Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:17

Als buuf zelf eens met vakantie gaat, heb je grote kans dat ze niets regelt voor de kat, en dat is dan je kans om je kat weer aan jouw huis te wennen... je hebt wel kans dat de buuf na de vakantie weer vrolijk verder gaat met voeren, als je je kat niet in je tuin houdt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:05

Dat ze niets regelt _O-
Dat zou pas een bak zijn !
Dat ze dan weer even haar buurvrouw ( van de andere kant natuurlijk ... ) vraagt om de kat binnen te laten en te voeren :D :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:25

miekelover schreef:
Zo nooit gedacht dat dit topic zoveel reacties zouden komen.

Punt 1 ik ga mijn kat niet binnen houden. Ze is 1.5jaar en ze is al vanaf jongs af aan buiten.
Heb haar paar weken binnen gehouden om weer thuis te wennen. Helaas zonder succes omdat ze dan uit stress binnen ging plassen en via allerlei mogelijkheden naar buiten wilt.

Ik ga geen kattenren bouwen want mijn kat moet gewoon los kunnen lopen.
Ga niet meer tuin aftimmeren met stroomstraat.

Als de buurvrouw de kat niet binnen laat is probleem opgelost.
Vanacht heeft ze binnen geslapen bij ons en overdag komt ze ook weer aanwaaien.
Als ze thuis is verwennen we haar, spelen we met der en krijgt ze genoeg aandacht.

Als ze de buurvrouw onze kat niet binnenlaat komt ze braaf thuis paar keer per dag, dus dat ze het hier niet naar der zin heeft is onzin. Als ze thuis is kroelt ze lekker ligt ze op schoot op bed enz.

Maar vind niet dat de buren recht hebben om andermans huisdier in huis te nemen nu ik weer thuis ben en het heb aangegeven.

Dat ze hem express binnenlaat snachts en bij haar slaapt gaat me iets te ver.
De kat moet naar binnen en buiten kunnen zonder dat ze hem opsluit.

Heeft ze een kattenbak in huis wat voor eten geeft ze hem.
Praten valt er niet met haar omdat ze de deur niet open doet of ontkend.

Tja, uitgepraat. Je buurvrouw wilt niets veranderen, jij ook niet.

Ik ben zelf nooit 6 weken van huis geweest, maar ga ik een weekend weg, dan gaan de katten naar mn ouders. Is hun tweede huis, en is geen probleem

rommulus

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:52

Beste TS

Als je zo blijft denken zal dit probleem nu niet dan niet en nooit niet opgelost worden.
Het kwaad is al geschied, ook al zou de buurvrouw nu stoppen met voeren en binnen laten zal jou kat gaan protesteren.
Bv : door gaan mauwen en of door alternatieve ingangen gaan zoekken.

Zolang jij je verantwoordelijkheid niet neemt moet je maar accepteren dat jou kat een ander huis heeft gevonden.

Er is zo'n spreekwoord over : wie zijn billen band moet op de blaren zitten.

Overigens mijn katten gaan naar mijn ouders als we weg gaan.
En ook onze rooie een buitenkat (ex zwerver) door een door blijft dan ook vrolijk binnen of ie het leuk vind of niet.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:20

ONdanks dat wij sommige verwaarloosde katten tegen (onze) wil en dank opvangen, komen er ook geregeld katers binnen waarvan we zeker weten dat ze een goed huis hebben. Ze terroriseren onze katten, bedreigen onze kippen en plassen overal. Heel vervelend. In een oude boerderij, zoals de onze, is het moeilijk om alles dicht te maken/te houden. We doen al ons best om die ongecastreerde katers buiten te houden, maar het helpt maar weinig. Ik baal er aan de ene kant wel van dat de eigenaren hun (ras)katers niet castreren, aan de andere kant weet ik dat ze ermee fokken en dat castreren dus niet kan.
Hoe vervelend ook, ik snap het wel. Katten zijn nu eenmaal moeilijk onder controle te houden. Persoonlijk vind ik overigens dat katten flink wat vrijheid nodig hebben, het kan natuurlijk wel, een binnenkat, maar als ik zie hoe graag onze eigen katten buiten zijn, zou ik het ze niet aandoen.

Als een kat een ander huis kiest, zou ik dat niet leuk vinden, maar het wel kunnen begrijpen. Wij hebben bijna een jaar lang twee katten gehad, die zelf hierheen kwamen, omdat hun eigenaar overdag weinig thuis was en ze dus niet naar binnen konden bij haar. Eerst wisten we niet van wie ze waren, maar toen we daar wel achter waren gekomen, vond zij het prima dat ze bij ons bleven tot ze verhuisde.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 21:23

Het is als ze niet thuis is of op vakantie de kat wel gewoon thuis komt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:05

miekelover schreef:
Het is als ze niet thuis is of op vakantie de kat wel gewoon thuis komt

Ja want dat word ie niet meer gevoerd en weet hij wel waar hij woont :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:07

Ik snap een boel van de opmerkingen niet. De buurvrouw van de TS heeft duidelijk geen bezwaar tegen de kat in de tuin, dus daar gaat het helemaal niet om. Er zijn een boel mensen die iedere situatie waarbij een kat buiten loopt direct beginnen te roepen dat katten ook op eigen terrein horen en dat iedereen die een probleem heeft met een buitenlopende kat dan die kat maar binnen moet houden. Hebben jullie allemaal duiven ofzo???

Dit vind ik een beetje onzin alsof diefstal te rechtvaardigen is omdat iemand anders ook iets fout doet. Als je je auto fout parkeert vind je het dan ook normaal dat hij bekrast is als je terug komt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:14

ik heb een maand op andermans katten gepast en ben in hun huis ingetrokken :) dat kan ook prima. Katten hadden echter de eerste week niks aan mij want ze wouden mijn aandacht niet :Y) pas tweede week ontdooide ze een beetje. Ik denk dat katten prima 6 weken alleen kunnen zijn, zolang ze maar hun ritme aanhouden betreft voertijd etc en naar buiten kunnen :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:20

liedje89 schreef:
Ik snap een boel van de opmerkingen niet. De buurvrouw van de TS heeft duidelijk geen bezwaar tegen de kat in de tuin, dus daar gaat het helemaal niet om. Er zijn een boel mensen die iedere situatie waarbij een kat buiten loopt direct beginnen te roepen dat katten ook op eigen terrein horen en dat iedereen die een probleem heeft met een buitenlopende kat dan die kat maar binnen moet houden. Hebben jullie allemaal duiven ofzo???
Dit vind ik een beetje onzin alsof diefstal te rechtvaardigen is omdat iemand anders ook iets fout doet. Als je je auto fout parkeert vind je het dan ook normaal dat hij bekrast is als je terug komt?

Gelukkig niet, die scheiten ook alles onder :D

Ik vind diefstal een veel te zwaar woord. Kat komt aanlopen, ging misschien wel door een open raam of deur naar binnen. Hij was tenslotte 6 weken (eenzaam en) alleen. Er treedt gewenning op, buurvrouw went aan de kat, zij vindt hem misschien wel zielig, zij geeft hem eten, zij ziet dat hij vlooien heeft, behandelt de kat daarvoor en nu wilt het beest niet meer weg. En de buurvrouw denkt misschien, of die kat nu buiten loopt of gezellig bij mij binnen zit, wat maakt het uit. :D

De oplossing is nog steeds, dat TS ervoor moet zorgen dat de kat niet meer bij de buurvrouw kan komen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:29

Electra63 schreef:
liedje89 schreef:

Gelukkig niet, die scheiten ook alles onder :D

Ik vind diefstal een veel te zwaar woord. Kat komt aanlopen, ging misschien wel door een open raam of deur naar binnen. Hij was tenslotte 6 weken (eenzaam en) alleen. Er treedt gewenning op, buurvrouw went aan de kat, zij vindt hem misschien wel zielig, zij geeft hem eten, zij ziet dat hij vlooien heeft, behandelt de kat daarvoor en nu wilt het beest niet meer weg. En de buurvrouw denkt misschien, of die kat nu buiten loopt of gezellig bij mij binnen zit, wat maakt het uit. :D

De oplossing is nog steeds, dat TS ervoor moet zorgen dat de kat niet meer bij de buurvrouw kan komen.

Lenen terwijl dat uitdrukkelijk is verboden noem ik toch diefstal, hoe leuk het verhaal ook is wat je er omheen breid.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:45

Verboden? Door wie? De TS? Dan moet ze zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kan komen. Zo simpel is het volgens mij ook.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:13

Betteke schreef:
Verboden? Door wie? De TS? Dan moet ze zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kan komen. Zo simpel is het volgens mij ook.

Waarom zou de TS de kat binnen moeten houden als hij geen overlast veroorzaakt? Ik vind dat toch een beetje de redenering, als je fiets niet op slot staat mag iedereen hem gewoon meenemen. Tuurlijk kun je er donder op zeggen dat je fiets word gejat als je hem niet op slot zet maar dat maakt nog niet dat het geen diefstal is :)*

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:35

Ik vind dat als een kat van iemand is je die niet hoort te voeren en zeker niet binnen moet laten, dat kan je niet maken , tuurlijk vind die kat dat leuk. Des te meer slaafjes des te beter en als ze daar lekkere dingen krijgt ja logisch. Ts je hebt helemaal gelijk . Je hebt haar goed verzorgd en de buurvrouw zit gewoon fout. Leg koffiedik voor dr deur of een gore geur , gaat kat echt ontwijken. Ik heb de kat van mijn buurvrouw wel eens wat gegeven maar wij hadden een goede band en ze was alleen maar blij dat ik op haar lette en in mn portiek zit een lift met stoel en een lekker kussen, dus ze lag al regelmatig daar droog. Ze kwam niet binnen. Later ben ik haar echt gaan verzorgen, haalde haar op als baasje weg was en ze liep nog wel eens ver weg. Ze was een lastig poezebeest en kon nog wel eens meppen maar ze werd steeds liever naar me. Ze liep in een drukke straat buiten en in de buurt daar ging ik niet over, ik liet haar liever binnen maar ze hield van de straat. En ze is dan ook doodgereden helaas. Ze werd wat ouder en minder snel, vond het heel erg en ze heeft een mooi plekje gekregen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:42

