Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:22

@ mick

Ik ga nergens ontkennen dat de honden veel te vaak bij mensen zitten die het goed praten dat de dieren hond agressie vertonen, misschien moet je alle posts lezen :D

Dat is zelfs de reden dat hier geen staffie meer komt niet door het ras maar door de fokkers en liefhebbers.
Niemand hoeft zijn hond te verdedigen als mensen eens leren een hond los van het ras te zien. Mijn lieve hond is geslagen geschopt en meer door mensen die bang waren voor het beeld pitbull. Hoevaak ik geen sorry ik dacht ze eet mn hond op heb moeten horen :=

Mensen zouden voordat ze een hond nemen ongeacht het ras moeten leren wat een hond laat zien kwa lichaamstaal dan zouden er veel minder confrontaties worden vermeden met welk ras dan ook.

Maar bij deze ben je van harte bij mij thuis uit genodigd om rustig kennis te maken met een staffie en wie weet voel jij je dan een stuk veiliger als je ook de andere kant van dit ras kan in zien.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:24

cinn87 schreef:
@ my_precious:

We kregen hem met 7 weken en volgens mij was het iets van 10 weken toen die voor het eerst ging kijken bij een vrijwillige reddingshondengroep. Daar is die toen gaan trainen en met 2 jaaer was die al volledig inzetbaar. Doordat mijn vriend werkzaam is als speurhondgeleider bij de Politie kreeg die vorig jaar de kans om bij het Usar te komen ( bestaat alleen uit politie,brandweer en ambu ) Dat wilde die wel maar dan alleen met onze staff. Anders had die een nieuwe herder voor dat werk gekregen. Die had die tenslotte in zijn vrije tijd als hobby al opgeleid. Die kans kreeg die toen en ze hebben het examen gehaald wat hem dus de eerste stafford maakt die voor de overheid werkt. Hij is nu 5 jaar. Ik denk dat wij gewoon erg veel geluk met hem hebben gehad want het is zo een bijzonder hondje. Mijn vriend geeft nog steeds les in het speurwerk dus als je interesse hebt ;)

dan heeft hij het best snel gedaan in 2 jaar tijd zeg..
ik heb nu pas 2 maanden les hoor.. maar het probleem is dat ik van bij culemborg verhuisd ben naar zeeland dus niet om de hoek woon..
maar interesse heb ik zeker wel.
hier geven ze wel de ipo, ze zeggen wel dat mijn hond erg snel en slim is en dat ze vliegensvlug op de commando's reageert.. (ben ook 6 uur per dag bezig met mijn hond) maar dat ze omdat ze nu toch al 2 jaar is wat snel afgeleid is en iets teveel nog met haar omgeving bezig is.
normaal volgens deze politieman nemen ze zulke honden echt niet aan en vallen er echt zoveel honden af voor de testen, de rest die goed gekeurd worden net als jullie hond dus, gaan werken voor de overheid en worden idd ingezet in andere landen.
omdat ik niet wil dat mijn hond verkocht wordt en geen speurwerktrainer ben maar puur de hond gewoon onder appél wil hebben en het gewoon te gek vind dat mijn hond klusjes voor mij doet op commando, hebben ze mij gezegd 10 lessen te willen geven om te kijken en te bewijzen of mijn hond het idd kan, ik was namelijk zo standvastig en moet hun nu gaan bewijzen dat mijn hond in 10 lessen alles doet wat ze op dat moment verwachten van haar.
zelfs toen ze pas loops was moest ik gewoon komen trainen met haar, mijn hond maar ook de honden daar hadden gelijk een hele goede oefening en daar waren ze toch wel blij mee whaha.
helaas houd het hierna wel op en zal ik alleen ipo moeten gaan doen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:25

@ mick75: Je neemt niet eens de moeite om de filmpjes te kijken, anders had je wel anders gereageerd!
Je beweert nu dat het je steeds om de bullen ging maar in je eerdere reactie gaat het ook duidelijk om de eigenaren en dat slaat nergens op. Kijk maar zelf hoe je het neerzet "met jullie soort honden "waar slaat dat in godsnaam op? logisch dat we ons aangevallen voelen. Vervelend voor je dat je nare ervaringen hebt met het ras, maar als je je eerder topic al anders had geformuleerd dan had je ook niet al die reactie's over je heen gekregen.

