) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Duhelo schreef:Maar je hond kan niet leren zonder dat ze meegaan ...
!
), of tussen mij en vriend/gezelschap die mee is. zodat er niemand over haar moet stappen (maar ik wil zowiezo niet dat er iemand over mijn honden stapt, enkel ik mag dat
)
) stef schreef:Je eerste stuk klopt, echter wil de verzekering altijd weten of iets komt door een ongeluk. Dat is hier ja (er zijn derden bij betrokken), en ik kan me voorstellen dat de verzekering dan wil dat hè aangifte doet oid.
Maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik dus niet

_Alarm_wlkp schreef:Duhelo helemaal gelijk!
En arrogantie van sommige hondenbazen?!
Heeft daar niets mee te maken, ik blijf er bij, ik laat mijn dieren niet thuis voor onwetende mensen hoor.
Mijn honden gaan en blijven overal meegaan hoor!
Citaat:'Andere mensen hoeven geen rekening te houden met het leerproces van mijn beesten. Niet braaf = niet mee '
Helemaal mee eens, we hebben nu eenmaal geen Disneyhonden ! Sommige honden kunnen het aan om mee genomen te worden naar drukke plaatsen met veel prikkels andere niet en zullen daardoor misschien eerder ongewenst gedrag vertonen. En dan nog is een trainingssituatie in mijn optiek heel iets anders dan de hond onbeheerd achterlaten bij een deur ...
) eerst proberen contact met die ouders te krijgen
nickyu schreef:en dus als er iemand gewoon voorbij kan lopen hoeven andere mensen er dus uberhaubt geen rekening mee te houden?
net laatst een kindje wat spontaan onder een van mijn pony's besloot te duiken omdat daar iets hing ? (ruin)
en als die pony dan iets had gedaan was die pony of ik als eigenaar fout geweest?
dit is waarom ik me even "boos" maakte , bij al onze dieren kan je gewoon voorbij lopen
maar het is van de gekke dat je als eigenaar er van uit moet gaan dat mensen dus NIET gewoon voorbij lopen ..
en ondanks waarschuwingen vaak nog niet doen , en wie is de gebeten hond ? juist m het dier
want dat is een robot die altijd 100% veilig moet zijn , toch ?
kleine kinderen hoeven niet meer aan de hand in het openbaar , dat zijn namelijk ook robotten die altijd 100% luisterd
en doet zoals verteld is .. en als ze te dicht bij een hond lopen en die reageert is het fout van de hond , loopt het kind de verkeerde afslag in , ziet iets anders leuk, even niet in volle aandacht van ouders , tegen een fiets of auto , is het dan een stoute fiets ?
loopt der een wild dier , en er gebeurd iets .. aangifte doen tegen natuurmonumenten ?
ligt er toevallig een sloot rijkswaterstaat?
hoe absurd ver word er verwacht dat verantwoordelijken (eigenaren,ouders etc ) gaan ?
kan gebeuren.. ik vond het schuld van beide kanten. die eigenaar van de hond voelde zich heeel schuldig en is nog langs mijn huis gekomen om een kleurboek en nog iets te komen brengen, ik was het hele bijtincident allang vergeten 
SaskiaKa schreef:Wat naar voor je nichtje, hoop dat ze er geen blijvende schade aan over houdt. Ik zou contact opnemen met de eigenaar en via de verzekering een schadevergoeding proberen te regelen. Mocht je hier met de eigenaar van de hond niet uitkomen, dan pas zou ik aangifte overwegen.
De arrogantie van sommige hondeneigenaren die hier reageren vind ik ronduit stuitend!_Alarm_wlkp schreef:Sommige reacties maken me hier best vervelend.
Een hond moet leren en dat doet ie NIET door thuis te blijven!
Elke hond, ongeacht ras kan beginnen met bijten.
Een hond dat ergens aan een supermarkt vast ligt MOET gerust gelaten worden, anders is het eigen risico.
Veel honden hebben het niet op kinderen, als ouder moet je dat gewoon weten en zorgen dat je kind luistert.
Heb ook een bijtincident gehad met mijn Border Collie reu en dat had ie ook nooit gedaan.
Heb vele ervaring met alle soorten honden en ja mijn Duitsers gaan ook overal mee en als wij ergens
op een terras liggen waar genoeg plaats is om voorbij te komen moeten ze ook niet meteen als eerste
keus langs mijn honden gaan, zo simpel.
Maar dat er meteen naar de eigenaar gewezen word en evt de hond moet worden ingeslapen worden vind ik not done en kan ik zo kwaad om worden!
Je kan en mag niet verwachten van andere mensen en kinderen dat ze jouw hond met rust laten. Niet iedereen is bekend met dieren. Als jouw hond op een terras ligt en ik wil er overheen stappen, dan is het aan jou om je hond weg te halen voor ik er bij ben. En dat je je hond vanalles moet leren, ja. Maar dat een ander daar rekening mee moet houden, nee.
Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid.
Ik heb geen idee of mijn hond bijt als hij ergens vast ligt. Mijn hond is nl nóóit onbeheerd in een openbare ruimte. Zouden meer baasjes moeten doen, zou een hoop ellende voorkomen.