wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welk merk voer jij je hond?

pedigree
13 (3%)
cesar
Geen stemmen
fokker
3 (0%)
royal canin
34 (10%)
eukanuba
11 (3%)
orijen
8 (2%)
mera dog
1 (0%)
hill's
9 (2%)
nutro
1 (0%)
pro plan
7 (2%)
taste of the wild
2 (0%)
beneful
3 (0%)
frolic
1 (0%)
dierenarts voer
8 (2%)
supermarkt voer
21 (6%)
vers voer
102 (30%)
anders
114 (33%)

Totaal aantal stemmen: 338

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:18

Diablo, ik zie dat je ook een Dober hebt.
Wat ik me afvroeg is of naar de slager gaan duurder/voordeliger is en of je vervolgens ook alles zelf in stukken moet snijden.. of is dat al voor je gedaan? Het is in elk geval wel lekker vers. Ik voer nu Lotgering met zo nu en dan Smuldier maar overweeg ook vers van de slager te kopen... Ben benieuwd naar je ervaring!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:40

Ja klopt, we hebben ook een Dober, een oud dametje al van 11 hoor.

Wij krijgen het vlees gemalen van de slager. Eerder kregen we grote lappen/stukken, die we dan thuis deels aan stukken sneden. Sommige honden kregen gewoon hele lappen, maar we hebben er ook één bij die dat niet zo wil eten, die moet het aan stukken hebben.
Dat was best heel veel werk, dus toen heb ik gevraagd of we het ook gemalen konden krijgen en dat is ook geen probleem. Alleen de pens krijgen we compleet. Dat is wel een vies werkje, de pensen zitten nog vol. Dus die spuiten we buiten schoon en snijden ze dan aan stukken. Zo groot mogelijk, zodat we er zo min mogelijk werk van hebben. Maar de honden vinden het zó lekker en het is zó ontzettend goed voor ze.

Ik vind het helemaal niet duur, we betalen nog geen euro de kilo en de pens krijgen we er vaak voor niets, of bijna voor niets bij. En daar ben ik natuurlijk wel blij mee, gezien de hoeveelheid vlees die we nodig hebben :D .

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:40

Ja pens is goed en vinden ze heerlijk he maar niet al te vaak zoals ik begrepen heb. Denk dat ik ook maar eens met de slager ga praten. Vooral als verschillende vleessoorten gesneden/gemalen kunnen worden is dat zeker wel interessant. Bedankt voor je reaktie en succes met je hondjes :-)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:22

Wij voeren onze hond Renske Natuurlijke Diervoeding. Hij doet het er heel erg goed op en gelukkig eet hij deze brokken wel (zijn oude brokken van de vorige eigenaar at hij niet). :) Momenteel krijgt hij ook Golddust erbij omdat hij waarschijnlijk Omega-3 tekort heeft.
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 18-04-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:29

Mijn honden krijgen op dit moment Nature Diet.

Afbeelding

Heb een flinke tijd KVV gevoerd, maar mijn chi kruising is nogal kieskeurig en die haalde er steeds na een paar weken d'r neus voor op. Waardoor ze dan weer zó mager werd dat ik wel weer wat anders moest gaan bijvoeren.

Op Nature Diet (al is het natuurlijk geen KVV omdat er hitte overheen is geweest) doen ze het ontzettend goed. En er zijn verschillende smaken van, dus ik kan vaak afwisselen.
Ze heeft sindsdien ook geen problemen meer met diarree enzo (had ze met KVV wel heel vaak last van).

En het is ook makkelijk mee te nemen op vakantie, etc.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:43

Femke schreef:
Mijn honden krijgen op dit moment Nature Diet.

Afbeelding

Heb een flinke tijd KVV gevoerd, maar mijn chi kruising is nogal kieskeurig en die haalde er steeds na een paar weken d'r neus voor op. Waardoor ze dan weer zó mager werd dat ik wel weer wat anders moest gaan bijvoeren.

Op Nature Diet (al is het natuurlijk geen KVV omdat er hitte overheen is geweest) doen ze het ontzettend goed. En er zijn verschillende smaken van, dus ik kan vaak afwisselen.
Ze heeft sindsdien ook geen problemen meer met diarree enzo (had ze met KVV wel heel vaak last van).

En het is ook makkelijk mee te nemen op vakantie, etc.

