Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:10

Je kan een gewoon huishouden in mijn ogen echt niet vergelijken met een crimineel...
Deze agenten deden hun werk, voor die kinderen die slachtoffer zijn geworden van een pedofiel. Een crimineel die in mijn huis inbreekt zit sowieso fout.
Dat maakt een crimineel dom, maar de agenten kan je in mijn ogen echt niet dom noemen hier :n
Die deden hun werk om de samenleving een stukje veiliger te maken, om die kinderen wat rechtvaardigheid te kunnen geven.

Die crimineel wist dat er altijd kans is op een inval, die heeft de hond echt niet voor de sier. De verdachte, dat is echt een eikel. Je hond inzetten om je smerige praktijken te beschermen. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:13

Elin_ schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik denk inderdaad dat die agenten beter hadden kunnen zeggen 'Foei hondje, nooit meer doen he.' nadat ze hem verdoofd zouden hebben.

Dat mag dus niet ,maar wat dan als er criminelen bij je huis komen ? Dan moet de hond opeens wel pakken.

Hoe kan een hond nou verschil weten? Hij moet verdedigen en ziet verschil niet tussen agenten in pakjes of criminelen.

Een normale hond verdedigt niet buiten zijn territorium. Deze hond deed dat wel, ging gewoon door.
Er is een verschil tussen waarschuwen en aanvallen. Deze hond viel gewoon echt gericht aan, en ik wil ook niet weten hoe die agent geëindigd was als ze niet hadden ingegrepen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:14

vuurneon schreef:
Je kan een gewoon huishouden in mijn ogen echt niet vergelijken met een crimineel...
Deze agenten deden hun werk, voor die kinderen die slachtoffer zijn geworden van een pedofiel. Een crimineel die in mijn huis inbreekt zit sowieso fout.
Dat maakt een crimineel dom, maar de agenten kan je in mijn ogen echt niet dom noemen hier :n
Die deden hun werk om de samenleving een stukje veiliger te maken.

Die crimineel wist dat er altijd kans is op een inval, die heeft de hond echt niet voor de sier.

Je snapt me punt niet :)

Als een crimineel binnenvalt ,zoals deze agenten en de hond pakt hem is het ''braaaf hond!'' (ondanks de schade)

Als de politie binnenvalt dan is het stoute hond en moet ie afgemaakt worden ,maar hoe kan je nou van een hond verlangen dat ie:
1) Verschil ziet
2) Rustig blijft als mensen ZIJN terrein binnenvallen ,schreeuwen..
3) Moet stoppen als mensen duidelijk nog niet ''verjaagd'' zijn etc

En niemand geeft antwoord op de vraag: hoe kan het in hemelsnaam 4 kogels gekost hebben!! Arm dier! Heeft ook nog geleden dus..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:15

Hij beet gewoon door op straat... 5 gewonden. Dat is niet meer beschermen, dat is doorslaan. En ja, was ook reden voor een spuitje geweest. Ten dode opgeschreven was hij toch!
Ligt niet aan de hond, dat zeg hier niemand. Had hij een normale baas gehad, hoefde de politie niet in te vallen en had de hond nog een mooi leven kunnen hebben... Probleem ligt bij de baas, niet agenten, niet de hond.

Je kan ook 4 kogels tegelijkertijd lossen hè? ;) Of vlak na elkaar en door de adrenaline is de kans vrij groot dat de hond weinig heeft gevoeld.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 23:16

stef schreef:
Waarom niet gewoon vertrouwen op, in dit geval, oom agent?
Je twijfelt, maar je weet niet waarom, dat is wat ik frappant vind.

Elin: je hebt pakken, en je hebt het gedrag van deze hond. Dat zijn twee heel verschillende dingen imo

Ik wil altijd graag duidelijk zijn, beantwoorden en uitleggen waarom ik een mening heb. Ik ben niet iemand die iets roept en vervolgens niet weet waarom of niet wil antwoorden.

Maar dit wordt nu wel irritant. Ik ga me ook niet meer verantwoorden tegenover jou want ik heb duidelijk uitgelegd waarom en je blijft vragen naar antwoorden die ik je al heb gegeven. Ik weet niet goed wat je wil horen of wat je verwacht dat ik zeg.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:18

Volledig terecht dat de hond afgemaakt moest worden. Stel dat de hond was losgebroken, en op straat in een kind gebeten had? Dier was gewoon gevaarlijk! En de politieagenten hebben blijvende schade.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:20

Adamootje schreef:
Volledig terecht dat de hond afgemaakt moest worden. Stel dat de hond was losgebroken, en op straat in een kind gebeten had?[ Dier was gewoon gevaarlijk! En de politieagenten hebben blijvende schade.

En op welke bron heb je dat gebasserd? Kende je de hond in questie en wist je dat ie naast waken ook gemeen was?
Nee ,lijkt me niet he..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:21

Denk je echt dat de hond te herplaatsen was? Als een hond zo aanvalt, eigenaar is er niet meer dan volgt in beslagname en ja ik verwacht wel degelijk dat deze hond dan alsnog een spuitje krijgt.

Nee de hond kan er niets aan doen, het blijft een dier. Maar de agenten konden ook niet veel anders doen.... En ik hoop ook dat de eigenaar hierop vervolgd gaat worden, naast zijn pedopraktijken natuurlijk.
Als ze hem vinden :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:22

Ach we hebben beide een mening ook nog is 2 uiterste dus 100% eens worden we het niet ,want ik vind alsnog dat het dier er niks aan kon doen en onterecht is afgemaakt.

Geen enkel dier is vals. Vals zijn kunnen dieren niet. Dat doen mensen ,maar dat moet eruit kunnen.
Zo niet dan inderdaad is een spuitje beter ,maar niet op deze wijze.

Dier is gewoon vermoord! en ook direct opgegeven.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 23-03-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:22

Bailey_4ever schreef:
Dat is het nou juist stef, we waren er allemaal niet bij. Wij weten niet hoe die mannen zijn binnen gekomen, of het beest schrok, hoe daarop gereageerd is etc. Dus het blijft een beetje giswerk..

Dat lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen: baas was niet thuis en wordt verdacht van ontvoering dus ze zullen de deur wel ingeramd hebben en onder geschreeuw binnen gekomen zijn.
In een normale situatie zou zo'n hond wellicht alleen blaffen/grommen, bij een dergelijke inval is het niet onlogisch dat ie meteen grijpt.
Vind het volledig terecht van de hond, hoop dat onze hond ook zo is als het puntje bij het paaltje komt.

Dat hij is afgeschoten lijkt me ook terecht, jammer voor de hond maar helaas, op zo'n moment kun je niet meer terug.
Denk dat het verstandiger was geweest als ze wat doortastender waren geweest, weten dat hij een hond had en dus niet 'zomaar' binnenvallen, wat ook onnodig was want de baas was niet thuis, hadden ze ook op een andere manier achter kunnen komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:23

Elin_ schreef:
Ach we hebben beide een mening ook nog is 2 uiterste dus 100% eens worden we het niet ,want ik vind alsnog dat het dier er niks aan kon doen.

Iedereen is het met dat laatste eens ;)
Onder een normale eigenaar had de hond nog lang en gelukkig kunnen leven. Maar ja, daar hebben de hond en de agenten nu niets aan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:23

Bailey_4ever schreef:
stef schreef:
Waarom niet gewoon vertrouwen op, in dit geval, oom agent?
Je twijfelt, maar je weet niet waarom, dat is wat ik frappant vind.

Elin: je hebt pakken, en je hebt het gedrag van deze hond. Dat zijn twee heel verschillende dingen imo

Ik wil altijd graag duidelijk zijn, beantwoorden en uitleggen waarom ik een mening heb. Ik ben niet iemand die iets roept en vervolgens niet weet waarom of niet wil antwoorden.

Maar dit wordt nu wel irritant. Ik ga me ook niet meer verantwoorden tegenover jou want ik heb duidelijk uitgelegd waarom en je blijft vragen naar antwoorden die ik je al heb gegeven. Ik weet niet goed wat je wil horen of wat je verwacht dat ik zeg.

À: ik roep je niet ter verantwoording
B: ik wil niks horen
C: ik verwacht niks

Ik zal nl. Niemand mijn mening opleggen.
Ik vind enkel je denkwijze frappant

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:24

vuurneon schreef:
Elin_ schreef:
Ach we hebben beide een mening ook nog is 2 uiterste dus 100% eens worden we het niet ,want ik vind alsnog dat het dier er niks aan kon doen.

Iedereen is het met dat laatste eens ;)

maar verschil is dat 1 dood beter vind en ik van mening ben dat je iemand niet zomaar op moet geven.

Immers moeten mensen wel doorgaan en doorgaan ,maar dier word gelijk afgemaakt.
Terwijl dieren imo veel eerlijker zijn dan mensen. Immers een spiegel van jezelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:25

Maar de eigenaar is hier niet meer in de picture, wat moet er dan worden van zo'n hond?
Als er 5 mensen zo erg gewond zijn, dan is herplaatsen echt geen optie meer....

Als hij in mijn arm hing, had ik het dier ook proberen te doden... Als mijn leven in gevaar is, dan kom ik echt wel in actie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:25

Pff ziekelijk dit... Die hond is echt door geslagen...
Alleen zie je hem wel een paar keer los laten en weer opnieuw grijpen, dus hij zal er niet op getraind zijn...

Maargoed als ie in mijn arm had gehangen had ik die hond echt wel een rot schop gegeven. Hoe zielig ook voor t beestje.. Maar die sloeg echt door

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:26

Ik denk dat de enige fout die de agenten gemaakt hebben is, dat ze die hond niet eerser afgeschoten hebben. Het is ook wekl een vreselijke kruising: Dobermann Pitbull :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:26

Natuurlijk zijn dieren eerlijker, die volgen gewoon hun instinct. Dat is iets anders dan mensen, dat is appels met peren vergelijken. Wie zegt er trouwens dat de politie uberhaupt een verdovingsgeweer bij zich had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:27

Mii_Jessica schreef:
Alleen zie je hem wel een paar keer los laten en weer opnieuw grijpen, dus hij zal er niet op getraind zijn...

Maargoed als ie in mijn arm had gehangen had ik die hond echt wel een rot schop gegeven. Hoe zielig ook voor t beestje.. Maar die sloeg echt door

Daar sta ik wel van te kijken, dat die agent zichzelf niet echt 'verdedigt'. Zal misschien de schok geweest zijn?
Ik zou dat beest wel wat rotschoppen gegeven hebben hoor :o

vuurneon

Verdovingsgeweer... Kun je ook weer wachten tot het werkt. Zit je écht op te wachten als de hond vastzit aan jou :=

Fenrir

Kom op, laten we even gewoon logisch nadenken. Beest valt aan, en flink ook! Wat zou jij doen in zo'n situatie? Ahhww, arm hondje, kom maar hier, je bijt mijn vingers eraf maar jij kan er ook niks aan doen want je baas heeft je zo gemaakt dus het is niet jouw schuld?
Nee, zo werkt het niet. Punt is gewoon dat dat beest mensen verwond, en het is niet meer dan logisch dat 'ie dan wordt afgemaakt. Sneu voor de hond, jazeker, maar zo werkt dat gewoon. Als ik daar had gestaan met 'n pistool had ik hem direct afgemaakt. Wat had jij dan gedaan Elin?

Dit even helemaal los van evt. voorbereiding die beter had gekund, blabla. Gewoon even déze situatie. Een paar agenten en een doorgeslagen hond. Keus lijkt mij makkelijk gemaakt hoor, exit hond.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 23:30

Citaat:
Dat lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen: baas was niet thuis en wordt verdacht van ontvoering dus ze zullen de deur wel ingeramd hebben en onder geschreeuw binnen gekomen zijn.
In een normale situatie zou zo'n hond wellicht alleen blaffen/grommen, bij een dergelijke inval is het niet onlogisch dat ie meteen grijpt.
Vind het volledig terecht van de hond, hoop dat onze hond ook zo is als het puntje bij het paaltje komt.

Dat hij is afgeschoten lijkt me ook terecht, jammer voor de hond maar helaas, op zo'n moment kun je niet meer terug.
Denk dat het verstandiger was geweest als ze wat doortastender waren geweest, weten dat hij een hond had en dus niet 'zomaar' binnenvallen, wat ook onnodig was want de baas was niet thuis, hadden ze ook op een andere manier achter kunnen komen.

In grote lijnen kan je indd wel nagaan wat er is gebeurd maar we weten natuurlijk niet meer als dat in het artikel vermeld wordt, dus worden het al snel aannames die we maken. Maar je hebt gelijk hoor. Ik deel je mening, het is sneu voor het beest en het is logisch dat hij zo heeft gereageerd maar je eigen veiligheid en die van je team gaat dan voor dus afschieten was indd wel noodzakelijk.

Dat is dus ook precies wat ik bedoel, de agenten hebben geen schuld aan wat er is gebeurt maar wellicht als ze net wat doortastender waren, net wat meer informatie hadden gehad, dat het dan net wat ander was gelopen.

Maar dat is natuurlijk achteraf en daar hebben ze nu niks meer aan.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:30

Bizzybijtje schreef:
Mii_Jessica schreef:

Daar sta ik wel van te kijken, dat die agent zichzelf niet echt 'verdedigt'. Zal misschien de schok geweest zijn?

Ja ik dus ook :o En ben toch echt wel een dierenliefhebber...

Maar toch verbaasd het mij dat dit beestje zo aggresief is. Als ie er op getraint was had ie vast blijven houden en niet een paar keer los gelaten...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:31

Bizzybijtje schreef:
Mii_Jessica schreef:

Enig idee hoe het is om zo'n hond aan je te hebben hangen? Dat gewicht wat aan je trekt met zijn tanden in je arm? Dan doe je helemaal niks meer, behalve in godsnaam overeind te blijven want je wilt echt niet met je gezicht naar de grond op zo'n moment. Niet zo slim (zo niet onmogelijk) om op dat moment te gaan schoppen zodat je nog maar op 1 been staat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:31

Als dit, als dat... als die hond er niet was geweest waren die agenten niet gewond. Als die vent zich niet bezig hield met zulke smerige praktijken was alles niet nodig geweest ;) ik word een beetje moe af en toe van dat als dit, als dat. Waarom altijd maar overal alles achter gaan zoeken en speculeren ed. terwijl de situatie vrij duidelijk is, en sneu voor beide partijen (hond en politie) in dit geval.

Maar goed, misschien dat ik daarom eerst niet helemaal snapte waar je heen wilde met dit topic ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-03-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:32

Wat nog het ergste is... Dat ze de eigenaar niet hadden kunnen pakken. Maar hopelijk wel genoeg belastende informatie kunnen vinden in zijn huis... Dat soort creaps moeten niet vrij rondlopen maar fijn in een uithoek in de gevangenis worden gestopt voor de rest van hun leven.