Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rOcky_lofz schreef:Sonja_vR schreef:weet je wat het is, ik ken vrij veel brokkenhonden van pup af aan , die groeien continu uit verhouding, hebben relatief veel groeipijnen, krijgen een volwassen/stuggere vacht , als je pech hebt heb je er 1 met gevoeligheden/allergieën wat betreft voeding ...
als ik dan kijk naar onze hond, die nog nooit op brokken heeft gestaan en van wie moeder en oma ook op vers staan
die heel gelijkmatig opgroeit(zijn voor en achterhand hebben minimaal hoogteverschil gekend) bruist van de energie, spieren heeft als een bodybuilder , geen greintje groeipijn heeft gehad, een zijdezachte vacht heeft die glimt als een malle, geen schilfertje te bekennen op heel zijn huid
dan heb ik er wel vertrouwen in dat ik de goede keus maak wat betreft voeding.
maar eerdaags moet hij nog geröntgend worden voor hij aan het werk mag van me , en ik vermoed dat daar uitkomt dat zijn voeding voldoende bouwstoffen hebben bevat om hem ook kwa skelet goed uit te laten groeien
Niet alles hiervan klopt!
ik heb een ''brokkenhond''.
Mijn hond heeft geen last gehad van haar groei, geen grammetje pijn.
Gevoeligheden heeft zij ook niet, het is net hoe je het aanpakt!
Kuggur schreef:Vreemd dat die zaken die jij "ziet" niet aan het licht komen bij wetenschappelijk onderzoek.
SharonIndezz schreef:Sinds mijn beide honden barf krijgen, zijn ze in veel betere conditie, dat houdt in. Meer energie, meer spier, schonere tandjes, niet uit de muil stinken, en gewoon lekker in hun vacht, ze glimmen je tegemoet en voelen ook veel zachter aan.
Voor mijn honden is dus gebleken dat vlees "beter" is voor ze.
Kuggur schreef:Vreemd dat die zaken die jij "ziet" niet aan het licht komen bij wetenschappelijk onderzoek.
Kuggur schreef:@Sonja-Vr, als uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek jouw niet "boeien", is je mening gebaseerd op irrationeel geloof. En dan zijn we uitgepraat, het heeft per definitie geen zin met dergelijke mensen te discussieren.
Sonja_vR schreef:ontlasting is idd ook een grappige, je ziet veel van die olifantenhopen , kilootje per kakbeurt is niks![]()
dan rijst bij mij de vraag hoeveel zinloze zooi er wel niet in de gemiddelde brok zit ,
SharonIndezz schreef:ja idd ontlasting is ook heeeeel veel minder!
SharonIndezz schreef:ja idd ontlasting is ook heeeeel veel minder!
Kuggur schreef:Lees dit artikel maar eens aandachtig door Sonja89, er is een uitgebreide referentielijst bij met wetenschappelijk verantwoord uitgevoerde onderzoeken: http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... -you-barf/
Kimbers schreef:Er is ook helemaal niets mis met een goede brok. Maar ik ben er wel van overtuigd dat mensen zich beter moeten gaan inlezen over wat ze voeren. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je een hond geen brokken geeft waar maar 30% vlees in zit.. maar ik geloof dat zelfs daar de meningen nog over zijn verdeeld en dat snap ik eigenlijk niet zo goed.
Als ik het geld ervoor had zou ik puur voor het gemak graag overstappen naar een goede brok met 80% vlees. Maar ik heb geen 80 euro in de maand over helaas. Ik voer nu lotgering maar ben aan het kijken naar iets 'beters' wat ook betaalbaar is voor mij. Ze doet het goed op lotgering, maar het kan nooit kwaad om verder te kijken en meer informatie te krijgen.