niet zo extreem. Ik zal eens kijken of ik een goede foto van hem op stand kan maken morgen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:23

Een vriendin van me heeft een markiesje die is 19 nu :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:24

Seven schreef:
Ik ken de site deze laat dingen zien die ooit zijn gecontasteerd er staat niet bij hoe de dieren gefokt waren of ze broodfok waren of goed geselecteerde combinaties. Het is dus zeker niet zalig makend en ik staar me er ook niet blind op ik heb kynologisch genoeg inzicht om te zien waar ik wel moet zijn en waar ik weg moet blijven :D

Het is dus echter wel zo dat je goed moet opletten als koper, mijn eis is dat beide oduer dieren HD A hebben net als de ouders daar voor enkel A of B mogen zijn. Geen dilute, wobbler, oogafwijkingen demo in de lijnen. Hart moet getest zijn, ik kan meerdere nesten opnoemen die wel zo getest zijn maar ik kan ook meerdere fokkers opnoemen die dit niet zo nauw nemen. Het is aan de koper om hier op te letten ookal zouden de fokkers hier al mee moeten beginnen.

De oudste hond die ik zelf heb gekend was 21 jaar, een wetterhoun teef geboren en gestorven op de boerderij

Dat klopt, de fokwijze is hier niet in meegenomen. Maar de manier waarop dit tot stand is gekomen kun je niet zomaar aan de kant schuiven.

"De ernst en behandelbaarheid van de verschillende aandoeningen werd vastgesteld door de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. De prevalentie, het voorkomen van de ziekte, is gebaseerd op een onderzoek waarbij gebruik werd gemaakt van 168 wetenschappelijke bronnen."

Dat jij weet waar je wel of niet moet zijn is mooi, maar als koper kun je dus maar beter de Doberman links laten liggen, want dat ras heeft meer gezondheidsproblemen dan de Engelse Bulldog. We kunnen met z`n allen beter een Chinese naakthond kopen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:28

essiesilly schreef:
FlyAway schreef:
Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?

De Engelse bull kan in 9 van de 10 gevallen niet door het leven zonder operaties aan het ademhalingsgestel daarnaast kunnen zij niet op een natuurlijke manier bevallen.. Ja veeel gezonder als andere rassen.. En ik heb het topic geopend omdat er idd veel te veel rassen zijn die verne*kt zijn
Waarvan de Engelse bull er 1 van is. De zogenaamde liefhebbers blijven maar doorfokken en door kopen en houden de creatie zo in stand

Kun je je beweringen ook onderbouwen? Ik heb 3 engelse bulldoggen gehad tot nu toe en geen van 3-en heeft ooit een operatie hoeven hebben aan het ademhalingsysteem. Dus 9 van de 10 klopt sowieso al niet.

De Engelse Bulldog krijgt nu de naam, maar er zijn rassen die er dus slechter aan toe zijn. Alle rassen die ik hierboven noem zijn er slechter aan toe dan de Engelse Bulldog.

Ik zeg overigens nergens dat de Engelse Bulldog veel gezonder is dan andere rassen. Ik geef alleen aan dat er andere rassen zijn (rassen waarbij de verzieking van het ras minder zichtbaar is) die er qua gezondheid van het ras nog slechter aan toe zijn.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 04-12-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:29

Afbeelding

Mijn hondje lijkt hier het meeste op qua model :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:29

En toch zal ik wel weer voor een dobermann durven gaan ik weet wat ik koop en heb zoals ik aangaf kennis genoeg maar ik zal een dober niet snel aangeven voor andere mensen niet door de zogenoemde gezondheidsproblemen maar meer doordat de meeste mensen ze niet kunnen bieden wat ze verdienen :j

En juist dat ras wat je daar noemd is een ras met zeer veel gebits en huis problemen, wij hebben onze chinese naakthond herplaatser op bijna 2 jarige leeftijd moeten laten gaan door volledig verweerde kaak door verkeerd fokken en op laten groeien. We missen hem elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:30

