Waarom toch 'oeps-ik-heb-de-poes-laten-ontsnappen' nestjes ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Waarom toch 'oeps-ik-heb-de-poes-laten-ontsnappen' nestjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:36

Oh, ik neem idd wat snel aan dat bokkers in Nederland wonen. Maar vervelend zeg.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:27

Ach, moet van de week maar eens bij de buren gaan praten of zij een kater hebben, als geen van de buren weet waar hij vandaan komt gaan we hem waarschijnlijk vangen, is hij wel van een van de buren zullen we wellicht voorstellen hem gratis te castreren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:51

Even iets over rasdieren versus niet-rasdieren. Dat er in rasdieren erfelijke afwijkingen kunnen zitten, klopt. Maar rasdieren zijn wèl weer gecheckt op allerlei besmettelijke nare ongeneeslijke ziektes, als ze tenminste bij een goede fokker vandaan komen. Als je een rasloze kat van een laat maar waaien "fokker" aanschaft, heb je er gratis de infectieziektes bij èn een dikke kans op erfelijke afwijkingen want die makkelijke fokkers kruisen graag met goedkope marktplaats.nl papierloze "ras"katten, die vol erfelijke ellende kunnen zitten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:37

Waarom zou zo'n papierloze raskat vol ellende zitten? Die ouders zijn toch vrij van ziekte's? Dat waren immers raskatten met papieren?

En ja, raskatten worden gecheckt maar hoeveel rasloze katten hebben daadwerkelijk zo'n ongeneeslijke ziekte? In praktijk valt dat reuze mee hoor.
En goede fokkers moet je ook maar net vinden, ook bij de fokkers van rasdieren zitten er ook veel tussen waar nog zat op aan te merken valt.