Dit is hetzelfde als renske
Renske is ook 100% natuurlijk ook allerlei smaken en ook makkelijk voor vakantie
Wat ik er ook makkelijk aan vind zelfs de grootste kieskauwers lusten het
Nou behalve de vis die lust mijn Stabij niet
Maar die lust ook geen verse vis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:45

Renske en Naturediet zijn qua type inderdaad hetzelfde.
Maar niet qua ingrediënten... Ze hebben toch flink wat verschillen in samenstelling enzo...

Heb ook Renske geprobeerd (omdat 't makkelijker te krijgen was).
Maar dat wilde Luna écht niet eten _O-
Terwijl ze Nature Diet heel goed eet....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-12 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:45

Ik voer Rodi worsten. Die kun je bij de supermarkt kopen maar dat is vast niet wat je daarmee bedoelde :)
En soms voer ik ook Renske of Nature Diet maar dat is een stuk duurder en ze gaan er behoorlijk van stinken vind ik zelf. Helaas lust mijn hond geen vers vlees (ook geen Carnibest) dus daarom voeren we nu dit. Soms haal ik voor de ander wel Carnibest maar dat vind ik eigenlijk best een gedoe en die worsten hoeven niet in de vriezer :o

WiskyBokjes

Re: wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:49

Onze hond at ook niks maar nu met de Renske Vers eet hij het wel. :j Inderdaad makkelijk om mee te nemen (hoef je niet in te vriezen).

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:56

Wij voeren onze honden ook vers vlees (eerst Kivo, nu Tinlo) en soms drooggeperst vers vlees (Markus Muhle), als we op vakantie gaan enzo. Ze doen het er heel goed op en bovendien hoef je niet zo vaak (preventief) te ontwormen als ze vers vlees eten.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:57

Is niet zo,n goed idee om rodi worst als gewoon eten te voeren
Die worst is best wel vet
Het is wel ideale worst om mee te trainen
Gemakkelijk in kleine stukjes te snijden en daarmee belonen
Die van mij lusten ook geen carnibest
Maar wel rodi hamburger om ze zo maar te noemen
Rodi kvv uit de diepvries bedoel ik

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:00

Gypsylady schreef:
Is niet zo,n goed idee om rodi worst als gewoon eten te voeren
Die worst is best wel vet
Het is wel ideale worst om mee te trainen
Gemakkelijk in kleine stukjes te snijden en daarmee belonen
Die van mij lusten ook geen carnibest
Maar wel rodi hamburger om ze zo maar te noemen
Rodi kvv uit de diepvries bedoel ik

Het is compleet hondenvoer staat erop. Onze hond is een extreem moeilijke eter. Rodi hamburgers bijvoorbeeld lust ze ook niet. Niks uit de diepvries of wat ook maar enigszins niet bewerkt vlees is. Ze trekt haar neus ervoor op. Kreeg ooit eens een koeienknie mee in de dierenwinkel. Mijn andere hond vrat 'm zo op, maar deze mevrouw moest er niks van hebben. Pas toen ik het ding doorgekookt had vond ze het wat.
Ze lust verder alleen maar hele bewerkte bende zoals Pedigree Pall uit blik e.d. daar smult ze van. Maar als nierpatiënt lijkt me dat niet ideaal. Ze is ook te dun en ik houd haar nu met de Rodi worst redelijk op gewicht sinds tijden. En er zit toch 80% vlees in.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:14

Rodi worst is compleet
Maar nogmaals er zit best wel veel vet in
In de dierenwinkel heb je nog meer soorten van deze worsten
Merk weet ik zo niet
Is ook een paar dubbeltjes duurder maar met minder vet en verschillende smaakjes
Heb je ook een beetje afwisseling
Omdat ze geen rauw lust kun je ook is bv kippelevertjes koken
Kost bijna niks en ze vinden het heerlijk
Zou het trouwens eerst rauw proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:22

Klopt, dat is Runner worst. :j
Heb ik ook een lange tijd met veel plezier gevoerd.

Tot ze er ineens heel veel granen in gingen stoppen.
Toen werd het een keiharde worst met relatief weinig vlees, ipv de mooie vlezige worst zoals het was.

