puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:13

xXLianneXx schreef:
Jis_ schreef:
Ken een Labradoodle op de hondenschool, woeoeoeoeoeiiii, :wow: zo'n beetje de meest actieve die er rond loopt.
Maar goed ook binnen een ras heb je verschillen maar nee ik raad je dit ras af.

Zo had ik een heel actieve Franse bulldog.

Wij hebben er ook een op de hondenschool een labradoodle, die raad ik echt af met kinderen! Dan is het niet de kinderen gaan met de hond uit maar de hond neemt de kinderen mee uit wandelen :))

:j Hier om de hoek woont er ook 1, een reu, ietsje rustiger maar ging alsnog aan de haal met de kinderen die er mee liepen.
Heb de hond al een poos niet meer gezien. :?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:13

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:14

grootste onzin,dat een hond op een flat zielig is.ik heb een engelse staff gehad op de flat en beestje kwam echt niks tekort,ging ook lekker overal mee naar toe.zat zelfs bij mij op de scooter.dus hond op flat is niks mis mee als je ook met hem wandelt en tijd met hem door brengt.een franse bulldog TS vind je dat niks leuke hondjes en ook mooi formaatje
Ronnie25 schreef:
Hond in een flat vind ik sowieso 'zielig' . Tenzij je de hele dag niks te doen heb en met hem kan spelen.
Zou voor een hond fijner zijn als ze een beetje ruimte hebben in huis/tuin naast het uitlaten.
Als je dan toch persé een hond wil, neem dan een klein formaat. Maar gezien jullie tijdgebrek lijkt het me niet leuk voor het diertje zolang alleen te zitten elke dag.
Maar ach, iedereen mag een hond kopen. Dus jullie ook. Succes er in ieder geval mee.

FloMax

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:18

Waarom geen kleiner ras? Ik heb een dwergkees. Die van mij is dan echt een huishondje en met heel veel lange wandelingen doe ik haar geen plezier, en heb haar uit een opvanggezin. Ik weet niet of andere (kleine) keesjes ook zo zijn. Of een schipperke, kooikerhondje etc etc.. Grote hondjes in een kleine verpakking. Maar zoals al is gezegd; Kijk eerst even wat JIJ het hondje daadwerkelijk kan bieden. Voor nu en over 10 jaar.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:18

keona schreef:
grootste onzin,dat een hond op een flat zielig is.ik heb een engelse staff gehad op de flat en beestje kwam echt niks tekort,ging ook lekker overal mee naar toe.zat zelfs bij mij op de scooter.dus hond op flat is niks mis mee als je ook met hem wandelt en tijd met hem door brengt.een franse bulldog TS vind je dat niks leuke hondjes en ook mooi formaatje
Ronnie25 schreef:
Hond in een flat vind ik sowieso 'zielig' . Tenzij je de hele dag niks te doen heb en met hem kan spelen.
Zou voor een hond fijner zijn als ze een beetje ruimte hebben in huis/tuin naast het uitlaten.
Als je dan toch persé een hond wil, neem dan een klein formaat. Maar gezien jullie tijdgebrek lijkt het me niet leuk voor het diertje zolang alleen te zitten elke dag.
Maar ach, iedereen mag een hond kopen. Dus jullie ook. Succes er in ieder geval mee.

Ik vind het toch ook zielig hoor. Jij kan dan misschien wel veel met je hond gedaan hebben maar ts en haar familie zijn nu niet echt veel thuis... en als de hond alleen zit is er op een flat zeker niet veel te doen.
en al zeker geen grote hond!
Neem dan aub een klein, rustig ras TS! zoals Flomax hierboven ook al zegt...

Wij hebben een rottweiler en een Shiba Inu, wij zijn de hele dag aan het werk maar de honden lopen wel buiten de hele dag... (boerderij, stallingen en +-1ha weide waar ze op kunnen...)

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:19

xXLianneXx schreef:
Slieke schreef:

Sorry, maar die dikgedrukte zin vind ik echt de reinste onzin. Dus een hond mag een kind corrigeren hoe honden elkaar onderling corrigeren?
NO WAY. Mijn honden zijn zelf maar 6.2 en 3.8 kilo maar zelfs zij mogen van mij nooit of te nimmer een kind corrigeren.
Mensen staan ten alle tijden boven de hond.
Dat kinderen de honden niet kunnen corrigeren, oké. Daarom moet er een volwassenen mee.

Ik ben het er dus zeker wel mee eens dat ze dus niet alleen met de hond op pad mogen en dat er een volwassenen bij moet zijn om op te letten en eerst de hond moet leren om alles bevestigd te hebben.

