Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, Jesda zou haar eerste therapie hebben. Er mochten foto's gemaakt worden en dat heb ik ook gedaan.
Onder de foto's staan informatie:
Foto 1:

Daar aangekomen moesten we even wachten want we waren aan de vroege kant. Lekker schaduw plekje opgezocht en maar wachten..
Foto 2:

Nadat ze een zwemvest had aangekregen gingen we het water in. Het was wel grappig, want de vrouw zette een stap richting het water en Jesda zette haar poten echt zo stijf dat ze geen stap naar voren ging: "Wil je even mee lopen." Vroeg ze aan mij, dus ik een stap naar voren, Jesda direct, strak tegen mij aan een paar stappen gezet en toen waren we boven aan bij het zwembad.
Foto 3:

Ze wilde haar gaan 'lokken' met een brokje maar dat schoot voor geen meter op. Dus ik zei dat ze beter een bal kon gebruiken en toen ging het al een stuk sneller. Even met de bal laten spelen en toen verder..
Foto 4:

Toen was ze halverwege het water en daarna ging het snel...
Foto 5:

Daar gaat ze!!
Foto 6:

Bal gooien en Jesda lekker zwemmen.
Foto 7:

"hai vrouwtje!'
Foto 8:

En nog een keer de bal ophalen.
De bedoeling van de therapie is dat Jesda haar achterpoot sterker wordt en dan vooral de linker. Met rechts zwemt ze goed zoals een gezonde hond dat ook doet alleen met links zwemt ze scheef. Ze heeft haar poot niet recht onder haar lichaam staan (met zwemmen dan) en daarom gaat het scheef, door middel van de therapie wordt dat gecorrigeerd zodat ze recht gaat zwemmen en natuurlijk de spier + zenuw sterker wordt.
Tijdens in de intake moest ik het verhaal vertellen van hoe het was gegaan. Daarna ging ze rustig opbouwen zodat Jesda het water in wilde. Ze had juist verteld dat een hond gemiddeld 3 kwartier er over doet om in dàt zwembad te komen. Het is heel warm water + vreemde omgeving en alle factoren wat er om heen komt kijken. Ze nam Jesda mee naar boven en wilde haar eerst met koekjes lokken maar daar is Jesda niet zo dol op, ze vind het wel lekker maar heeft liever een bal. Bal gepakt en plons! Gewoon binnen 5 minuten lag ze al in het water. Die therapeute zei: "Wow, wat een voorbeeldige start." Stiekem was ik trots.
Volgende week gaan we weer, totaal hebben we 10 lessen en ik ben zo benieuwd hoe ze aanstaande zaterdag doet.
Liefss