Dat was de vraag niet. Hoe wil je een buurvrouw iets verbieden te doen op haar eigen terrein? Mooi verhaal, de kat wordt buiten gelaten en dan wil je ook nog eens gaan bepalen wat de omgeving met het beestje mag doen. Hou die kat op eigen terrein, dan heb je de controle en gebeuren er geen dingen met je dier wat je niet wil. Simpel toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:54

Betteke schreef:
Dat was de vraag niet. Hoe wil je een buurvrouw iets verbieden te doen op haar eigen terrein? Mooi verhaal, de kat wordt buiten gelaten en dan wil je ook nog eens gaan bepalen wat de omgeving met het beestje mag doen. Hou die kat op eigen terrein, dan heb je de controle en gebeuren er geen dingen met je dier wat je niet wil. Simpel toch?

Dus op je eigen terrein mag je alles doen wat je wilt, ook al valt het buiten de wet. Mooie boel word dat hier :?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:56

Een huiskat op andermans terrein laten lopen is ook verboden. :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:57

En wat valt buiten de wet? Het voeren van andermans kat? Schokkend, wil je niet dat dat gebeurd, dan moet je je kat op je eigen terrein houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:00

Betteke schreef:
Een huiskat op andermans terrein laten lopen is ook verboden. :D

En dan, als je je auto fout parkeert mag iemand hem dan vadaliseren. Immers hoorde hij daar niet, dit is een soort kinderachtige "maar zij begon" redenatie. Je moet gewoon geen dingen doen die niet mogen ook al doet een ander ook dingen fout, de meeste moeders zeggen ooit wel iets over vrienden die van een brug springen enzo :Y).

Het stelen van andermans kat is toch wel strafbaar. Immers is een kat voor de wet gewoon een ding, dingen mag je niet stelen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:04

Als je een erf hebt kan je je kat op eigen terrein houden in de stad werkt dat toch echt anders, die van mij leven binnen. Maar zat katten hierachter en ook een die bij iemand naar binnen ging , maar die kreeg geen eten en nu heeft hij er zelf drie en kat is niet meer welkom. maar de katten hier in de buurt verkennen in het begin altijd elkaars balkon of verder zo mogelijk. al hadden ze dat hier snel afgeleerd. ze werden zo weer naar buiten gemept

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:07

Stelen? Lichtelijk overdreven vind ik. Maar goed, de katteneigenaren vinden altijd dat ze in hun gelijk staan en dat katlief overal en altijd zijn gang moet kunnen gaan. Ik begrijp nooit waarom een kat een HUISdier genoemd wordt. Meer dan de helft wordt de hele dag naar buiten geschopt en als er dan wat ongewenst gebeurd met het dier is het altijd de schuld van een ander. Hou die beesten gewoon binnen of op je eigen terrein, heb je ook niks te zeuren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:14

Betteke schreef:
Stelen? Lichtelijk overdreven vind ik. Maar goed, de katteneigenaren vinden altijd dat ze in hun gelijk staan en dat katlief overal en altijd zijn gang moet kunnen gaan. Ik begrijp nooit waarom een kat een HUISdier genoemd wordt. Meer dan de helft wordt de hele dag naar buiten geschopt en als er dan wat ongewenst gebeurd met het dier is het altijd de schuld van een ander. Hou die beesten gewoon binnen of op je eigen terrein, heb je ook niks te zeuren.

Als iemand een goed ongevraagd neemt of neemt terwijl dat uitdrukkelijk verboden is en het des gevraagt weigert terug te geven aan de eigenaar is het dus niet stelen, wat is dan wel stelen?

De kat in het verhaal veroorzaakt helemaal geen overlast, dus dat heeft niets met dit topic te maken. Ga je kat-frustraties ergens anders uitleven zeg :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:23

Ik heb geen katfrustraties hoor, maak je geen zorgen. Als je niet op argumenten kan discussieren zeg dan liever niks meer.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:24

Er zijn ook katteneigenaren zat, die liever niet zien dat hun kat overal en nergens loopt, hun geliefde huisdier wel graag in de buurt houden en daar veel voor over hebben om dat te realiseren, daar hoeft het trouwens geen raskat voor te wezen, al mijn katten komen van de boerderij.

Ik blijf er bij, als je zelf geen aanpassingen wilt doen, loop je dus het risico dat deze dingen gebeuren, het is nog steeds niet netjes van de buurvrouw, maar vrees dat je er weinig aan kan doen dan dat je al gedaan hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:28

Betteke schreef:
En wat valt buiten de wet? Het voeren van andermans kat? Schokkend, wil je niet dat dat gebeurd, dan moet je je kat op je eigen terrein houden.

waar staat in de wet dat een dier van iemand anders niet andermans terrein mag kruisen?