Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miekelover schreef:Zo nooit gedacht dat dit topic zoveel reacties zouden komen.
Punt 1 ik ga mijn kat niet binnen houden. Ze is 1.5jaar en ze is al vanaf jongs af aan buiten.
Heb haar paar weken binnen gehouden om weer thuis te wennen. Helaas zonder succes omdat ze dan uit stress binnen ging plassen en via allerlei mogelijkheden naar buiten wilt.
Ik ga geen kattenren bouwen want mijn kat moet gewoon los kunnen lopen.
Ga niet meer tuin aftimmeren met stroomstraat.
Als de buurvrouw de kat niet binnen laat is probleem opgelost.
Vanacht heeft ze binnen geslapen bij ons en overdag komt ze ook weer aanwaaien.
Als ze thuis is verwennen we haar, spelen we met der en krijgt ze genoeg aandacht.
Als ze de buurvrouw onze kat niet binnenlaat komt ze braaf thuis paar keer per dag, dus dat ze het hier niet naar der zin heeft is onzin. Als ze thuis is kroelt ze lekker ligt ze op schoot op bed enz.
Maar vind niet dat de buren recht hebben om andermans huisdier in huis te nemen nu ik weer thuis ben en het heb aangegeven.
Dat ze hem express binnenlaat snachts en bij haar slaapt gaat me iets te ver.
De kat moet naar binnen en buiten kunnen zonder dat ze hem opsluit.
Heeft ze een kattenbak in huis wat voor eten geeft ze hem.
Praten valt er niet met haar omdat ze de deur niet open doet of ontkend.
dat kan ook prima. Katten hadden echter de eerste week niks aan mij want ze wouden mijn aandacht niet
pas tweede week ontdooide ze een beetje. Ik denk dat katten prima 6 weken alleen kunnen zijn, zolang ze maar hun ritme aanhouden betreft voertijd etc en naar buiten kunnen
liedje89 schreef:Ik snap een boel van de opmerkingen niet. De buurvrouw van de TS heeft duidelijk geen bezwaar tegen de kat in de tuin, dus daar gaat het helemaal niet om. Er zijn een boel mensen die iedere situatie waarbij een kat buiten loopt direct beginnen te roepen dat katten ook op eigen terrein horen en dat iedereen die een probleem heeft met een buitenlopende kat dan die kat maar binnen moet houden. Hebben jullie allemaal duiven ofzo???
Dit vind ik een beetje onzin alsof diefstal te rechtvaardigen is omdat iemand anders ook iets fout doet. Als je je auto fout parkeert vind je het dan ook normaal dat hij bekrast is als je terug komt?
Electra63 schreef:liedje89 schreef:Ik snap een boel van de opmerkingen niet. De buurvrouw van de TS heeft duidelijk geen bezwaar tegen de kat in de tuin, dus daar gaat het helemaal niet om. Er zijn een boel mensen die iedere situatie waarbij een kat buiten loopt direct beginnen te roepen dat katten ook op eigen terrein horen en dat iedereen die een probleem heeft met een buitenlopende kat dan die kat maar binnen moet houden. Hebben jullie allemaal duiven ofzo???
Dit vind ik een beetje onzin alsof diefstal te rechtvaardigen is omdat iemand anders ook iets fout doet. Als je je auto fout parkeert vind je het dan ook normaal dat hij bekrast is als je terug komt?
Gelukkig niet, die scheiten ook alles onder![]()
Ik vind diefstal een veel te zwaar woord. Kat komt aanlopen, ging misschien wel door een open raam of deur naar binnen. Hij was tenslotte 6 weken (eenzaam en) alleen. Er treedt gewenning op, buurvrouw went aan de kat, zij vindt hem misschien wel zielig, zij geeft hem eten, zij ziet dat hij vlooien heeft, behandelt de kat daarvoor en nu wilt het beest niet meer weg. En de buurvrouw denkt misschien, of die kat nu buiten loopt of gezellig bij mij binnen zit, wat maakt het uit.![]()
De oplossing is nog steeds, dat TS ervoor moet zorgen dat de kat niet meer bij de buurvrouw kan komen.
Betteke schreef:Verboden? Door wie? De TS? Dan moet ze zorgen dat de kat niet bij de buurvrouw kan komen. Zo simpel is het volgens mij ook.
Betteke schreef:Dat was de vraag niet. Hoe wil je een buurvrouw iets verbieden te doen op haar eigen terrein? Mooi verhaal, de kat wordt buiten gelaten en dan wil je ook nog eens gaan bepalen wat de omgeving met het beestje mag doen. Hou die kat op eigen terrein, dan heb je de controle en gebeuren er geen dingen met je dier wat je niet wil. Simpel toch?
Betteke schreef:Een huiskat op andermans terrein laten lopen is ook verboden.
. Betteke schreef:Stelen? Lichtelijk overdreven vind ik. Maar goed, de katteneigenaren vinden altijd dat ze in hun gelijk staan en dat katlief overal en altijd zijn gang moet kunnen gaan. Ik begrijp nooit waarom een kat een HUISdier genoemd wordt. Meer dan de helft wordt de hele dag naar buiten geschopt en als er dan wat ongewenst gebeurd met het dier is het altijd de schuld van een ander. Hou die beesten gewoon binnen of op je eigen terrein, heb je ook niks te zeuren.