Estera schreef:Laat ik dat even van je aannemen, maar neem dan de andere kant, namelijk te weinig calcium. Het is gewoon een oprechte vraag: Weet je of je de juiste hoeveelheden voert aan mineralen, vitaminen etc. Gewoon even los van het hele brok verhaal.
Het antwoord op die vraag is 'ja'. Je begint met standaard percentages, gebaseerd op het prooidier en kunt die (evt. n.a.v. een bloedonderzoek) bijstellen. In de regel geldt dat je aan de ontlasting al veel kunt aflezen. Een korrelige, wit uitgeslagen drol = relatief veel bot (calcium). Een papperige, heel donker gekleurde drol = relatief veel orgaan.
Citaat:
Inderdaad. Ik hoop dat de mensen die zo overduidelijk hun mening geven dat honden/katten vers vlees moeten omdat er zoveel troep zit in brokken ook voor zichzelf zo goed zorgen. Dus niet roken, niet in de zon, geen cola drinken, geen red bull en dus enkel biologische producten eet/drinkt en totaal niet in de zon komen.
Een verschil tussen mensen en huisdieren is dat wij altijd nog zelf bepalen wat we in onze mond stoppen en dus zelf kunnen kiezen voor een bepaalde levensstijl. Onze honden zijn van ons afhankelijk en daarom zie ik het als mijn taak mijn hond de beste zorg (en voeding) te bieden die ik kan bieden.