Je hoeft het niet te geloven hoor ;)
Wat jij gecreëerd hebt voor kinderen is een afhankelijke rang, wanneer jij in de buurt bent zijn de kinderen veilig. En dat is prima maar dat betekend wel dat iedere keer als kinderen alleen blijven met de hond je een risico kan lopen, het hoeft niet fout te gaan.
Je zegt zelf al dat de kinderen de honden niet kunnen corrigeren, daarom is de hond gewoon hoger in rang.
Ik zal even een ander voorbeeld geven, wij hebben konijnen en als wij er bij zijn laten de honden de konijnen met rust. Zodra wij weg zijn bij de konijnen zouden de honden ze het liefst opeten en lopen ze te draaien bij het hek. De konijnen hebben dus een afhankelijke rang van ons gekregen. Nu zijn konijnen wel iets heel anders dan kinderen maar het gaat om het idee.[/quote]

Jij hebt HELEMAAL gelijk, Lianne! Zo is het precies, maar helaas weten maar heel weinig mensen dat.
(ik vermoed overigens dat wij dezelfde opleiding doen/hebben gedaan, gezien je (herkenbare) uitspraken :) )[/quote]

Haha zou kunnen, ik doe cursussen over honden in Barneveld en heb nu module A, B1 en C gehaald en daarbij doe ik de opleiding Dier en Gedrag op het Helicon in Velp.[/quote]

Dat vermoedde ik al! Ik heb de A, B1 en C ook gehaald en loop nog stage voor de B2 en ben bezig met de D. Onwijs interessante cursussen! Jij hebt toch niet toevallig ook op cursus in Goirle gezeten?? (sorry, wel een beetje off topic..)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:22

Ja ga even verder via pb. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:24

FloMax schreef:
Waarom geen kleiner ras? Ik heb een dwergkees. Die van mij is dan echt een huishondje en met heel veel lange wandelingen doe ik haar geen plezier, en heb haar uit een opvanggezin. Ik weet niet of andere (kleine) keesjes ook zo zijn. Of een schipperke, kooikerhondje etc etc.. Grote hondjes in een kleine verpakking. Maar zoals al is gezegd; Kijk eerst even wat JIJ het hondje daadwerkelijk kan bieden. Voor nu en over 10 jaar.

Een kooiker vind ik niet echt een kindvriendelijk hondje al zien ze er wel lief uit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:23

Jis_ schreef:
FloMax schreef:

Een kooiker vind ik niet echt een kindvriendelijk hondje al zien ze er wel lief uit.

klopt, kooikers zijn extreem eenkennig en op één baar gericht... geen familiehond dus.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:14

Ah oke, dat wist ik niet. Alhoewel, de kooiker van mn vriendin is dan wel weer een ontzettende familiehond, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn he :o wat dat betreft is de dwergkees dan ook niet echt geschikt... Waarom geen maltezer, Coton de Tulear, Yorkshire terrier, misschien een Toyterrier?noem maar op...
Er zijn zoveel kleine hondenrassen.. Neem geen hond aan de hand van zijn uiterlijk en grootte, maar een hond die geschikt is voor je situatie en de situaties die nog gaan komen..

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:15

laralangwals schreef:
FromNorway schreef:
Qua geld is het misschien wel te doen, maar zoals jij omschrijft is er niet genoeg tijd om een pup op te voeden.

We willen hem dan in zomervakantie kopen dan heb ik 2 maand om hem op te voeden.
Dat lijkt me wel genoeg.

Een puppy opvoeden in 2 maanden?
Veel succes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:19

terriers zou ik niet aan raden,de meesteasiels zitten er vol mee,en is niet zo gek ze zijn heel leuk maar niet het makkelijkste met opvoeden.een terrier is niet geschikt voor iedereen.en zeker niet als eerste hond
FloMax schreef:
Ah oke, dat wist ik niet. Alhoewel, de kooiker van mn vriendin is dan wel weer een ontzettende familiehond, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn he :o wat dat betreft is de dwergkees dan ook niet echt geschikt... Waarom geen maltezer, Coton de Tulear, Yorkshire terrier, misschien een Toyterrier?noem maar op...
Er zijn zoveel kleine hondenrassen.. Neem geen hond aan de hand van zijn uiterlijk en grootte, maar een hond die geschikt is voor je situatie en de situaties die nog gaan komen..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:22

FloMax schreef:

Maltezer zou kunnen maar geeft wel een flinke vacht onderhoud.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:37

Ja maar zo heb je toch bij elke hond wel iets lijkt me? Mijn dwergkees heeft veel vachtverzorging nodig, en mijn Amerikaanse bull veel beweging.. Als je, behalve uitlaten, opvoeden en knuffelen, amper nog wat wil doen, kun je denk ik beter geen hond nemen toch?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:25

FloMax schreef:
Ja maar zo heb je toch bij elke hond wel iets lijkt me? Mijn dwergkees heeft veel vachtverzorging nodig, en mijn Amerikaanse bull veel beweging.. Als je, behalve uitlaten, opvoeden en knuffelen, amper nog wat wil doen, kun je denk ik beter geen hond nemen toch?