=

LiesxAnne

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:30

@my_precious: Wij hebben het nu met onze staff echt alleen over het speurwerk he, dus geen pakwerk want of ze daarvoor ook staffords aannemen weet ik niet. Wij hebben hem nu idd verkocht aan het klpd maar met 1 voorwaarde dat als er wat met mijn vriend iets gebeurt de hond altijd bij mij blijft. dat het klpd de eigenaar nu is heeft vooral met verzekeringen etc te maken. Niemand anders kan met onze hond werken dan mijn vriend dus van ons afnemen heeft toch geen zin ;)
2 jaar is idd behoorlijk snel, daarom is het ook een speciaal beestje ;)
Dat mijn vriend de kans kreeg om het examen te doen is omdat hij al een paar keer had meegteraind met ze en ze zagen hoe goed die was.
Kijk maar even op www.usar.nl daar staan vast wel wat foto's op van onze gup!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:32

Als je bij foto's kijkt en dan herclassificatie dan zie je hem zitten tussen alle herders haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:33

Ik loop met Zuci ook mee met de ipo oefeningen dus appel, speuren en pakwerk. Ze is gedreven maar heeft niet genoeg bijtdrift om echt examen te doen maar dat is niet erg want ze is voornamelijk een speel maatje voor de pups die opgeleid worden of de jonge honden.

Ik vind het super dat jullie je staff hebben opgeleid tot speurhond, ik heb met een dogo canario ook speurwerk en reddings werk gedaan jammer genoeg is hij al vroeg overleden voordat we uitgezonden konden worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:36

Ik heb geen enkele behoefte kennis te maken met staffies. Waarom niet? Omdat ik ze niet vertrouw en dat uitstraal. En dan wordt het vanzelf een self-fulfilling-prophecy, waar niemand op zit te wachten. Gek genoeg ben ik niet onder de indruk van de meeste dieren en honden, maar bullen heb ik teveel slechte ervaringen mee.

Ik denk trouwens dat een hoop mensen bulldog-achtigen graag los zouden zien van het ras, helaas zijn er teveel foute baasjes van dergelijke honden om dat voor elkaar te krijgen en worden negatieve beelden te vaak bevestigd in de praktijk. Pas als het niet meer "stoer" is om met zo'n hond te lopen kan dat veranderen. En zolang ze dus op een stoer uiterlijk gefokt worden blijft het ras verkeerd publiek aantrekken, en blijven de (voor)oordelen in stand. Niet alleen bij mij. Vergeet niet dat slechts 1 onopgevoed exemplaar van een niet zo net baasje het beeld voor een complete buurt blijft bevestigen, hoeveel goed opgevoede en wel brave/ sociale honden daar ook tegenover staan en het beeld van bepaalde types die met die honden loopt heb ik echt niet alleen (en wordt hier ook dagelijks bevestigd trouwens).

En nee, ik heb die filmpjes niet gezien. Trekt computer niet zo goed. Maar ze veranderen het beeld dat ik heb toch niet. En ja, dat is en blijft een vooroordeel van mijn kant, helaas een die wel dagelijks in stand wordt gehouden.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:36

cinn87 schreef:
Als je bij foto's kijkt en dan herclassificatie dan zie je hem zitten tussen alle herders haha

ik ga zeker even kijken, vind het wel cool, dat bewijst toch wel weer dat ook staffords geschikt zijn voor speurwerk.. ik bedoelde ook het speuren hoor.. dat vind ik zelf ook leuker als het pakwerk.

wij doen in het bos ook altijd dat de kinderen zich heel ver weg verstoppen of een knuffelbeestje of iets wat we op dat moment bij ons hebben, een bos sleutels of zo of een jas en die laten we dan onze teef zoeken, echt leuk om te doen.

ik weet van de trainer dat echt goede speurhonden voor heel veel geld weg gaan naar de overheid, en daarom zijn het hele strenge selecties.
en daarom vind ik het zeker knap dat wat jullie hond in 2 jaar doet een herder in 4 jaar bewijze van spreken moet doen.
zegt wel weer iets over de stafford..
dan ben ik stiekem toch ook wel trots op jullie hond hihi.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:39

my_precious schreef:
@Mendy_Zabbel
als jij een zuivere engelse stafford heb of zoals ze officieel heten staffordshire bull terriër dan weet jij ook vast wel dat de engelse afstammen van de zelfde voorouders als de amerikaanse stafford en de pitbull whahhaa.. dus jouw engelse stafford is heeeel heeeel ver terug in de geschiedenis toch eigenlijk stiekem wel een pitbull.

