Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:27

Ik denk dat het voor fokkers vooral makkelijker is, omdat ze anders met meerdere pups heen en weer moeten sjouwen zolang ze nog bij de fokker zijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:38

Diablo schreef:
Ik denk dat het voor fokkers vooral makkelijker is, omdat ze anders met meerdere pups heen en weer moeten sjouwen zolang ze nog bij de fokker zijn.

Ja en? Neem aan dat de meeste fokkers niet op een flat wonen en een tuin hebben. Pups gingen hier voor 99% zindelijk weg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:43

1Romy1 schreef:
nee heb geen website ben geen fokker
fok zo af en toe een nestje
maar heb wel facebook en daar kun je mijn beesjes ook volgen ;)

Iedereen die fokt of f*ckt is fokker immers je hebt een nestje of meerdere nesten gefokt. Hoe moeilijk kan het zijn he, als je fokt ben je een fokker en als je geen fokker wil zijn moet je niet fokken. Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet?[/quote]

doe ff normaal. Kom op, iedereen weet hier wel wat bedoelt wordt met 'ik ben geen fokker, fok af en toe een nestje.' Gewoon voor de hobby, een 'hobbyfokker' dus maar niet iedereen hoeft zich zo te noemen. Het ís ook gewoon leuk om af en toe een nestje te doen!! grootendeels van de 'fokkers' doet het trouwens voor de hobby...[/quote]

Ook een hobby fokker is een fokker en is iemand die WEL in moet staan voor de gezondheid van zijn/haar honden en nakomeling. Of wil jij beweren dat stamboomhonden zo enorm ongezond zijn en dat mensen dus maar van die mini muisjes van jou moeten nemen voor ongetwijfeld veel geld zonder dat er ooit onderzoeken geweest zijn naar de gezondheid van voorouders, ouders en nakomelingen? En dat af en toe een nestje fokken ik ben erg nieuwsgierig. Wat is af en toe? 6 per jaar of 2 in je leven?
En nogmaals als je 1x gefokt heb dan ben je fokker van dat nest en dus een fokker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:48

Overigens voor iedereen met een chi die op de kattenbak moet. neem NOOIT kranten o.i.d.. Hoe ga je je 'hond' vertellen dat de ene krant voor jou is om te lezen en de andere voor hem om behoefte op te doen? Vind het overigens sowieso onzin. Eerst worden ze zo klein gefokt dat ze niet normaal op straat uitgelaten kunnen worden omdat zelfs katten ze aan willen vallen en omdat als ze 1x gepakt worden door een andere hond gelijk weg zijn.
Vervolgens is het wel een dier wat uitdaging nodig heeft en bezig gehouden moet worden maar dat wordt allemaal ontnomen.

10 chi's nemen kan men wel dus maar uitlaten is veel te moeilijk hoor en dan wordt daar nog lacherig over gedaan. Je hebt er toch zelf 10 genomen dus dan neem je toch zelf ook voor lief dat je er 10 uit moet laten? Ik heb zelf bewust 2 grote honden en laat ze dus ook beiden uit. Als dat niet uit komt om ze tegelijk mee te nemen dan weet ik dat ik 2x moet wandelen. Daar kies ik toch voor? Of moet ik dan de ene uitlaten en de ander mag zich thuis vervelen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:07

kohtje schreef:
Diablo schreef:

Ja en? Neem aan dat de meeste fokkers niet op een flat wonen en een tuin hebben. Pups gingen hier voor 99% zindelijk weg.

Dat vind ik dan erg knap, ik moet altijd mijn pups zelf zindelijk maken. Wat is de meerwaarde eigenlijk van krantzindelijk maken?

orkaan

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:16

je kunt een pup echt niet 100% zindelijk krijgen voor dat ze naar het nieuwe baasje gaan, dan zijn de pups nog te jong om het principe te kunnen snappen...(zelfde als een baby..die is toch ook niet zindelijk....)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:28

pups kunnen met 8 weken best zindelijk zijn. Heb zelf 2 weken een pup opgevangen 2 jaar geleden. Was in het asiel geboren en getest en goed gekeurd voor blindegeleidehond. Omdat ik die 2 weken veel tijd had en er na 2 weken pas een puppenpleeg gezin vrij zou komen heb ik haar die 2 weken in huis genomen. Van 7.5 week t/m 9.5 weken leeftijd dus. Ik kan zeggen dat ik in die 2 weken 1x een plasje in huis heb gehad en 1x een plasje in de achtertuin. Al de rest is netjes gebeurd tijdens het uitlaten (wel standaart elk uur uitgelaten en laten plassen) het kan dus wel. Nu is het dierenasiel waar dit pupje vandaan komt wel erg bezig met zindelijk maken van de puppen en dan blijkt dus dat het wel goed kan.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:31