Je moet een inschatting maken of je die dagelijkse vachtverzorging leuk vindt of niet, en de kosten meerekenen van de trimmer.
Vind je dat helemaal leuk, heb je het er voor over dan is dat voor jou geen minpunt aan dit ras.
Zo niet dat zoek je naar een hondje met een vacht die (veel) minder onderhoud nodig heeft.

Een Dwergkees borstel je ongeveer 1 á 2 keer in de week, verschilt een beetje per vacht en in de rui vaker, een maltezer moet je dagelijks borstelen om klitten tegen te gaan.
Het voordeel van de vacht van de Maltezer is dat ze niet in de rui gaan.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:16

En een Yorkshire? Is dat een optie voor TS? Van dat soort rassen heb ik vrij weinig verstand, zegmaar :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:33

FloMax schreef:
En een Yorkshire? Is dat een optie voor TS? Van dat soort rassen heb ik vrij weinig verstand, zegmaar :o

Zou kunnen, ken de Yorkshire terriër verder ook niet zo goed, weet wel dat ze best pittig kunnen zijn. :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:46

Denk dat ze dan gewoon beter voor een leuke kruizing kunnen gaan uit het asiel. Ben benieuwd wat TS en moeder gaan doen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar een hond uit het asiel krijg je niet als je hem zo'n leven biedt. Beest zit veel te vaak en te lang alleen. Ook een goede fokker zal jullie geen pup verkopen.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

Zit wat in, gabyfedde. Staat mij inderdaad ook iets van bij ja, dat ze dat niet zo makkelijk doen. En terecht ook. Daarom ben ik erg benieuwd wat ze nu gaan doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:27

Sharitje schreef:
maar ts en haar familie zijn nu niet echt veel thuis... en als de hond alleen zit is er op een flat zeker niet veel te doen.
en al zeker geen grote hond!
Neem dan aub een klein, rustig ras TS!

Ik denk dat TS sowieso aan een rustige hond moet ipv de drukke types die ze graag ziet. Op een flat wonen meer mensen en die zitten niet te wachten op een hond die de boel bij elkaar blaft, keft of jankt. Gaan die klachten indienen dan zal het gezin moeten verkassen of de hond wegdoen, want huisdieren zijn vaak maar toegestaan op flats mits ze geen overlast veroorzaken.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:23

Petite brabançon, Griffon belge, Schipperke, Tibetaanse spaniel, (nacht)Vlinderhondje, Pomeriaan, Mopshond, Boston terrier, (dwerg)Pincher, Chihuahua, Cavalier King Charles spaniel, Japanse spaniel, Border terrier, Toy/dwerg/middenslag poedel, misschien een teckel (moet je wel dragen op de trap), ....

Dit lijken me rassen die je op een appartement kan houden mits voldoende beweging en bezigheidtherapie. Persoonlijk zou ik al geen grotere hond gaan nemen ivm de beschikbare ruimte, denk eens na, een mand ter grootte van een babyzwembad is heel wat moeilijker ergens neer te zetten als een mand van een chi. Ook de voerbakken e.d. nemen allemaal plaats in en dan heb ik het nog niet over al het haar dat je iedere dag moet opruimen. Bovenstaande rassen zijn ook grotendeels gefokt als schoothond, wat ook weer wil zeggen dat ze over het algemeen heel wat minder beweging nodig hebben als een duitse herder of Berner.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:46

Volgens mij vallen de teckel, tibetaanse en japanse spaniel al af vanwege het veel moeten bewegen, en is de teckel van origine ook niet een jachthond?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:56

Jis_ schreef:
FloMax schreef:

Zou kunnen, ken de Yorkshire terriër verder ook niet zo goed, weet wel dat ze best pittig kunnen zijn. :)

Yorken zijn pittig en zeer makkelijke blaffers over het algemeen dus zoveel uren alleen zijn is niet veel waard voor deze enorm aanhankelijke en zeer energieke hondjes.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:07

FloMax schreef:
Volgens mij vallen de teckel, tibetaanse en japanse spaniel al af vanwege het veel moeten bewegen, en is de teckel van origine ook niet een jachthond?

ik dacht dat een Japanse spaniel toch vrij rustig was? Een Teckel is idd een jachthond (daarom had ik er misschien voor gezet), maar leek me nog een doenbare optie. Verder zou ik zelf voor een Mopshond gaan.