want vroeger heette de engelse stafford namelijk de amerikaanse staffordshire terriër en is veranderd naar amerikaanse staffordshire bullterriër en nog veel later werden deze honden in london engeland opgenomen in het engelse stamboek en dus de engelse stafford in volksmond genoemd.

neem aan als je dit type hond in huis hebt toch wel graag de achtergrond wilt weten en wat zijn voorouder betreft wil weten hoe dit type/ras ontstaan is.

het is geen aanval maar gewoon wat informatie en lijkt mij altijd handig om te weten..

nee ik ben helemaal niet zon type om me overal in te verdiepen...
een kennis had een kennel engelse staffs en ging er ook mee naar shows
ze had 1 rode reu zitten en door hem ben ik verliefd geworden op de engelse staff
ik heb toen de tijd(ik denk een jaar of 10 geleden) hier en daar wat gelezen over de opvoeding en verder nooit verdiept in de geschiedenis
ik weet wel dat mijn hond te groot is voor de rasstandaard hij was grootste en dikste van het nest(van 3, 1e nest van teef)
maar daardoor fuctioneerd hij zeker niet minder om als gezinshond,

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:39

Seven schreef:
Ik loop met Zuci ook mee met de ipo oefeningen dus appel, speuren en pakwerk. Ze is gedreven maar heeft niet genoeg bijtdrift om echt examen te doen maar dat is niet erg want ze is voornamelijk een speel maatje voor de pups die opgeleid worden of de jonge honden.

Ik vind het super dat jullie je staff hebben opgeleid tot speurhond, ik heb met een dogo canario ook speurwerk en reddings werk gedaan jammer genoeg is hij al vroeg overleden voordat we uitgezonden konden worden.

ahhh das zielig zeg, maar wel altijd iets om op terug te kijken toch?

de trainer vertelde mij ook dat de bijtdrift wel goed moet zijn en vaak is het zo dat daarom zoveel honden afvallen..hij vertelde ook dat ze ook weer niet teveel bijtdrift mogen hebben want dan worden ze ook afgekeurd.
nu is dat pakwerk wel een keer leuk om mee te maken hoor, maar het speuren naar drugs en andere dingen wat je vaak op tv ziet, gaat mijn voorkeur toch wel naar uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:43

Jammer dat je er niet voor over staat de goede kant te willen zien Mick, dat je ze niet vertrouwd is geen probleem hier ik werk elke dag met mn staffie zowel met honden met problemen als met angstige mensen en bejaarden of kinderen. Ze is zelf op tv geweest in japan toen we in oostenrijk waren, zo'n sociale staff (zei noemde het pitbull) hadden de dames nog nooit gezien.

Ik wil je nergens onder druk zetten maar vind jou slechte ervaringen gewoon jammer vooral als ik je een heel andere kant kan laten zien :D

Ja mis de dogo nog altijd dat was een topper o zo beschermend maar zoo trouw in het reddings werk en voor zijn grote zo voorzichtig over puin etc.
Ik heb al meerdere honden knpv afgericht en loop nu met mn dobermann ipo totaal geen makkelijke hond zeer veel buit en bijt drift maar zo in de omgang een hond die super makkelijk is voor mij en mensen die bij ons komen je merkt niet eens dat hij er is := Maar zodra hij aan het werk gaat gaat de knop om en is hij een en al werkdrift hij ziet niet eens dat er andere mensen of honden zijn.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:45

Jah dat is het ook zker hoor, wij stonden ook te kijken dat ie zo snel leert. Jammer dat je niet meer in culemborg woont, ze trainen altijd namelijk rond Amersfoort. Was goed te doen voor jouw ;) leuk om te lezen dat je ook trots op ons bent ;) haha

Ook hebben we dus nog twee duitse herders thuis waar mijn vriend mee werkt, 1tje dus voor de drugs en 1tje voor menselijke geur. Dolle boel dus bij ons thuis ;) mocht je trouwens erg interesse hebben, je kan altijd een keer een dagje mee met mijn vriend. Vind ie vast leuk, iemand die zo enthousiast is ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:49

cinn87: ik kan op de site geen foto's vinden hoor? of kijk ik verkeerd.

seven: ik heb ook een dober gehad dat was een afgekeurde politiehond, die kreeg ik op 3 jarige leeftijd omdat hij bang was voor de knallen, echt zo zonde.. hele lieve hond maar oohw zo rillerig en bang maar naar andere honden altijd dominant en moest over straat met een muilkorf, niet voor mensen of kinderen maar puur voor veiligheid van andere honden, al liet ik deze hond never nooit los, maar thuis echt zo lief.
mis hem ook nog steeds iedere dag, maar heeft wel ijn mooie leeftijd van 13 jaar mogen halen bij mij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:52

