Leuk hoor, de kat buiten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:22

Ayasha schreef:
_Saar schreef:
Alleen poepen moet.
Als je je kind buiten laat spelen en het raakt vermist? 'Tja, keuzes, keuzes...' Je paard rent door de draad en vliegt de weg op? 'Tja, keuzes, keuzes...' Iedereen maakt inderdaad keuzes. Soms de verkeerde soms de goede. Als door iemands keuze iets verkeerd afloopt is dat dan maar pech voor diegene? Hoeven we dan niemand meer te helpen? Want uiteindelijk draait het hele leven om keuzes.
Het is op internet zo makkelijk te brullen dat anderen het fout doen. Leven en laten leven. Als jij last hebt van iemands kat, spreek de eigenaar aan. Als jij geen last hebt van iemands kat, geen probleem toch? Dode katten langs de weg is natuurlijk vreselijk. Ik kan ook goed begrijpen dat je dat niet wil zien. Doodgereden egeltjes vind ik ook vreselijk, doodgereden moedereend, eigenlijk alles wat doorgereden wordt vind ik erg. Maar het gebeurt wel en ik zie ook regelmatig dode dieren liggen. Je kan niet vermijden dat je dingen ziet en hoort die jij vervelend vindt. We leven in Nl met veel mensen op vrij weinig grond en daardoor heb je met elkaar te maken. Dat andere mensen dingen anders doen dan jij kan je vervelend vinden. En dan kan je er over gaan bleren op internet of je kan het accepteren. Schud je hoofd een keer als je het ziet en ga weer door.

Moet staat tussen " " zoals je kan zien.

Kinderen zouden ze ook in eigen tuin moeten houden.
Paard stond in een omheinde weide, heb je verantwoordelijkheid voor genomen en is mis gegaan,

En je geeft je goede raad weg. :D

en kan je nog gaan zoeken wiens kat overlast bezorgt ook, hoezo omgekeerde wereld?

Leuk voor je kind als hij/zij nooit met buurtkindertjes mag buitenspelen. Heb jij vroeger ook nooit gedaan zeker? Toch handig dat we nu de ipad en de wii hebben, kunnen we ze lekker binnen houden.
En waarom is het omgekeerde wereld als jij er zelf wat aan moet doen als je overlast hebt? Dat moet je toch zelf aangeven aan mensen? En als je daar even voor moet zoeken is dat zo. En als je daar de moeite niet voor wil nemen valt het blijkbaar wel mee met de overlast. Wat wil je anders doen? De kat afschieten waar je last van hebt? Dubbel geparkeerde auto van de buurman aan gort rammen? Drumstel van de buurjongen uit het raam smijten omdat hij voor de zoveelste keer herrie maakt? Als je overlast hebt is het heel normaal iemand op te zoeken om dat aan te geven.

Edit: Dan zou het ook belachelijk zijn dat JIJ de moeite moet nemen om aangifte te doen omdat EEN ANDER zn klauwen niet uit je tas kan houden. Nee hoor, dat is vrij normaal.
Laatst bijgewerkt door _Saar op 08-03-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:23

Quellian schreef:
Prima hestejente, noemen we het een kat. Ik noem mijn katten altijd 'poezen' vind ik gezelliger klinken :D Koosnaam noem je dat.

Ffortuna en ik zitten te Pben.
Maar zoals ik begrijp heb jij ook het verhaal gevolgd op facebook, uitermate verdrietig, is het niet?
Ik zeg enkel dat zúlke dingen hadden kunnen voorkomen. Dit is gebeurd, maar zij heeft er ook een wijze les van geleerd.

En als ik dan opmerkingen op eerdere pagina's lees (van andere users), dan gaan mijn nekharen overeind. IK krijg nachtmerries als ik een dood gereden kat in de berm heb gelegd (want ik vind dat het minste dat ik kan doen) en een baasje zegt: 'tja, dat is toch echt niet mijn probleem'. Wáááát????

Over dingen gigantisch verdraaien gesproken. Beetje ziekelijk. Ik heb dat hier niemand zien zeggen.

Ayasha: Een kat is wel wat slimmer dan een hond of paard.
Er wordt hier gedaan alsof elke kat die buiten loopt dood gaat door een aanrijding, wat dus absoluut geen waarheid is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:29

Air schreef:
Quellian schreef:
En als ik dan opmerkingen op eerdere pagina's lees (van andere users), dan gaan mijn nekharen overeind. IK krijg nachtmerries als ik een dood gereden kat in de berm heb gelegd (want ik vind dat het minste dat ik kan doen) en een baasje zegt: 'tja, dat is toch echt niet mijn probleem'. Wáááát????

Over dingen gigantisch verdraaien gesproken. Beetje ziekelijk. Ik heb dat hier niemand zien zeggen.

Jans schreef:
Tja dan ben ik egoistisch, maar ik heb niks met de vreemde bestuurder op de autoweg die een kat ziet liggen.

Excuses geaccepteerd, Air ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:33

Als ik altijd wakker moet liggen omdat een ander ergens mogelijk wakker van kan liggen heb ik geen leven :')

Dat is inderdaad niet mijn probleem.

Wat ik bijzonder vind ik is dat ik in een straat woon waar ik nog geen 1 keer heb gehoord dat het onverantwoord is, egoïstisch, overlastbezorgd etc.
Ben toch blij dat ik in een buurt woon waarin de mensen gewoon makkelijker zijn, toleranter. Geen geneuzel, maar fijn leven met elkaar en elkaars dieren.
Ik veroordeel de buurvrouw niet omdat zij haar katten binnenhoudt, maar zij veroordeeld mij ook niet omdat mijn kat wel buiten loopt. Heerlijk toch? :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:35

vuurneon schreef:
Als ik altijd wakker moet liggen omdat een ander ergens mogelijk wakker van kan liggen heb ik geen leven :')

Dat is inderdaad niet mijn probleem.

Ook niet als het door jouw kat is?
Ik zou nl. heel blij zijn als iemand de moeite neemt om mijn dierbare kat aan de kant te leggen en de DA te bellen en daarbij zou ik me ook excuseren ja, heeft iets met fatsoen te maken.
Maar goed, de mens wordt steeds onbeschofter inderdaad. Misschien moeten we gewoon allemaal nóg een beetje meer aan ikkeikkeikkeikkeikke gaan denken.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:37

Ik vind dat katten binnen moeten blijven of in de tuin van de eigenaar. Andere dieren laten we ook niet los lopen. Ik wil geen katten van anderen in mn tuin (heb vissen) en ik wil ze ook niet onder mn auto. De afgelopen paar jaar heb ik van minstens 5 katten gehoord (en 3 ook gezien) dat ze doodgereden zijn. Een kat was nog niet eens 1 jaar oud en is op de straat voor zijn eigen huis doodgereden. Daarnaast vind ik het ook niet kunnen dat katten andere dieren (waaronder vogeltjes) vermoorden als ze op straat lopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:38

Nee, onze kat komt daar niet eens dus daar lig ik al niet wakker van :)
Tuurlijk, ik neem ook de moeite als ik het zie :)
In onze buurt is het juist geen ikke ikke mentaliteit, maar samen; wij wonen er samen en maken er samen wat leuks van. En dat met zoveel buitenkatten ;)
Juist ontzettend sociaal! Heerlijk :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:39

Ik houd mijn katten in de eigen tuin.
Want idd wil ik dergelijke zaken niet op mijn geweten hebben.
Laatst nog, een aangereden kat, ik was gestopt om evt dierenarts te bellen voor chiplezen.
Gelukkig vonden we vrij snel de eigenaresse, oh wat was dat naar, vrouw helemaal overstuur .
Brrr kreeg het er koud van.
Dus ja ik laat ze lekker op eigen terrein. Ruimte en vriendjes om te spelen zat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:40

Quellian:
Waarom zou ik excuses maken?
Het niet je probleem vinden dat je kat aangereden is wat anders dan niks met de bestuurder hebben die een dode kat langs de weg ziet liggen.

Oh ja, misschien moeten de ouders van verongelukte kinderen dan ook even excuses maken aan de schuldigen... anders zijn ze niet fatsoenlijk inderdaad. :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:44

In overleg is besloten om dit topic definitief op slot te zetten/laten. Helaas is het niet mogelijk geweest om op een fijne en respectvolle wijze de discussie te voeren over dit onderwerp.