Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:25

Dank je wel :) Krijg waarschijnlijk in de loop van deze week de rekening gepresenteerd.... Weekend tarief, röntgenfoto's, pijnstillers, medicijnen voor darmwerking, uiteindelijk het laatste spuitje.... en volgens mij ben ik nog wat vergeten..... PFFFF wordt een maandje extra dagje werken :P Maar dit zijn dingen die kunnen gebeuren en waar je op voorbereid moet zijn :P :P

Denise1984

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:26

Nou ja ik was voor mijn konijn zondag avond's voor inslapen 94 euro kwijt...dan weet je die iig

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:27

Raar eigelijk, voor 1/2 cc t61. Echt heel duur!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:28

Ja, vrees ook dat je daar altijd rekening mee moet houden met huisdieren....... Maar leuk is anders na alle ellende. Hier ook een behoorlijke rekening voor een consult en een antibiotica voor twee weken, maar ja....... Hoop dat mijn lieve nijn zich gauw weer beter voelt. :)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:31

Mijn lieve nijntje is na 12 jaar ingeslapen.. :(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:32

Agossie, wat is er gebeurd..... ;(

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:36

Ahh sterkte :(:)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:37

Hij was al een tijdje niet lekker. Naar de dierenarts gebracht en uiteindelijk was het al te laat.. Wat stom van me, maar ik weet niet precies hoe het eet. Als ik het goed zeg waren het een soort van insecten die door de hitte op zijn keutels af gingen, en uiteindelijk naar binnen gingen (volgens mij). Hierdoor verzwakte hij heel erg en omdat hij al zo oud was viel het niet meer te redden. Hij had al zo'n dikke vacht, dus alles bleef plakken (voskonijntje). Overigens weet ik niet of het exact klopt, maar zo begreep ik het wel.. Hierbij: als het warm weer is maak je konijntjes goed schoon!!! :j

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:44

Daar was ik idd al bang voor :P
Maar gelukkig is mijn dierenpotje redelijk gevuld, dus kan ik daar weer wat uithalen. Binnenkort maar kijken of ik weer een konijn kan opvangen van mensen die er niet meer voor willen/kunnen zorgen.. staan er genoeg op o.a. marktplaats :=

2 jaar geleden werd ik gebeld door een kennis waar ik altijd de nageltjes van de konijnen knip, die een kennis had (volgen julie het nog..) en die had een konijn die te lange nagels had en of ik een keer bij haar langs wilde komen om de nageltjes te knippen. Geen probleem, was in de buurt.
Kom ik daar, halen ze het konijn uit zijn hok en toen ik ben echt kaopt geschrokken... Het konijn was mager, 2 nagels waren al bijna in het pootje terug gegroeid(waarvan later bleek 1tje al wel in het vlees te zitten) en de tanden waren zover doorgegroeid dat het arme dier niet eens meer fatsoenlijk kon eten. Ik heb ze gelijk gezegd dat ze er nu ala minute mee naar de da moesten. Wilde ze niet want ze hadden dit konijn gratis gekregen en vonden het niet nodig... Ik was laaiend.. Heb ze een voorstel gedaan waar ze, na een hoop gepraat, mee akkoord zijn gegaan.. Ik heb het konijn meegenomen, de da gebeld dat ik eraan kwam en ben gelijk vertrokken. Eenmaal bij de da hebben we eigenlijk gelijk al een beslissing genomen... Het arme dier had ontstoken ogen, de tanden zouden eerst geknipt moeten worden, 1 nageltje was toch al in het vlees gaan zitten, een lichte narcose om dit te verhelpen zou het diertje al niet meer overleven, dus hebben we besloten om er gelijk een einde aan te maken... Ondanks dat ik dit konijn helemaal niet kende, had ik er toch de grootste moeite mee.. Heel lief van de da was dat ik er niet voor hoefde te betalen en als ik weer eens zo'n voorval meemaakte, ik altijd bij hun kon aankloppen...