Jammer is dat bij dobers inderdaad, dat zijn moeilijke africhtings honden je moet ze heel goed begeleiden als jonge hond :j Anders gaan ze snel over in extremen, onze dober is een erg felle hond en heeft vreselijk veel werkdrift als die niet in de juiste banen was begeleid was het ook geen vriendelijke of makkelijke hond geweest :=
Maart nu vreselijk makkelijke hond negeerd iedereen en ook honen ziet hij niet eens tenzei we vrij zeggen

Hij word maart alweer 3:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-11-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:53

cinn87 schreef:
Jah dat is het ook zker hoor, wij stonden ook te kijken dat ie zo snel leert. Jammer dat je niet meer in culemborg woont, ze trainen altijd namelijk rond Amersfoort. Was goed te doen voor jouw ;) leuk om te lezen dat je ook trots op ons bent ;) haha

Ook hebben we dus nog twee duitse herders thuis waar mijn vriend mee werkt, 1tje dus voor de drugs en 1tje voor menselijke geur. Dolle boel dus bij ons thuis ;) mocht je trouwens erg interesse hebben, je kan altijd een keer een dagje mee met mijn vriend. Vind ie vast leuk, iemand die zo enthousiast is ;)

ik ben nog regelmatig in de buurt, want mijn moeder woont in culemborg en mijn zus in amersfoort.. die hebben trouwens een american bullterier hihi.. en we nemen regelmatig de honden mee..
ik zal je zeker een keer pb'n als ik die kant op ga en neem mijn teef wel eens mee, misschien een training tussendoor van de andere kant zien lijkt mij ook erg leerzaam.
eerst maar even deze 10 lessen doen en zorgen dat ik ergens hier in de omgeving de ipo kan doen, want in zeeland wonen lijkt alles wel ver weg pppffff.. hier hebben ze maar 1 hondenschool echt zo'n standaard school van puppy cursus tot flybal haha, maar das niks voor mijn hond en mij.
ben ook echt al lang blij dat ik deze lessen aangeboden kreeg omdat ik zo erg graag wilde.
ik wil laten zien dat het met dit soort honden wel kan,, eigenlijk hoeft dat niet meer nu ik weet dat jullie het bewijs al geleverd hebben..dus de linkjes van het filmpje van jullie hond gaan ook zeker naar mijn staff en pit vrienden hihi.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:57

Seven schreef:
Jammer is dat bij dobers inderdaad, dat zijn moeilijke africhtings honden je moet ze heel goed begeleiden als jonge hond :j Anders gaan ze snel over in extremen, onze dober is een erg felle hond en heeft vreselijk veel werkdrift als die niet in de juiste banen was begeleid was het ook geen vriendelijke of makkelijke hond geweest :=
Maart nu vreselijk makkelijke hond negeerd iedereen en ook honen ziet hij niet eens tenzei we vrij zeggen

Hij word maart alweer 3:
[ Afbeelding ]

ohww een bruine vind ik zo mooooooi, kwijl kwijl..
die van mij was een reu met een schofthoogte van 70cm erg grote hond, zijn stamboom weet ik niet meer precies weet wel dat hij uit duitsland kwam en daar gefokt is.
en hij had toen die tijd nog korte oren en staart.

ik heb trouwens een tijd met een man gesproken die dobermann fokker is en nog steeds pups levert met korte oren en staart.. uit oostblok landen, met stamboom en goed gekeurd.. vraagt 1400 euro voor een pup..maar heb het toen toch maar niet gedaan omdat ik het risico niet durfde te nemen met zo'n hond aangezien er teveel broodfok is.
ook zijn dobers erg zenuwachtig vind ik, heb ooit ook een dober gehad ook van de politie afgekeurd een teefje ischa heette e, reu trouwens sylvester haha..en die was ook erg zenuwachtig..toen met de reu had ik net mijn zoontje en daar ging het super goed mee, maar ik dacht, kan een dober het niet aan doen zo'n druk leven in ons huis met allemaal honden en kinderen dus ook 1 van de redenen dat ik het niet deed.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:00

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:03

Nadeel van de gecoupeerde is je mag er geen examens mee doen niet mee werken etc dus eigenlijk kies je dan enkel een hond voor het uiterlijk en dat vind ik niet de manier van een ras kiezen.

