BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:08

wat heb je precies gekocht dan... barf is nl zelf samen stellen van spiervlees, bot en organen..
dus wellicht moet je even iets anders proberen

just_kiki

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:10

ik had nu barf natuurlijk :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:51

Van Tinlo menu bedoel je?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:27

Wat bedoel je? (ben hier een leek in hoor) :o

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:20

Je schrijft dat je barf voert, maar ik denk dat je kvv bedoelt. Onder barfen verstaan we het voeren van vleesbot, vlees en orgaan. Kvv bestaat daar ook uit, maar is gemalen en 'kant en klaar'. Dat koop je zo in de winkel, barfonderdelen (meestal) niet. Je schrijft dat je 'barf natuurlijk' had en ik weet dat Tinlo (dat is een merk kvv) een smaak heeft die 'Natuurlijk' heet. Dus vandaar mijn vraag of je Tinlo voert :D Oftewel: welk merk heb je gekocht? :P

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 22-09-12 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:22

Ah nu snap ik hem :+

Barf staat erop :j
http://www.barfmenu.nl/ (bij assortiment, dan heb ik de 'groene' etiket voor de kat )

Maar het is toch 'compleet' voer om het zo maar te noemen? Of had ik er dingen bij moeten doen? :) omdat je het hebt over onderdelen :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:26

Je voert inderdaad Barf Tinlo menu :D Dat is een complete kvv. Prima dus, hier hoef je niks bij te doen! Wel apart dat ze het niet lust, heb ik niet eerder gehoord.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:33

oh gelukkig dacht al dat ik iets verkeerds had gegeven :+

Ik heb het nu gemixt met der 'natte uit blik vlees' en ik zag der net héél klein beetje eten *\o/*

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:41

Nee je doet het prima :D Het kan ook goed zijn dat ze gewoon aan de smaak moet wennen. Inderdaad even mengen met het oude voer of gewoon aanbieden, 5 minuten laten staan en anders weer weghalen en morgen opnieuw aanbieden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het écht niet lekker vindt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:55

en dan gewoon (bedekt) in de koelkast zetten?

oh geloof me, ik heb hier nog 2 andere katten,britse korthaar (slapen 90 procent van de dag) die eten niks anders als goedkope kattenbrokjes. heb echt alles geprobeert (barf,smuldier,vis,royal canin,enzovoort) er gaat gewoon niks in, en eten ook echt niet :+ ze hebben een week niet gegeten.
Ik heb ze het liefst ook op vers voedsel, maar die 2 werken niet mee. sinds kort heb ik een HTK kat en die was gewend alles te moeten vangen. dus haar wil ik er echt op hebben :j maar ik zal nog even paar dagen doorgaan met het mengen en dan steeds minder mengen :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:25

Ja dat kan prima een dagje! Haha jeetje, daar zit je mooi mee dan. Maargoed, als je alles hebt geprobeerd... Ergens houdt het natuurlijk wel op. Ik hoop voor je dat het werkt met het mengen! :j

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:31

@Just_Kiki, Dat is de Natuurlijk smaak die je geprobeerd hebt. Geen één van mijn Bengalen eet die. En dat wil wat zeggen...
Heb je ook al een andere smaak geprobeerd?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:33

Onze 2 honden hebben altijd op barf en af en toe kvv gestaan.

Ik maakte geen menu berekend op 1 week maar berekend over 2 weken. Dat kwam qua hoeveelheden veel beter uit.
In het geval van mijn honden ging dat prima die kon ik gerust een pensdag geven zonder dat ze eraan van aan de dunne gingen.

Het nest kittens hebben we ook opgevoed met barf. Een geweldig gezicht als je zag hoe klein ze ook waren het vlees bij hun moeder wegpikte!
Zal eens zoeken tussen de foto's want volgens mij heb ik daar nog foto's van.
Moeder kat had 1 grote favo qua rauw en dat is schapenpens. Daarmee moet je ook echt voor waken want die pikt ze :=

Foto's
http://i190.photobucket.com/albums/z20/ ... 636575.jpg
http://i190.photobucket.com/albums/z20/ ... a61784.jpg
http://i190.photobucket.com/albums/z20/ ... 4923d1.jpg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:58

Kopen jullie ook weleens vlees van jagers? Dus gewoon wild wat je ook bij de wildpoelier haalt? En wat betaal je bij de wildpoelier voor een hele haas, konijn, fazant, eend, duif?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:03

ik bestel alles bij degomeat of lupa

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:25

Ik heb wel eens wild gehad maar werdt er niet echt blij van om eerlijk te zijn. Zitten toch heel wat kogeltjes in.
Maargoed dat heb ik ook al diverse keren bij bv Herby gehad.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:53

anneliesdj schreef:
Kopen jullie ook weleens vlees van jagers? Dus gewoon wild wat je ook bij de wildpoelier haalt? En wat betaal je bij de wildpoelier voor een hele haas, konijn, fazant, eend, duif?