Nee zeker kun je dat niet van iedere pup verwachten, daarom heb ik ook tegen de fokker gezegt dat ze voor die van ons liever helemaal geen zindelijkheidstraining moest dan kranten zindelijk maken, of kattenbak zindelijk.
Dat vind ik wel zo'n flauwekul, en nog erg onhandig en ook verwarrend voor de hond.

Dan begin ik liever zelf pas met zindelijk maken als ik de pup in huis heb.
Onze chi pup was trouwens ook na 4 weken zindelijk hoor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:43

dierenfan schreef:
pups kunnen met 8 weken best zindelijk zijn. Heb zelf 2 weken een pup opgevangen 2 jaar geleden. Was in het asiel geboren en getest en goed gekeurd voor blindegeleidehond. Omdat ik die 2 weken veel tijd had en er na 2 weken pas een puppenpleeg gezin vrij zou komen heb ik haar die 2 weken in huis genomen. Van 7.5 week t/m 9.5 weken leeftijd dus. Ik kan zeggen dat ik in die 2 weken 1x een plasje in huis heb gehad en 1x een plasje in de achtertuin. Al de rest is netjes gebeurd tijdens het uitlaten (wel standaart elk uur uitgelaten en laten plassen) het kan dus wel. Nu is het dierenasiel waar dit pupje vandaan komt wel erg bezig met zindelijk maken van de puppen en dan blijkt dus dat het wel goed kan.

Mijn Sta bij was ook behoorlijk snel, maar over het algemeen gaat er wel even tijd overheen, dat heb ik wel gemerkt na al veel honden gehad te hebben. En dan kun je er nog zo serieus mee bezig zijn, het zijn geen robots.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:38

Ja en? Neem aan dat de meeste fokkers niet op een flat wonen en een tuin hebben. Pups gingen hier voor 99% zindelijk weg.[/quote]

Dat vind ik dan erg knap, ik moet altijd mijn pups zelf zindelijk maken. Wat is de meerwaarde eigenlijk van krantzindelijk maken?[/quote]
Krantzindelijk doe ik niet aan, al mijn pups gingen naar buiten. Vind het normaal om pups redelijk zindelijk weg te doen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:42

Mini Chihuahua of Tea-cup

Deze benamingen zijn voor de Chihuahua onjuist: in de rasstandaard van de Chihuahua komt uitsluitend de naam "Chihuahua" voor, met 2 variëteiten: de korthaar en de langhaar Chihuahua.

Met "Mini-chihuahua" of "Tea-cup" wordt op internet vaak geadverteerd (meestal door niet erkende fokkers) om bij kopers de indruk te wekken dat de bewust te klein gefokte hond speciaal, zeldzaam en kostbaar is. Integendeel, een bewust te klein gefokte Chihuahua heeft vaak een grote open fontanel en niet gesloten schedelnaden. Denk aan het risico hiervan! Door kruising van zeer kleine vader met zeer kleine moeder kunnen deze pups bovendien ernstige gezondheidsproblemen hebben, of later krijgen, bv. een waterhoofd, schildklier- of leverproblemen. Natuurlijk kan in een nestje met normale ouders best eens een kleine Chihuahua voorkomen, dit kan een heel gezond hondje zijn.

Een echte liefhebber komt dus geen 'teacup'. Kopers hiervan houden dit soort wantoestanden ook in stand.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:58

Heb gewoon over dit topic gedroomd, dat het arme diertje vette longontsteking had en dood is gegaan :+

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:02

haha! eerste wat ik dacht was O JEE?
ik heb zelf 2 chihuahuas,

een van 1800 gram,
en een van 3,5 kilo!
zijn beide kern gezond!