Assad is ook 70 cm en weegt 45 kg. Bijna Vdh kampioen (nog 1 puntje, heeft enkel op shows nog 1 U gehaald) en HD A enkel nog de ztp halen en hij zou mogen dekken :j

Zenuwachtigheid zit in heel veel lijnen, assad is zo in de normale omgang totaal niet zenuwachtig in het werk kan hij door de drift wel wat zenuwen dan wil hij ZOOOO graag werken dat ie soms moeite heeft de drift te verdelen maar dat komt steeds meer. Assad komt ook uit duitsland vader is een tialiaanse reu moeder een Nl gefokte teef.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:03

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:07

Leuk! Geen probleem, als je in de buurt bent let me know ;)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:08

Seven schreef:
Nadeel van de gecoupeerde is je mag er geen examens mee doen niet mee werken etc dus eigenlijk kies je dan enkel een hond voor het uiterlijk en dat vind ik niet de manier van een ras kiezen.

Assad is ook 70 cm en weegt 45 kg. Bijna Vdh kampioen (nog 1 puntje, heeft enkel op shows nog 1 U gehaald) en HD A enkel nog de ztp halen en hij zou mogen dekken :j

Zenuwachtigheid zit in heel veel lijnen, assad is zo in de normale omgang totaal niet zenuwachtig in het werk kan hij door de drift wel wat zenuwen dan wil hij ZOOOO graag werken dat ie soms moeite heeft de drift te verdelen maar dat komt steeds meer. Assad komt ook uit duitsland vader is een tialiaanse reu moeder een Nl gefokte teef.

toevallig dat hij net zo groot en net zo zwaar is als mijn reu toen haha.. toch zie je ze tegenwoordig niet meer zo heel groot.
volgens die man, die fokker mag je met gecoupeerde dobers die een stamboom hebben uit andere landen waar het niet verboden is wel gewoon overal aan mee doen.. zelfs de politie kan je niet aanhouden op straat volgens hem als je met pleisters om de oren loopt.

maar goed heb het niet gedaan hoor, want mijn dobers van toen zijn gewoon nooit te vervangen en het past nu ook niet echt in huis met 2 pitbulls en een chihuahua en 2 kinderen.

mijn dober was trouwens wel gecastreerd toen ik hem kreeg, jammer maar helaas maar ondanks dat was hij erg lief..

trouwens cinn87 mijn beide dobers liggen in nijkerk begraven op het dieren begraafplaats met een hele mooie steen hihi..
ja toen deed ik dat nog, nu heb ik spijt.. mijn am staff die in december is ingeslapen heb ik gecremeerd en een mooie urn van staan met een hart waar een pootafdruk in staat en een plukje haar.. als ik het toen had geweten met de andere honden had ik precies het zelfde gedaan..

seven ga je door met het behalen van het ztp? om hem geschikt te maken als dekreu?
hij is wel erg mooi hoor zo op de foto.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:14

Er zijn inderdaad wel wat manieren om de regels te ontwijken maar veel clubs nemen gewoon geen gecoupeerde honden meer aan omdat het in de regels staat. Staarten zijn ze vaak iets makkelijker dan met oren, ik wil persoonlijk geen hond zonder staart als ik zie hoeveel mijn hond die gebruikt om in evenwicht te blijven en als roer in de bochten die kan hem niet missen :D

Ja je vergeet die ene hond nooit weer, mijn dogo zal nooit kunnen worden vervangen de dober lijkt er kwa karakter vreselijk veel op dat maakt heel veel goed :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:16

Ja volgend jaar gaan we voor de ztp en dan wil ik zijn fokbrevet aanvragen en dan zien we wel of hij teven aangeboden krijgt :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-11-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:16

trouwens seven heb je wel is de albino dobermann gezien? sorry even offtopic.
officieel verkeerd gefokt heb ik mij laten vertellen, maar echt een gave hond, parelmoer van kleur met blauwe ogen roze neus en bek, zoals de rednose pit.

hieronder een foto
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... AA&dur=951

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:18

Seven schreef:
Ja volgend jaar gaan we voor de ztp en dan wil ik zijn fokbrevet aanvragen en dan zien we wel of hij teven aangeboden krijgt :D

wel spannend, ben benieuwd wat daar voor pups uit gaan komen en of ze ook zo groot en grof gebouwd worden, is toch wel het klassieke type dober, (waar ik van hou dan hoor) inplaats van die kleine dunne slungeltjes die tegenwoordig gefokt worden.