Op barfplaats zitten een paar jagers die af en toe wat aanbieden (gans, eend, duiven, hert e.d.), ik weet even niet uit mijn hoofd wat de prijzen zijn. Zou je daar zelf eens moeten zoeken als je daar interesse in hebt.
Hangt er ook vanaf of het schoon is, of dat de organen en veren e.d. er nog aan zijn. Is natuurlijk meer werk, dus duurder dan.

Eend van VSE koop ik wel karkassen van, die kosten 0,90 cent per kilo en zijn mooi bevleesd.
Daar zijn ook eendenekken, vleugeltips e.d. te krijgen.
Fazantenboutjes koop ik wel eens via barfplaats, kostten toen 1,75 per kilo.

Ik denk als je via de poelier zoiets moet kopen (wat voor menselijke consumptie is) dat dat onbetaalbaar is!
Dat koop ik dan wel voor mezelf, maar niet voor de hondjes :Y)
Prijslijst van een wildpoelier, om enig idee te hebben wat zoiets kost: http://poeliercrins.nl/files/1323119412 ... ogelte.pdf

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:10

Dat komt omdat de vriend van mijn zusje jager is en die zei gister dat hij bij de wildpoelier maar heel weinig krijgt voor zo'n dier. Dus ik dacht; dan kan ik ze voor datzelfde geld ook wel aan de hond voeren.
Is dus gewoon wat je ook bij de poelier haalt en volgens hem wordt de hagel er ook door de poelier niet uit gehaald, zijn 3mm en is vervelend als je erop bijt maar kan geen kwaad als je ze doorslikt ofzo.

Dus vandaar, ik zit dan idd nog wel met vel/veren wat eraf moet. Organen kunnen er gewoon in blijven neem ik aan? Heb je meteen een goede verdeling lijkt me?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:24

anneliesdj schreef:
Dat komt omdat de vriend van mijn zusje jager is en die zei gister dat hij bij de wildpoelier maar heel weinig krijgt voor zo'n dier. Dus ik dacht; dan kan ik ze voor datzelfde geld ook wel aan de hond voeren.
Is dus gewoon wat je ook bij de poelier haalt en volgens hem wordt de hagel er ook door de poelier niet uit gehaald, zijn 3mm en is vervelend als je erop bijt maar kan geen kwaad als je ze doorslikt ofzo.

Dus vandaar, ik zit dan idd nog wel met vel/veren wat eraf moet. Organen kunnen er gewoon in blijven neem ik aan? Heb je meteen een goede verdeling lijkt me?

Idd, en met dat veren plukken kun je wel leren. Mensen die nrv geven voeren dat zelfs met veren en al. Of konijn in de vacht.
Moet je proberen of je honden dat eten dan...
Als je daar via een bevriende jager voor een zacht prijsje aan kunt komen zeker doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:29

Ja leek mij wel handig idd, moet hij me even leren hoe dat vel/veren eraf gaat. Maar hij jaagt in een groep dus ze hebben meer wild dan mijn hond op kan, ik zal informeren of hij zin heeft dat zo aan te bieden, dan kunnen jullie er wellicht ook van profiteren.
Maar verder is het toch gewoon kop eraf, pootjes eraf en zelfs dat is niet noodzakelijk toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:35

Fazant zijn ze bij mij niet wild van, maar duif etc ook niet. Maar daar integen zijn ze gek op hert, ree, haas etc.
Als je het op die manier goedkoop kan krijgen zeg ik gewoon doen! Veren plukken leer je vanelf wel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:19

Koppen kun je gewoon mee opvoeren, bij bijv. konijnekoppen is het wel belangrijk dat je hond al gewend is bot te eten, dat is redelijk hard en geen "beginnersbot"
Oh ja, en als ik hier thuis niet oppas vangen ze zelf hun eten, we hebben hier momenteel een ware konijnenplaag en is de laatste weken al gebeurd dat ze met een halve konijn aankwamen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:53

wild zo van de jager kopen lijkt me super!
hier houden ze niet van fazant.. duif nog nooit geprobeerd. maar hert, konijn, haas, wild eend vinden ze heerlijk

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:59

Ik heb nu gans direct van de jager, filetblokjes voor 3,25 per kg. Kant en klaar dus hoef er zelf geen veren meer uit te trekken ofzo, dat scheelt :P Kan alleen niet vertellen hoe het eruitziet, want het ligt nog bij iemand anders in de vriezer... Zodra ik het heb, zal ik een foto maken!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:04

Filetblokjes? Wat moet ik me daarbij voorstellen?