@unbeatable: Jij ook sterkte met het verlies, zeker als je nijn al zo oud is.... Hopelijk gaat mijn oude opa (8 jaar) ook nog een poosje mee.... En de andere 11 natuurlijk ook :P :P :P

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 05:08

:(:) |( sterkte met het verlies van jullie nijntjes

tjah rekening bij da zal wel wat zijn meestal houden ze wel rekening met konijnen door goedkoper te doen dan hond en kat qua medicatie, mjah weekend is natuurlijk iets duurder ze moeten ook ergens van leven en voor niks in het weekend werken doet niemand. Vind dat soms wel apart dat mensen vinden dat dierenarts duur is maar wel zelf dubbel betaald willen als ze in het weekend werken -:) . het werkt wat drempel verhogend je wilt niet weten hoeveel mensen in het weekend komen voor echt helemaal niets ernstigs, ik wil niet weten hoe dat is als we dezelfde prijs aan zouden houden volgens mij wordt je dan overspoeld want dan denkt iedereen gaan gewoon zondag zijn we vrij. Je zal verbaasd zijn hoe weinig over blijft aan winst voor da als je alle kosten aftrekt enzo hoor, in nederland beter maar in belgie is het volgens mij het slechts betaald hoog opgeleid beroep (ook omdat er zo veel zijn). tot zo ver even een pleidoooi voor de da :Y)

verder van de week even mijn nijntjes in tuin los laten rennen dat vonden ze wel wat *\%/* (ze hebben al asogroot hok/ren maar dat is natuurlijk nog beter hahah)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 05:45

Mag ik hier mee kletsen? :)

Heb nog geen konijn, maar er komt er wel één. Nouja twee, maar het konijn is er slecht aan toe en het belangrijkste is eerst dat hij verzorging krijgt en op krachten komt. Als dat in orde is, dan gaat hij zijn mannelijkheid inleveren en dan krijgt hij een vriendinnetje.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:02

Vandaag ga ik weer een teddy widder scheren.. begint routine te worden.
Beestje was alweer in het bos gevonden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:33

@Laptopmuis,

;( jammer dat de teddywidders een rage zijn. Op het moment staat mp er vol mee.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:11

Daphne__ schreef:
Mag ik hier mee kletsen? :)

Heb nog geen konijn, maar er komt er wel één. Nouja twee, maar het konijn is er slecht aan toe en het belangrijkste is eerst dat hij verzorging krijgt en op krachten komt. Als dat in orde is, dan gaat hij zijn mannelijkheid inleveren en dan krijgt hij een vriendinnetje.

Oeps, ik heb mezelf ook niet voorgesteld.. Mag ik ook meekletsen? Ook ik ben van plan om een nieuw konijntje erbij te doen.. Al hoewel ik erg verliefd ben geworden op de vlaamse reuzen, na een ervaring in de kinderboederij. _O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:29

Even een vraagje tussen door....

Ik heb op dit moment een koppel Gec ram met voedster.
Beide chronisch snot....
Nu zit er in de opvang een dame met snot, ze was gekoppeld met een Gec ram met snot in de opvang.
Helaas is hij overleden en nu zit ze weer alleen...
Omdat konijnen met snot moeilijk herplaatsbaar zijn dacht ik, misschien kan ik haar proberen te koppelen met mijn koppel.
Maar wat zijn jullie meningen hierover ?

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:31

@Unbeatable Sterkte! :(:) Maar het klinkt als maden, vriendinnetje van mij had ook een konijn die maden had en dat is precies het zelfde verhaal als bij jou...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:36

@Winsel: Lastig.. Inderdaad konijnen met snot zijn moeilijk herplaatsbaar aan de andere kant is het altijd een risico om een konijn bij een goed koppel in te doen. Maar ik denk dat ik het wel zou proberen.. :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:40

Idd daar twijfel ik tussen... Ik wil niet dat mijn koppel uit elkaar valt.
Maar vind het meisje in de opvang zo sneu, zit ze weer alleen....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:47

Afbeelding

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:49

Aaaahw wat een schatje! <3

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:52

Ach ik zou daar zo voor vallen, wat een leukerd zeg. Wel triest dat ze nu alleen is!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:53

Ja hè haha, klein dropje...
Daarom zou ik haar ook willen helpen. Maar weet het niet zeker of dat lukt....
Ik wacht nog ff meningen af....

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:58

Tja of je ze bij elkaar moet koppelen, wij hadden 2 zusjes waarbij we een oude ram hebben gezet en dit ging gewoon goed uiteindelijk hebben de zusjes ruzie gekregen door een domme fout van ons en nu zitten ze apart, wel beide met een maatje hoor haha :).

mijn konijntjes itp :) [BB-ITP] Knoet, Norah, Pip & Pitou in BB-ITP

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:58

Laatst bijgewerkt door __Sannne op 16-10-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:03

Klopt idd :) heb ik mijn konijnen ook vandaan.
Ben er vrijwiligger geweest :)