Ik heb een chihuahua teefje van 3,5 kg, zonder een extreem appelhoofdje en met een langer neusje dan de gemiddelde (mini) chihuahua, zijn ook mensen die dat niet mooi vinden en liever een chi met appelhoofdje nauwelijks een neus en niet boven de 1,5kg.. Ik snap ook niet waarom je daar bewust op zou willen fokken, lijkt mij dat het niet gezond kan zijn. Toch zijn er zulke chi's die wel een stamboom hebben en waarvan de pups ook een stamboom krijgen, zie toch liever mijn teefje die geen problemen heeft ze heeft geen officiële stamboom maar ze is iig wel gezond.. (ze is wel een volle chihuahua)
Vind het bij de chihuahua dus ook niet op gaan dat je alleen met stamboomhondjes moet fokken omdat het anders niets verbeterd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:34

“De Engelse Bulldog plant zichzelf niet voort”, aldus M. van Driel voorzitter van de Bulldog Club Nederland. Bij de bevruchting moet er kunstmatige inseminatie aan te pas komen en pups worden geboren via een keizersnede. Daarmee geeft Moeder Natuur al aan dat het zo niet meer kan!

Afbeelding

:x.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:35

Seven schreef:
En toch zal ik wel weer voor een dobermann durven gaan ik weet wat ik koop en heb zoals ik aangaf kennis genoeg maar ik zal een dober niet snel aangeven voor andere mensen niet door de zogenoemde gezondheidsproblemen maar meer doordat de meeste mensen ze niet kunnen bieden wat ze verdienen :j

En juist dat ras wat je daar noemd is een ras met zeer veel gebits en huis problemen, wij hebben onze chinese naakthond herplaatser op bijna 2 jarige leeftijd moeten laten gaan door volledig verweerde kaak door verkeerd fokken en op laten groeien. We missen hem elke dag.

Nog even gecheckt, maar er is niet voldoende bekend van de erflijke aandoeningen van de chinese naakthond. Daarom staat hij op 0. Foutje van mij.

Het gaat mij er niet om dat mensen geen Dobermann zouden moeten kopen, maar er wordt enorm ingehakt op de Engelse Bulldog, terwijl op basis van zeer uitgebreid wetenschappelijk onderzoek vastgesteld is dat de Dobermann als ras nog meer erflijke aandoeningen kent dan de Engelse Bulldog. En er zijn nog meer rassen, zoals ik die al eerder noemde. Het lijkt mij dan ook niet fair om de Engelse Bulldog hier maar steeds als vlaggenschip van alles wat er mis is op het gebied van de fokkerij naar voren te schuiven. Kijk dan liever naar rassen die vaker of net zo vaak voorkomen en die nog grotere problemen hebben, zoals de herder, de boxer, de Labrador Retriever, etc.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:37

essiesilly schreef:
FlyAway schreef:

Die link geeft wel een mooi inzicht dat eigenlijk bijna alle rashonden veel te veel mankeren! Sommige honden hebben een zeer ongezond imago, waar andere een gezonder imago hebben. Dit imago klopt dus niet altijd met de feiten die je op de gelinkte website kan zien.

Iedere rasvereniging zou gezondheid veel hoger in het vaandel moeten hebben! Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat geld dus even goed voor een labrador als voor een engelse bulldog. Gelukkig zijn die verschuivingen wel al te zien bij sommige fokkers. En zo kan je dus toch een gezond exemplaar van je favoriete ras vinden. Zolang je maar goed zoekt, je gezonder verstand gebruikt, en niet persé bij een fokker wilt kopen die uiterlijk boven gezondheid stelt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:38

Ja maar de engelse bulldog is gewoon een totaal andere hond geworden, en wat san87 hierboven al zegt, ze kunnen zichzelf al niet meer voortplanten. Dan weet je toch dat het echt totaal niet goed zit.

