HELP! hond in hete auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:53

sannx94 schreef:
GamblersCup schreef:
Feit is dat het beest in een te hete auto zat..... waar was die airco dan?

Hij was inderdaad de eerste x dat ik er voelde warm. Na een uur niet meer. Misschien had ze net die speciale airco aangezet?

Lieve lieve schat..
Er bestaat geen 'speciale airco'.
Misschien voelde de auto iets kouder omdat er net een tochtje stond...

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:54

sannx94 schreef:
Ben inmiddels terug van de pup. Het is een politiepup en is van een mevrouw die op het gemeentehuis werkt. Ik heb nogmaals gevoeld in de auto, en de warmte valt wel mee, alsof er airco aan staat. Er kwamen twee mensen naar me toe in het gemeentehuis die zeiden dat de eigenaar regelmatig bij het hondje ging kijken. Ze zeiden vooral niet de politie te bellen.. .

Ik heb nog nooit eerder van een "politiepup" :') gehoord! In principe mag iedere hond mag meedoen aan de opleiding tot politiehond, lees hier meer. Als het baasje maar lid wordt van de KNVP. Of de hond ook écht voor politiewerk gebruikt gaat worden is een tweede. Er is maar een héél klein percentage van de honden, die dat ook echt gaat doen... Daarnaast; een "politiepup" van een mevrouw die gewoon op het gemeentehuis werkt ? En niet bij de politie? Nou ja, misschien werkt haar man wel bij de politie }> . En dan het derde: waarom wordt gezegd vooral niet de politie te bellen? Als alles toch goed in orde is zou IKzelf zeggen: "bel maar! Kom maar kijken :P" , want er is niets op aan te merken.

Ik denk TS, dat die 2 collega's van die mevrouw de pup-mevrouw goed beschermen. Ik zou volgende keer toch gewoon wel 114 bellen :j. Honden (of kinderen!!!) met dit weer in de auto laten zitten: dat mág niet. Oók niet bij politiehonden, politiepaarden (of politiebaby's :'))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:02

Lieffiefi schreef:
sannx94 schreef:

Hij was inderdaad de eerste x dat ik er voelde warm. Na een uur niet meer. Misschien had ze net die speciale airco aangezet?

Lieve lieve schat..
Er bestaat geen 'speciale airco'.
Misschien voelde de auto iets kouder omdat er net een tochtje stond...

die bestaat wel...je hebt airco die ook bij stilstand werkt, maar als de klep open stond zal dit niet het geval zijn geweest ,

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 17:08

Hasjam_Poe schreef:
Ik heb nog nooit eerder van een "politiepup" :') gehoord! In principe mag iedere hond mag meedoen aan de opleiding tot politiehond, lees hier meer. Als het baasje maar lid wordt van de KNVP. Of de hond ook écht voor politiewerk gebruikt gaat worden is een tweede. Er is maar een héél klein percentage van de honden, die dat ook echt gaat doen... Daarnaast; een "politiepup" van een mevrouw die gewoon op het gemeentehuis werkt ? En niet bij de politie? Nou ja, misschien werkt haar man wel bij de politie }> . En dan het derde: waarom wordt gezegd vooral niet de politie te bellen? Als alles toch goed in orde is zou IKzelf zeggen: "bel maar! Kom maar kijken :P" , want er is niets op aan te merken.

Ik denk TS, dat die 2 collega's van die mevrouw de pup-mevrouw goed beschermen. Ik zou volgende keer toch gewoon wel 114 bellen :j. Honden (of kinderen!!!) met dit weer in de auto laten zitten: dat mág niet. Oók niet bij politiehonden, politiepaarden (of politiebaby's :'))

ja ze is nu dus weg. Zat een stikker op de auto met 'pas op! politie hond' En ze werkte als opsporingsambtenaar?
Ik hou het in ieder geval nog in de gaten. Mocht het nog eens voorkomen, bel ik wel de politie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:17

Wat vaag......ben benieuwd hoe ze dat gaat doen als het nog warmer wordt. -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:44

Gulpje schreef:
Nou Stef, bel de ambulance maar af.

.

Er is natuurlijk een verschil tussen iets niet begrijpen en iets niet wíllen begrijpen ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:57

stef schreef:
Gulpje schreef:
Nou Stef, bel de ambulance maar af.

.

Er is natuurlijk een verschil tussen iets niet begrijpen en iets niet wíllen begrijpen ;)

Maar hij was wel grappig.

Amandavd

Re: HELP! hond in hete auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:05

Sommige mensen zouden ze het recht tot dieren houden eens af moeten nemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:53

er is zeker wel een koelsysteem voor auto's wat werkt terwijl de auto uit staat, echter als deze auto dat had dan zou het zeer idioot zijn de klep open te laten gezien er dan weer warme lucht binnen komt.....

Verder hou ik niet van honden in kooien in auto's opsluiten voor uren aa neen stuk. Of het nu een pup is of volwassen hond. Moet er niet aan denken dat mijn honden aan te doen. Die zitten gerust weleens in de auto maar dan moet het koel zijn en staan alsnog beide ramen open en hebben ze de hele achterbak van de combo (en dus alleen in de winter en zonder zon of het moet flink vriezen buiten). Gewoon idioot dat mensen dit hun honden aan doen!!

Helaas hier geen luxe auto maar een oud combootje. Dat wil dus ook zeggen dat ik geen airco heb. Moet 20 minuten rijden tussen werk en thuis en vandaag tussendoor 1x moeten stoppen. Me helemaal vergist in de warmte en 1 van mijn honden had het hee lzwaar in de auto dus in de schaduw even goed bij laten komen en daarna gauw verder rijden. Ramen open en koele lucht blazen helpt dat gewoon niet. Wacht het weer van morgen af anders blijven ze bij mijn ouders want ga het niet nog eens riskeren. Wat een hitte opeens!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:53

niet normaal hoe warm het was, ik schrok ervan toen ik buiten kwam uit mijn werk.

Honden in auto's kunnen gewoon ook echt maatschappelijk niet meer vind ik. Misschien dat je er vroeger nog eens mee weg zou komen, als je even een boodschap gaat doen, maar tegenwoordig met die berichtgevingen over kinderen en honden die doodgaan in auto's. Je moet het gewoon niet meer doen, omdat je weet wat het bij mensen los kan maken.

Overigens vind ik het op een koude dag iets anders. Ik kan me zomaar voorstellen dat je op weg naar het bos even een boodschap moet doen, en dat hondlief dan best een kwartiertje op de auto kan passen.

Maar bij zon en warmte? nee... kan echt niet.