Ik ben zelf op dát moment naar Nature Diet overgestapt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:38

Gypsylady schreef:
Rodi worst is compleet
Maar nogmaals er zit best wel veel vet in
In de dierenwinkel heb je nog meer soorten van deze worsten
Merk weet ik zo niet
Is ook een paar dubbeltjes duurder maar met minder vet en verschillende smaakjes
Heb je ook een beetje afwisseling
Omdat ze geen rauw lust kun je ook is bv kippelevertjes koken
Kost bijna niks en ze vinden het heerlijk
Zou het trouwens eerst rauw proberen

Maar nogmaals, ik ben blij met het vet want de hond is voor het eerst sinds jaren op gewicht. Het is een rottweiler en ze weegt 29kg.
Kippelever rauw lust ze niet. Koken doe ik niet, want dan ga ik zelf over m'n nek (ben zwanger ;) )

Ik ben gewoon tevreden met wat ik voer. Het werkt voor onze honden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:48

Ik moet het topic nog verder uitlezen maar ben pas op pagina 4 :o

Maar ik voer Smolke puppybrok.
Eingelijk twijfel ik om over te stappen op smuldier omdat ik van vele mensen hoor dat ze dan meer opnemen en minder poepen.
Onze pup is 19 weken oud en doet het verder super en poept gemiddeld 3 a 4 keer per dag.
De ene persoon zegt dat dat veel is en een ander zegt juist te weinig.
Wat is jullie mening??

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:00

volgens mij is dat gewoon
Gaat meer op de hoeveelheid
Daar kun je aan zien of hij wel al de voedingstoffen opneemt of niet
En of het harde knikkers zijn of soepele drollen etc

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:31

Ik vindt ze soepel maar wel groot.
Daarom ben ik aan het twijfelen geraakt.
Voor de rest doet de pup het goed en glanst,beweegt soepel en niet aan de diarree.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:36

Onze hond poepte op brokken 3 a 4 keer per dag. Op KVV 1 keer per dag of per 2 dagen. En een bijkomend 'voordeel' ivm met de opruimplicht, is dat het niet van die vieze soppige drollen zijn. Gewoon stevig en weinig.

Kescali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:43

Mijn labradors ( heb er 6) krijgen allemaal KVV. Ik heb vroeger ook brokken gevoerd, zo'n beetje alle merken die er zijn, maar doordat een van mijn honden altijd maagproblemen had, ben ik me er goed in gaan verdiepen en kwam uit op vers. Sinds ze op vers zit , heeft ze zelden meer last van haar maag. Ik fok ook en laat ook mijn pups opgroeien op KVV en daar doen ze het supergoed op. Nooit last van spuitpoep bij ontwormen etc. en stevige , gezonde pups. Voor mij nooit meer iets anders.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:22

Hier ook vers, barf-achtig :D . Gigantische verandering in de positieve zin ivm brok, dus alle toekomstige honden hier ook op vers!

Wat leuk om in de poll te zien dat zoveel mensen ook vers voeren!! :-)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:30

Onze boxers eten Selection Croc. ruikt naar het voer van de fokker( en dat is ideaal als ze eens een keertje weg moeten, weinig omschakeling). Sasja onze oudste boxer krijgt af en toe een blikje pens & rund erdoor. zij is een dametje met jojo effect.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:08

liesjecryos schreef:

Eingelijk twijfel ik om over te stappen op smuldier omdat ik van vele mensen hoor dat ze dan meer opnemen en minder poepen.
Onze pup is 19 weken oud en doet het verder super en poept gemiddeld 3 a 4 keer per dag.
Wat is jullie mening??

dat 4 x per dag poepen veel is en weg gegooid geld naar je brokken toe
dus vers voeren :D maar wel als je smuldier neemt dan altijd de Complete vleesmaaltijden nemen
en niet de normale pakjes waar bv vlees of kip of pens op staat dit is namelijk een aanvulling van vlees en
niet compleet met alle vit/min wat ze nodig hebben :)

ook bij lotgering heb je veel soorten vlees maar altijd een compleet voer nemen.

onze amerikaanse bulldog (25 kilo) poept maar 1 x per dag een mooi compleet klein hoopje wat lijkt overeen te komen van een kleine poedel bij wijze van spreken :+

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:18

Onze mechelaar doet het goed op prince brokken lam en rijst en ook vaak vlees die wij overhouden bij het avondeten en zij poept 1x p/d

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 03:22

liesjecryos schreef:

Wat is jullie mening??

Veel te veel... Bijna alles wat je hem geeft poept hij ook weer uit. Zegt genoeg over de voedingswaarde, toch?

Mijn honden krijgen vers. Lotgering & Smuldier. Lotgering is wel vrij vet, vandaar dat ik het afwissel met smuldier, anders kan ik ze echt de deur uit rollen. Ik vind de prijs/ kwaliteit verhouding prima en mijn honden doen het er goed op.