Citaat:
Dat lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen: baas was niet thuis en wordt verdacht van ontvoering dus ze zullen de deur wel ingeramd hebben en onder geschreeuw binnen gekomen zijn.
In een normale situatie zou zo'n hond wellicht alleen blaffen/grommen, bij een dergelijke inval is het niet onlogisch dat ie meteen grijpt.
Vind het volledig terecht van de hond, hoop dat onze hond ook zo is als het puntje bij het paaltje komt.
Dat hij is afgeschoten lijkt me ook terecht, jammer voor de hond maar helaas, op zo'n moment kun je niet meer terug.
Denk dat het verstandiger was geweest als ze wat doortastender waren geweest, weten dat hij een hond had en dus niet 'zomaar' binnenvallen, wat ook onnodig was want de baas was niet thuis, hadden ze ook op een andere manier achter kunnen komen.
In grote lijnen kan je indd wel nagaan wat er is gebeurd maar we weten natuurlijk niet meer als dat in het artikel vermeld wordt, dus worden het al snel aannames die we maken. Maar je hebt gelijk hoor. Ik deel je mening, het is sneu voor het beest en het is logisch dat hij zo heeft gereageerd maar je eigen veiligheid en die van je team gaat dan voor dus afschieten was indd wel noodzakelijk.
Dat is dus ook precies wat ik bedoel, de agenten hebben geen schuld aan wat er is gebeurt maar wellicht als ze net wat doortastender waren, net wat meer informatie hadden gehad, dat het dan net wat ander was gelopen.
Maar dat is natuurlijk achteraf en daar hebben ze nu niks meer aan.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt