Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

die inmiddels met zijn lijf groter is dan het volwassen deense landhoentje dat we hebben en een hennetje dat nu langzaam aan een baard begint te krijgen.
het wyandotje is nog steeds een raadsel kwa geslacht. De roodheid van het kammetje hangt tussen hen en haan in en de lelletjes zijn in 3 weken niet groter geworden. Dat is nog een verrassing dus. IndyPascalle schreef:Hier heb ik de kip met haar kuikens nog steeds in de schuur zitten apart van de rest. Maar ik heb de laatste dagen het idee dat de hen graag in het zand willen rollen, dus zat te denken om een grote bak zand in het hok te zetten. Maar rolt een kip liever in geel of in zwart zand?
): even stevig in het nekvel pakken en een beetje heen en weer schudden. Dit zou een haan ook bij 'zijn' kip doen om haar evt. te bestraffen! Onder zijn kont schoppen heb ik ook vaak (tevergeefs) gedaan bij mijn vorige haan... Helaas heeft hij het onder aan de streep niet mogen winnen: hij is in de soep gegaan, helaas 

Mirjam79 schreef:Ja, nog wel een leuke tip voor een agressieven haan/kip (sorry, ik heb ervaring): even stevig in het nekvel pakken en een beetje heen en weer schudden. Dit zou een haan ook bij 'zijn' kip doen om haar evt. te bestraffen! Onder zijn kont schoppen heb ik ook vaak (tevergeefs) gedaan bij mijn vorige haan... Helaas heeft hij het onder aan de streep niet mogen winnen: hij is in de soep gegaan, helaas
Bij mijn 'pinnige hin' van tegenwoordig werkt het perfect! Ze is zeer onder de indruk en draaft luid mopperend weg
het was een geluid dat nagenoeg niet te horen was buiten de tuin, maar voor de zekerheid toch maar opsluiten s nachts om problemen te voorkomen.