Jammer genoeg vind mijn vader het leuke honden, en als hij een hond neemt wilt hij een engelse bulldog.
Mijn vader is niet echt op de hoogte van doorgefokte honden -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:40

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

ik heb ook zoiets rondlopen :D 16 jaar nu,nog nooits iets gemankeerd.
Ziet slecht en is doof,maar heel vrolijk <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:41

Daar zeg je precies wat het is het ras kent meer geregistreerde aandoeningen echter word daar wat aan gedaan kwa fok en bij de engelse bull niet daar word rustig door gefokt met de korte neuzen daar zit ook zeker een verschil in :j De ras vereniging zet wel een standaard voor de dobermann dat deze gezond moet zijn en vrij van de erfelijke ziekten die voor kunnen komen en dan zijn het de geregistreerde die ik al enkele keren heb genoemd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:42

geerke schreef:
_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

ik heb ook zoiets rondlopen :D 16 jaar nu,nog nooits iets gemankeerd.
Ziet slecht en is doof,maar heel vrolijk <3

Zelfde met Sjaak :+:. Al hebben we hem nog niet zo lang. En ik geloof ook echt wel dat er veel ongezonde teckels zijn, hier in de buurt loopt er eentje die bijna met haar borstkas over de grond schuurt :x.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:43

Sammy_xxs schreef:
Ja maar de engelse bulldog is gewoon een totaal andere hond geworden, en wat san87 hierboven al zegt, ze kunnen zichzelf al niet meer voortplanten. Dan weet je toch dat het echt totaal niet goed zit.

Jammer genoeg vind mijn vader het leuke honden, en als hij een hond neemt wilt hij een engelse bulldog.

Dat het gros zich niet meer op natuurlijke wijze kan voortplanten geloof ik meteen. En dat het gros niet meer natuurlijk kan werpen ook.
Op dat gebied is er nog een lange weg te gaan voor dit ras. En de EBCN moet zich de ogen uit het hoofd schamen, want al 15 jaar geleden stonden ze onder verscherpt toezicht van de Raad van Beheer. Al die fokkers van EBCN moeten ze een fokverbod geven en die hele club opdoeken.

Gelukkig wordt er weer de goede kant op gefokt door enkelen en zie je steeds vaker natuurlijke dekkingen en natuurlijk werpen. Onze hond komt ook uit zo`n nest.

Zeer weinig mensen zijn op de hoogte van doorgefokte honden. Hoeveel mensen kopen niet zonder er over na te denken een Labrador Retriever? Daar loop je nog meer risico mee dan een Engelse Bulldog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:44

FlyAway schreef:
Kun je je beweringen ook onderbouwen? Ik heb 3 engelse bulldoggen gehad tot nu toe en geen van 3-en heeft ooit een operatie hoeven hebben aan het ademhalingsysteem. Dus 9 van de 10 klopt sowieso al niet.

De Engelse Bulldog krijgt nu de naam, maar er zijn rassen die er dus slechter aan toe zijn. Alle rassen die ik hierboven noem zijn er slechter aan toe dan de Engelse Bulldog.

Ik zeg overigens nergens dat de Engelse Bulldog veel gezonder is dan andere rassen. Ik geef alleen aan dat er andere rassen zijn (rassen waarbij de verzieking van het ras minder zichtbaar is) die er qua gezondheid van het ras nog slechter aan toe zijn.

Alleen is niet normaal kunnen ademen voor de hond bewust dag in dag uit verschrikkelijk... Dat andere rassen meer ziektes hebben is niet minder erg maar veroorzaakt wel minder direct dierenleed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:44

Seven schreef:
Daar zeg je precies wat het is het ras kent meer geregistreerde aandoeningen echter word daar wat aan gedaan kwa fok en bij de engelse bull niet daar word rustig door gefokt met de korte neuzen daar zit ook zeker een verschil in :j De ras vereniging zet wel een standaard voor de dobermann dat deze gezond moet zijn en vrij van de erfelijke ziekten die voor kunnen komen en dan zijn het de geregistreerde die ik al enkele keren heb genoemd.

En ondanks dat er wat aan gedaan wordt qua fok, neemt het aantal aandoeningen niet af. De incidentie is onverminderd hoog. Dan zou je kunnen stellen dat de fokkers een hele beroerde job doen!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:45

Sammy_xxs schreef:

Dan moet je dus goed op zoek naar een engelse bulldog met relatief lange snuit, beide ouders voldoende luchtpijp ruimte, en vooral letten op actieve ouder dieren!

Seven zou je ook een lijst met tips geven als je voor een dobermann zou gaan ;-) Dus zolang je maar weet waar je op moet letten kan je nog wel gezonde dieren vinden. Door op zoek te gaan naar die dieren stimuleer je fokkers ook om beter om te gaan met gezondheid.