Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:22

Sonja_vR schreef:
deze persoon had een tussenwoning met tuin, tot zover prima... persoon is alleen een heel zacht iemand, en hondje een verwende irritante dominante etter...
de eerste seconde dat ik het hondje zag wist ik al voldoende :=

okey....gewoon een raar asiel of iig de persoon die de leiding heeft...
Maar irriteer me rot dat ze steeds in de plaatselijke krant staat met het verhaal dat ze weer vol zittten....

Ik mocht bij 2 honden gaan kijken en niet bij de rest, want die zouden niet aan mijn eisen voldoen.
(die 2 trouwens ook helemaal niet,maar we kwamen en in dat deeltje van het asiel 1 tegen die wel had kunnen passen (helaas schapen probleempje))
Terwijl ik graag alles wou zien voor een eventuele klik
Ik pas mij makkelijk aan als ik een hond zie waar ik iets mee heb.
Snappen er niks van... 8)7

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:37

We hebben dan een konijnen en cavia-opvang.
We hebben er bewust voor gekozen om de opvang gratis te doen (dus je kan gratis een dier brengen).

Een dier adopteren kost ook niet zoveel bij ons. Maar de dieren zijn dan wel niet ingeënt enzovoort. Wel nagekeken door een dierenarts.

Jonge dieren tot 6 maanden kosten bij ons 10 euro.
Oudere dieren vanaf 6 maanden kosten 5 euro.
Gesteriliseerde / Gecastreerde dieren kosten 15 euro (we castreren en steriliseren wel niet zelf).

Niet zo duur dus, maar bewust gedaan omdat er hier in de buurt ontzettend veel dierenwinkels zijn en heel veel dieren gratis op marktplaats staan.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:24

superwoman schreef:
okey....gewoon een raar asiel of iig de persoon die de leiding heeft...
Maar irriteer me rot dat ze steeds in de plaatselijke krant staat met het verhaal dat ze weer vol zittten....

Ik mocht bij 2 honden gaan kijken en niet bij de rest, want die zouden niet aan mijn eisen voldoen.
(die 2 trouwens ook helemaal niet,maar we kwamen en in dat deeltje van het asiel 1 tegen die wel had kunnen passen (helaas schapen probleempje))
Terwijl ik graag alles wou zien voor een eventuele klik
Ik pas mij makkelijk aan als ik een hond zie waar ik iets mee heb.
Snappen er niks van... 8)7

Ligt ook aan het asiel...

Hier zit de konijnenopvang ook overvol, maar dat komt niet door de weinige afname, maar door de grote hoeveelheid gedumpte konijnen en mensen die er spontaan van af willen. En ik denk ook dat daarom de meeste asiels overvol zitten, de afname van konijnen is namelijk behoorlijk hoog.
Dat de prijzen niet lager kunnen is meer dan logisch met alle kosten die gemaakt worden..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:04

Laptopmuis schreef:
We hebben er bewust voor gekozen om de opvang gratis te doen (dus je kan gratis een dier brengen).

Een dier adopteren kost ook niet zoveel bij ons. Maar de dieren zijn dan wel niet ingeënt enzovoort. Wel nagekeken door een dierenarts.

Gesteriliseerde / Gecastreerde dieren kosten 15 euro (we castreren en steriliseren wel niet zelf).

Niet zo duur dus, maar bewust gedaan omdat er hier in de buurt ontzettend veel dierenwinkels zijn en heel veel dieren gratis op marktplaats staan.

Met zulke prijzen zou ik absoluut naar jullie opvang gaan als ik een konijntje zou willen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:13

amsterdam_30 schreef:
dierenfan schreef:
dieren die er langer zitten hebben niet altijd een probleem hoor. Hier in het plaatselijke asiel zit een geweldig gave poes van 4 jaar jong die super sociaal is naar andere katten en een vast maatje heeft gevonden in een andere asiel kat. Ze zit al ruim een jaar in de opvang en is nooit ziek geweest, erg speels en zeer aanhankelijk. Nu wordt ze sinds ze haar maatje ontmoet heeft (5 maanden geleden) alleen nog maar samen met hem geplaatst en helaas heb ik de ruimte niet maar ze zijn beiden geweldig gaaf en beiden jong en mankeren niets. Snap het niet waarom ze zo lang moeten wachten. Mischien omdat het kitten tijd is?