Die van 1800 gram,is zo klein gebleven,maar niet bewust zo gefokt!
zn broertjes/zusjes waren vele malen groter!!!

Maar weet waar je aan begint,
en ga er vooral mee om als HOND!
Mijn honden zijn niet kattenbak zindelijk,vind dit ook de grootste ONZIN!
gewoon lekker mee naar buiten,einden lopen...gek doen en spelen!
dat is waar ze ook gek op zijn.....

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:03

om in te gaan op de vraag van de TS waar dit topic ook voor bedoeld is.
ik heb een super klein teefje van 1800 gram tricolor helemaal gezond alles is getest en word in oktober gedekt door een reutje wildkleur van 1600 gram. de pups zullen rond eind december/januari geboren worden en mogen half maart weg.. bij interesse pb je mij maar of als je info wilt.
een ervaren fokker van honden, voor dit chitje is het haar eerste nestje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:32

my_precious schreef:
ik heb een super klein teefje van 1800 gram tricolor helemaal gezond alles is getest en word in oktober gedekt door een reutje wildkleur van 1600 gram. de pups zullen rond eind december/januari geboren worden en mogen half maart weg.. bij interesse pb je mij maar of als je info wilt.

Volgens mij is TS al voorzien...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:17

my_precious schreef:

Waar worden ze eigenlijk op getest?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:22

my_precious schreef:

Wat ik me dan afvraag: 1800 gram is al zo klein en dan heb je mazzel dat ze gezond is.
Waarom dan nog kleiner fokken en het risico groter maken dat het wel fout gaat? Dat extra risico wil je toch niet lopen? :)
Of is dat omdat kleinere puppies meer geld opbrengen?
Geen aanval hoor, vraag het me alleen af :) Ze horen al niet zo klein en dan moet het allemaal nog kleiner? :o?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-09-12 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:25

ik heb mijn pup ook krantzindelijk gekregen (chihuahua). Met een week was hij gewoon zindelijk. Hij gaat nu 3x per dag uit (1,5 jaar oud). De eerste week ging hij 5 x per week uit, 's nachts ging ik er niet uit, hij heeft nog nooit iets gedaan 's nachts, sliep gelijk door. Eigenlijk heeft hij bijna nooit wat in huis gedaan. Mijn andere hond (flatcoated retriever) heeft me 3 maanden gekost voor hij zindelijk was. Dus in mijn geval ervaar ik zeker voordelen met het zindelijk krijgen als een hond reeds krantzindelijk is, maar misschien heb ik met mijn chi gewoon heel veel mazzel gehad..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:24

3 keer per dag uit?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:54

15x per dag naar buiten met een pup is niet erg maar krantzindelijk is heel erg makkelijk als je hele jonge pups hebt die dat naar buitengaan elke keer nog niet trekken damn zeg! En JA als ik een boxer van 3 of 4 weken oud zou hebben doe ik precies hetzelfde!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:54

En heb trouwens niet e ens hele kleine hondjes. De kleinste weegt 22 kilo!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:23

3x per dag uitlaten klinkt weinig maar als het iedere keer een lange wandeling is zie ik het probleem daar niet van in.

Een pup hoef je ook niet 20 x per dag uit te laten. Gewoon een kwestie van 20x op een dag op het juiste moment buiten op het gras zetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:18

my_precious schreef:

Wildkleurige honden??

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:22

3x per dag uitlaten? Ga je zelf ook maar 3x per dag naar de toilet?

Hier heb ik soms wandelingen van 2 á 3 uur en kan wel zeggen dat juist na dat soort wandelingen ik een uur later en daarna weer een uur of 2 uur later ze nog even laat plassen aan de overkant. Na die wandelingen drinken ze namelijk veel en dan moeten ze altijd even wat vaker. Voor de botten ook erg lekker dat die even weer in beweging komen i.p.v. gelijk na zware inspanning uren gaan slapen.

Minimaal 5x per dag gaan ze hier uit (in de winter) in de zomer is het vaak 6 á 7x en dan niet altijd uren lopen soms ook alleen even plassen aan de overkant maar ze krijgen in elk geval even de kans.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:51

3 keer per dag noem ik verwaarlozing, of het nou om een chi of een ouwe bouvier gaat