een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:39

En trouwens, als je mijn post terug leest zeg je nu hetzelfde als dat ik al zei. Alleen in uk hebben zedus wel een stamboom aks ze raszuiver zijn.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:42

cinn87 schreef:
Zegt iemand die zelf ook geen bron vermeld :')

Jeetje met jou is ook niet te discussiëren . Onzin uitkramen omdat het op internet staat, maar wanneer je om bronnen wordt gevraagd ga je met je vinger wijzen.

Mijn bronnen: De website van de officiële American Staffordshire Terriër Club Holland: http://www.astch.nl/index.php/nl/
En het ras "Pit Bull" zul je niet tegen komen in de erkende rassenlijst van de raad van beheer: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... denrassen/

Edit: en wikipedia is geen betrouwbare bron.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 10-04-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:44

Sammy_xxs schreef:
Ja het is een amerikaanse stafford, maar heeft geen stamboek, dus is het een pitbull ( zover ik heb begrepen)

En dat de rad weer word ingesteld wist ik niet, maar bedankt dan hou ik het in de gaten.

Waarom dan niet voor een amerikaanse gaan met een fci stamboom, die alle testen heeft ondergaan.
Nou lees ik dat je de pup via een tante krijgt, dit is natuurlijk heel erg leuk maar zou toch echt ook wat verder kijken
en langs wat goeie fokkers gaan.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:54

En waarom zou Wikipedia niet betrouwbaar zijn? Je zegt zelf dingen die je niet kan onderbouwen dus wijs niet met een vinger naar iemand anders! En dan snap ik nog steeds niet hoe anders mijn uitleg is als die van jou want ik heb precies hetzelfde verteld!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:55

Bij die tante zijn de pups ook getest op ED DD( weet ik veel allemaal daar heb ik geen verstand van) en alles is gewoon goed. Ze zijn ontwormt, hebben de entingen gehad, zijn geboren bij hun thuis. Worden goed verzorgd, krijgen goede voeding. Dus waarom perse naar een fokker gaan dan bij mn man zn tante? Als zij goed voor dr honden zorgt en een keer graag een nestje wilt betekend niet dat die honden niet goed zijn omdat ze geen stamboom hebben :? ze heeft gefokt op karakter, de vader van de pups is ook een lieve sociale hond, opgegroeid in huiselijke omgeving.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:57

cinn87 schreef:
En waarom zou Wikipedia niet betrouwbaar zijn? Je zegt zelf dingen die je niet kan onderbouwen dus wijs niet met een vinger naar iemand anders! En dan snap ik nog steeds niet hoe anders mijn uitleg is als die van jou want ik heb precies hetzelfde verteld!

Oh jeetje, leer discussiëren, leer wat betrouwbare bronnen zijn.

Edit:
Jij bent met je vinger naar mij te wijzen dat ik met bronnen aan moet komen terwijl je zelf dingen suggereert die niet kloppen.
Wikipedia is geen betrouwbare bron omdat dit door jan en ander man kan aangepast worden. (Als jij bijvoorbeeld in je studie zou verwijzen naar een bron van wikipedia wordt je bron als onbetrouwbaar beschouwd en terecht.)

Ondertussen heb jij nog geen een betrouwbare bron laten zien.

En hier nog iets om mijn woorden te onderbouwen:
"Hoewel de voorouders van American Staffordshire Terriërs en Pitbull achtige honden dezelfden zijn hebben zij een heel andere ontwikkeling doorgemaakt. Helaas komt het regelmatig voor dat een Pitbull achtige hond aangeboden wordt als American Staffordshire Terriër, maar is dit dus niet."
Bron: http://www.dirksamstaff.nl/content/breed/society.php (Een American Staffordshire Terriër fokker die fokt volgens de reglementen van de ASTCH Nederland)
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 10-04-12 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:04

We discussiëren gewoon hoor, dus snap niet waar je je drukt om maakt. En erg jammer dat je het gelijk voor gezien houd als je zelf niet eens kan uitleggen waarom iets niet betrouwbaar is!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:05

Sammy_xxs schreef:
Bij die tante zijn de pups ook getest op ED DD( weet ik veel allemaal daar heb ik geen verstand van) en alles is gewoon goed. Ze zijn ontwormt, hebben de entingen gehad, zijn geboren bij hun thuis. Worden goed verzorgd, krijgen goede voeding. Dus waarom perse naar een fokker gaan dan bij mn man zn tante? Als zij goed voor dr honden zorgt en een keer graag een nestje wilt betekend niet dat die honden niet goed zijn omdat ze geen stamboom hebben :? ze heeft gefokt op karakter, de vader van de pups is ook een lieve sociale hond, opgegroeid in huiselijke omgeving.

Ik zeg niet dat je man zijn tante niet goed is. Ik zou alleen op het oog met dat de mogelijkheid bestaat dat de rad weer word ingevoerd en je 2
jonge kinderen hebt kiezen voor een hond met stamboom. Wat als de regel weer terug komt, hoe ga jij je kinderen uitleggen dat de hond waar ze helemaal gek op zijn weg moet omdat de regering denkt dat ze gevaarlijk zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 20:20

Ja daar heb je wel gelijk in :)
Maar toen het de vorige keer was ingevoerd mochten pitjes die voor (bepaald jaartal) nog in handen blijven van de eigenaar, maar wel met muilkorf. Denk je niet dat ze nu weer zo'n regel invoeren? Zou wel erg stom zijn dat ze ineens een hele populatie honden moeten inslapen...