Dat begrijp ik dan weer echt niet van een asiel.. Om haar aan een asielmaatje te verbinden, maak je haar moeilijker plaatsbaar. Want zeg nu zelf.. Hoeveel mensen gaan naar het asiel om twee katten meteen te halen? Soms halen mensen 1 kat omdat ze er maar 1 willen en soms nemen ze er 1 omdat er thuis 1 van de 2 of meer is overleden.
Jammer dat ze zo'n poes dan alleen meegeven als ze met haar maatje weg mag. Ze maakt anders vast nieuwe maatjes met de kat van iemand die al thuis zit..

toch wel leuk om nog even mee te delen dat er vandaag 2 volwassen katten stelletjes (dus totaal 4 katten) een nieuw thuis hebben gekregen *\o/* helaas het lang zittende stelletje niet maar je ziet, het is niet onmogelijk als de juiste klik er maar is ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:35

antje_vip schreef:
Laptopmuis schreef:

Met zulke prijzen zou ik absoluut naar jullie opvang gaan als ik een konijntje zou willen :)

Wel met verstande dat de konijnen niet geent zijn en ze dus maar net toevallig een gecastreerd konijn hebben zitten waarvan iemand anders de kosten heeft gemaakt. Persoonlijk vind ik het gewoon bizar hogere kosten vragen dus winst maken op iets wat je niet zelf laat doen.
Als je naar een opvang gaat die dat allemaal dus niet zelf doet moet je dus eerst 5 euro betalen voor een volwassen konijn zonder iets erop en eraan. Ga je naar een andere opvang die dit wel allemaal doet betaal je een keer 20 of 40 euro (afhankelijk ram/voedster), maar daarvoor is wel alles gebeurd.

En dat is de kromme vergelijking hier met grote regelmaat... Er staan tig kittens gratis op marktplaats, maar als je alle kosten zelf gaat maken die gebeuren moeten ben je veel hoger bedrag kwijt.
Hier konijnen castreren zelf laten doen 50 euro, enten 30 euro (nieuwe enting).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:15

antje_vip schreef:
Laptopmuis schreef:

ik zou met een boog om zo'n opvang lopen. Niet geente dieren, niet geholpen dieren ik zou niet durven er 1 aan te schaffen. Je hebt sneller gezondheidsproblemen dan je denkt en gezien hetgeen wat je moet betalen heb je ook niet te vragen of ze een DA controle in elk geval gehad hebben. Straks tref je een konijn met olifantstanden dat per ongeluk over het hoofd gezien werd, of een konijn met luizen dat ze gezellig mee nemen naar je eigen konijnen. Om maar niet te spreken over mogelijk een drachtig konijn aan te schaffen (of ze moeten alle binnen gekomen voedsters in elk geval een maand in de opvang houden)
Konijnen gelijk koppelen gaat ook niet omdat de rammen niet geholpen zijn en nadat ze geholpen zijn moet je 2 weken wachten. Ik zou het wel weten

Een opvang die wel ent en wel laat helpen is altijd goedkoper dan een konijn nemen waar niets mee gedaan is en wat je als particulier zelf allemaal nog moet laten doen. Daarnaast zijn gezondheidsproblemen bij een goede opvang al bekend en weet je wat je aanschaft of wat je juist laat zitten.

Overigens, ik zeg of beweer NIET dat bovengenoemde opvang slecht is en niet goed voor zijn dieren zorgt, dat is iets heel anders!! Alleen de kans dat je een konijn treft met wat onder de leden is gewoon groter omdat er geen dierenarts controle geweest is. Uit ervaring weet ik namelijk dat je ondanks jaren ervaring nooit zelf een 100% betrouwbare check kan uitvoeren op de gezondheid. Zeker op het gebied van hart e.d.

Urielle

Re: Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:41

Ik heb 4 katten:
1 kat komt uit het asiel, was 6 maanden oud. Is ondertussen 13 jaar.
1 kat komt van kennissen van kennissen van kennissen :+ en was achteraf veeeeel te jong om mee te gaan. Gelukkig allemaal goed gekomen maar duidelijk een gevalletje zo-moet-het-dus-niet.

In de tussentijd een hond genomen, we wouden graag een asielhond maar kregen er geen mee omdat de hond 's nachts in de stal bij de paarden moest slapen. Althans, de hond waar ons oog op viel mochten we niet. Had ik goed kunnen begrijpen als het om het karakter van de hond in kwestie ging, maar volgens hen zou dit ras een ras zijn om bij een bejaard koppel de hele dag voor de haard te liggen. Dit terwijl we al een maand of 10 aan het rondneuzen waren voor info over dat ras (erfhond). Jammer want er was wel een klik en we hadden al een aantal particuliere herplaatsers afgewezen waarmee de klik er niet was. Van het asiel mochten we wel een hysterisch aandoende Duitse herder x Akita Inu die er al heel lang zat meenemen, dit terwijl we aangegeven hadden dat het voor ons de eerste hond werd, we een erfvast/baasvast type zochten omdat ik overdag in de stal bezig ben of op pad om les te geven en we een hond zochten die met kinderen en katten kon (op het bordje: kinderen onbekend, katten nee; ook handig..) Dus het asiel kon voor ons verder de pot op en ook voor katten komen we daar niet meer.

Dus toen er twee stalkatten nodig waren,bracht Bokt uitkomst:
twee gecastreerde heren via Bokt gratis gekregen, hebben het prima naar hun zin hier en wij zijn op ons beurt blij met hun. Bij een van de katten kwam er zelfs nog voeding en kattenbakkorrels mee, super toch?